Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 28.02.2010, 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
mark40 napisał(a):
Torowiska będziemy remontować tylko do 2012 roku, potem już nie?


Byleby jeszcze było co ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 28.02.2010, 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
filimer napisał(a):
Do tego dochodzi kwestia wykluczenia z kasy unijnej zakupu "taboru klasycznego dwukierunkowego" na rzecz "Nowoczesnych wagonów niskopodłogowych".

Ale nigdy w tym projekcie nie było nic o klasycznym taborze dwukierunkowym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 1.03.2010, 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
Toć jak byk stoi w podlinkowanej przeze mnie liście to, czemu zaprzeczasz. Dokładnie strona 130, rubryka 8, wiersz 5.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 1.03.2010, 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
filimer napisał(a):
Toć jak byk stoi w podlinkowanej przeze mnie liście to, czemu zaprzeczasz. Dokładnie strona 130, rubryka 8, wiersz 5.

Ale to wszystko jest nieaktualne. Obecnie mają zakupić tylko tramwaje z niskopodłogową wstawką. A te klasyczne to nie miały nigdy być dwukierunkowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 1.03.2010, 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
adam86 napisał(a):
filimer napisał(a):
Toć jak byk stoi w podlinkowanej przeze mnie liście to, czemu zaprzeczasz. Dokładnie strona 130, rubryka 8, wiersz 5.

Ale to wszystko jest nieaktualne. Obecnie mają zakupić tylko tramwaje z niskopodłogową wstawką. A te klasyczne to nie miały nigdy być dwukierunkowe.


Przecież masz wszystko napisane w oficjalnym i jak najbardziej aktualnym dokumencie rządowym, nie wiem więc po co idziesz w zaparte - to, że TŚ samo nie wie czego chce i testuje to i owo oraz nie zgłasza żadnych zmian w projekcie, na który ma zagwarantowaną kasę, to insza inszość świadcząca jedynie o tym, że do ogłoszenia przetargu jest bardzo daleko.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 1.03.2010, 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
filimer napisał(a):
Przecież masz wszystko napisane w oficjalnym i jak najbardziej aktualnym dokumencie rządowym, nie wiem więc po co idziesz w zaparte - to, że TŚ samo nie wie czego chce i testuje to i owo oraz nie zgłasza żadnych zmian w projekcie, na który ma zagwarantowaną kasę, to insza inszość świadcząca jedynie o tym, że do ogłoszenia przetargu jest bardzo daleko.

Ale nie kapujesz, że ostatecznego projektu jeszcze nie ma.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 1.03.2010, 17:19 

Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13
Posty: 1120
Helmut miał już nie kursowac, podobno dopuszczenie do ruchu się skończyło. Tymczasem dzisiaj rano kursował na pociągu 1506, więc jak to w końcu jest a może jest już kupiony przez tś .


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 1.03.2010, 18:35 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
hanys76 napisał(a):
Helmut miał już nie kursowac, podobno dopuszczenie do ruchu się skończyło. Tymczasem dzisiaj rano kursował na pociągu 1506, więc jak to w końcu jest a może jest już kupiony przez tś .


Widać dopuszczenie jest jeszcze ważne i postawili go trochę pomęczyć jeszcze. Im dłużej pojeździ na testach tym lepiej przecież.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 2.03.2010, 0:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
adam86 napisał(a):
Ale nie kapujesz, że ostatecznego projektu jeszcze nie ma.


To chyba Ty nie kapujesz, że przyjęte zostały pewne założenia, które mogą ulec modyfikacji, ale drastycznych zmian wprowadzić już się nie da choćby ze względu na wysokość przyznanej dotacji - całe majaczenie o Protramach, artykuły dziennikarszczyństwa etc. to pic na wodę, bo pole manewru jest bardzo ograniczone - kasa została przyznana, klapka zapdła. Nie spodziewałbym się więc pierwszych nowych wagonów wcześniej niż w 2012, bo zanim TŚ ogłosi jakikolwiek przetarg, będzie pewnie koniec tego roku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 2.03.2010, 8:29 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
filimer napisał(a):
ale drastycznych zmian wprowadzić już się nie da choćby ze względu na wysokość przyznanej dotacji - całe majaczenie o Protramach, artykuły dziennikarszczyństwa etc. to pic na wodę, bo pole manewru jest bardzo ograniczone - kasa została przyznana, klapka zapdła.


Przecież kasa zostanie przyznana dopiero w chwili podpisania umowy, co nastąpi po złożeniu wniosku. A wniosek jest w trakcie przygotowania. Wcześniej to są chyba tylko jakieś listy intencyjne, czy coś. Zresztą oprócz taboru inne elementy projektu też uległy (ulegają) zmianie i to drastycznie, skoro niektóre gminy się wycofują z interesu. W tej tabelce która jest na stronie ministerstwa jest przecież tylko słowny opis, a nie konkretne dane o projekcie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 2.03.2010, 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
filimer napisał(a):
całe majaczenie o Protramach, artykuły dziennikarszczyństwa etc. to pic na wodę,

Powiedz mi jedno, rozmawiałeś kiedykolwiek na temat tego projektu z kimkolwiek z TŚ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.03.2010, 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
memphis napisał(a):

Przecież kasa zostanie przyznana dopiero w chwili podpisania umowy, co nastąpi po złożeniu wniosku.


Nie - kasa jest zagwarantowana, bo projekt jest na liście indykatywnej, zagwarantowana jest dokładnie w takiej a nie innej wysokości. Procedura z grubsza jest taka, że w ramach projektu 7.3 - transport miejski w obszarach metropolitalnych - przyznawane są pieniądze na konkretne przygotowane projekty, a następnie podmiot wskazany we wniosku występuje o dofinansowanie na konkretny element danego projektu/cały projekt uszczegółowiony i dopracowany pod względem formalnym.

Cytuj:
Zresztą oprócz taboru inne elementy projektu też uległy (ulegają) zmianie i to drastycznie, skoro niektóre gminy się wycofują z interesu. W tej tabelce która jest na stronie ministerstwa jest przecież tylko słowny opis, a nie konkretne dane o projekcie.


To że gminy w GOPie się kompromitują wobec UE i ministerstwa to żadna nowośc - drugi raz takiej kasy pewnie nie dostaną. Zresztą napisałem, że przyjęto w projekcie pewne założenia, które mogą ulegać modyfikacji, ale nie zrobisz z 20 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów 20 Protramów (nikt Ci na to kasy nie da), ani nie zrobisz z 10 dwukierunkowców używanych duewagów - TŚ w obecnej modyfikacji "sprytnie" usunęło zapisy liczbowe, bo tak naprawdę nie wie czego chce.

@adam86- rozmawianie z ludźmi, którzy nie potrafią porządnie odpalić tych projektów, było by co najmniej głębokim nieporozumieniem - prawdopodobnie słabo znają się na kwestiach dofinansowania UE i sami nie wiedzą czego chcą - opieranie się na ich słowach to budowanie domu na piasku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.03.2010, 12:07 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
filimer napisał(a):
Nie - kasa jest zagwarantowana, bo projekt jest na liście indykatywnej, zagwarantowana jest dokładnie w takiej a nie innej wysokości.


Nikt nie pisze, że nie jest zagwarantowana.

Cytuj:
Procedura z grubsza jest taka, że w ramach projektu 7.3 - transport miejski w obszarach metropolitalnych - przyznawane są pieniądze na konkretne przygotowane projekty, a następnie podmiot wskazany we wniosku występuje o dofinansowanie na konkretny element danego projektu/cały projekt uszczegółowiony i dopracowany pod względem formalnym.


Ja tam się nie znam na unijnych funduszach, wiem tylko, że szczegóły projektu od chwili pierwszej informacji do dzisiaj zmieniły się już wiele razy. W tej samej puli pieniędzy oczywiście. Pisałem już o tym, że nie tylko tabor się zmieniał, ale także remonty torowisk, choćby dlatego, że niektóre gminy się wycofały. W kwestii taboru także się to łączy z tą drugą połówką środków, bo są różne ustalenia co do tego kto ma to pokryć.

Cytuj:
To że gminy w GOPie się kompromitują wobec UE i ministerstwa to żadna nowośc - drugi raz takiej kasy pewnie nie dostaną. Zresztą napisałem, że przyjęto w projekcie pewne założenia, które mogą ulegać modyfikacji, ale nie zrobisz z 20 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów 20 Protramów (nikt Ci na to kasy nie da), ani nie zrobisz z 10 dwukierunkowców używanych duewagów - TŚ w obecnej modyfikacji "sprytnie" usunęło zapisy liczbowe, bo tak naprawdę nie wie czego chce.


Nie wiem dlaczego z uporem maniaka twierdzisz, że helmuty mają być kupowane ze środków unijnych. Nastąpiła zamiana 20 LF + 20 bulw na 30 protramów. Mniej więcej. Podejrzewam, że tak to policzono, żeby koszt był taki sam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.03.2010, 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
memphis napisał(a):
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka twierdzisz, że helmuty mają być kupowane ze środków unijnych. Nastąpiła zamiana 20 LF + 20 bulw na 30 protramów. Mniej więcej. Podejrzewam, że tak to policzono, żeby koszt był taki sam.
Ja podejrzewam, ze po prostu TŚ nie wykorzystają całej dotacji. Jakby nie liczyć koszt zakupu 20 LF (20x 8 mln = 160 mln) jest już większy do zakupu 30 protramów (30 x 4 = 120 mln), a jakby doliczyć jeszcze wcześniej planowane bulwy to juz w ogóle.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.03.2010, 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
memphis napisał(a):
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka twierdzisz, że helmuty mają być kupowane ze środków unijnych. Nastąpiła zamiana 20 LF + 20 bulw na 30 protramów. Mniej więcej. Podejrzewam, że tak to policzono, żeby koszt był taki sam.


Na pewno nie będą kupowane z unijnych, bo za unijne można kupować jedynie nówki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.03.2010, 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
memphis napisał(a):
Ja tam się nie znam na unijnych funduszach, wiem tylko, że szczegóły projektu od chwili pierwszej informacji do dzisiaj zmieniły się już wiele razy. W tej samej puli pieniędzy oczywiście. Pisałem już o tym, że nie tylko tabor się zmieniał, ale także remonty torowisk, choćby dlatego, że niektóre gminy się wycofały. W kwestii taboru także się to łączy z tą drugą połówką środków, bo są różne ustalenia co do tego kto ma to pokryć.


Problem podziału kasy to od lat problem TŚ, więc nie ma tu nic nowego. O zmianie taboru od momentu pierwszej publikacji listy indykatywnej w 2009 lub 2008 roku nic mi nie wiadomo, jak przy okazji znajdę tego typu informacje, to podam.

Cytuj:
Nie wiem dlaczego z uporem maniaka twierdzisz, że helmuty mają być kupowane ze środków unijnych. Nastąpiła zamiana 20 LF + 20 bulw na 30 protramów. Mniej więcej. Podejrzewam, że tak to policzono, żeby koszt był taki sam.


Nic takiego nie twierdzę, ba - wręcz mam nadzieję, że skończy się na 20 wagonach w pełni niskopodłogowych, bo tyle można zakupić za wzmiankowane tutaj 120 mln netto, bo jak być może wiesz TŚ ma prawo odliczyć sobie podatek VAT - dzięki temu m.in. MPK Kraków zarezerwowało sobie możliwość zamówienia dodatkowych 12 wagonów, na których zakup pieniądze będzie miała ze zwrotu VATu kompletu inwestycji.

No ale zobaczymy co z tego ostatecznie wyniknie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.03.2010, 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
filimer napisał(a):
Nic takiego nie twierdzę, ba - wręcz mam nadzieję, że skończy się na 20 wagonach w pełni niskopodłogowych, bo tyle można zakupić za wzmiankowane tutaj 120 mln

A my mamy nadzieję, że skończysz nam wreszcie wmawiać co TŚ chcą kupić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 4.03.2010, 1:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
filimer napisał(a):
memphis napisał(a):

Przecież kasa zostanie przyznana dopiero w chwili podpisania umowy, co nastąpi po złożeniu wniosku.


Nie - kasa jest zagwarantowana, bo projekt jest na liście indykatywnej, zagwarantowana jest dokładnie w takiej a nie innej wysokości.


A mało to projektów wylatywało z wszelkiego rodzaju list indykatywnych? Z choinki się urwałeś? Zerknij może w słownik i zobacz, że indykatywny oznacza dokładnie tyle, co orientacyjny, szacunkowy.

Na marginesie, nie umniejszając znaczenia list indykatywnych o konieczności podjęcia działań intensyfikujących starania o eurokasę pisałem w TMiRze już trzy i pół roku temu...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 4.03.2010, 3:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
adam86 napisał(a):
A my mamy nadzieję, że skończysz nam wreszcie wmawiać co TŚ chcą kupić.

Chcieć to sobie można, ja tylko cytuję oficjalne dokumenty, a to, że TŚ ani nie wiedzą z czego żyją, ani czego chcą, a jak się do tego zabrać to już w ogóle, to insza inszość

YoMaHaA napisał(a):
mało to projektów wylatywało z wszelkiego rodzaju list indykatywnych? Z choinki się urwałeś?

Fajnie, fajnie, ja jednak poproszę o konkretne przykłady. Z działania 7.3 jak na razie nic nie wyleciało, a w gestii "starych" projektów taborowo-tramwajowych poza TŚ tylko Szczecin i Toruń z Bydgoszczą nie ma ogłoszonego przetargu. Cała reszta wszystko już ma dawno rozstrzygnięte lub odpalone i o czymś to świadczy.

Cytuj:
Zerknij może w słownik i zobacz, że indykatywny oznacza dokładnie tyle, co orientacyjny, szacunkowy.


Lista jest tzw. listą indykatywną, chociażby ze względu na to, że zmieniające się koszty pozwalają dołożyć nowe projekty, ale jest to "Lista projektów indywidualnych dla programu operacyjnego infrastruktura i środowisko".

Cytuj:
Na marginesie, nie umniejszając znaczenia list indykatywnych o konieczności podjęcia działań intensyfikujących starania o eurokasę pisałem w TMiRze już trzy i pół roku temu...


Takie rzeczy to chyba trzeba już bezpośrednio do premiera pisać ;) Kraków stara się cały czas i własnie dołożył sobie do listy projektów kluczowych kolejny projekt, Wrocław ma cały czas dodatkowy projekt na liście rezerwowej. Kwestia kasy z UE jak widać cały czas jest otwarta, ale jak ktoś uwielbia grzać tyłkiem stołki to...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 4.03.2010, 8:44 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Tego, że nasze władze samorządowe są nieudolne w kwestii projektów tramwajowych nie musisz nam udowadniać. Jak na razie tylko trzy gminy podwyższyły kapitał akcyjny spółki i to jeszcze nie w pełnej wysokości. Reszcie wydaje się, że jak nic nie będą robić to wszystko się samo zrobi i kasa i tak spłynie. Niestety widać tu wyraźnie, że posiadanie 12 gospodarzy w jednej firmie to jest paranoja.

W całym tym okresie przygotowywania projektu było już sporo absurdalnych sytuacji. Takie Mysłowice najpierw uchwaliły swój udział, a potem w odpowiedzi na propozycję zwiększenia udziału (po wycofaniu Gliwic) - uchwaliły całkowite wycofanie się z projektu. Dla odmiany taka Dąbrowa Górnicza chciała się mocniej zaangażować, ale nie może, bo się nie łączy z żadną inną trasą objętą projektem, przez Będzin, który ma wszystko w głębokim poważaniu, a w sprawie tramwajów każe się zwracać do Powiatowego Zarządu Dróg.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności