Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Tramwaje przegrały... http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=2219 |
Strona 141 z 142 |
Autor: | P Śl [ Nd 2.12.2012, 13:28 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Która linia jest najgrosza w Zabrzu ?.. 17 i 18 Buhahaha zajebista sonda. |
Autor: | adam86 [ Nd 2.12.2012, 13:33 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
aso napisał(a): To jest przedsmak tego, co nas czeka. W kolejnych latach trzeba będzie spłacać kredyt wzięty przez TŚ SA na program unijny - jest on ukryty w rosnącej stawce za kilometr i wtedy wszyscy będą krzyczeć, że "tramwaje są za drogie", "nie stać nas na nie" i "należy je zlikwidować". TŚ nie wzieły żadnego kredytu przecież. |
Autor: | aso [ Nd 2.12.2012, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
adam86 napisał(a): aso napisał(a): To jest przedsmak tego, co nas czeka. W kolejnych latach trzeba będzie spłacać kredyt wzięty przez TŚ SA na program unijny - jest on ukryty w rosnącej stawce za kilometr i wtedy wszyscy będą krzyczeć, że "tramwaje są za drogie", "nie stać nas na nie" i "należy je zlikwidować". TŚ nie wzieły żadnego kredytu przecież. No dobra - wyemitowały obligacje, które zostały wykupione przez bank, jak już chcesz być taki szczegółowy. Nie widzę natomiast, by to wpływało na przyjętą w 2011 r. "Uchwałę Zarządu w sprawie: przyjęcia projektu uchwały Zgromadzenia KZK GOP w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wysokości kwoty zobowiązania i wydłużenie okresu obowiązywania umowy na świadczenie usług transportu publicznego w komunikacji tramwajowej.", gdzie stawka za 1 wozokm w kolejnych latach bardzo szybko rośnie. |
Autor: | Daro85 [ Nd 2.12.2012, 14:12 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
aso napisał(a): No dobra - wyemitowały obligacje, które zostały wykupione przez bank, jak już chcesz być taki szczegółowy. Hiehie to w wypadku niewypłacalności może być wyjątkowo ciekawie :). Zakładam, że miasta w tym samym banku nie mają innych nieuregulowanych zobowiązań, bo jak mają to mieszkańcy na wiek mogą zapomnieć o rozwoju ;)))). Cytuj: Nie widzę natomiast, by to wpływało na przyjętą w 2011 r. "Uchwałę Zarządu w sprawie: przyjęcia projektu uchwały Zgromadzenia KZK GOP w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wysokości kwoty zobowiązania i wydłużenie okresu obowiązywania umowy na świadczenie usług transportu publicznego w komunikacji tramwajowej.", gdzie stawka za 1 wozokm w kolejnych latach bardzo szybko rośnie. Pacta sunt sevanta- Zarząd podpisał, Zarząd wie jakie to może spowodować konsekwencje. |
Autor: | adam86 [ Nd 2.12.2012, 14:44 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
aso napisał(a): No dobra - wyemitowały obligacje, które zostały wykupione przez bank, jak już chcesz być taki szczegółowy. Nie widzę natomiast, by to wpływało na przyjętą w 2011 r. "Uchwałę Zarządu w sprawie: przyjęcia projektu uchwały Zgromadzenia KZK GOP w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wysokości kwoty zobowiązania i wydłużenie okresu obowiązywania umowy na świadczenie usług transportu publicznego w komunikacji tramwajowej.", gdzie stawka za 1 wozokm w kolejnych latach bardzo szybko rośnie. No właśnie to jest dość dziwne. Bo tak po prawdzie obligacje przesunęły termin zapłaty za inwestycję o 20 lat. |
Autor: | stachu [ Nd 2.12.2012, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Co jest chyba widziane jako coś pozytywnego i decydentów - chociaż może okazać się to strategia krótkowzroczna... |
Autor: | myszka [ Cz 28.03.2013, 2:33 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
W Gliwicach ogrodzono Pętlę Wójtowa Wieś i zaczęła się budowa czegoś. No właśnie czego. Ktoś wie co tam budują??? |
Autor: | mieszko966 [ Cz 28.03.2013, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Na 90% jakiś blaszany markecik niestety. |
Autor: | t1974 [ Cz 4.04.2013, 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
myszka napisał(a): W Gliwicach ogrodzono Pętlę Wójtowa Wieś i zaczęła się budowa czegoś. No właśnie czego. Ktoś wie co tam budują??? http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/ ... ronka.html |
Autor: | motley [ Pn 31.03.2014, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
http://www.wykop.pl/link/1929306/rzez-t ... -od-szyny/ Polecam komentarze ;) |
Autor: | shinkadamo [ Pn 31.03.2014, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
motley napisał(a): http://www.wykop.pl/link/1929306/rzez-tramwajow-czyli-jak-ameryka-odwrocila-sie-od-szyny/ Polecam komentarze ;) Od czytania tych komentarzy zabolał mnie aż w krzyżu gnat. Najbardziej mnie śmieszy argument, że tramwaje lub trolejbusy są bee, bo prąd dla nich produkuje elektrownia, która strasznie zanieczyszcza klimat - ROTFL stulecia. Najpierw trzeba wiedzieć dla kogo tak na prawdę elektrownia wytwarza prąd i jaki udział w tym mają tramwaje bądź trolejbusy. |
Autor: | Ludw_K [ Pn 14.04.2014, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
shinkadamo napisał(a): Od czytania tych komentarzy zabolał mnie aż w krzyżu gnat. Mnie jeszcze dodatkowo oczy, a i na nerwom czytanie tego nie służy. Sam artykuł ciekawy, chociaż niczym specjalnie mnie nie zaskoczył. Nigdy nie miałem wątpliwości, że za likwidacją tramwajów, ale także ograniczaniem w ogóle komunikacji zbiorowej stoi lobby związane z motoryzacją i przemysłem paliwowym, czasem jednak stało się to też po prostu "modą", stwarzaniem pozorów nowoczesności oraz osiąganie szybkich krótkotrwałych efektów ekonomicznych bez uwzględniania skutków w dłuższej perspektywie czasowej. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla komunikacji miejskiej (pomijając metro którego zastosowanie ma sens tylko w określonych warunkach) byłby autobus elektryczny mający prawie w każdym miejscu do dyspozycji buspas. Tylko, że takie rozwiązanie na dzisiejsze warunki byłoby bardzo kosztowne, a może wręcz nierealne. Wymagałoby to używania akumulatorów bardzo pojemnych i bardzo trwałych, pojemnych na tyle by taki autobus mógł jeździć bez ładowania praktycznie przez cały dzień swojej pracy, lub przynajmniej przez połowę na liniach obsługiwanych od ok 4 rano do ok. północy. Trzeba tu pamiętać, ze pojazd taki wymagałby również energii do ogrzewania, ew. klimatyzacji, oświetlenie i elektronika to już "mały Pikuś". Odnośnie trwałości to czym byłaby mniejsza tym większe byłyby problemy z ich utylizacją. Jakie to wszystko generowałoby koszty, przy dzisiejszej technologii chyba jednak znaczeni bardziej opłacalny jest tramwaj, lub trolejbus. Nikt chyba w komentarzach nie zwrócił uwagi na - moim zdaniem - największą wadę autobusu jeśli oceniać to pod kątem ekonomii i ekologii. Chodzi mi o to, że silnik autobusu pracuje non-stop zarówno gdy pojazd jest w ruchu jak i wówczas gdy jest zatrzymany. Oczywiście - zużycie paliwa i wydzielanie spalin podczas zatrzymania jest dużo mniejsze (ale za to największe podczas ruszania i nabierania prędkości), niemniej ma to bardzo duże znaczenie właśnie w odniesieniu do autobusu KM który zatrzymuje się bardzo często zarówno na przystankach jak i ze względu na warunki ruchu ulicznego. Pojazd z silnikiem elektrycznym jest całkowicie tej wady pozbawiony, a nawet umożliwia odzysk energii podczas hamowania. Dyskusyjny jest dla mnie problem pojemności, bo chociaż nie ulega wątpliwości ocena tego z punktu widzenia kosztów, to jednak dla pasażerów lepszym rozwiązaniem jest pojazd kursujący co 10 min i zabierający 70 osób, niż kursujący co pół godziny zabierający 210 osób. |
Autor: | T11 [ Śr 28.01.2015, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1 Linia 18 od 1 lutego ma być definitywnie zamknięta i zlikwidowana tak zdecydowały Władze Rudy Ślaskiej i Kzk. To granda i chamstwo wszystko rozbija się, o głupi przepust nad Bytomką. To tylko pretekst do likwidacji ,trzeba walczyć do końca o uratowanie 18. |
Autor: | adam86 [ Śr 28.01.2015, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Prawda jest taka, że w zasadzie nie ma o co zbytnio płakać, a ruch był przewidywalny. |
Autor: | motley [ Śr 28.01.2015, 23:48 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Prawda jest taka, że akurat w tym wypadku temat powinien się nazywać "zdrowy rozsądek wygrał" ;) |
Autor: | Egon [ Śr 28.01.2015, 23:59 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
motley napisał(a): Prawda jest taka, że akurat w tym wypadku temat powinien się nazywać "zdrowy rozsądek wygrał" ;) Przyznaję się do grzechu jeżdżenia samochodem po trasie 18-tki. Jadąc od Rudy do Bytomia zawsze ze strachem patrzyłem, czy z naprzeciwka nie nadjedzie tramwaj i z przerażeniem rozglądałem się za miejscem do ewentualnej ucieczki. Szczęśliwie nigdy tramwaj mnie nie napadł. W drugą stronę strach był mniejszy, ale też uważałem na potencjalnych przeciwników jadących w kierunku Bytomia. Należy przyznać, że w dzisiejszych realiach linia tramwajowa na tej trasie nie ma racji bytu - ani droga nie jest odpowiednia, ani nie ma wystarczającej ilości pasażerów. Numerek 18 trzeba będzie przenieść gdzie indziej. |
Autor: | Daro85 [ Cz 29.01.2015, 8:35 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Egon napisał(a): W drugą stronę strach był mniejszy, ale też uważałem na potencjalnych przeciwników jadących w kierunku Bytomia. Należy przyznać, że w dzisiejszych realiach linia tramwajowa na tej trasie nie ma racji bytu - ani droga nie jest odpowiednia, ani nie ma wystarczającej ilości pasażerów. Numerek 18 trzeba będzie przenieść gdzie indziej. Jak w każdej firmie- potrzebna jest jakaś zmiana i optymalizacja. Niestety trudno oczekiwać, by założenia aktualne w latach 50. XX wieku były aktualne do dziś. Linia 18 akurat przebiegała ewidentnie niezgodnie z potrzebami, jeszcze odcinek Bytom-Bobrek był w miarę, ale dalej w sumie nie było tym dokąd jechać. Pytanie co będzie kursować w zamian i jak. Ja bym to widział tak, że dokona się podziału linii 39 na 218 i 39. 39 zostanie do Rudzkiej Kuźni, zaś 218 pojedzie w relacji Bytom Dworzec- Karb- Bobrek- Piastowska- Ruda Szkoła- Ruda Południowa- i gdzieś dalej, np. do Nowego Bytomia wraz z ograniczeniem częściowym kursowania linii 39. |
Autor: | Auri23 [ Cz 29.01.2015, 15:32 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Będzie linia T30 Stroszek - Biskupice i 118 Bytom Dworzec - Chebzie Pętla. Tak poinformowała pani rzecznik KZK GOP. |
Autor: | Daro85 [ Cz 29.01.2015, 15:56 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Auri23 napisał(a): Będzie linia 118 Bytom Dworzec - Chebzie Pętla. Tak poinformowała pani rzecznik KZK GOP. Ale po co taka? Jakaś głupota to jest, zwłaszcza jeśli będzie kursować prosto Zabrzańską na Bobrek. Za mało luftu wożą u nas autobusy? Po jakiego do Chebzia? |
Autor: | Ludw_K [ Cz 29.01.2015, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Tramwaje przegrały... |
Daro85 napisał(a): Linia 18 akurat przebiegała ewidentnie niezgodnie z potrzebami, jeszcze odcinek Bytom-Bobrek był w miarę, ale dalej w sumie nie było tym dokąd jechać. Czyżby w Rudzie Śl. wzdłuż całej ulicy Wolności i Piastowskiej nikt nie mieszkał, no chyba, że tamtejsi mieszkańcy to miłośnicy rowerów i pieszych wędrówek. Pomiędzy Rudą Połudn, a Północną odległość wynosi ok 2km. Zgadza się, że tramwajem na tym odcinku tłumy nie jeździły ale chyba nie dlatego, że pomiędzy tymi punktami a także dalej do Chebzia jak i do Bytomia nikt się nie przemieszcza tylko raczej dlatego, że czekać na tramwaj kursujący co pół godziny i zapłacić za przejazd krótkiego odcinka 3,20 to rzeczywiście żaden interes. Moim zdaniem na likwidacji tej linii mieszkańcy Rudy Śl tak "skorzystają" jak "skorzystali" mieszkańcy Grodźca i Wojkowic na likwidacji linii 25. Zamiast kursującego regularnie co 30min tramwaju (chociaż moim zdaniem powinien jeździć częściej to i pasażerów byłoby więcej) będą mieli kursujący dużo mniej regularnie i rzadziej autobus i to niedokładnie po tej samej trasie. Linia rzeczywiście miejscami utrudnia ruch samochodowy a w pewnych punktach stanowi nawet zagrożenie bezpieczeństwa co łatwo rozwiązać wprowadzając sygnalizację sterowaną przez tramwaj. W planach jest też budowa trasy N-S a wówczas na Wolności pozostałby wyłącznie ruch lokalny i tramwaj już nikomu by nie przeszkadzał. |
Strona 141 z 142 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |