Teraz jest Pn 17.12.2018, 6:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)
Napisane: Pn 25.01.2010, 9:38 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3898
Lokalizacja:
Sosnowiec
Na portalu http://www.sosnowiec.info.pl pojawiła się informacja, że w piątek, tj. 22 stycznia br. do zajezdni Zawodzie dotarł z Frankfurtu nad Menem na testy dwukierunkowy wagon typu Duewag Pt. Dla zainteresowanych link:

http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/sosnowiec/bedziemy-jezdzic-niemieckimi-tramwajami,1,4,16431


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13398
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Wagon ma szersze koła w standardzie kolejowym, także nie wróżymy mu zbyt wielkiej przyszłosci u nas:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2820
Niech go najpierw może przetestują, bo raczej TŚ kota w worku nie chcą kupić :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13398
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
motley napisał(a):
Niech go najpierw może przetestują, bo raczej TŚ kota w worku nie chcą kupić :)

TŚ dalece nie zdaje sobie sprawy z tego co bierze:P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 18:04 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 18:10 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Z tego co twierdzi TŚ to obręcze zostały przetoczone na odpowiednie wymiary i nie powinno być problemu. Nie słyszałem póki co, żeby na zajezdni były jakieś problemy, jutro albo pojutrze ma dostać dopuszczenie do ruchu to się okaże.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 18:27 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2768
Nie znam się na stronach technicznych ale uważam że tabor dwukierunkowy się przyda (nawet uważam że parę wagonów nowych powinno się kupić dwukierunkowych). Nie wiem jak z torowiskiem w Łagiewnikach ale jak takie wagony się pojawią to przypuszczam że wyjdą na trasę T7 skróconej do Łagiewnik. Nie kojarzę czy torowisko sięga przynajmniej wysokości skrzyżowania ulicy Świętochłowickiej z Apteczną. Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 19:14 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
butthead napisał(a):
takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|

Nie kpij. Jakieś używki by się przydały i owszem, ale nie takie wysokie.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 20:26 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Kłopot w tym, że jakoś w tej trakcji nikt nie chce sprzedawać niskopodłogowych używek ;) Nie mówimy o zakupach nowego taboru za grube miliony, tylko doraźnej poprawie stanu obecnego. Trafniejsze wydaje się pozyskanie za grosze używanego dwukierowego przegubowca, niż inwestowanie w modernizację pudełek. Pod względem komfortu nie do przebicia, a zawsze można rozważyć podmianę środkowego członu na niski.

lgor napisał(a):
Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska.
A to stopiątką z tylnego pulpitu się nie będzie dało?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13398
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|

No na pewno nie takie. Nie dość, że 20 cm szersze od stopiątki, to na dodatek mniej drzwi niż solówka i te nieszczęsne schody.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 21:03 

Dołączył(a): So 2.06.2007, 17:22
Posty: 440
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
No na pewno nie takie. Nie dość, że 20 cm szersze od stopiątki, to na dodatek mniej drzwi niż solówka i te nieszczęsne schody.

Jeśli szersze o 20 cm do dochodzi jeszcze jeden problem, mijanie się wagonów. Bo np. za pętlą w Szopienicach na 14-ce to ich nie widzę - tam w pewnym miejscu na wysokości przystanku jest tak wąsko że ledwo dwie stopiątki się mijają. A czy one będą w stanie pokonać takie cuda na naszej sieci jak np. chebziańskie tuneliki? Też chyba nie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13398
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
102N@ napisał(a):
Jeśli szersze o 20 cm do dochodzi jeszcze jeden problem, mijanie się wagonów. Bo np. za pętlą w Szopienicach na 14-ce to ich nie widzę - tam w pewnym miejscu na wysokości przystanku jest tak wąsko że ledwo dwie stopiątki się mijają.

Przede wszystkim będą zaliczać każde krzaczory i inne elementy pozostające w skrajni.
Cytuj:
A czy one będą w stanie pokonać takie cuda na naszej sieci jak np. chebziańskie tuneliki? Też chyba nie.

A Ty myślisz, że ktokolwiek się tym przejmował:)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 21:50 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 400
Lokalizacja:
Katowitz
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją. Nalezaloby wymienic wikeszosc taboru z tych "oldschoolowych" "stopiątek"własnie na te tatry. To takie moje skrone zdanie. A jesli chodzi o tramawje dwukierukowe to jak najbardziej Duewag ale nie te co sciagneli teraz do Zawodzia. Powinni wychaczyc takie jak w Krakowie czy gdansku i było by super a z tego co widze to wiecej problemow bedzie z tym modelem niz pożytku. Nie ma to jak dupe wytrzeć szkłem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 22:01 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Szerokość pudła wagonów typu Pt to 2,35 m. Szersze o wystające progi są jedynie te, które zostały przystosowane do ruchu tunelowego - tyle, że akurat tych Frankfurt nie sprzedaje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13398
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
pat napisał(a):
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją.

No własnie, że w Szczecinie były. Z reszta doprowadzono je tam do totalnej ruiny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13398
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Szerokość pudła wagonów typu Pt to 2,35 m. Szersze o wystające progi są jedynie te, które zostały przystosowane do ruchu tunelowego - tyle, że akurat tych Frankfurt nie sprzedaje.

A to przepraszam, kolega N mnie wprowadził w błąd.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 22:06 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2768
pat napisał(a):
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie
Chciałem właśnie napisać że mogliby chociaż na testy pożyczyć taką Tatrę ze Szczecina.
butthead napisał(a):
lgor napisał(a):
Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska.
A to stopiątką z tylnego pulpitu się nie będzie dało?
No idzie ale wymusza trójkątowanie na środku skrzyżowania a tu wjazd na wprost i taki sam wyjazd.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13398
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
lgor napisał(a):
Chciałem właśnie napisać że mogliby chociaż na testy pożyczyć taką Tatrę ze Szczecina.

Po co, skoro i tak takich nie kupią.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 22:44 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
pat napisał(a):
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją.


W Szczecinie torowiska nie są podobne, bo mają tylko kilka odcinków w stanie agonalnym (i niestety wszystkie krzyżownice). W każdym razie tatry potrzebują bardzo równego toru, a w szczególności płyt i innej nawierzchni, bo taką mają konstrukcję wózków. Natomiast rozważania na ich temat można zakończyć, bo są za drogie - TŚ rozważało również ich zakup.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
butthead napisał(a):
Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|

Koła można wymienić?

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności