Teraz jest Pt 19.10.2018, 23:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 4.03.2010, 11:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
filimer napisał(a):
adam86 napisał(a):
A my mamy nadzieję, że skończysz nam wreszcie wmawiać co TŚ chcą kupić.

Chcieć to sobie można, ja tylko cytuję oficjalne dokumenty, a to, że TŚ ani nie wiedzą z czego żyją, ani czego chcą, a jak się do tego zabrać to już w ogóle, to insza inszość

Jeśli nie są to dokumenty podane do publicznej wiadomości, to możesz mieć kłopoty :-> choć szanse są nieduże, bo raczej nikt Cię nie pozwie o naruszenie tajemnicy handlowej. Przypominam, że dokumenty takie, jak wniosek aplikacyjny czy SW są objęte także prawami autorskimi...
filimer napisał(a):
YoMaHaA napisał(a):
mało to projektów wylatywało z wszelkiego rodzaju list indykatywnych? Z choinki się urwałeś?

Fajnie, fajnie, ja jednak poproszę o konkretne przykłady. Z działania 7.3 jak na razie nic nie wyleciało, a w gestii "starych" projektów taborowo-tramwajowych poza TŚ tylko Szczecin i Toruń z Bydgoszczą nie ma ogłoszonego przetargu. Cała reszta wszystko już ma dawno rozstrzygnięte lub odpalone i o czymś to świadczy.

Chyba Ci się coś w głowie pomyliło. Owszem, świadczy, ale nie świadczy to o tym, że pieniądze są zaklepane, a o tym, że inne samorządy nie cackają się i działają, właśnie po to, by nie wylecieć z listy, bo takie zagrożenie jest i wbrew temu co piszesz - dla ospałych jest ono bardzo realne. Tu jest link do notki prasowej MRR w sprawie, jak to się eufemistycznie określa, weryfikacji list indykatywnych
[url]
http://www.mrr.gov.pl/aktualnosci/fundu ... _razem.pdf[/url]
i cytując ten właśnie dokument, Trzeba pamiętać, że samo umieszczenie projektu na liście nie świadczy o przyznaniu dofinansowania.
W przypadku niedotrzymania przez beneficjentów terminów dotyczących kompletowania niezbędnej dokumentacji, projekt może zostać usunięty z listy,(...)
Jeśli jest to dla Ciebie niezrozumiałe, trudno, nie mam czasu ani ochoty szperać po stronie resortu, by odnaleźć informacje o niegdysiejszej hekatombie na liście projektów środowiskowych. Też nie muszę doprawdy nikomu udowadniać, że jednak ciut, bardzo niewiele, ale choć tą odrobinę wiedzy na temat wdrażania programów i projektów realizowanych ze środków europejskich mam, a już na pewno nie Tobie. To, że z listy 7.3 nic nie wyleciało bynajmniej nie oznacza, że lista jest "stała, jednolita i na wieki wieków", działanie 7.3 nie jest żadnym wyjątkiem w stosunku do innych działań... I proszę, nie cytuj tu tekstów, że to beneficjent wycofał wniosek z listy, bo tanie frazesy są dobre dla mediów, domyślam się, że zrozumiały jest idiom "propozycja nie do odrzucenia".


filimer napisał(a):
Cytuj:
Zerknij może w słownik i zobacz, że indykatywny oznacza dokładnie tyle, co orientacyjny, szacunkowy.


Lista jest tzw. listą indykatywną, chociażby ze względu na to, że zmieniające się koszty pozwalają dołożyć nowe projekty, ale jest to "Lista projektów indywidualnych dla programu operacyjnego infrastruktura i środowisko".

Bynajmniej nie tylko z tego powodu, już wyżej Ci napisałem. O innych szczegółach związanych z wdrażaniem eurokasy nie będę tu pisał - nie czas, nie miejsce.
filimer napisał(a):
Cytuj:
Na marginesie, nie umniejszając znaczenia list indykatywnych o konieczności podjęcia działań intensyfikujących starania o eurokasę pisałem w TMiRze już trzy i pół roku temu...


Takie rzeczy to chyba trzeba już bezpośrednio do premiera pisać ;)

Ja mam pisać? Przymuliło Cię do reszty???

filimer napisał(a):
Kraków stara się cały czas
Tego ZTCWidzę nikt tutaj nie kwestionuje...
filimer napisał(a):
Kwestia kasy z UE jak widać cały czas jest otwarta, ale jak ktoś uwielbia grzać tyłkiem stołki to...
To do mnie pijesz?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 6.03.2010, 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
YoMaHa napisał(a):
Jeśli nie są to dokumenty podane do publicznej wiadomości, to możesz mieć kłopoty :-> choć szanse są nieduże, bo raczej nikt Cię nie pozwie o naruszenie tajemnicy handlowej. Przypominam, że dokumenty takie, jak wniosek aplikacyjny czy SW są objęte także prawami autorskimi...

Cytuję to, co jest w tabelce POIiIŚ, jak nie zauważyłeś, a to ogólnodostępny dokument.

filimer napisał(a):
Chyba Ci się coś w głowie pomyliło. Owszem, świadczy, ale nie świadczy to o tym, że pieniądze są zaklepane, a o tym, że inne samorządy nie cackają się i działają, właśnie po to, by nie wylecieć z listy, bo takie zagrożenie jest i wbrew temu co piszesz - dla ospałych jest ono bardzo realne.

Musi być przecież jakiś bat na samorządowców, ale jak na razie żaden projekt z działania 7.3 nie wyleciał wręcz przeciwnie prawie wszystkie zostały odpalone.

Cytuj:
Tu jest link do notki prasowej MRR w sprawie, jak to się eufemistycznie określa, weryfikacji list indykatywnych
[url]
http://www.mrr.gov.pl/aktualnosci/fundu ... _razem.pdf[/url]
i cytując ten właśnie dokument, Trzeba pamiętać, że samo umieszczenie projektu na liście nie świadczy o przyznaniu dofinansowania.
W przypadku niedotrzymania przez beneficjentów terminów dotyczących kompletowania niezbędnej dokumentacji, projekt może zostać usunięty z listy,(...)
Jeśli jest to dla Ciebie niezrozumiałe, trudno, nie mam czasu ani ochoty szperać po stronie resortu, by odnaleźć informacje o niegdysiejszej hekatombie na liście projektów środowiskowych. Też nie muszę doprawdy nikomu udowadniać, że jednak ciut, bardzo niewiele, ale choć tą odrobinę wiedzy na temat wdrażania programów i projektów realizowanych ze środków europejskich mam, a już na pewno nie Tobie.


Ależ nie musisz się wysilać żeby tłumaczyć "oczywiste oczywistości". Jeżeli ktoś nie potrafi zatrudnić specjalistów od audytu wewnętrznego lub na bieżąco kontrolować postępów prac, to jest jasne, że pewnego dnia obudzi się bez dotacji z ręką w nocniku.

Cytuj:
To, że z listy 7.3 nic nie wyleciało bynajmniej nie oznacza, że lista jest "stała, jednolita i na wieki wieków", działanie 7.3 nie jest żadnym wyjątkiem w stosunku do innych działań... I proszę, nie cytuj tu tekstów, że to beneficjent wycofał wniosek z listy, bo tanie frazesy są dobre dla mediów, domyślam się, że zrozumiały jest idiom "propozycja nie do odrzucenia".


Projekt 7.3 to trochę osobna historia. Dotyczy on miast wojewódzkich/miast pełniących funkcje metropolitalne nie biorących udziału w programie Polska Wschodnia - ostatecznie w wytycznych do programu zakwalifikowano do niego 9 obszarów metropolitalnych . Faworyzuje on transport szynowy (kolej miejska, metro, tramwaje), a jedynym miastem wojewódzkim z tramwajami, który przez swoją fajtłapowatość się do niego nie zakwalifikował, jest Gorzów Wielkopolski (mógł walczyć jeszcze w2006 i 2007, a ostatnio w 2009).

Każde z tych miast miało najczęściej w swoich wieloletnich planach inwestycyjnych lub gdzieś na papierze projekty tramwajowe, które przeznaczone były do realizacji, a warunkiem uzyskania dotacji było przygotowanie Zrównoważonego Planu Rozwoju Transportu Publicznego, z którego następnie wynika projekt związany z transportem publicznym.

W wyniku przeprowadzony konsultacji społecznych (ostatnie prowadzone były w 2009) powstała obecnie funkcjonująca lista indykatywna, która w wynika z rzeczywistych potrzeb aglomeracji.

Tak więc program ten był z jednej strony mocno ograniczony terytorialnie (9 ośrodków miejskich), a z drugiej strony wymagał przedstawienia odpowiednich dokumentów. Obecnie żeby z niego wypaść trzeba się naprawdę ekstremalnie postarać.


Cytuj:
Bynajmniej nie tylko z tego powodu, już wyżej Ci napisałem. O innych szczegółach związanych z wdrażaniem eurokasy nie będę tu pisał - nie czas, nie miejsce.


Proces jest prosty - przygotowujesz projekt, składasz wniosek, dostajesz dofinansowanie, realizujesz projekt i go rozliczasz.

To, że pisanie projektów i ich rozliczanie jest ekstremalnie żmudne już na etapie małych firm, a bardzo trudne w przypadku ogromnych projektów, to insza inszość - Ci, którzy zrobili to pierwszy raz korzystając z odpowiednich systemów doradczych, mają to za sobą, inni uczą się na błędach, zwłaszcza jeżeli przeliczyli się z możliwościami i nie mają odpowiedniej kadry. Np. MPK Kraków korzystało z programu doradczego JASPERS w tym zakresie.

Cytuj:
Ja mam pisać? Przymuliło Cię do reszty???

Dym najlepiej robić na samym szczycie, bo wtedy go dobrze widać. Nie wiedziałeś?

filimer napisał(a):
To do mnie pijesz?

Nie napinaj się tak, to odnośnie postawy zarządu KZK GOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 6.03.2010, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13362
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
filimer napisał(a):
Nie napinaj się tak, to odnośnie postawy zarządu KZK GOP.

A co ma w ogóle zarząd KZKGOP do tego projektu?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 6.03.2010, 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
adam86 napisał(a):
A co ma w ogóle zarząd KZKGOP do tego projektu?

Przecież to prawie Ci sami ludzie (Prezydenci Miast), co pociągają za sznurki w zarządzie TŚ i decydują na co jest kasa, a na co nie. Chyba proste? Zresztą kończmy OT, dla tej problematyki można założyć osobny wątek.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 6.03.2010, 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
filimer napisał(a):
adam86 napisał(a):
A co ma w ogóle zarząd KZKGOP do tego projektu?

Przecież to prawie Ci sami ludzie (Prezydenci Miast), co pociągają za sznurki w zarządzie TŚ i decydują na co jest kasa, a na co nie. Chyba proste? Zresztą kończmy OT, dla tej problematyki można założyć osobny wątek.

No bez wątpienia byś w nim błyszczał jak mało kto :-> Nie dość, że doskonale poruszasz się po meandrach unijnego wsparcia, to jeszcze świetnie orientujesz się w podziale kompetencji pomiędzy poszczególne instytucje, także poza swoim terenem - dosłownie pozazdrościć :->

Jeszcze gwoli Gorzowa Wlkp. to wypada chyba nadmienić, zwłaszcza wobec rzucania gnoju nań, moiom zdaniem zupełnie bezpodstawnego, że jako jedno z niewielu miast wystarali się o środki w ramach 1.1.2 ZPORR (w sumie było może z 40 projektów w całym kraju przy setkach i tysiącach drogowych z 1.1.1. - to chyba raczej dobrze świadczy o mieście, mimo, że projekt to jakieś tam osralisy nieliczne, ale lepiej mieć niż nie mieć). Dla odmiany w Małopolsce Zarząd Województwa z obawy przed niewykorzystaniem środków na komunikację publiczną w ramach 1.1.2 podjął uchwałę o realokacji środków i zwiększeniu puli na drogi...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 7.03.2010, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
YoMaHa napisał(a):
Jeszcze gwoli Gorzowa Wlkp. to wypada chyba nadmienić, zwłaszcza wobec rzucania gnoju nań, moiom zdaniem zupełnie bezpodstawnego, że jako jedno z niewielu miast wystarali się o środki w ramach 1.1.2 ZPORR (w sumie było może z 40 projektów w całym kraju przy setkach i tysiącach drogowych z 1.1.1. - to chyba raczej dobrze świadczy o mieście, mimo, że projekt to jakieś tam osralisy nieliczne, ale lepiej mieć niż nie mieć). Dla odmiany w Małopolsce Zarząd Województwa z obawy przed niewykorzystaniem środków na komunikację publiczną w ramach 1.1.2 podjął uchwałę o realokacji środków i zwiększeniu puli na drogi...


No to rewelacyjnie orientujesz się w sytuacji GW, który ma władze na miarę Gliwic i na tramwaje nigdy nie pozyskał ani grosza (za wspomniane przez Ciebie pieniądze kupili nowe wiaty i coś tam jeszcze, za pieniądze z obecnego programu modernizują zajezdnię i robią tym podobne drobne inwestycje), podczas gdy np. Elbląg korzystał już ze środków przedakcesyjnych.

W Małopolsce niestety mało które mniejsze miasto ma jakikolwiek pomysł na transport publiczny, a budżety przewoźników i organizatorów są co najmniej skromne. No ale EOT, temat funduszy unijnych proponuję (ostatecznie) kontynuować gdzie indziej.


Ostatnio edytowano Nd 7.03.2010, 23:31 przez filimer, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 7.03.2010, 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 31.10.2006, 21:24
Posty: 183
Lokalizacja:
KRAKOW
A wracając do tego niemieckiego wagonu .Czy GOP zdecydował się kupić całą 14-ke tych wagonów , czy raczej ten typ nie sprawdził sie na Sląsku?.I jeszcze jak wyglada sprawa drzwi bo przecież przy takich chyba nie pozostaniecie

_________________
Mając tylko 105Na można się nudzić , mając "przegląd Europy' jest co focic i jest ciekawie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.03.2010, 0:02 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Jakakolwiek przeróbka, ingerencja w konstrukcję wagonu, dość szybko przekroczyłaby pewnie łączny koszt zakupu, więc łatwo sobie chyba odpowiedzieć na Twoje pytanie... IGE raczej się do tego nie zamontuje ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.03.2010, 0:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
filimer napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Jeszcze gwoli Gorzowa Wlkp. to wypada chyba nadmienić, zwłaszcza wobec rzucania gnoju nań, moiom zdaniem zupełnie bezpodstawnego, że jako jedno z niewielu miast wystarali się o środki w ramach 1.1.2 ZPORR (w sumie było może z 40 projektów w całym kraju przy setkach i tysiącach drogowych z 1.1.1. - to chyba raczej dobrze świadczy o mieście, mimo, że projekt to jakieś tam osralisy nieliczne, ale lepiej mieć niż nie mieć). Dla odmiany w Małopolsce Zarząd Województwa z obawy przed niewykorzystaniem środków na komunikację publiczną w ramach 1.1.2 podjął uchwałę o realokacji środków i zwiększeniu puli na drogi...


No to rewelacyjnie orientujesz się w sytuacji GW, który ma władze na miarę Gliwic i na tramwaje nigdy nie pozyskał ani grosza (za wspomniane przez Ciebie pieniądze kupili nowe wiaty i coś tam jeszcze, za pieniądze z obecnego programu modernizują zajezdnię i robią tym podobne drobne inwestycje), podczas gdy np. Elbląg korzystał już ze środków przedakcesyjnych.

Ależ to jest oczywiste, że można się porównywać do lepszych i do gorszych. W Łomży za eurokasę kupili chyba 4 volva - jeden powie, że dobrze, że kupili cztery v7k, drugi powie, że gdyby kupili 4 to byłoby coś. Tak samo można Gorzów porównywać do Elbląga, Krakowa czy Warszawy, a można do całej masy miast i firm komunikacyjnych, które może już wiedzą, że coś jest na rzeczy, ale w czasie, gdy GW kupował te kilka solniczek na krzyż nie wiedziały, że jesteśmy w UE. I uwierz mi, bo pisuję tu i tam różne rzeczy na temat marazmu w korzystaniu ze środków unijnych przez sektor komunikacji miejskiej - na półmetku ZPORR w czterech województwach w ogóle nie zgloszono ANI JEDNEGO projektu w ramach 1.1.2. Nie że marszałek był zły i nie dawał pieniędzy - nikt takowych nie chciał!!! W tym świetle te "nędzne inwestycje" GW wyglądają już nieco inaczej...

Cytuj:
No ale EOT, temat funduszy unijnych proponuję (ostatecznie) kontynuować gdzie indziej.
Mnie to specjalnie nie bawi. Nie mam powodów, by podbudowywać swoje ego w tym temacie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.03.2010, 2:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51
Posty: 137
Lokalizacja:
Kraków
YoMaHa napisał(a):
Ależ to jest oczywiste, że można się porównywać do lepszych i do gorszych. W Łomży za eurokasę kupili chyba 4 volva - jeden powie, że dobrze, że kupili cztery v7k, drugi powie, że gdyby kupili 4 to byłoby coś. Tak samo można Gorzów porównywać do Elbląga, Krakowa czy Warszawy, a można do całej masy miast i firm komunikacyjnych, które może już wiedzą, że coś jest na rzeczy, ale w czasie, gdy GW kupował te kilka solniczek na krzyż nie wiedziały, że jesteśmy w UE. I uwierz mi, bo pisuję tu i tam różne rzeczy na temat marazmu w korzystaniu ze środków unijnych przez sektor komunikacji miejskiej - na półmetku ZPORR w czterech województwach w ogóle nie zgloszono ANI JEDNEGO projektu w ramach 1.1.2. Nie że marszałek był zły i nie dawał pieniędzy - nikt takowych nie chciał!!! W tym świetle te "nędzne inwestycje" GW wyglądają już nieco inaczej...


Ale wtedy (na etapie ZPORR) jednak wiele regionów dopiero uczyło się jak korzystać z kasy UE, Gorzów zaś na tym poprzestał - na obecnym etapie jest to jedyne miasto w Polsce posiadające tramwaje, które nawet nie próbuje lobbować za włączeniem go do elitarnego klubu działania 7.3 POIiŚ, a w swoim RPO ma bardzo nędzne środki na komunikację. O ile mnie pamięć nie myli działanie 7.3 miało dotyczyć najpierw głównie przyszłych metropolii, potem jednak wraz z upadkiem ustawy metropolitalnej była szansa na wejście Gorzowa rzutem na taśmę, która nie została wykorzystana, chociażby ze względu na całkowitą rozsypkę planów w tym zakresie.
Nawet nie ma pomysłu na kompleksowe projekty dotyczące modernizacji i rozbudowy sieci tramwajowej wraz z zakupem taboru, a ze względu na niewielkie rozmiary można by pokusić się o przebudowę na sieć wysokoperonową, dzięki czemu możliwy były zakup taboru wysokopodłogowego, który jest jednak nieco tańszy. A Solniczki kupowano w latach 2000-2002 i nie za kasę z UE, o ile mnie pamieć nie myli za kasę UE nie kupiono w Gorzowie ani jednego autobusu.

Elbląg obecnie jest w znacznie trudniejszej sytuacji, bo z RPO na działania związane z rozwojem i modernizacją sieci tramwajowej pieniędzy nie dostał, a w ramach Polski Wschodniej nie ma na co liczyć, gdyż nie jest miastem wojewódzkim. Na razie udało się wyszarpać pieniądze na przebudowę ul. Gen. Grota Roweckiego wraz z torowiskiem (RPO), a wg zapewnień Urzędu Miasta cały czas trwa walka o zdobycie w ramach RPO pieniędzy na budowę trakcji tramwajowej w ciągu 12-go Lutego i Grota Roweckiego (dalszy ciąg) oraz zakup dwóch nowych wagonów. Biorąc pod uwagę, ze mają gotowe projekty, to jest duża szansa, że im się uda.

Jeżeli więc chodzi o projekty tramwajowe, to jest tu jednak różnica, bo co innego "coś tam robić" w miastach wojewódzkich (sic!) i dużych miastach w dziedzinie transportu zbiorowego w ogóle, a co innego w dziedzinie projektów tramwajowych, których przygotowanie jest dużo bardziej czasochłonne, a koszty dużo wyższe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.03.2010, 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
filimer napisał(a):
(...)
O ile mnie pamięć nie myli działanie 7.3 miało dotyczyć najpierw głównie przyszłych metropolii, potem jednak wraz z upadkiem ustawy metropolitalnej była szansa na wejście Gorzowa rzutem na taśmę,


Nigdy nie było. I na tym kończę dyskusję.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.03.2010, 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... ywnie.html

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 29.03.2010, 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 31.10.2006, 21:24
Posty: 183
Lokalizacja:
KRAKOW
Ten "Helmut' został u Was ? Robione jest coś z nim?

_________________
Mając tylko 105Na można się nudzić , mając "przegląd Europy' jest co focic i jest ciekawie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 30.03.2010, 9:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 19.08.2003, 8:41
Posty: 593
jurko444 napisał(a):
Ten "Helmut' został u Was ? Robione jest coś z nim?

Tak przebywa w ZUR najpierw przerobiono mu hamulce szynowe testy przeszedł pozytywnie, więc pracują dalej


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 30.03.2010, 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13362
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
D@nielson napisał(a):
jurko444 napisał(a):
Ten "Helmut' został u Was ? Robione jest coś z nim?

Tak przebywa w ZUR najpierw przerobiono mu hamulce szynowe testy przeszedł pozytywnie, więc pracują dalej

A co jeszcze mają z nim robić?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 31.03.2010, 6:40 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06
Posty: 2357
Lokalizacja:
Zabrze
adam86 napisał(a):
D@nielson napisał(a):
jurko444 napisał(a):
Ten "Helmut' został u Was ? Robione jest coś z nim?
Tak przebywa w ZUR najpierw przerobiono mu hamulce szynowe testy przeszedł pozytywnie, więc pracują dalej
A co jeszcze mają z nim robić?
Szukają azbestu :P

_________________
Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 31.03.2010, 23:14 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2022
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
A co jeszcze mają z nim robić?

No przecież muszą go dokładnie owinąć folią z reklamą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 1.04.2010, 6:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 19.08.2003, 8:41
Posty: 593
adam86 napisał(a):
A co jeszcze mają z nim robić?

Generalnie przystosowanie do polskich wymogów tylko...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 23.04.2010, 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03
Posty: 161
Lokalizacja:
Cwajka
Mam pytanie, czy ten Duewag Pt wyjedzie jeszcze na GOP-owskie tory i co się z nim obecnie dzieje?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 23.04.2010, 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22
Posty: 825
Lokalizacja:
Katowice
Poczytaj trochę ten temat. Jeszcze go przetwarzają do polskich warunków...
Gdyby był już na trasie to na pewno ktoś by o tym tutaj doniósł.

_________________
A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 251 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności