Teraz jest Cz 19.09.2019, 18:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 26.02.2010, 9:39 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
Cena jak cena bardziej transport żre fundusze. Do takiej PESY czy Wiednia jest połowa drogi co do Frankfurtu a.M., nie mówiąc już o Chorzowie ;)

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 26.02.2010, 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Crom napisał(a):
Do takiej PESY czy Wiednia jest połowa drogi co do Frankfurtu a.M., nie mówiąc już o Chorzowie ;)


E tam, za 14 wagonów to i tak będzie nic w porownaniu do ceny 14 nowych ;-).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 26.02.2010, 20:22 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Daro85 napisał(a):
Cena jak cena- ważne jak się to ma do jakości, bo zazwyczaj pojazdy z Niemiec nie są ostro zarżnięte (ba i to są często lepszej trwałości).

Dodajcie do tego jeszcze koszty dostosowania tego do naszych warunków.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 26.02.2010, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2828
Na pewno przekraczają koszty sprowadzenia 14 nowych wagonów :p


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 26.02.2010, 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
Wieść gminna niesie, że zamontowany biletomat, "choinka" elektroniczna i inne bajery w krakowskich E1 przewyższają cenę, za jaką taki wagon zakupiono ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
N napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Cena jak cena- ważne jak się to ma do jakości, bo zazwyczaj pojazdy z Niemiec nie są ostro zarżnięte (ba i to są często lepszej trwałości).

Dodajcie do tego jeszcze koszty dostosowania tego do naszych warunków.


Taaaaaaaaa, na pewno to będzie kosztować 100 mln :P

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 12:32 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10565
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
Taaaaaaaaa, na pewno to będzie kosztować 100 mln :P


Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.

Tak gwoli informacji - helmut jeździ liniowo tylko do końca miesiąca, później będzie stał, bo mu się dopuszczenie do ruchu skończyło, czy coś. Jeśli TŚ się zdecydują na zakup to pewnie nie będzie wracał do Frankfurtu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13438
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.

A pewnie drugie tyle zakup i koszta transportu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Taaaaaaaaa, na pewno to będzie kosztować 100 mln :P


Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.


Czyli cena modernizacji stopiątek policzonych na palcach jednej ręki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13438
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
filimer napisał(a):
Czyli cena modernizacji stopiątek policzonych na palcach jednej ręki.

Za 100 tys zł to można RB zrobić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 15:14 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
memphis napisał(a):
Jeśli TŚ się zdecydują na zakup to pewnie nie będzie wracał do Frankfurtu.

Oby nie.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 15:18 

Dołączył(a): Pt 24.04.2009, 12:17
Posty: 16
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
memphis napisał(a):
Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.

A pewnie drugie tyle zakup i koszta transportu.


Nawet jeśli tak to wychodzi po 200tyś. za tramwaj, czyli razem 200x14=2800tyś.

2,8mln tak jak wsześniej pisałem nie wystarczy nawet na pół nowego niskopodłogowego tramwaju.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13438
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Szczepan napisał(a):
2,8mln tak jak wsześniej pisałem nie wystarczy nawet na pół nowego niskopodłogowego tramwaju.

No i co w związku z tym? Biorąc pod uwage sytuację w firmie, to jest to gigantyczny wydatek.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 15:56 

Dołączył(a): Pt 24.04.2009, 12:17
Posty: 16
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
No i co w związku z tym? Biorąc pod uwage sytuację w firmie, to jest to gigantyczny wydatek.


Dyskusja na temat kosztów zaczeła się od tego że ktoś zasugerował iż zamiast kupować 14 złomów powinno się kupić kilka nowych. Zauważyłem tylko że to niemożliwe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 16:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
adam86 napisał(a):
filimer napisał(a):
Czyli cena modernizacji stopiątek policzonych na palcach jednej ręki.

Za 100 tys zł to można RB zrobić.


Jednego wagonu i to marne RB, a taki Duewag zastępuje 2 stopiątki jakbyś nie zauważył i jest w stanie dużo lepszym. Koszt transportu jednego wagonu (ze wszystkimi pozwoleniami) nie powinien przekroczyć 30 000 zł brutto, Kraków płaci za transport jednego wagonu GT8S z Dusseldorfu 6.225,00 € netto.

Do tego dochodzi kwestia wykluczenia z kasy unijnej zakupu "taboru klasycznego dwukierunkowego" na rzecz "Nowoczesnych wagonów niskopodłogowych".

Pozostaje pytanie co chcecie dostosowywać i jakie są konkretnie koszty, bo takie gdybanie to sobie można....


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 18:23 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
filimer napisał(a):
Pozostaje pytanie co chcecie dostosowywać i jakie są konkretnie koszty, bo takie gdybanie to sobie można....

Zaczynając od pierdół typu bezpieczniki, przez sprzęgi i oświetlenie zewnętrzne, a kończąc na koniecznych do pełnego dopuszczenia do ruchu hamulcach szynowych (polskie przepisy ZTCW nie zezwalają na patent typu na każdym wózku dwa szynowe na 300V spięte w szereg).

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
Tyle że to są wszystko jak najbardziej policzalne koszty, które z pewnością nie są tak straszne, jak niektórzy tu opisują - proponuję zebrać w jedna całość potrzebne dane i policzyć, ile wyniesie całkowity koszt sprowadzenia wagonu - podejrzewam, że w porównaniu do nówek lub modernizacji nadal będą to kompletne grosze, zresztą inaczej inne miasta nie sprowadzały by używanych wagonów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 19:52 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10565
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
filimer napisał(a):
Tyle że to są wszystko jak najbardziej policzalne koszty, które z pewnością nie są tak straszne, jak niektórzy tu opisują - proponuję zebrać w jedna całość potrzebne dane i policzyć,


Przecież napisałem ile to będzie kosztować. Policzono, że circa 100 tys. na wagon.

Cytuj:
ile wyniesie całkowity koszt sprowadzenia wagonu - podejrzewam, że w porównaniu do nówek lub modernizacji nadal będą to kompletne grosze, zresztą inaczej inne miasta nie sprowadzały by używanych wagonów.


Zapewne tak, ale należy pamiętać, że jest to i tak więcej niż koszt nie robienia niczego :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 27.02.2010, 19:59 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2799
A tak zapytam. Nie ma jeszcze nic co TŚ mogłoby przetestować a jest możliwe np. do takiej moderusowej modernizacji (wstawienie niskowejściowego środkowego członu) ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 28.02.2010, 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Dombia napisał(a):
ROTFL przecież miały być tylko na czas remontu torowisk... Moim zdaniem za tą kase powinni kupić kilka nowych a nie wrzucać kase w 40letni złom.
Torowiska będziemy remontować tylko do 2012 roku, potem już nie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności