Teraz jest Wt 23.04.2024, 8:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2835 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 142  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 20:56 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
P Śl napisał(a):
KrzysiekL napisał(a):
Cały czas argumentem jest, że tramwaje są za drogie.
Jednym z elementów jest chyba wysokość dopłaty do jednego "kilometro-wozu"? Ile obecnie w Gliwicach płacą za kilometr przejazdu autobusu a ile za tramwaj?

Tylko, ze dobra niech te tramwaje beda drogie, ale za tym musza byc konkretne efekty, a ich jest brak przez co ja sie Frankiewiczowi na tej plaszczyznie nie dziwie.


Frankiewicz jest odpowiedzialny za to, że tramwaje w Gliwicach są w takim stanie w jakim są.

Cytuj:
Oni najpierw niech posprzataja swoj chlew, a dopiero potem niech patrza do kogo by tu raczki wyciagnac, bo to notabene pozwoli na zwiekszenie ewentualnych wkladow wlasnych do wszelkich programow unijnych.


Przecież TŚ realizują już unijny program modernizacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 21:22 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
memphis napisał(a):
Frankiewicz jest odpowiedzialny za to, że tramwaje w Gliwicach są w takim stanie w jakim są.

W wypadku autobusow moglbys tak powiedziec, ale w wypadku naszych tramwajow to juz nie jest chciec=moc, niestety.
memphis napisał(a):
Przecież TŚ realizują już unijny program modernizacji.

Czy ja powiedzialem gdzies, ze nie realizuja ? Moja wypowiedz byla jakby w innym kierunku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 21:38 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
P Śl napisał(a):
memphis napisał(a):
Frankiewicz jest odpowiedzialny za to, że tramwaje w Gliwicach są w takim stanie w jakim są.

W wypadku autobusow moglbys tak powiedziec, ale w wypadku naszych tramwajow to juz nie jest chciec=moc, niestety.


Oczywiście, że tak jest. We wszystkich miastach "dałosie", a w Gliwicach "niedałosie". Nawet Mysłowice, które wojowały z tramwajami swego czasu po zmianie sterów w UM dogadały się z PKT i wspólnie przeprowadziły remont ul. Świerczyny. Deptaki w Zabrzu, Świonach, czy Chorzowie to jak powstały? PKT je sponsorowało? Remont Gliwickiej w Katowicach, czy Dworcowej w Chebziu to myślisz jak był robiony?

Cytuj:
Czy ja powiedzialem gdzies, ze nie realizuja ? Moja wypowiedz byla jakby w innym kierunku.


Chlew to jest w całej komunikacji i spółka TŚ nie jest tu żadnym wyjątkiem od reguły.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 21:55 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Jest wyjatkiem od reguly. Czas najwyzszy, zeby ktos tam zrobil porzadek, bo to jest nieporozumienie, zeby przy tak wysokich stawkach spolka nie mogla sama sie finansowac z tego, tylko wiecznie wszystko przejadala, a miasta mialy w nieskonczonosc do tego syfu doplacac z kazdej strony.
memphis napisał(a):
Deptaki w Zabrzu, Świonach, czy Chorzowie to jak powstały? PKT je sponsorowało?

Otóż to. I tak wlasnie nie powinno byc, czas zeby sie ktos w tym PKT nauczyl liczyc i kalkulowac, a nie tylko wyciagac raczki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 8.01.2003, 14:43
Posty: 1256
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
P Śl napisał(a):
Jest wyjatkiem od reguly. Czas najwyzszy, zeby ktos tam zrobil porzadek, bo to jest nieporozumienie, zeby przy tak wysokich stawkach spolka nie mogla sama sie finansowac z tego, tylko wiecznie wszystko przejadala, a miasta mialy w nieskonczonosc do tego syfu doplacac z kazdej strony.
memphis napisał(a):
Deptaki w Zabrzu, Świonach, czy Chorzowie to jak powstały? PKT je sponsorowało?

Otóż to. I tak wlasnie nie powinno byc, czas zeby sie ktos w tym PKT nauczyl liczyc i kalkulowac, a nie tylko wyciagac raczki.
W jakim PKT??


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 22:08 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
P Śl napisał(a):
Jest wyjatkiem od reguly. Czas najwyzszy, zeby ktos tam zrobil porzadek, bo to jest nieporozumienie, zeby przy tak wysokich stawkach spolka nie mogla sama sie finansowac z tego, tylko wiecznie wszystko przejadala, a miasta mialy w nieskonczonosc do tego syfu doplacac z kazdej strony.


Nie jest wyjątkiem od reguły. PKM-y równie chętnie wyciągają łapy po dotacje, ustawiane przetargi, itp. Poza tym jaki gospodarz taka spółka, KZK GOP jest najgorszym zarządem transportu w Polsce. A stawki nie są jakoś strasznie wysokie, wystarczy porównać z innymi miastami.

P Śl napisał(a):
memphis napisał(a):
Deptaki w Zabrzu, Świonach, czy Chorzowie to jak powstały? PKT je sponsorowało?

Otóż to. I tak wlasnie nie powinno byc, czas zeby sie ktos w tym PKT nauczyl liczyc i kalkulowac, a nie tylko wyciagac raczki.


Co "otóż to"? We wszystkich wymienionych przeze mnie inwestycjach miasta je współfinansowały (np. przez zakup materiałów). Nie wiem jak sobie wyobrażasz samodzielnie realizowane inwestycji za setki milionów przez przewoźnika. No chyba, że PKM-y zaczną sobie same drogi budować, to wtedy zgoda.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
To oczywiście też, ale pisałem o samym sposobie zlecania zadań przewozowych w sposób zwiększający koszty przewoźnika.


Ale przecież to czy gdzieś jest solówka czy skład to tez jest jakiś tam efekt popytu na przewozy. A trudno przyciągnąc pasażera do tramwaju oferując mało atrakcyjny czas przejazdu i prędkości komunikacyjne rzędu 14 km/h.

Cytuj:
No chyba, że PKM-y zaczną sobie same drogi budować, to wtedy zgoda.


Heh- ale w sumie budowa dróg i zakupy autobusów to w kilku miastach działanie tegoż samego właściciela.
Zresztą w ogóle podział kompetencji u nas w transporcie jest debilny i idąc tym tropem to ten układ zmierza szybciutko ku zagładzie- nie ma wcale powiązania dla miasta między inwestycją a zyskiem z niej, nie ma koordynowania działań remontowych z punktu widzenia aglomeracji, nie ma prowadzenia spójnej polityki transportowej...
Także 1/4 to zapewne nie ostatnia likwidacja, a przy tego typu narzędziach zarządzania efektywnej SKMki nigdy się nie doczekamy.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 22:37 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
Ale przecież to czy gdzieś jest solówka czy skład to tez jest jakiś tam efekt popytu na przewozy.


W KZK GOP? No nie żartuj.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.05.2009, 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
W KZK GOP? No nie żartuj.


No taaa, wszak na takim T18 to w niektórych godzinach starczyłoby Vero ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 9:34 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
memphis napisał(a):
Nie wiem jak sobie wyobrażasz samodzielnie realizowane inwestycji za setki milionów przez przewoźnika.

Nie no jesli cos jest naprawde kosztowne to okej, wsparcie wskazane. Tylko, ze poki co, (patrzac na artykul zamieszczony kiedys na WPK) z samego ogromnego przerostu zatrudnienia mozna by rocznie zaoszczedzic grube miliony. W takim wypadku te miliony mozna by przeznaczyc na remonty, w dalszej kolejnosci na nowe wagony albo tymbardziej na wklad wlasny po kase unijna. Patrzac na to, ze teraz przeznacza sie sporo kasy na remonty wagonow i torowisk to ze wspomnianym przeze mnie zastrzykiem gotowki byly by to naprawde ogromne pieniadze kazdego roku i nie byloby koniecznosci wyciagania jeszcze raczek na boku. Raczki mozna by bylo conajwyzej wyciagnac, zeby ten proces przyspieszyc, bo zaleglosci sa ogromne jak wiemy.
ps. Wiesz moze ile tramwaj zuzywa mniej wiecej energi i ile TŚ placi za prad ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
Nie no jesli cos jest naprawde kosztowne to okej, wsparcie wskazane. Tylko, ze poki co, (patrzac na artykul zamieszczony kiedys na WPK) z samego ogromnego przerostu zatrudnienia mozna by rocznie zaoszczedzic grube miliony.

A gdzie tam niby jest jakiś straszny przerost zatrudnienia? Po za działami typu kadry czy księgowość to ludzi w tj firmie jest raczej za mało, chociażby w takim ZUR, czy u torowców. Inna sprawą jest to, kogo się tam zatrudnia. I skończcie już z tymi mitycznymi milionami, bo sadzisz pierdoły jak co niektóre dzieci o KZK, gdzie też niby panuje nie wiem jaki przerost zatrudnienia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
memphis napisał(a):
(...)

Frankiewicz jest odpowiedzialny za to, że tramwaje w Gliwicach są w takim stanie w jakim są.

(...)


W momencie, gdy obejmował urząd, brał odpowiedzialność m.in. za transport w Gliwicach. Wtedy była inna sytuacja prawna ówczesnego PKT (obecnie TŚ S.A.) i niemożliwość finansowania przeds. państwowego przez miasta/-o. Czy zrobił wszystko co było możliwe, aby wcześniej akcje TŚ przeszły w ręce miast GOP-u?
Trudności prawne i ekonomiczne nie są jedynym powodem stanu TŚ SA.
Frenkenstein był niechętny od dawna do banek w Gliwicach.

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 12:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
berek26 napisał(a):
W momencie, gdy obejmował urząd, brał odpowiedzialność m.in. za transport w Gliwicach. Wtedy była inna sytuacja prawna ówczesnego PKT (obecnie TŚ S.A.) i niemożliwość finansowania przeds. państwowego przez miasta/-o.

To jest wierutna bzdura przecież.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 14:23 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
P Śl napisał(a):
Nie no jesli cos jest naprawde kosztowne to okej, wsparcie wskazane. Tylko, ze poki co, (patrzac na artykul zamieszczony kiedys na WPK) z samego ogromnego przerostu zatrudnienia mozna by rocznie zaoszczedzic grube miliony.


Jaki artykuł nasz na myśli? W TŚ już dawno nie ma przerostu zatrudnienia, choć i tak jeszcze są planowane jakieś zwolnienia (w księgowości itp.).

Cytuj:
W takim wypadku te miliony mozna by przeznaczyc na remonty, w dalszej kolejnosci na nowe wagony albo tymbardziej na wklad wlasny po kase unijna. Patrzac na to, ze teraz przeznacza sie sporo kasy na remonty wagonow i torowisk to ze wspomnianym przeze mnie zastrzykiem gotowki byly by to naprawde ogromne pieniadze kazdego roku i nie byloby koniecznosci wyciagania jeszcze raczek na boku.


Jakie ogromne pieniądze? Ile zaoszczędzisz ze zwolnienia kilkudziesięciu osób siedzących w biurach? Bo nie ma kogo innego zwalniać - zaplecze i służby techniczne są już tak przetrzebione, że bywa, że całą sieć obsługuje jedno pogotowie górnej sieci.

Cytuj:
Raczki mozna by bylo conajwyzej wyciagnac, zeby ten proces przyspieszyc, bo zaleglosci sa ogromne jak wiemy.


To też się właśnie robi.

Cytuj:
ps. Wiesz moze ile tramwaj zuzywa mniej wiecej energi i ile TŚ placi za prad ?


Ile płaci to można spróbować znaleźć w dokumentacji przetargu na kredyt (tam były rozpisane różne zobowiązania spółki). A ile energii zużywa tramwaj to mówiąc szczerze nie mam pojęcia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 14:24 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
berek26 napisał(a):
W momencie, gdy obejmował urząd, brał odpowiedzialność m.in. za transport w Gliwicach. Wtedy była inna sytuacja prawna ówczesnego PKT (obecnie TŚ S.A.) i niemożliwość finansowania przeds. państwowego przez miasta/-o.


Co jest bzdurą, bo nikt nie każe nikomu finansować państwowego przedsiębiorstwa tylko inwestować w transport publiczny w mieście.

Cytuj:
Czy zrobił wszystko co było możliwe, aby wcześniej akcje TŚ przeszły w ręce miast GOP-u?


Nikomu na tym tak naprawdę nie zależało.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 14:50 

Dołączył(a): Pn 9.03.2009, 20:37
Posty: 11
Lokalizacja:
z Katowic
Ciekawe, że tramwaje w Gliwicach jeździły "z nikąd do nikąd", ale "zatramwaje" jeżdżące po tej samej trasie to się będzie nazywało optymalizacją oferty i dostosowaniem do potrzeb pasażerów...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
Lestek napisał(a):
Ciekawe, że tramwaje w Gliwicach jeździły "z nikąd do nikąd", ale "zatramwaje" jeżdżące po tej samej trasie to się będzie nazywało optymalizacją oferty i dostosowaniem do potrzeb pasażerów...

Nie bój nic, niedługo pewnie i linia A4 okaże się być ofertą nadmiarową. Wydłuży się do zajezdni jakieś 624 z połową wysokich kursów, poza szczytem co godzinę, w szczycie co pół i sprawa załatwiona. I wtedy z ul. Zwycięstwa spokojnie będzie można zrobić obiecywany deptak.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Egon napisał(a):
I wtedy z ul. Zwycięstwa spokojnie będzie można zrobić obiecywany deptak.


Kto go niby obiecał skoro w Urzędzie mówią na temat tego pomysłu "być może kiedyś..."

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
Daro85 napisał(a):
Kto go niby obiecał skoro w Urzędzie mówią na temat tego pomysłu "być może kiedyś..."

Jest różnica między słowami "obiecany" a "obiecywany". Niewielka, ale jest... ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 28.05.2009, 16:49 

Dołączył(a): Pn 9.03.2009, 20:37
Posty: 11
Lokalizacja:
z Katowic
Egon napisał(a):
Nie bój nic, niedługo pewnie i linia A4 okaże się być ofertą nadmiarową.

Ja tam się nie boję, więm jak to wyglądało z 25. Tylko zwracam uwagę, że autobus na "tej samej trasie" już przestał być linią z nikąd do nikąd. A przy ofercie jazdy z przesiadką przy zajezdni linia A4 z pewnością będzie ofertą nadmiarową.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2835 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 142  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności