Teraz jest Cz 28.03.2024, 14:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2835 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 138, 139, 140, 141, 142
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Pt 30.01.2015, 9:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Czyżby w Rudzie Śl. wzdłuż całej ulicy Wolności i Piastowskiej nikt nie mieszkał, no chyba, że tamtejsi mieszkańcy to miłośnicy rowerów i pieszych wędrówek. Pomiędzy Rudą Połudn, a Północną odległość wynosi ok 2km. Zgadza się, że tramwajem na tym odcinku tłumy nie jeździły ale chyba nie dlatego, że pomiędzy tymi punktami a także dalej do Chebzia jak i do Bytomia nikt się nie przemieszcza tylko raczej dlatego, że czekać na tramwaj kursujący co pół godziny i zapłacić za przejazd krótkiego odcinka 3,20 to rzeczywiście żaden interes. Moim zdaniem na likwidacji tej linii mieszkańcy Rudy Śl tak "skorzystają" jak "skorzystali" mieszkańcy Grodźca i Wojkowic na likwidacji linii 25. Zamiast kursującego regularnie co 30min tramwaju (chociaż moim zdaniem powinien jeździć częściej to i pasażerów byłoby więcej) będą mieli kursujący dużo mniej regularnie i rzadziej autobus i to niedokładnie po tej samej trasie.
Linia rzeczywiście miejscami utrudnia ruch samochodowy a w pewnych punktach stanowi nawet zagrożenie bezpieczeństwa co łatwo rozwiązać wprowadzając sygnalizację sterowaną przez tramwaj. W planach jest też budowa trasy N-S a wówczas na Wolności pozostałby wyłącznie ruch lokalny i tramwaj już nikomu by nie przeszkadzał.

Żeby więcej ludzi jeździło tramwajem, można zastosować dwa sposoby:
1) zlikwidować autobusy dublujące jego trasę,
2) poprawić jakość torowiska i wagonów.
Pierwszego sposobu nie popieram, bo traktuję autobusy jako uzupełnienie tramwajów - nigdy nie jest tak, że linia autobusowa w całości dubluje tramwajową. Natomiast drugi sposób wydaje się być bardzo kosztowny i długotrwały, jeśli chodzi o remont torowiska i jezdni. Nowe wagony niby są, ale nawet gdyby linia została wyremontowana, Twist nigdy się tam wystarczająco nie zapełni. Przy założeniu zwiększenia częstotliwości potrzebny byłby mniejszy tabor, a nie wiem, czy krótsze niż 2-członowe tramwaje są jeszcze gdziekolwiek produkowane. Nawet jeśli tak, to znowu oznacza niemałe wydatki. To sprawa kosztów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo - proponowane przez Ciebie rozwiązania niczego nie usprawni, ponieważ bardzo niekorzystnie wpłynie na płynność ruchu samochodów i autobusów. Światła to tylko światła, nie stanowią żadnej fizycznej bariery, zabezpieczającej przed wypadkiem, a poza tym ten odcinek jest dosyć długi. Torowisko na ul. Wolności jest jeszcze do przyjęcia, ale na Piastowskiej to skansen, z którym nic się nie da zrobić, a w każdym razie będzie to niesamowicie trudne. Nożna by ewentualnie pokusić się o utrzymanie linii od Chebzia do ul. Wolności na taborze dwukierunkowym, ale IMO to gra niewarta świeczki. Lepiej pogodzić się z likwidacją tego odcinka, a przy podobnych kosztach wybudować nowy, np. do Halemby (!). Droga prosta jak strzelił, tory się zmieszczą a i gęstość zaludnienia większa.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Ostatnio edytowano Pt 30.01.2015, 9:21 przez Egon, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Pt 30.01.2015, 9:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... rmowe.html

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Pt 30.01.2015, 15:19 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Żeby więcej ludzi jeździło tramwajem, można zastosować dwa sposoby:
1) zlikwidować autobusy dublujące jego trasę,
2) poprawić jakość torowiska i wagonów.

Dodałbym jeszcze dwa:
3) niższa cena biletu przy przejazdach na krótkich odcinkach (dużo niższa niż obecnie)
4) większa częstotliwość kursowania
Odnośnie pkt.4 od razu ktoś może powiedzieć, że absurdem jest zwiększanie częstotliwości tu gdzie każdy tramwaj rzadko kiedy wiezie więcej niż kilkunastu pasażerów. Niby tak, ale jeśli równolegle do niego idzie kolejnych kilkunastu lub kilkudziesięciu pieszo (ew. jedzie na rowerze) bo w ten sposób dotrą do celu znacznie szybciej?
Odnośnie pkt.1 to w ciągu ul. Wolności - Piastowskiej tych autobusów stanowiących konkurencję dla 18-ki wiele nie ma ze względu na niewielką częstotliwość kursowania, przystanki tez są trochę w innych miejscach a w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP Ruda Śl. w ogóle autobusy nie zatrzymują się. Także żadnym autobusem nie dojedzie się do pl. Sikorskiego w Bytomiu.
Cytuj:
Przy założeniu zwiększenia częstotliwości potrzebny byłby mniejszy tabor a nie wiem, czy krótsze niż 2-członowe tramwaje są jeszcze gdziekolwiek produkowane.

Raczej nie i uważam, że nie jest to wcale takie dobre. Współcześnie założono, że tramwaj ma być środkiem komunikacji służącym głownie do przejazdów na większe odległości gdzie nie są wymagane tak duże częstotliwości. Oczywistym jest, że bardziej ekonomiczny jest przewóz raz na pół godziny 200 pasażerów niż co 15 min. 100 a tym bardziej co 5 ew. 10 minut kilku lub kilkunastu. Tylko, że dla mieszkańców miast akurat bardziej przydatne jest to ostatnie rozwiązanie i wyłącznie takie może być konkurencją dla transportu indywidualnego. No tak, tylko, że mówiąc o transporcie indywidualnym mamy z reguły na myśli samochód, natomiast zupełnie nikomu (pomijając potencjalnych pasażerów) nie zależy na tym by komunikacja publiczna była alternatywą wobec roweru bądź dwukilometrowych a tym bardziej jeszcze krótszych wędrówek pieszych. A że ze społecznego punktu widzenia wygląda to inaczej, bo nie każdy ma siły, zdrowie czy chociażby tylko chęć do dłuższych spacerów lub jazdy na rowerze i to niezależnie od warunków atmosferycznych (które w naszym klimacie często temu nie sprzyjają) to przecież w gospodarce rynkowej nie ma żadnego znaczenia. I wcale nie musi mi się to podobać.
Ciekawe też dlaczego te ekonomiczne zasady o których wspomniałem powyżej nie wszędzie się sprawdzają i jakoś opłacają się minibusy kursujące z dość dużymi częstotliwościami pomiędzy Katowicami a Żorami, Rybnikiem, Olkuszem a nawet Krakowem, ale to już inny temat.
Cytuj:
Światła to tylko światła, nie stanowią żadnej fizycznej bariery, zabezpieczającej przed wypadkiem, a poza tym ten odcinek jest dosyć długi.

Zatrzymanie ruchu nie musiałoby chyba trwać dłużej niż 3 min. (może wystarczyłyby 2) to chyba taką cenę za znaczny wzrost bezpieczeństwa zapłacić warto. A jeśli kiedyś powstanie obwodnica to ruch byłby znacznie mniejszy, no ale cóż wówczas już tam zamiast linii tramwajowej będzie ścieżka rowerowa, także utrudniająca ruch samochodowy -:)
Cytuj:
Lepiej pogodzić się z likwidacją tego odcinka, a przy podobnych kosztach wybudować nowy, np. do Halemby (!).

Gdyby to miało być alternatywą, to bezwzględnie jestem za.
Jednakże pytanie - skąd do Halemby. Jakoś najbardziej logiczne wydawałoby się przedłużenie do Halemby linii od strony Rudy Płn, no chyba, że od Chebzia bo linia tramwajowa do Halemby powinna umożliwiać szybki i wygodny dojazd do linii kolejowej Katowice - Gliwice. Wówczas dojazd z Katowic, Zabrza, Gliwic do Halemby w połączeniu przesiadkowym pociąg-tramwaj mógłby trwać krócej i zapewniać wyższy komfort niż obecnie autobusem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: So 31.01.2015, 23:36 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Apropos poprawy bezpieczeństwa na Piastowskiej to małym chyba kosztem można by wprowadzić odcinek jednokierunkowy dla ruchu kołowego od stacji benzynowej "Bliska" do wiaduktu kolejowego. Na w/w odcinku ruch odbywałby się w kierunku PKP a od wiaduktu w kierunku Kuźnicy Rudzkiej ulicami: Matejki i Orzegowską (w lewo) do Piastowskiej, dalej Sprusa, Ogrodową i Gierałtowskiego do stacji paliw. Od stacji Paliw do Starego Osiedla jest niewielki ruch kołowy a tramwaj po kilkudziesięciu metrach zjeżdża na bok. Dodatkowo sygnalizację pod wiaduktem PKP tramwaj mógłby już zapalać wjeżdżając na przystanek Matejki w kierunku Rudy (nie jak teraz kilka metrów przed wiaduktem) aby nie blokował się odcinek pod wiaduktem.

Co do likwidacji osiemnastki to ciekawi mnie fakt że z mostu wycofuje się "stutonowy" tramwaj a w jego miejsce po tym samym moście puszcza "stutonowy" autobus. I jeszcze jedno. W którejś gazecie pisano o darmowej KM w Rudzie. Miały to być 3 linie wewnętrzne a reszta płatna bo lecą przez kilka miast. Jak to się będzie miało do tej linii autobusowej zastępczej. Gazety trąbią, że ma być darmowa ale będzie lecieć z Rudy do Bytomia, czyli wyjedzie poza obszar Rudy. Same sprzeczności.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Nd 1.02.2015, 0:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
myszka napisał(a):
Gazety trąbią, że ma być darmowa ale będzie lecieć z Rudy do Bytomia, czyli wyjedzie poza obszar Rudy. Same sprzeczności.

Co się dziwisz, dziennikarze KM nie jeżdżą to i się na niej znają jak niedźwiedzie na gwiazdach i w tym temacie bredzą jak po LSD. Pani prezydent RŚ naobiecywała gruszek na wierzbie, żeby tylko zostać u koryta, a ciemny lud w to wierzy.
Darmowych linii miało być 5 - 121, 147, 155, 230 i 255 albo ich odpowiedniki. Uważam jednak, że to tylko wuszt wyborczy, a nawet gdyby doszło jakimś cudem do spełnienia tych obietnic, to mieszkańcy szybko zatęsknią za płatną komunikacją.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Nd 1.02.2015, 0:19 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Cytuj:
Co do likwidacji osiemnastki to ciekawi mnie fakt że z mostu wycofuje się "stutonowy" tramwaj a w jego miejsce po tym samym moście puszcza "stutonowy" autobus.


Konstal 105N - masa własna 16 800 kg
Moderus Alfa - 16 500 kg
MAN NL202 - 9870 kg
Solaris Urbino 12 - 10400 kg
żródło: Wikipedia

Widzisz delikatną różnicę?
I nie tylko masa tramwaju jest ważna lecz też kilka innych kwestii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Nd 1.02.2015, 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
nemo333 napisał(a):

Widzisz delikatną różnicę?
I nie tylko masa tramwaju jest ważna lecz też kilka innych kwestii.

A jakich to kwestii? I usuń tą sygnaturkę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Nd 1.02.2015, 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Ej, daj mu być śmiesznym w swoim mniemaniu :>

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Nd 1.02.2015, 19:10 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
[quote="nemo333"][quote]Co do likwidacji osiemnastki to ciekawi mnie fakt że z mostu wycofuje się "stutonowy" tramwaj a w jego miejsce po tym samym moście puszcza "stutonowy" autobus. [/quote]

Konstal 105N - masa własna 16 800 kg
Moderus Alfa - 16 500 kg
MAN NL202 - 9870 kg
Solaris Urbino 12 - 10400 kg
żródło: Wikipedia

Widzisz delikatną różnicę?
I nie tylko masa tramwaju jest ważna lecz też kilka innych kwestii.[/quote]

Chodzi mi o to, że ciężki pojazd zastępuję się innym ciężkim pojazdem - nie zauważyłeś tych stu ton w cudzysłowiu? Skoro most się wali i grozi katastrofą budowlana to wywalić ciężkie busy i tramwaje a zostawić osobówki albo wywalić wszystko i tylko przejście dla pieszych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Nd 1.02.2015, 21:45 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
myszka napisał(a):
Chodzi mi o to, że ciężki pojazd zastępuję się innym ciężkim pojazdem.
Skoro most się wali i grozi katastrofą budowlana to wywalić ciężkie busy i tramwaje a zostawić osobówki albo wywalić wszystko i tylko przejście dla pieszych.

Przyłączam się do powyższego zdania. Może dość byłoby okłamywania społeczeństwa w temacie komunikacji zbiorowej GOP (tylko o tym tu rozmawiamy). Przy każdej likwidacji jakichś linii (nie tylko tramwajowych) podaje się przyczyny oraz co ważniejsze, informacje o planach na przyszłość które w popularnym podziale prawd są półprawdami lub tymi ostatnimi w tym podziale. Wyjątkiem była likwidacja tramwajów w Gliwicach, gdzie jasno powiedziano, że chodzi o pieniądze, oczywiście o pieniądze wydawane dziś w sposób bezpośredni na funkcjonowanie komunikacji czyli wszystko oparte wyłącznie na aktualnych cenach wozokilometrów. Zapewne podobnie jest w przypadku zamiaru likwidacji 18-ki, ale tu już tego nikt nie mówi. Być może nieszczęsny most wymaga remontu, być może wcale nie kosztownego, ale przecież lepsza okazja by przekonać niezbyt licznych, ale na pewno zdeterminowanych ludzi często korzystających z tej linii do przekonania ich o konieczności jej likwidacji i zapewnienia, że autobus będzie lepszy już się trafi. A autobus 118 czy tam 218 będzie tak lepszy, jak lepszy jest autobus 25 od tramwaju o tym samym numerze którego likwidację do dziś przeklinają niektórzy mieszkańcy Wojkowic, Grodźca a nawet Będzina (a dlaczego pisałem wcześniej). Podobnie, a może gorzej było z 12-ką (tramwajem, autobusem wprawdzie też, ale to inny temat), którą praktycznie nie zastąpiono niczym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Cz 5.02.2015, 15:38 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Ciekawe czy nowa linia 118, jeżdżąca co 30 minut jak rozumiem, będzie wpadała kursami pomiędzy 146, ciekawe czy specjaliści na to wpadną.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Śr 11.02.2015, 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/ak ... -historii/

"Goebbels w trumnie z sosny leży zazdrosny".

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: So 14.02.2015, 9:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Hihi, ale popił ktoś kto koordynował T19 i T30 z centrum do Stroszka w dni robocze :)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Pn 3.08.2015, 8:19 

Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47
Posty: 254
http://www.tramwajegliwickie.pl/aktualn ... o-20150708

Jak duży fragment został zlikwidowany ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Tramwaje przegrały...
Napisane: Śr 12.08.2015, 21:58 

Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47
Posty: 254
Kiedyś:
http://fotopolska.eu/387629,foto.html

Obecnie:
http://i.imgur.com/j2yqd4k.jpg
http://i.imgur.com/zYBwzma.jpg

Czy to w tym miejscu była ta mijanka końcowa ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2835 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 138, 139, 140, 141, 142

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności