Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=2374
Strona 1 z 13

Autor:  aso [ Pn 25.01.2010, 9:38 ]
Tytuł:  Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Na portalu http://www.sosnowiec.info.pl pojawiła się informacja, że w piątek, tj. 22 stycznia br. do zajezdni Zawodzie dotarł z Frankfurtu nad Menem na testy dwukierunkowy wagon typu Duewag Pt. Dla zainteresowanych link:

http://www.sosnowiec.info.pl/informacje/sosnowiec/bedziemy-jezdzic-niemieckimi-tramwajami,1,4,16431

Autor:  adam86 [ Pn 25.01.2010, 13:48 ]
Tytuł: 

Wagon ma szersze koła w standardzie kolejowym, także nie wróżymy mu zbyt wielkiej przyszłosci u nas:P

Autor:  motley [ Pn 25.01.2010, 15:01 ]
Tytuł: 

Niech go najpierw może przetestują, bo raczej TŚ kota w worku nie chcą kupić :)

Autor:  adam86 [ Pn 25.01.2010, 15:16 ]
Tytuł: 

motley napisał(a):
Niech go najpierw może przetestują, bo raczej TŚ kota w worku nie chcą kupić :)

TŚ dalece nie zdaje sobie sprawy z tego co bierze:P

Autor:  butthead [ Pn 25.01.2010, 18:04 ]
Tytuł: 

Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|

Autor:  memphis [ Pn 25.01.2010, 18:10 ]
Tytuł: 

Z tego co twierdzi TŚ to obręcze zostały przetoczone na odpowiednie wymiary i nie powinno być problemu. Nie słyszałem póki co, żeby na zajezdni były jakieś problemy, jutro albo pojutrze ma dostać dopuszczenie do ruchu to się okaże.

Autor:  lgor [ Pn 25.01.2010, 18:27 ]
Tytuł: 

Nie znam się na stronach technicznych ale uważam że tabor dwukierunkowy się przyda (nawet uważam że parę wagonów nowych powinno się kupić dwukierunkowych). Nie wiem jak z torowiskiem w Łagiewnikach ale jak takie wagony się pojawią to przypuszczam że wyjdą na trasę T7 skróconej do Łagiewnik. Nie kojarzę czy torowisko sięga przynajmniej wysokości skrzyżowania ulicy Świętochłowickiej z Apteczną. Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska.

Autor:  Crom [ Pn 25.01.2010, 19:14 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|

Nie kpij. Jakieś używki by się przydały i owszem, ale nie takie wysokie.

Autor:  butthead [ Pn 25.01.2010, 20:26 ]
Tytuł: 

Kłopot w tym, że jakoś w tej trakcji nikt nie chce sprzedawać niskopodłogowych używek ;) Nie mówimy o zakupach nowego taboru za grube miliony, tylko doraźnej poprawie stanu obecnego. Trafniejsze wydaje się pozyskanie za grosze używanego dwukierowego przegubowca, niż inwestowanie w modernizację pudełek. Pod względem komfortu nie do przebicia, a zawsze można rozważyć podmianę środkowego członu na niski.

lgor napisał(a):
Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska.
A to stopiątką z tylnego pulpitu się nie będzie dało?

Autor:  adam86 [ Pn 25.01.2010, 20:44 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|

No na pewno nie takie. Nie dość, że 20 cm szersze od stopiątki, to na dodatek mniej drzwi niż solówka i te nieszczęsne schody.

Autor:  102N@ [ Pn 25.01.2010, 21:03 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
No na pewno nie takie. Nie dość, że 20 cm szersze od stopiątki, to na dodatek mniej drzwi niż solówka i te nieszczęsne schody.

Jeśli szersze o 20 cm do dochodzi jeszcze jeden problem, mijanie się wagonów. Bo np. za pętlą w Szopienicach na 14-ce to ich nie widzę - tam w pewnym miejscu na wysokości przystanku jest tak wąsko że ledwo dwie stopiątki się mijają. A czy one będą w stanie pokonać takie cuda na naszej sieci jak np. chebziańskie tuneliki? Też chyba nie.

Autor:  adam86 [ Pn 25.01.2010, 21:12 ]
Tytuł: 

102N@ napisał(a):
Jeśli szersze o 20 cm do dochodzi jeszcze jeden problem, mijanie się wagonów. Bo np. za pętlą w Szopienicach na 14-ce to ich nie widzę - tam w pewnym miejscu na wysokości przystanku jest tak wąsko że ledwo dwie stopiątki się mijają.

Przede wszystkim będą zaliczać każde krzaczory i inne elementy pozostające w skrajni.
Cytuj:
A czy one będą w stanie pokonać takie cuda na naszej sieci jak np. chebziańskie tuneliki? Też chyba nie.

A Ty myślisz, że ktokolwiek się tym przejmował:)

Autor:  pat [ Pn 25.01.2010, 21:50 ]
Tytuł: 

Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją. Nalezaloby wymienic wikeszosc taboru z tych "oldschoolowych" "stopiątek"własnie na te tatry. To takie moje skrone zdanie. A jesli chodzi o tramawje dwukierukowe to jak najbardziej Duewag ale nie te co sciagneli teraz do Zawodzia. Powinni wychaczyc takie jak w Krakowie czy gdansku i było by super a z tego co widze to wiecej problemow bedzie z tym modelem niz pożytku. Nie ma to jak dupe wytrzeć szkłem.

Autor:  butthead [ Pn 25.01.2010, 22:01 ]
Tytuł: 

Szerokość pudła wagonów typu Pt to 2,35 m. Szersze o wystające progi są jedynie te, które zostały przystosowane do ruchu tunelowego - tyle, że akurat tych Frankfurt nie sprzedaje.

Autor:  adam86 [ Pn 25.01.2010, 22:04 ]
Tytuł: 

pat napisał(a):
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją.

No własnie, że w Szczecinie były. Z reszta doprowadzono je tam do totalnej ruiny.

Autor:  adam86 [ Pn 25.01.2010, 22:04 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Szerokość pudła wagonów typu Pt to 2,35 m. Szersze o wystające progi są jedynie te, które zostały przystosowane do ruchu tunelowego - tyle, że akurat tych Frankfurt nie sprzedaje.

A to przepraszam, kolega N mnie wprowadził w błąd.

Autor:  lgor [ Pn 25.01.2010, 22:06 ]
Tytuł: 

pat napisał(a):
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie
Chciałem właśnie napisać że mogliby chociaż na testy pożyczyć taką Tatrę ze Szczecina.
butthead napisał(a):
lgor napisał(a):
Dzięki Deuwagom byłaby możliwość podjazdu do samego końca nowego torowiska.
A to stopiątką z tylnego pulpitu się nie będzie dało?
No idzie ale wymusza trójkątowanie na środku skrzyżowania a tu wjazd na wprost i taki sam wyjazd.

Autor:  adam86 [ Pn 25.01.2010, 22:33 ]
Tytuł: 

lgor napisał(a):
Chciałem właśnie napisać że mogliby chociaż na testy pożyczyć taką Tatrę ze Szczecina.

Po co, skoro i tak takich nie kupią.

Autor:  memphis [ Pn 25.01.2010, 22:44 ]
Tytuł: 

pat napisał(a):
Dla mnie TŚ kombinuja jak kon pod górke. Już dawno powinny sprowadzić tarty takie jak w Szczecinie bo torowiska są podobne i nie byłoby problemów z ich elksploatacją.


W Szczecinie torowiska nie są podobne, bo mają tylko kilka odcinków w stanie agonalnym (i niestety wszystkie krzyżownice). W każdym razie tatry potrzebują bardzo równego toru, a w szczególności płyt i innej nawierzchni, bo taką mają konstrukcję wózków. Natomiast rozważania na ich temat można zakończyć, bo są za drogie - TŚ rozważało również ich zakup.

Autor:  berek26 [ Wt 26.01.2010, 11:06 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Nie siej defe(k)tyzmu ;) Miejmy nadzieję, że znajdzie się skuteczne rozwiązanie na te koła, takie wagony byłyby mocno pożądane w taborze TŚ. Nie można zakładać, że wiecznie będzie trwać taka beznadzieja jak teraz :|

Koła można wymienić?

Strona 1 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/