Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 11:15 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Wymienić można, pytanie czy ekonomicznie ma to sens. Wymiana kół w tramwaju to nie jest wizyta w pit-stopie ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 13:17 |
|
Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41 Posty: 722 Lokalizacja: Ruda Śląska 1
|
A jak wygląda sprawa z wysokością vs. specyfikacja śląska?
Znalazłem coś takiego: http://www.trampage.de/typ_pt_p807.html
Jeżeli rzeczywiście ma 3260 mm. , to może nie być lekarstwem na wszystkie remonty. Chebzie tuneliki, wyjazd z Chebzia w kierunku Lipin/Goduli, Bytom Zamłynie...
Kiedyś na portalu WPK był artykuł : "Koncepcja organizacji ruchu tramwajów na czas remontów" i padła tam propozycja 17 z Chorzowa do Świętochłowic ze zmianą kierunku za wiaduktem. I tu może się okazać, że nareszcie będziemy mieli kilka wagonów dwukierunkowych, ale nie wszędzie się mieszczą.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 13:33 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Stopiątka ma wysokość ze złożonym pantografem 4240 mm ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 13:44 |
|
Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41 Posty: 722 Lokalizacja: Ruda Śląska 1
|
memphis napisał(a): Stopiątka ma wysokość ze złożonym pantografem 4240 mm ;) Jak stoi na lorce to może być.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 13:51 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Misza napisał(a): memphis napisał(a): Stopiątka ma wysokość ze złożonym pantografem 4240 mm ;) Jak stoi na lorce to może być.
Fakt, 3060 mm. Te 4240 to jednak z rozłożonym biglem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 14:41 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Misza napisał(a): Jeżeli rzeczywiście ma 3260 mm. , to może nie być lekarstwem na wszystkie remonty. Chebzie tuneliki, wyjazd z Chebzia w kierunku Lipin/Goduli, Bytom Zamłynie... Tuneliki to faktycznie może być problem, natomiast te pozostałe raczej powinny być do pokonania, poruszają się tam przecież ciężarówki z naczepami. W stronę Lipin stoi znak 3,7m, czyli faktycznie pewnie jest ok. 4m.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 15:43 |
|
Serd |
|
Dołączył(a): Pt 20.06.2008, 19:26 Posty: 540 Lokalizacja: Gliwice
|
Tunelik, to swoją drogą ale ten wagon może mieć większe problemy przy podjeździe na to wzniesienie w Chorzowie, kawałek za przystankiem Chorzów Rynek (jadąc w kierunku Chebzia/Bytomia). W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.
I jeszcze jedno: wsiadanie (i wysiadanie) do tego tramwaju może być ze względu na wspinanie się po schodkach dość problematyczne dla osób starszych.
_________________ Bóg dał nam WPK a diabeł KZK a potem ZTM.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 15:47 |
|
Dombia |
|
Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57 Posty: 873 Lokalizacja: SM
|
I tradycyjne pytanie ode mnie - czy tunel między Szopienicami a Ulthymaną pokona? ;)
_________________ I nie zniknie On z mysłowickiej strefy, A numer jego czterdzieści i cztery
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 16:02 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Serd napisał(a): Tunelik, to swoją drogą ale ten wagon może mieć większe problemy przy podjeździe na to wzniesienie w Chorzowie, kawałek za przystankiem Chorzów Rynek (jadąc w kierunku Chebzia/Bytomia). W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.
A to niby czemu? Przecież nawet eNa z doczepą tam wjeżdża...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 16:25 |
|
Serd |
|
Dołączył(a): Pt 20.06.2008, 19:26 Posty: 540 Lokalizacja: Gliwice
|
adam86 napisał(a): Serd napisał(a): Tunelik, to swoją drogą ale ten wagon może mieć większe problemy przy podjeździe na to wzniesienie w Chorzowie, kawałek za przystankiem Chorzów Rynek (jadąc w kierunku Chebzia/Bytomia). W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.
A to niby czemu? Przecież nawet eNa z doczepą tam wjeżdża...
No tak, ale taka N-ka jest przecież owiele mniejsza i co za tym idzie o wiele lżejsza niż taki PT.Nawet i z przyczepą. Zresztą, mało to było sytuacji że tramwaje (zwłaszcza zimą) miały problem na tym wzniesieniu?
_________________ Bóg dał nam WPK a diabeł KZK a potem ZTM.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 16:38 |
|
Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41 Posty: 722 Lokalizacja: Ruda Śląska 1
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 16:39 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Serd napisał(a): No tak, ale taka N-ka jest przecież owiele mniejsza i co za tym idzie o wiele lżejsza niż taki PT.Nawet i z przyczepą. Bosz, fizyki już teraz w szkołach nie uczą, czy co? Cytuj: Zresztą, mało to było sytuacji że tramwaje (zwłaszcza zimą) miały problem na tym wzniesieniu?
Bo 105N nie ma piasecznicy...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.01.2010, 17:45 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
Serd napisał(a): W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.
jest tak płasko, że w takim Stuttgarcie musieli dorobić tramwajom ząbki ;-)
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 10:39 |
|
Łukasz |
|
Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18 Posty: 273 Lokalizacja: Katowice
|
A wiadomo już na czym bedzie to cudo jeździło?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 10:52 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
butthead napisał(a): Misza napisał(a): Jeżeli rzeczywiście ma 3260 mm. , to może nie być lekarstwem na wszystkie remonty. Chebzie tuneliki, wyjazd z Chebzia w kierunku Lipin/Goduli, Bytom Zamłynie... Tuneliki to faktycznie może być problem, natomiast te pozostałe raczej powinny być do pokonania, poruszają się tam przecież ciężarówki z naczepami. W stronę Lipin stoi znak 3,7m, czyli faktycznie pewnie jest ok. 4m.
Teoretycznie wg znaku powinno być 4,2 m faktycznej wysokości, ale sposób pomiaru nie uwzględnia łuku pionowego, co sprawia, że nawet standardowe pojazdy (czyli ze skrajnią na 4,00) przejeżdżają "na milimetry". Nie mierzyłem dokładnie tego wiaduktu... Być może znak jest z lekka "zawyżony". Mieliśmy już w naszym województwie przypadki, że po powtórnym pomiarze wysokość wiaduktu zmieniała się nawet 50 cm (in plus lub in minus).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 10:58 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
Łukasz napisał(a): A wiadomo już na czym bedzie to cudo jeździło?
Też mnie to ciekawi. Chociaż w czasie miesiąca testów to moim zdaniem może dużo linii "zaliczyć" a nie tylko jedną. I zdaje się tylko takie, które będzie obsługiwała zajezdnia Zawodzie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 11:08 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
lgor napisał(a): I zdaje się tylko takie, które będzie obsługiwała zajezdnia Zawodzie.
Biorąc pod uwagę, że wagon właśnie na Bogucice trafił, to niekoniecznie "zdaje się"...
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 16:19 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Gdzie będzie jeździł z pasażerami to się okaże, najpierw musi przejść próby bez pasażerów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 17:19 |
|
OczeQ |
|
Dołączył(a): Śr 11.05.2005, 13:30 Posty: 88 Lokalizacja: Gleiwitz
|
memphis napisał(a): Gdzie będzie jeździł z pasażerami to się okaże, najpierw musi przejść próby bez pasażerów.
Pierwsze próby bez pasażerów można śmiał w Gliwicach zrobić. Jak się coś stanie to przynajmniej rozkładowego pociągu nie zablokuje :P (a tak na serio, to do skżyrzowania z Zabrską jest kawał wydzielonego torowiska które aż sie prosi o takie wykożystanie)
_________________ Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 27.01.2010, 17:25 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
OczeQ napisał(a): skżyrzowania
Aaaaaaaaa!!! Ludzie, firefox sam podkreśla i poprawia błędy!
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|