Teraz jest Cz 28.03.2024, 23:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 11:15 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Wymienić można, pytanie czy ekonomicznie ma to sens. Wymiana kół w tramwaju to nie jest wizyta w pit-stopie ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 13:17 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
A jak wygląda sprawa z wysokością vs. specyfikacja śląska?
Znalazłem coś takiego: http://www.trampage.de/typ_pt_p807.html
Jeżeli rzeczywiście ma 3260 mm. , to może nie być lekarstwem na wszystkie remonty. Chebzie tuneliki, wyjazd z Chebzia w kierunku Lipin/Goduli, Bytom Zamłynie...
Kiedyś na portalu WPK był artykuł : "Koncepcja organizacji ruchu tramwajów na czas remontów" i padła tam propozycja 17 z Chorzowa do Świętochłowic ze zmianą kierunku za wiaduktem. I tu może się okazać, że nareszcie będziemy mieli kilka wagonów dwukierunkowych, ale nie wszędzie się mieszczą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 13:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Stopiątka ma wysokość ze złożonym pantografem 4240 mm ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 13:44 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
memphis napisał(a):
Stopiątka ma wysokość ze złożonym pantografem 4240 mm ;)
Jak stoi na lorce to może być.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 13:51 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Misza napisał(a):
memphis napisał(a):
Stopiątka ma wysokość ze złożonym pantografem 4240 mm ;)
Jak stoi na lorce to może być.


Fakt, 3060 mm. Te 4240 to jednak z rozłożonym biglem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 14:41 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Misza napisał(a):
Jeżeli rzeczywiście ma 3260 mm. , to może nie być lekarstwem na wszystkie remonty. Chebzie tuneliki, wyjazd z Chebzia w kierunku Lipin/Goduli, Bytom Zamłynie...
Tuneliki to faktycznie może być problem, natomiast te pozostałe raczej powinny być do pokonania, poruszają się tam przecież ciężarówki z naczepami. W stronę Lipin stoi znak 3,7m, czyli faktycznie pewnie jest ok. 4m.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 20.06.2008, 19:26
Posty: 540
Lokalizacja:
Gliwice
Tunelik, to swoją drogą ale ten wagon może mieć większe problemy przy podjeździe na to wzniesienie w Chorzowie, kawałek za przystankiem Chorzów Rynek (jadąc w kierunku Chebzia/Bytomia). W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.
I jeszcze jedno: wsiadanie (i wysiadanie) do tego tramwaju może być ze względu na wspinanie się po schodkach dość problematyczne dla osób starszych.

_________________
Bóg dał nam WPK a diabeł KZK a potem ZTM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57
Posty: 873
Lokalizacja:
SM
I tradycyjne pytanie ode mnie - czy tunel między Szopienicami a Ulthymaną pokona? ;)

_________________
I nie zniknie On z mysłowickiej strefy,
A numer jego czterdzieści i cztery


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Serd napisał(a):
Tunelik, to swoją drogą ale ten wagon może mieć większe problemy przy podjeździe na to wzniesienie w Chorzowie, kawałek za przystankiem Chorzów Rynek (jadąc w kierunku Chebzia/Bytomia). W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.

A to niby czemu? Przecież nawet eNa z doczepą tam wjeżdża...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 16:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 20.06.2008, 19:26
Posty: 540
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
Serd napisał(a):
Tunelik, to swoją drogą ale ten wagon może mieć większe problemy przy podjeździe na to wzniesienie w Chorzowie, kawałek za przystankiem Chorzów Rynek (jadąc w kierunku Chebzia/Bytomia). W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.

A to niby czemu? Przecież nawet eNa z doczepą tam wjeżdża...


No tak, ale taka N-ka jest przecież owiele mniejsza i co za tym idzie o wiele lżejsza niż taki PT.Nawet i z przyczepą. Zresztą, mało to było sytuacji że tramwaje (zwłaszcza zimą) miały problem na tym wzniesieniu?

_________________
Bóg dał nam WPK a diabeł KZK a potem ZTM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 16:38 

Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41
Posty: 722
Lokalizacja:
Ruda Śląska 1
butthead napisał(a):
W stronę Lipin stoi znak 3,7m, czyli faktycznie pewnie jest ok. 4m.

Teoretycznie zapas jest http://www.phototrans.eu/14,150577,0,Konstal_105Na_681.html
Może te dodatkowe 20cm wejść.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Serd napisał(a):
No tak, ale taka N-ka jest przecież owiele mniejsza i co za tym idzie o wiele lżejsza niż taki PT.Nawet i z przyczepą.

Bosz, fizyki już teraz w szkołach nie uczą, czy co?
Cytuj:
Zresztą, mało to było sytuacji że tramwaje (zwłaszcza zimą) miały problem na tym wzniesieniu?

Bo 105N nie ma piasecznicy...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 17:45 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Serd napisał(a):
W Niemczech OIDP to tramwaje nie podjeżdzają pod takie wzniesienia.


jest tak płasko, że w takim Stuttgarcie musieli dorobić tramwajom ząbki ;-)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18
Posty: 273
Lokalizacja:
Katowice
A wiadomo już na czym bedzie to cudo jeździło?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 10:52 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
butthead napisał(a):
Misza napisał(a):
Jeżeli rzeczywiście ma 3260 mm. , to może nie być lekarstwem na wszystkie remonty. Chebzie tuneliki, wyjazd z Chebzia w kierunku Lipin/Goduli, Bytom Zamłynie...
Tuneliki to faktycznie może być problem, natomiast te pozostałe raczej powinny być do pokonania, poruszają się tam przecież ciężarówki z naczepami. W stronę Lipin stoi znak 3,7m, czyli faktycznie pewnie jest ok. 4m.


Teoretycznie wg znaku powinno być 4,2 m faktycznej wysokości, ale sposób pomiaru nie uwzględnia łuku pionowego, co sprawia, że nawet standardowe pojazdy (czyli ze skrajnią na 4,00) przejeżdżają "na milimetry". Nie mierzyłem dokładnie tego wiaduktu... Być może znak jest z lekka "zawyżony". Mieliśmy już w naszym województwie przypadki, że po powtórnym pomiarze wysokość wiaduktu zmieniała się nawet 50 cm (in plus lub in minus).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 10:58 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Łukasz napisał(a):
A wiadomo już na czym bedzie to cudo jeździło?

Też mnie to ciekawi. Chociaż w czasie miesiąca testów to moim zdaniem może dużo linii "zaliczyć" a nie tylko jedną. I zdaje się tylko takie, które będzie obsługiwała zajezdnia Zawodzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 11:08 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
lgor napisał(a):
I zdaje się tylko takie, które będzie obsługiwała zajezdnia Zawodzie.

Biorąc pod uwagę, że wagon właśnie na Bogucice trafił, to niekoniecznie "zdaje się"...

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 16:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Gdzie będzie jeździł z pasażerami to się okaże, najpierw musi przejść próby bez pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 11.05.2005, 13:30
Posty: 88
Lokalizacja:
Gleiwitz
memphis napisał(a):
Gdzie będzie jeździł z pasażerami to się okaże, najpierw musi przejść próby bez pasażerów.


Pierwsze próby bez pasażerów można śmiał w Gliwicach zrobić. Jak się coś stanie to przynajmniej rozkładowego pociągu nie zablokuje :P (a tak na serio, to do skżyrzowania z Zabrską jest kawał wydzielonego torowiska które aż sie prosi o takie wykożystanie)

_________________
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 27.01.2010, 17:25 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
OczeQ napisał(a):
skżyrzowania


Aaaaaaaaa!!! Ludzie, firefox sam podkreśla i poprawia błędy!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności