Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 17:42 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
memphis napisał(a): OczeQ napisał(a): skżyrzowania Aaaaaaaaa!!! Ludzie, firefox sam podkreśla i poprawia błędy!
Opera też ;)
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 18:05 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
A ten wagon będzie się liczyć jako solówka czy jako skład? ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 18:20 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
motley napisał(a): A ten wagon będzie się liczyć jako solówka czy jako skład? ;)
Jako osobny typ taboru, tak samo jak citadis. Z reszta do tego będzie trzeba podpisac aneks do umowy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 19:05 |
|
Slavco |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06 Posty: 2357 Lokalizacja: Zabrze
|
memphis napisał(a): OczeQ napisał(a): skżyrzowania Aaaaaaaaa!!! Ludzie, firefox sam podkreśla i poprawia błędy! OczeQ napisał(a): skżyrzowania (...)wykożystanie) Mi podkreślił więcej :)
A tak poważnie - wątpię, czy jakikolwiek wyjazd w stronę Gliwic nie zostanie okraszony donosem :P
_________________ Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 20:56 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Na 27 go - ładnie będzie wyglądał na Porąbce i Kazimierzu ;)
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 22:09 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
OczeQ napisał(a): memphis napisał(a): Gdzie będzie jeździł z pasażerami to się okaże, najpierw musi przejść próby bez pasażerów. Pierwsze próby bez pasażerów można śmiał w Gliwicach zrobić. Jak się coś stanie to przynajmniej rozkładowego pociągu nie zablokuje :P (a tak na serio, to do skżyrzowania z Zabrską jest kawał wydzielonego torowiska które aż sie prosi o takie wykożystanie)
Przy okazji można zrobić proekologiczną prezentację banek w Gliwicach. Może ludziska obudzą się w końcu i przyznają rację banom w tym mieście.
Przywiązać Frankensteina do drzewa na Chorzowskiej i niech patrzy na (leciwe, ale na chodzie) - cudo z Reichu:)
_________________ Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 22:18 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
berek26 napisał(a): Przy okazji można zrobić proekologiczną prezentację banek w Gliwicach. Może ludziska obudzą się w końcu i przyznają rację banom w tym mieście.
yeah, promować tramwaje 40-letnią używką... "Nie idźmy tą drogą" ;-)
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 23:07 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Sadorg napisał(a): berek26 napisał(a): Przy okazji można zrobić proekologiczną prezentację banek w Gliwicach. Może ludziska obudzą się w końcu i przyznają rację banom w tym mieście.
yeah, promować tramwaje 40-letnią używką... "Nie idźmy tą drogą" ;-)
To może.... "Twoje serce przypomina - piechotą zdrowiej". ? :-))) BPNMSP
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 23:14 |
|
Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22 Posty: 694 Lokalizacja: Katowitz
|
Widzę że kolega przed chwilą oglądał "Misia". Ja dorzucę zasadę z innego filmu "Podróż koleja skraca czas przejazdu pociągiem" i mamy cały obraz tego obsranego KZK GOP TŚ i całej reszty przewozników w tym burdelu.
Po damski ch.j sciagaja taki erzatz. Nie można kupic takich uzywek jak Gdańsk czy Kraków?? Przypomnicie moje słowa że bedzie z nimi wiecej problemów niż jazdy. A potem winnych decyzji kupna o ile dojdzie do tej inwestycji w tabor bedzie mozna szukac jak wiatru w polu.
Reasumujac dla mnie to jest wytarcie dupy szkłem i tyle.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 23:33 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
pat napisał(a): Po damski ch.j sciagaja taki erzatz. Nie można kupic takich uzywek jak Gdańsk czy Kraków?? Przypomnicie moje słowa że bedzie z nimi wiecej problemów niż jazdy. A potem winnych decyzji kupna o ile dojdzie do tej inwestycji w tabor bedzie mozna szukac jak wiatru w polu.
Reasumujac dla mnie to jest wytarcie dupy szkłem i tyle.
Po pierwsze - nie jest powiedziane, że kupimy, to są testy na razie, które mogą wyjść różnie. Po drugie - rynek używek tez jest ograniczony. Po trzecie - nie jestesmy jedynym miastem, które ratuje się uzywkami, a patrząc na naszych PR-owców nie spodziewałbym się zbyt wiele... Po czwarte - "to jest miś na miarę naszych możliwości".
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 0:33 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
pat napisał(a): Nie można kupic takich uzywek jak Gdańsk czy Kraków? Nie można, bo ich po prostu nie ma - tak jak pisał aso, rynek wagonów używanych jest bardzo ograniczony, m.in. z uwagi na uwarunkowania techniczne. Biorąc pod uwagę cenę zakupu, stanowiącą pewnie niewielki ułamek ceny taboru nowego, nie ma w ogóle nad czym się zastanawiać - nawet jeśli na każde dwa wagony trzeci zostanie przeznaczony od razu na części. pat napisał(a): Przypomnicie moje słowa że bedzie z nimi wiecej problemów niż jazdy. Alternatywą jest zawieszenie ruchu. Już parę lat temu należało się zainteresować taborem używanym i być może w ogóle nie inwestować stosunkowo dużej kasy w żelazka, tylko rozglądnąć się za większą partią wagonów nowocześniejszych, zdatnych do przeróbki na częściowo niskopodłogowe, tak jak choćby ten Pt.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 0:53 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
butthead napisał(a): pat napisał(a): Nie można kupic takich uzywek jak Gdańsk czy Kraków? Nie można, bo ich po prostu nie ma - tak jak pisał aso, rynek wagonów używanych jest bardzo ograniczony, m.in. z uwagi na uwarunkowania techniczne. Biorąc pod uwagę cenę zakupu, stanowiącą pewnie niewielki ułamek ceny taboru nowego, nie ma w ogóle nad czym się zastanawiać - nawet jeśli na każde dwa wagony trzeci zostanie przeznaczony od razu na części. pat napisał(a): Przypomnicie moje słowa że bedzie z nimi wiecej problemów niż jazdy. Alternatywą jest zawieszenie ruchu. Już parę lat temu należało się zainteresować taborem używanym (...) Wiesz, Krzysiek, ja ciągle mam w pamięci słowa Tomka Gieżyńskiego (chyba?) z pmt (chyba jeszcze), że w GOPie to w zasadzie nic nigdy nie wiadomo i masowe wprowadzenie dwukierunków spowodowałoby, że już dziesięć lat wcześniej pożegnalibyśmy końcówki różnych ślepaków w postaci Wojkowic czy Dąbrówki. Teraz też trudno powiedzieć, czy czasem takie rozwiązania nie będą stanowić egzekucji np. dla Kazimierza :-/
Niedawno miałem przyjemność dyskutować w gronie praktyków i po kolejnych salwach śmiechu nad komunikacją w GOPie ktoś przytomnie zauważył, że w zasadzie to należy współczuć, bo sytuacja jest tragiczna :-(
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 1:52 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Taka niestety smutna prawda. Warto też dla porządku przypomnieć, że nawet brak sensownego taboru dwukierunkowego nie przeszkadzał takim próbom (vide 8/39). Tu akurat - pozostając niejako w temacie - chodziło mi generalnie o "helmuty", bez akcentu na "dwukierunkowe". Może gdyby zawczasu pomyślano o zastępcach (bo trudno tu mówić o "następcach") stodwójek, to może nie słuchalibyśmy dziś o tym, jak to "tramwaj jest dwukrotnie droższy od autobusu". Przegubowych wagonów jak widać udało się MPK wysznupać dość sporo na rynku wtórnym, resztę rozdrapali Bułgarzy, Węgrzy i Rumuni. O praktycznie nowych tatrach stojących pod płotem od lat nawet nie wspominam.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 10:11 |
|
Coffee |
|
Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55 Posty: 229 Lokalizacja: Kraków - Borek Fałęcki
|
pat napisał(a): Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją. Nalezaloby wymienic wikeszosc taboru z tych "oldschoolowych" "stopiątek"własnie na te tatry. To takie moje skrone zdanie. A jesli chodzi o tramawje dwukierukowe to jak najbardziej Duewag ale nie te co sciagneli teraz do Zawodzia. Powinni wychaczyc takie jak w Krakowie czy gdansku i było by super a z tego co widze to wiecej problemow bedzie z tym modelem niz pożytku. Nie ma to jak dupe wytrzeć szkłem. Tylko jest jeden mały problem. Tatra jak się zepsuje, to nie ma czym zastąpić zepsutych części... Z tego, co się ostatnio dowiedziałem, to nawet dwie Tatry stoją odstawione, ponieważ szlag trafił elektrykę. Mają ja podobno wymieniać na elektronikę zbliżoną do 105Na, Polskiej produkcji. pat napisał(a): Po damski ch.j sciagaja taki erzatz. Nie można kupic takich uzywek jak Gdańsk czy Kraków?? Przypomnicie moje słowa że bedzie z nimi wiecej problemów niż jazdy. A potem winnych decyzji kupna o ile dojdzie do tej inwestycji w tabor bedzie mozna szukac jak wiatru w polu. Nie koniecznie. Te wozy aż tak tragiczne nie są. Jedynie co, jak by już TŚ miał zamiar je kupić, to wysłać je wcześniej do miasta, które miało odczynienia z Hemutami (Kraków, Poznań) i żeby w tym mieście zorientowali się co i jak, po czym cała wiedzę o awariach/naprawach/wymianie części przekazali specom z TŚ... butthead napisał(a): . Przegubowych wagonów jak widać udało się MPK wysznupać dość sporo na rynku wtórnym, resztę rozdrapali Bułgarzy, Węgrzy i Rumuni. O praktycznie nowych tatrach stojących pod płotem od lat nawet nie wspominam.
W cale nie był to aż tak wielki problem. Kraków z Norymbergą miał od lat umowę na tabor, a Wiedeń w odpowiedniej chwili napatoczył się pod rękę.
Co do "zastępców" 102Na... Są jeszcze E2+c5 w Wiedniu, wkrótce Graz będzie się wyzbywał swoich GT6/E1, GT8, GT8-NF, a i w Niemczech czy też w innych krajach europejskich coś się znajdzie (np. w Holandii) .
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 11:47 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
YoMaHa napisał(a): Wiesz, Krzysiek, ja ciągle mam w pamięci słowa Tomka Gieżyńskiego (chyba?) z pmt (chyba jeszcze), że w GOPie to w zasadzie nic nigdy nie wiadomo i masowe wprowadzenie dwukierunków spowodowałoby, że już dziesięć lat wcześniej pożegnalibyśmy końcówki różnych ślepaków w postaci Wojkowic czy Dąbrówki. Teraz też trudno powiedzieć, czy czasem takie rozwiązania nie będą stanowić egzekucji np. dla Kazimierza :-/
O Kazimierz raczej bym się nie bał, bo tutaj ten tramwaj jednak odgrywa istotną rolę, jeśli chodzi o transport, w przeciwieństwie do takiego 8 czy 25. Często korzystam z T27 i na końcowym odcinku - tak od Dańdówki - składy wcale nie są zbędną fanaberią...
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 12:32 |
|
Slavco |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06 Posty: 2357 Lokalizacja: Zabrze
|
Strzyż napisał(a): O Kazimierz raczej bym się nie bał, bo tutaj ten tramwaj jednak odgrywa istotną rolę, jeśli chodzi o transport, w przeciwieństwie do takiego 8 czy 25. Często korzystam z T27 i na końcowym odcinku - tak od Dańdówki - składy wcale nie są zbędną fanaberią... Ty korzystasz, decydenci nie. Linię można w każdej chwili skasować (zastąpić, autobusem, wygasić...) :/
_________________ Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 13:37 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Slavco napisał(a): Ty korzystasz, decydenci nie. Linię można w każdej chwili skasować (zastąpić, autobusem, wygasić...) :/
Inna sprawa, ze na tramwajach oszczędza się szybciej niż na autobusach. Ciekawe tylko, czy ktoś wie, że też szybciej się zarabia ;).
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 14:58 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1902 Lokalizacja: Bielsko-B
|
Strzyż napisał(a): O Kazimierz raczej bym się nie bał, bo tutaj ten tramwaj jednak odgrywa istotną rolę, jeśli chodzi o transport, w przeciwieństwie do takiego 8 czy 25. Często korzystam z T27 i na końcowym odcinku - tak od Dańdówki - składy wcale nie są zbędną fanaberią...
Przecież już się mówiło o likiwdacji linii 27 na odcinku z Dańdówki do Kaziemierza oraz 24 do Konstantynowa. Tak przynajmnije media mówiły, a sprawa przycichła, jak Górski przeciwstawił się likwidacji.
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 15:06 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
(37) misiek napisał(a): Strzyż napisał(a): Przecież już się mówiło o likiwdacji linii 27 na odcinku z Dańdówki do Kaziemierza oraz 24 do Konstantynowa. Tak przynajmnije media mówiły, a sprawa przycichła, jak Górski przeciwstawił się likwidacji.
Tak właśnie było jak piszesz, ale niedługo nowe wybory, kto wie kto będzie prezydentem i czy ten ktoś nie będzie taki na nie wobec KZKGOP jak Pan Górski
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 15:06 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): Alternatywą jest zawieszenie ruchu. W naszych warunkach to chyba czasem lepiej zawiesic ruch w czasie remontu niż robić cyrki jak podczas remontu Warszawskiej. ja jakoś nie jestem przekonany, że pan GS nagle po sprowadzeniu tych wagonów będzie robił cokolwiek sensowniej. Cytuj: Już parę lat temu należało się zainteresować taborem używanym i być może w ogóle nie inwestować stosunkowo dużej kasy w żelazka, tylko rozglądnąć się za większą partią wagonów nowocześniejszych, zdatnych do przeróbki na częściowo niskopodłogowe, tak jak choćby ten Pt.
Ale parę lat temu nie było za co, to raz. A dwa należałoby przede wszystkim na szerszą skalę remontowac posiadane wagony oraz popracować nad ich utrzymaniem. Patrz przykład citadisów.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|