Teraz jest Śr 18.07.2018, 3:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 492 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 17:29 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
Coffee napisał(a):
Dużo się ona różni. Przede wszystkim u nas panuje tendencja coś-za-coś...

Nie wiem także co masz na myśli, ale sądzę, że zmierzasz do tego, że czynione jest wszystko aby odwieść mieszkańców Krakowa od codziennej praktyki użytkowania samochodów, aby w zamian za to zaoferować szybką, sprawną i tanią komunikację miejską. Tylko, że różnica w Krakowie polega na tym, że od lat powojennych linie tramwajowe były rozbudowywane (nowo powstałe osiedla Nowej Huty i inne dzielnice) aż do dzisiaj (przykład-nowo wybudowana linia do Płaszowa).
U nas wciąż niektóre jednotorowe, przedwojenne lub tuż powojenne (wczesne lata 50-te) linie w złym stanie technicznym użytkowane są do nadal lub czasem wręcz zamykane. Przemysł wydobywczy i hutniczy jeszcze w latach 50-tych, wywierał wpływ na nowo tworzone linie komunikacji tramwajowej. Ale potem nowo projektowane osiedla w latach 60 i 70-tych już nie zakładały funkcjonowania komunikacji tramwajowej np. Osiedle 1000-lecia i Paderewskiego w Katowicach, Zagórze w Sosnowcu (poza skrajnie biegnącą linią 15) Syberką w Będzinie (także poza skrajnie biegnącą przedwojenną jednotorową linią 22, która do 1973 roku nie posiadała nawet obecnego przystanku "Czeladzka") i innymi w Bytomiu, Gliwicach czy Zabrzu.
Trwały i niezmienny od lat zabytkowy, układ komunikacyjny śródmieścia Krakowa nie da się porównać z układem śródmieści wielu miast aglomeracji Śląska i Zagłębia, które na przestrzeni ostatnich lat przeszły rozmaite przeobrażenia niesprzyjające rozwojowi komunikacji tramwajowej (ulice wyłączane z ruchu i zamieniane na tzw. "deptaki"; przykład Będzin, gdzie tramwaj przemierza obszary wokół śródmieścia lub o stosunkowo małej gęstości zaludnienia;dzielnica Małobądź). Nowoczesna technologia zmodernizowanej obecnie ul. Długiej łączącej Kleparz ze śródmieściem Krakowa czy podziemny peron tramwajowy Waszego Dworca Głównego to istotnie różnica kilku dziesięcioleci pomiędzy Nami i Wami, która nie jest do nadrobienia (moim zdaniem). O taborze nie wspomnę, bo bez gruntownej przebudowy infrastruktury, bezsensownym wydaje się nawet rozmowa o nowoczesnych pojazdach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 26.01.2004, 0:49
Posty: 141
Lokalizacja:
Gdańsk
memphis napisał(a):
Koszt RK w Łodzi, czy w ZUR jest podobny, te łódzkie dlatego kosztowały więcej, że miały zmieniany układ sterowania i rozruchu (i słusznie, że miały).


Z jednej strony słusznie, istotnie zmniejszyło się dzięki temu zużycie energii oraz poprawiły właściwości trakcyjne, z drugiej strony koszt remontów przekroczył wartość pojazdów. Za niższą cenę można nabyć wagon używany wyposażony w napęd tyrystorowy (choć nie łatwo o takie pojazdy na rynku)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 17:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13343
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Gnôle napisał(a):
Z jednej strony słusznie, istotnie zmniejszyło się dzięki temu zużycie energii oraz poprawiły właściwości trakcyjne,

Z tymi właściwościami trakcyjnymi to bez przesady. Bardziej by je poprawiła piasecznica.
Cytuj:
z drugiej strony koszt remontów przekroczył wartość pojazdów.

Zwykłe RK tez przekracza wartośc pojazdów, nawet większe RB.
Cytuj:
Za niższą cenę można nabyć wagon używany wyposażony w napęd tyrystorowy (choć nie łatwo o takie pojazdy na rynku)

Rozruch, nie napęd. W zasadzie jedyne tego typu pojazdy, które TŚ miało na oku to berlińskie Tatry i byłby to oczywiście 100 razy lepszy zakup niż wiedeńskiego złomu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55
Posty: 229
Lokalizacja:
Kraków - Borek Fałęcki
adam86 napisał(a):
Tatry i byłby to oczywiście 100 razy lepszy zakup niż wiedeńskiego złomu.

Czytałem w którymś z pism "kolejowych", że Tatra zużywa około 10-15% więcej prądu, niż stozłomka... Więc gdzie logika?

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13343
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Coffee napisał(a):
Czytałem w którymś z pism "kolejowych", że Tatra zużywa około 10-15% więcej prądu, niż stozłomka...

Taa, T6A2 na pewno. I po się w ogóle tak podniecac tym zuzyciem prądu, gdyby to był najważniejszy paramert to byśmy do dziś eNkami jeździli.
Cytuj:
Więc gdzie logika?

Tu, że są to 20 letnie wagony modernizowane 10 lat temu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.12.2010, 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 17.10.2010, 18:01
Posty: 45
Lokalizacja:
Będzin
adam86 napisał(a):
W zasadzie jedyne tego typu pojazdy, które TŚ miało na oku to berlińskie Tatry i byłby to oczywiście 100 razy lepszy zakup niż wiedeńskiego złomu.


Było by pod warunkiem uporządkowania torowisk. Tatra ma pod spodem boczne stabilizatory hamulców szynowych jak również sporo nisko umieszczonej pod wozem aparatury. Jakiekolwiek "śmieci" wystające 20 cm wewnątrz toku szyn i 10 cm na zewnątrz powodowały by urywanie śrób mocujących przedmiotowe hamulce. Niestety coś na ten temat wiem prowadząc Tatry przez trzy lata. Poza tym przy okazji zimy, tutaj nikt prawie nie odśnieża przystanków, a w Tatrze drzwi otwoerają się na zewnątrz.I z tym też są problemy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 25.12.2010, 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 31.10.2006, 21:24
Posty: 183
Lokalizacja:
KRAKOW
Z wagonami E1+c3 raczej w Krakowie nie ma klopotow, wady tych wagonow to ze sa zbyt "waskie"lepsze byly GT6 no i najwieksza wada to drzwi czesto blokujace sie i nie tylko dlatego ze ktos "stoi na fotokomorce"

_________________
Mając tylko 105Na można się nudzić , mając "przegląd Europy' jest co focic i jest ciekawie.


Ostatnio edytowano Nd 26.12.2010, 16:53 przez jurko444, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 25.12.2010, 17:29 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
jurko444 napisał(a):
Z wagonami E1+c3 raczej w Krakowie nie ma klopotow

jurko444 napisał(a):
... i najwieksza wada drzwi czesto blokujace sie i nie tylko dlatego ze ktos "stoi na fotokomorce"


Hmm...

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 25.12.2010, 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22
Posty: 825
Lokalizacja:
Katowice
Nie są to aż takie wady, żeby nie móc w ślepo skreślić wszelkich polskich konstrukcji. :)

_________________
A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.12.2010, 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03
Posty: 161
Lokalizacja:
Cwajka
Jaki jest prognozowany termin wyjazdu tego wagonu na śląskie torowiska?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.12.2010, 15:13 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
@greg masz 100 a nawet 1000% racji. A może by tak pomyśleć o tatrach T3 przerobionych na niskowejsciowe? W Czechach tego jest dużo, a zwłaszcza w Pradze. Albo takie nowe Vario LF+? W sam raz dla nas. Przeguby u nas, czy nowe czy stare, szybko się rozlecą ze względu na nasze torowiska, a kupując pojedyncze wagony unikniemy problemu przegubów. Poza tym na wiekszości czy połowie linii starczą solówki wieć po co pchac się w jakieś C3 i podobne? Co do 102-jek to przecież w tym czy w zeszlym roku miał ich sporo Wrocław do sprzedania. Drewniana podłoga w C3... zostawiam bez komentarza. Jak już trzeba łatać dziury to warszawskimi 105-tkami - nie będą się psuły zatrzymując ruch. A wprzyszłości pomyśleć nad Tatrami T3 z niskim wejsciem i Vario LF+.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.12.2010, 16:00 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
andrzejh69 napisał(a):
@greg masz 100 a nawet 1000% racji. A może by tak pomyśleć o tatrach T3 przerobionych na niskowejsciowe? W Czechach tego jest dużo, a zwłaszcza w Pradze.


A skrajnia?

Cytuj:
Jak już trzeba łatać dziury to warszawskimi 105-tkami - nie będą się psuły zatrzymując ruch.


1) u-ha-ha-ha, dobry żart :P
2) TW nie sprzedadzą na Śląsk wagonów typu 105N, przynajmniej nie w obecnej sytuacji.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.12.2010, 17:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13343
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
2) TW nie sprzedadzą na Śląsk wagonów typu 105N, przynajmniej nie w obecnej sytuacji.

Niby mają wycofać 16 sztuk w nadchodzącym roku. Nawet te ichniejsze 10xx ex 105N, uważane tam za trupy są w 100 razy lepszym stanie niż nasze 105N, które się już rozlatują.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 28.12.2010, 19:52 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 966
Lokalizacja:
Sosnowiec
treeboor napisał(a):
Jaki jest prognozowany termin wyjazdu tego wagonu na śląskie torowiska?
W styczniu ma się rozpocząć ich mały remont (m.in. poprawa estetyki wnętrza). Pewnie wyjedzie mniej, więcej pod koniec zimy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.12.2010, 8:48 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
2) TW nie sprzedadzą na Śląsk wagonów typu 105N, przynajmniej nie w obecnej sytuacji.

Niby mają wycofać 16 sztuk w nadchodzącym roku.


Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)
A poza tym trwa w najlepsze rzeź wagonów 13N.

Cytuj:
Nawet te ichniejsze 10xx ex 105N, uważane tam za trupy są w 100 razy lepszym stanie niż nasze 105N, które się już rozlatują.


Po roku w GOP wyglądałyby tak samo...

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.12.2010, 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03
Posty: 161
Lokalizacja:
Cwajka
DW napisał(a):
W styczniu ma się rozpocząć ich mały remont (m.in. poprawa estetyki wnętrza).
Jakie elementy wnętrza będą poprawiane między innymi?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.12.2010, 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13343
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)

Pewien nasz kolega twierdzi, że jednak dałoby się odkupić:)
Cytuj:
A poza tym trwa w najlepsze rzeź wagonów 13N.

I słusznie.

Cytuj:
Po roku w GOP wyglądałyby tak samo...

Krakowskie wagony jakos jednak nie zdziadziały tak bardzo, więc tych może tez by tak szybko nie popsuli.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.12.2010, 13:28 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)

Pewien nasz kolega twierdzi, że jednak dałoby się odkupić:)

No to próbujcie ;-)
Cytuj:
Cytuj:
Po roku w GOP wyglądałyby tak samo...

Krakowskie wagony jakos jednak nie zdziadziały tak bardzo, więc tych może tez by tak szybko nie popsuli.

10xx to serio są trupy. Podejrzewam, że tylko dzięki stosunkowo dobrej obsłudze technicznej to jeszcze się kula... No ale może faktycznie sa lepsze niż przegnita stopiątka w wersji GOP.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.12.2010, 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)

Pewien nasz kolega twierdzi, że jednak dałoby się odkupić:)

Ekhm, a czasem o braku możliwości odsprzedaży nie decydują te same argumenty, które Jaworznu nakazują wycinkę volviaków, manideł i innych wynalazków, które nie wykluczam, ktoś w GOP mógłby jeszcze zagospodarować?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 29.12.2010, 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13343
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
YoMaHa napisał(a):
Ekhm, a czasem o braku możliwości odsprzedaży nie decydują te same argumenty, które Jaworznu nakazują wycinkę volviaków, manideł i innych wynalazków, które nie wykluczam, ktoś w GOP mógłby jeszcze zagospodarować?

A tego to nie wiem:) Aczkolwiek pewnie dałoby sie je podmienic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 492 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności