Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=2374
Strona 12 z 13

Autor:  butthead [ So 5.01.2013, 14:19 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

No właśnie, wydaje się wręcz przeciwnie... Choć taki helmut na T16 do Bytkowa to mi się marzy ;)

Autor:  motley [ So 5.01.2013, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

aso napisał(a):
motley napisał(a):
nie mówiąc o tym, że wagony dwukierunkowe uratowałyby trochę naszej sieci przed likwidacją...


Możesz rozwinąć i uzasadnić tą wypowiedź?

Chodziło mi o to, że cywilizowane wagony dwukierunkowe mogłyby kursować na ogryzku 8 czy 25, gdyby dzisiaj też istniała sieć na zachód od Karbia mogłoby tam wyglądać dużo inaczej. Ale to gdybanie, wiadomo, że likwidacje to decyzje polityczno-ekonomiczne ;)

Autor:  memphis [ So 5.01.2013, 15:32 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

motley napisał(a):
Chodziło mi o to, że cywilizowane wagony dwukierunkowe mogłyby kursować na ogryzku 8 czy 25


Na jakim ogryzku? Dokąd byś je chciał skracać tak, żeby poprawiło to ich funkcjonowanie? Poza tym biorąc pod uwagę pojemność helmutów to raczej byłoby spore marnotrawstwo.

Autor:  motley [ So 5.01.2013, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Mówimy o realiach sprzed wielu lat, bez Pt, poza tym podkreśliłem, że to zwyczajne gdybanie.

Autor:  Daro85 [ So 5.01.2013, 16:07 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

motley napisał(a):
Są dziesiątki miejsc, gdzie można pobudować przelotki, nie mówiąc o tym, że wagony dwukierunkowe uratowałyby trochę naszej sieci przed likwidacją...


I tak i nie- są miejsca, gdzie odcinki byłyby skazane na likwidację przy obsłudze ogryzkowej taborem dwukierunkowym.

Autor:  berek26 [ So 5.01.2013, 18:28 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Kiedyś było parę linii bez pętli i zostały wycięte. Wtedy nie było helmutów, tylko rozklekotane, wysłużone Nki.
Np 31/32 i 33 z Bytomia do Rokitnicy i dalej do Wieszowej i Stolarzowic albo stara 1nka, która kończyła bez pętli na Zygmunta Starego w Gliwicach.
Wtedy dwukierunkowy, nowszy tabor może nie przesądziłby o końcu w/w linii.

Autor:  berek26 [ So 5.01.2013, 18:33 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Uważam, ze w przypadku remontów i awaryjnych sytuacji przydadzą się helmuty. Nie powinny one jednak zastępować programu zakupu nowych banek.

Autor:  myszka [ So 5.01.2013, 19:42 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

[quote="berek26"]Kiedyś było parę linii bez pętli i zostały wycięte. Wtedy nie było helmutów, tylko rozklekotane, wysłużone Nki.
Np 31/32 i 33 z Bytomia do Rokitnicy i dalej do Wieszowej i Stolarzowic albo stara 1nka, która kończyła bez pętli na Zygmunta Starego w Gliwicach.
Wtedy dwukierunkowy, nowszy tabor może nie przesądziłby o końcu w/w linii.[/quote]

W latach 90-tych mówiono, że reaktywują linię 1 na wagonach 2x111N. Co z tego wyszło? Składy dwukierunkowe rozdzielili na pojedyncze wagony i dali na 29 a tory później zlikwidowano. A z innej beczki. Chyba linia 2 na Trynek miałaby więcej pasażerów niż 1 do Zygmunta.

Autor:  adam86 [ Nd 6.01.2013, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

motley napisał(a):
Cytuj:
Lifting potrwa do końca tego roku.

K P I N A.

Bo trzeba wymyślić co zrobić ze schodami;p

Autor:  pycio1400 [ Nd 6.01.2013, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Schody i drzwi podobno mają być takie, jak w 105 :)

Autor:  motley [ Pn 7.01.2013, 0:15 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

pycio1400 napisał(a):
Schody i drzwi podobno mają być takie, jak w 105 :)

No najlepiej jeszcze spróbować przeszczepić. Może związki z Sochą doprowadzą do przyjęcia jego mechaników? Oni to umio ;)

Autor:  andrzejh69 [ Pn 7.01.2013, 11:56 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

8 obsługiwania przez Pt czy 2*111 może jezdzić choćby dziś na trasie Wrocławska-Siemianowicka (a mogłaby po ul. Siemianowickiej aż do Brzeziny-Osiedle gdyby nie zlikwidowali torów). Druga rzecz to gdyby nie zlikwidowali torów po linii 12 na ul Telewizyjnej to mogłaby być linia Bytków (skrzyżowanie pod wieżą TV do Katowic przez Alfred) - szybciej by się dojechało niż autobusami 0,50,30,110. Na pewno by było więcej pasażerów niż na odcinku 13-tki od Alfreda do Siemianowic.

Autor:  Boguś [ Pn 7.01.2013, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

andrzejh69 napisał(a):
Druga rzecz to gdyby nie zlikwidowali torów po linii 12 na ul Telewizyjnej to mogłaby być linia Bytków (skrzyżowanie pod wieżą TV do Katowic przez Alfred) - szybciej by się dojechało niż autobusami 0,50,30,110. Na pewno by było więcej pasażerów niż na odcinku 13-tki od Alfreda do Siemianowic.
Torowisko po linii 12 rozebrali po stronie chorzowskiej. Natomiast od Alfredu do Telewizji szyny nadal są.

Autor:  Daro85 [ Pn 7.01.2013, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

andrzejh69 napisał(a):
8 obsługiwania przez Pt czy 2*111 może jezdzić choćby dziś na trasie Wrocławska-Siemianowicka (a mogłaby po ul. Siemianowickiej aż do Brzeziny-Osiedle gdyby nie zlikwidowali torów).


Do Brzezin Osiedla już był przerabiany taki wariant- generalnie kaszana.

Autor:  pycio1400 [ Pn 7.01.2013, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Do Brzezin Osiedla, nie miało by to wiekszego sensu... już prędzej by to można było do Blaju podciągnąć, wtedy wieksza ilość mieszkanców by skorzystała z tego.

Autor:  inżinier [ Pn 7.01.2013, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Cytuj:
Torowisko po linii 12 rozebrali po stronie chorzowskiej. Natomiast od Alfredu do Telewizji szyny nadal są.


Nie ma też zwrotnic umożliwiających wjazd na Alfredzie w kierunku Bytkowa. Kiedy je zwinięto?

Autor:  andrzejh69 [ Wt 8.01.2013, 8:48 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Nie ma też torów przez Korfantego pomiędzy Pl Alfreda a Telewizyjną, chyba to zlikwidowali 1-2 lata temu. Poza tym np tekie 33 na trasie Chorzów Stary-Pl Hutników-Katowice obsługiwane dwukierunkowcami miało by niezłe napełnienia. Niestety mądry inaczej postanowił całą trasę 12 wyciąć, szyny czym prędzej zlikwidować, żeby broń Boże choć części tej relacji, nikt nigdy nie dał rady w przyszłości przywrócić.

Autor:  memphis [ Wt 8.01.2013, 8:56 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

andrzejh69 napisał(a):
Nie ma też torów przez Korfantego pomiędzy Pl Alfreda a Telewizyjną, chyba to zlikwidowali 1-2 lata temu.


Są. Nie ma tylko rozjazdów na Alfredzie.

Autor:  andrzejh69 [ Wt 8.01.2013, 8:59 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Ok, może mi się pomyliło z Bytkowską. Swego czasu jak jeżdziła 12 tka, dużo ludzi wysiadało z 13,14 i przesiadało się na 12 na jeden przystanek żeby dojechać do Bytkowa. Ale dziś pewnie nikt takiej relacji nie przywróci, nawet jak się zdecydują na wycięcie odcinka Alfred-Siemianowice

Autor:  berek26 [ Wt 8.01.2013, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Wagony typu Pt/Ptb (ex Frankfurt nad Menem)

Albo helmut w relacji Zabrze-Zaborze, Zabrze, Zabrze-Maciejów, Gliwice-Zajezdnia, Gliwice Dąbrowskiego/Chorzowska (Zatorze)? ;) Dużo szkół jest na Zatorzu i trochę zakładów wzdłuż Chorzowskiej.
Tory na Chorzowskiej jeszcze są...

Strona 12 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/