Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem) http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=2374 |
Strona 1 z 13 |
Autor: | aso [ Pn 25.01.2010, 9:38 ] |
Tytuł: | Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem) |
Na portalu http://www.sosnowiec.info.pl pojawiła się informacja, że w piątek, tj. 22 stycznia br. do zajezdni Zawodzie dotarł z Frankfurtu nad Menem na testy dwukierunkowy wagon typu Duewag Pt. Dla zainteresowanych link: http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/sosnowiec/bedziemy-jezdzic-niemieckimi-tramwajami,1,4,16431 |
Autor: | adam86 [ Pn 25.01.2010, 13:48 ] |
Tytuł: | |
Wagon ma szersze koła w standardzie kolejowym, także nie wróżymy mu zbyt wielkiej przyszłosci u nas:P |
Autor: | motley [ Pn 25.01.2010, 15:01 ] |
Tytuł: | |
Niech go najpierw może przetestują, bo raczej TŚ kota w worku nie chcą kupić :) |
Autor: | adam86 [ Pn 25.01.2010, 15:16 ] |
Tytuł: | |
motley napisał(a): Niech go najpierw może przetestują, bo raczej TŚ kota w worku nie chcą kupić :)
TŚ dalece nie zdaje sobie sprawy z tego co bierze:P |
Autor: | butthead [ Pn 25.01.2010, 18:04 ] |
Tytuł: | |
Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :| |
Autor: | memphis [ Pn 25.01.2010, 18:10 ] |
Tytuł: | |
Z tego co twierdzi TŚ to obręcze zostały przetoczone na odpowiednie wymiary i nie powinno być problemu. Nie słyszałem póki co, żeby na zajezdni były jakieś problemy, jutro albo pojutrze ma dostać dopuszczenie do ruchu to się okaże. |
Autor: | lgor [ Pn 25.01.2010, 18:27 ] |
Tytuł: | |
Nie znam się na stronach technicznych ale uważam że tabor dwukierunkowy się przyda (nawet uważam że parę wagonów nowych powinno się kupić dwukierunkowych). Nie wiem jak z torowiskiem w Łagiewnikach ale jak takie wagony się pojawią to przypuszczam że wyjdą na trasę T7 skróconej do Łagiewnik. Nie kojarzę czy torowisko sięga przynajmniej wysokości skrzyżowania ulicy Świętochłowickiej z Apteczną. Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska. |
Autor: | Crom [ Pn 25.01.2010, 19:14 ] |
Tytuł: | |
butthead napisał(a): takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|
Nie kpij. Jakieś używki by się przydały i owszem, ale nie takie wysokie. |
Autor: | butthead [ Pn 25.01.2010, 20:26 ] |
Tytuł: | |
Kłopot w tym, że jakoś w tej trakcji nikt nie chce sprzedawać niskopodłogowych używek ;) Nie mówimy o zakupach nowego taboru za grube miliony, tylko doraźnej poprawie stanu obecnego. Trafniejsze wydaje się pozyskanie za grosze używanego dwukierowego przegubowca, niż inwestowanie w modernizację pudełek. Pod względem komfortu nie do przebicia, a zawsze można rozważyć podmianę środkowego członu na niski. lgor napisał(a): Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska. A to stopiątką z tylnego pulpitu się nie będzie dało?
|
Autor: | adam86 [ Pn 25.01.2010, 20:44 ] |
Tytuł: | |
butthead napisał(a): Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|
No na pewno nie takie. Nie dość, że 20 cm szersze od stopiątki, to na dodatek mniej drzwi niż solówka i te nieszczęsne schody. |
Autor: | 102N@ [ Pn 25.01.2010, 21:03 ] |
Tytuł: | |
adam86 napisał(a): No na pewno nie takie. Nie dość, że 20 cm szersze od stopiątki, to na dodatek mniej drzwi niż solówka i te nieszczęsne schody.
Jeśli szersze o 20 cm do dochodzi jeszcze jeden problem, mijanie się wagonów. Bo np. za pętlą w Szopienicach na 14-ce to ich nie widzę - tam w pewnym miejscu na wysokości przystanku jest tak wąsko że ledwo dwie stopiątki się mijają. A czy one będą w stanie pokonać takie cuda na naszej sieci jak np. chebziańskie tuneliki? Też chyba nie. |
Autor: | adam86 [ Pn 25.01.2010, 21:12 ] |
Tytuł: | |
102N@ napisał(a): Jeśli szersze o 20 cm do dochodzi jeszcze jeden problem, mijanie się wagonów. Bo np. za pętlą w Szopienicach na 14-ce to ich nie widzę - tam w pewnym miejscu na wysokości przystanku jest tak wąsko że ledwo dwie stopiątki się mijają. Przede wszystkim będą zaliczać każde krzaczory i inne elementy pozostające w skrajni. Cytuj: A czy one będą w stanie pokonać takie cuda na naszej sieci jak np. chebziańskie tuneliki? Też chyba nie.
A Ty myślisz, że ktokolwiek się tym przejmował:) |
Autor: | pat [ Pn 25.01.2010, 21:50 ] |
Tytuł: | |
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją. Nalezaloby wymienic wikeszosc taboru z tych "oldschoolowych" "stopiątek"własnie na te tatry. To takie moje skrone zdanie. A jesli chodzi o tramawje dwukierukowe to jak najbardziej Duewag ale nie te co sciagneli teraz do Zawodzia. Powinni wychaczyc takie jak w Krakowie czy gdansku i było by super a z tego co widze to wiecej problemow bedzie z tym modelem niz pożytku. Nie ma to jak dupe wytrzeć szkłem. |
Autor: | butthead [ Pn 25.01.2010, 22:01 ] |
Tytuł: | |
Szerokość pudła wagonów typu Pt to 2,35 m. Szersze o wystające progi są jedynie te, które zostały przystosowane do ruchu tunelowego - tyle, że akurat tych Frankfurt nie sprzedaje. |
Autor: | adam86 [ Pn 25.01.2010, 22:04 ] |
Tytuł: | |
pat napisał(a): Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją.
No własnie, że w Szczecinie były. Z reszta doprowadzono je tam do totalnej ruiny. |
Autor: | adam86 [ Pn 25.01.2010, 22:04 ] |
Tytuł: | |
butthead napisał(a): Szerokość pudła wagonów typu Pt to 2,35 m. Szersze o wystające progi są jedynie te, które zostały przystosowane do ruchu tunelowego - tyle, że akurat tych Frankfurt nie sprzedaje.
A to przepraszam, kolega N mnie wprowadził w błąd. |
Autor: | lgor [ Pn 25.01.2010, 22:06 ] |
Tytuł: | |
pat napisał(a): Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie Chciałem właśnie napisać że mogliby chociaż na testy pożyczyć taką Tatrę ze Szczecina. butthead napisał(a): lgor napisał(a): Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska. A to stopiątką z tylnego pulpitu się nie będzie dało? |
Autor: | adam86 [ Pn 25.01.2010, 22:33 ] |
Tytuł: | |
lgor napisał(a): Chciałem właśnie napisać że mogliby chociaż na testy pożyczyć taką Tatrę ze Szczecina.
Po co, skoro i tak takich nie kupią. |
Autor: | memphis [ Pn 25.01.2010, 22:44 ] |
Tytuł: | |
pat napisał(a): Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją.
W Szczecinie torowiska nie są podobne, bo mają tylko kilka odcinków w stanie agonalnym (i niestety wszystkie krzyżownice). W każdym razie tatry potrzebują bardzo równego toru, a w szczególności płyt i innej nawierzchni, bo taką mają konstrukcję wózków. Natomiast rozważania na ich temat można zakończyć, bo są za drogie - TŚ rozważało również ich zakup. |
Autor: | berek26 [ Wt 26.01.2010, 11:06 ] |
Tytuł: | |
butthead napisał(a): Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|
Koła można wymienić? |
Strona 1 z 13 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |