Teraz jest Wt 19.03.2024, 7:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 492 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Wagony typu E1 (ex Wiedeń)
Napisane: Cz 16.12.2010, 19:59 

Dołączył(a): Nd 8.10.2006, 22:16
Posty: 16
Lokalizacja:
Kraków - Stare Podgórze
Nikt tu nic nie pisze (a może nie udało mi się znaleźć), ale ponoć od wczoraj macie w ZUR w Chorzowie pierwszego E1 z Wiednia. Wasi motorowi przyjechali do Krakowa na szkolenie. Wiecie coś więcej na ten temat??

_________________
<Pieszo zdrowiej> - MPK S.A. w Krakowie
<Jest cacy> - Zarząd Dróg i Komunikacji w Krakowie
<mamy was w du***> MZPR w Krakowie


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 16.12.2010, 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22
Posty: 826
Lokalizacja:
Katowice
Mniej więcej tyle: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/topics13/2513.htm
W sumie bardzo przydałyby się 20 metrowe tramy. Gdyby jeszcze z myślą o przyszłych lepszych czasach budowano dłuższe przystanki, a nie wymierzane dokładnie na 27 metrów, możnaby sprowadzać doczepy...

_________________
A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 16.12.2010, 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 781
Lokalizacja:
Katowice
Tu trzeba powiedzieć jasno: Marnowanie publicznych pieniędzy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 16.12.2010, 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13981
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Skończ już ten spam, nawet nie wiadomo czy cokolwiek kupią a już zaczynasz. Jakoś w Krakowie jeżdżą dziesiątki sztuk tego typu i nikt nie wrzeszczy o marnowaniu pieniędzy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 16.12.2010, 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Tu trzeba powiedzieć jasno: Kubala ma góra 16 lat i wiem co jest najlepsze dla śląskiej KM. :p


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 16.12.2010, 23:49 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Ile bedzie kosztowal taki jeden "pasztet" ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 0:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55
Posty: 229
Lokalizacja:
Kraków - Borek Fałęcki
P Śl napisał(a):
Ile bedzie kosztowal taki jeden "pasztet" ?

Jak już coś, to "serniczek wiedeński", albo po prostu "kasztan" :) Słyszałem różne wersje, ale najczęściej usłyszaną było 40tyś zł za wagon...

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 781
Lokalizacja:
Katowice
Na szczęście wy też nie macie wpływu na sytuacje KM. Poczytajcie sobie komentarze pod artykułami na temat Helmutów, co mówią zwykli pasażerowie, co o tym sądzą a zobaczycie, że wszystko jest podsumowane prostym zdaniem "MARNOWANIE PIENIĘDZY PUBLICZNYCH". Wy znaFcy komunikacji bardzo lubicie TS bo przecież udostępnia wam pomieszczenia na klub więc każdy zakup będzie wspaniały a jednocześnie będzie nowy obiekt do sfocenia... Ogólnie tworzycie grupkę fanatyków, którzy wiedzą najlepiej... zwykłych obywateli to denerwuje i jesteście ich pośmiewiskiem. Chodzicie po mieście z 10 aparatami i tu nagle Helmut #906 jedzie to trzeba go sfocić bo to perełka, piękno, cudo i w galerii jeszcze go nie ma... infantylne... Ludzie mają do was wrogie nastawienie bo wy jesteście wrogo nastawieni. Jak ktoś nowy pojawi się na forum i zacznie przedstawiać inne zdanie to już jest zły.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55
Posty: 229
Lokalizacja:
Kraków - Borek Fałęcki
Kubala. napisał(a):
[...]"MARNOWANIE PIENIĘDZY PUBLICZNYCH". Wy znaFcy komunikacji [...]

Marnowanie!?
Bo chcą mieć w miarę niezawodny tramwaj w którym działa ogrzewanie, w którym przez żadną szczelinę nie ucieka ciepło, jest wystarczająco długi, by zastąpić nim skład i do tego za niewielkie pieniądze można mieć sporą ilość tego?
No tak znaFco! Lepiej jeden nowy, niż stado używanych... Ale czy jednym nowym obsłużysz wszystkie linie!?

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 781
Lokalizacja:
Katowice
Nie mówię o helmutach bo to był zakup wymuszony. Ale jak tym razem TS wytłumaczą zakup E1. Przecież jak podadzą rok produkcji ludzie od razu powiedzą, że kasa idzie na marne bo kupują tramwaje takie jak wycofali z użytku kilka lat temu. I nikt nie będzie się interesować, że TS na użytku E1 w porównaniu ze 102 zaoszczędzą np. 1000 zł miesięcznie...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Kubala. napisał(a):
Na szczęście wy też nie macie wpływu na sytuacje KM. Poczytajcie sobie komentarze pod artykułami na temat Helmutów, co mówią zwykli pasażerowie, co o tym sądzą a zobaczycie, że wszystko jest podsumowane prostym zdaniem "MARNOWANIE PIENIĘDZY PUBLICZNYCH". Wy znaFcy komunikacji bardzo lubicie TS bo przecież udostępnia wam pomieszczenia na klub więc każdy zakup będzie wspaniały a jednocześnie będzie nowy obiekt do sfocenia... Ogólnie tworzycie grupkę fanatyków, którzy wiedzą najlepiej... zwykłych obywateli to denerwuje i jesteście ich pośmiewiskiem. Chodzicie po mieście z 10 aparatami i tu nagle Helmut #906 jedzie to trzeba go sfocić bo to perełka, piękno, cudo i w galerii jeszcze go nie ma... infantylne... Ludzie mają do was wrogie nastawienie bo wy jesteście wrogo nastawieni. Jak ktoś nowy pojawi się na forum i zacznie przedstawiać inne zdanie to już jest zły.

Ale trzeba przedstawiać racjonalne zdanie, a nie jakieś pierdoły o tym, że TŚ na tory w stanie ostatecznego rozkładu powinny wpuścić nowoczesne tramwaje. Raz to zrobili i efekty widać było już po paru latach ;)
Nie wiadomo, czy zostaną kupione serniczki, ale Ty już widzisz, że to marnowanie pieniędzy. Wyjdź trochę poza szóstkę i szesnastkę.
Aha, o helmutach nikt nie mówi 'stary szmelc', tylko 'nowy tramwaj', bo one wyglądają dla laika na nowe w porównaniu z badziewiem które jeździ na codzień. E1 będzie traktowany jak zwykły tramwaj, bo i tak w środku wygląda lepiej niż jakikolwiek konstal.

+ ja osobiście nie biegam z aparatem za tramwajami czy autobusami, wolę katowicką modernę ;) jeśli na zdjęciu jest pojazd KM to przez czysty przypadek albo po to, żeby ładnie się komponował, ale raczej nie po to, żeby tylko był bo jest śliczny. Skład stopiątek robi na mnie takie samo wrażenie jak kiosk czy latarnia uliczna :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 11:50 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kubala. napisał(a):
Nie mówię o helmutach bo to był zakup wymuszony. Ale jak tym razem TS wytłumaczą zakup E1. Przecież jak podadzą rok produkcji ludzie od razu powiedzą, że kasa idzie na marne bo kupują tramwaje takie jak wycofali z użytku kilka lat temu. I nikt nie będzie się interesować, że TS na użytku E1 w porównaniu ze 102 zaoszczędzą np. 1000 zł miesięcznie...


Stodwójek niestety już nie ma od paru lat i trudno żeby dzisiaj zmartwychwstały. Nowy prezes prowadzi swoją (trochę krakowską) politykę taborową i to jest jego odpowiedzialność. Przyjął taką taktykę, że chce kupować helmuty, równolegle remontując większość stopiątek. Można długo dyskutować na ten temat, ale na pewno nie takim tonem, tylko używając merytorycznych argumentów, np. na temat kosztów. Prawda jest taka, że choć byśmy nie wiem jak nie lubili helmutów i bluzgali na ten temat na każdym forum to one i tak będą tańsze niż remonty stopiątek i kupowanie nowych.

Pominę Twoje bluzgi na środowisko miłośników i bezpodstawne zarzuty co do chwalenia TŚ za to, że nam pomieszczenie udostępnia. Weź sobie na wstrzymanie czasem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55
Posty: 229
Lokalizacja:
Kraków - Borek Fałęcki
Kubala. napisał(a):
I nikt nie będzie się interesować, że TS na użytku E1 w porównaniu ze 102 zaoszczędzą np. 1000 zł miesięcznie...

Chyba na samym prądzie :P
Samie łatanie polskiego wyrobu blachopodobnego, z jakiego było zrobione poszycie stodwójek było bardziej kosztowne dla TŚ, niż Kraków płacił za utrzymanie E1...

memphis napisał(a):
Nowy prezes prowadzi swoją (trochę krakowską) politykę taborową [...]

Dużo się ona różni. Przede wszystkim u nas panuje tendencja coś-za-coś...

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 14:47 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Coffee napisał(a):
Samie łatanie polskiego wyrobu blachopodobnego, z jakiego było zrobione poszycie stodwójek było bardziej kosztowne dla TŚ, niż Kraków płacił za utrzymanie E1...


Gdyby stodwójki miały jeździć do dzisiaj (tzn. nie byłyby kasowane przez ostatnie lata) to bezwzględnie musiałby mieć pełny remont kapitalny.

Cytuj:
Dużo się ona różni. Przede wszystkim u nas panuje tendencja coś-za-coś...


Tzn. co "coś za coś"? Raczej tendencja jest taka, że oprócz starych wiedeńców są też trochę nowsze (czy raczej zmodernizowane) helmuty, no i nowe wagony. A z tą "trochę krakowską" polityką taborową to chodzi mi po prostu o sam fakt sprowadzania używanych wagonów, co przez lata nie było brane pod uwagę (argumenty na temat tego czy to dobrze czy źle są podzielone).

I tak jeszcze trochę podsumowująco różne opinie. Niezależnie od tego czy TŚ sprowadzi jednego, czy 100 wiedeńców albo innych helmutów jak nie zmieni się wykorzystanie tramwajów w przewozach (idzie za tym modernizacja infry, itd.) to i tak to wszystko padnie. A nowe wagony i tak są niezbędne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4395
Lokalizacja:
Ligota
Kubala. napisał(a):
Ogólnie tworzycie grupkę fanatyków, którzy wiedzą najlepiej... zwykłych obywateli to denerwuje i jesteście ich pośmiewiskiem. Chodzicie po mieście z 10 aparatami i tu nagle Helmut #906 jedzie to trzeba go sfocić bo to perełka, piękno, cudo i w galerii jeszcze go nie ma... infantylne... Ludzie mają do was wrogie nastawienie bo wy jesteście wrogo nastawieni.

To żeś teraz dołożył do pieca... :-/

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 26.01.2004, 0:49
Posty: 141
Lokalizacja:
Gdańsk
memphis napisał(a):

Gdyby stodwójki miały jeździć do dzisiaj (tzn. nie byłyby kasowane przez ostatnie lata) to bezwzględnie musiałby mieć pełny remont kapitalny.



Koszt takiego remontu wyniósłby kilkaset tysięcy złotych, przy założeniu, że wagon E1 wraz z dostosowaniem do warunków TŚ S.A. kosztuje powiedzmy 100 000 czy nawet 150 000, teoretyczne remontowanie 102Na nie miało by sensu ekonomicznego. Nadto z punktu widzenia pasażera i zapewne motorniczego, E1 jest bardziej komfortowy. Jest przede wszystkim cichszy i szczelniejszy. Jeśli mowa o nieracjonalnym wydawaniu pieniędzy, wydaje mi się że niepotrzebne były tak kosztowne modernizacje 105Na przeprowadzone w Łodzi. Racjonalniejszym wydaje mi się modernizowanie tych wagonów we własnym zakresie i w mniejszej skali.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 15:28 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Gnôle napisał(a):
Jeśli mowa o nieracjonalnym wydawaniu pieniędzy, wydaje mi się że niepotrzebne były tak kosztowne modernizacje 105Na przeprowadzone w Łodzi. Racjonalniejszym wydaje mi się modernizowanie tych wagonów we własnym zakresie i w mniejszej skali.


Koszt RK w Łodzi, czy w ZUR jest podobny, te łódzkie dlatego kosztowały więcej, że miały zmieniany układ sterowania i rozruchu (i słusznie, że miały).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55
Posty: 229
Lokalizacja:
Kraków - Borek Fałęcki
memphis napisał(a):
Tzn. co "coś za coś"?

W tej chwili przy każdym wprowadzeniu jakiegoś wozu do eksploatacji (prócz E1, które nadal łatają "dziurę" po GT6), skład stozłomek idzie do kasacji.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 15:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Coffee napisał(a):
memphis napisał(a):
Tzn. co "coś za coś"?

W tej chwili przy każdym wprowadzeniu jakiegoś wozu do eksploatacji (prócz E1, które nadal łatają "dziurę" po GT6), skład stozłomek idzie do kasacji.


To nie jest powód do dumy akurat, bo możnaby wprowadzać nowe wagony nie kasując dotychczasowych, a tym samym zwiększać ofertę przewozową ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55
Posty: 229
Lokalizacja:
Kraków - Borek Fałęcki
memphis napisał(a):
Coffee napisał(a):
memphis napisał(a):
Tzn. co "coś za coś"?

W tej chwili przy każdym wprowadzeniu jakiegoś wozu do eksploatacji (prócz E1, które nadal łatają "dziurę" po GT6), skład stozłomek idzie do kasacji.


To nie jest powód do dumy akurat, bo możnaby wprowadzać nowe wagony nie kasując dotychczasowych, a tym samym zwiększać ofertę przewozową ;)


I w cale się z tego nie cieszę.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 492 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności