Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Wagony typu E1 (ex Wiedeń)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=2566
Strona 2 z 25

Autor:  greg [ Pt 17.12.2010, 17:29 ]
Tytuł: 

Coffee napisał(a):
Dużo się ona różni. Przede wszystkim u nas panuje tendencja coś-za-coś...

Nie wiem także co masz na myśli, ale sądzę, że zmierzasz do tego, że czynione jest wszystko aby odwieść mieszkańców Krakowa od codziennej praktyki użytkowania samochodów, aby w zamian za to zaoferować szybką, sprawną i tanią komunikację miejską. Tylko, że różnica w Krakowie polega na tym, że od lat powojennych linie tramwajowe były rozbudowywane (nowo powstałe osiedla Nowej Huty i inne dzielnice) aż do dzisiaj (przykład-nowo wybudowana linia do Płaszowa).
U nas wciąż niektóre jednotorowe, przedwojenne lub tuż powojenne (wczesne lata 50-te) linie w złym stanie technicznym użytkowane są do nadal lub czasem wręcz zamykane. Przemysł wydobywczy i hutniczy jeszcze w latach 50-tych, wywierał wpływ na nowo tworzone linie komunikacji tramwajowej. Ale potem nowo projektowane osiedla w latach 60 i 70-tych już nie zakładały funkcjonowania komunikacji tramwajowej np. Osiedle 1000-lecia i Paderewskiego w Katowicach, Zagórze w Sosnowcu (poza skrajnie biegnącą linią 15) Syberką w Będzinie (także poza skrajnie biegnącą przedwojenną jednotorową linią 22, która do 1973 roku nie posiadała nawet obecnego przystanku "Czeladzka") i innymi w Bytomiu, Gliwicach czy Zabrzu.
Trwały i niezmienny od lat zabytkowy, układ komunikacyjny śródmieścia Krakowa nie da się porównać z układem śródmieści wielu miast aglomeracji Śląska i Zagłębia, które na przestrzeni ostatnich lat przeszły rozmaite przeobrażenia niesprzyjające rozwojowi komunikacji tramwajowej (ulice wyłączane z ruchu i zamieniane na tzw. "deptaki"; przykład Będzin, gdzie tramwaj przemierza obszary wokół śródmieścia lub o stosunkowo małej gęstości zaludnienia;dzielnica Małobądź). Nowoczesna technologia zmodernizowanej obecnie ul. Długiej łączącej Kleparz ze śródmieściem Krakowa czy podziemny peron tramwajowy Waszego Dworca Głównego to istotnie różnica kilku dziesięcioleci pomiędzy Nami i Wami, która nie jest do nadrobienia (moim zdaniem). O taborze nie wspomnę, bo bez gruntownej przebudowy infrastruktury, bezsensownym wydaje się nawet rozmowa o nowoczesnych pojazdach.

Autor:  Gnôle [ Pt 17.12.2010, 17:42 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Koszt RK w Łodzi, czy w ZUR jest podobny, te łódzkie dlatego kosztowały więcej, że miały zmieniany układ sterowania i rozruchu (i słusznie, że miały).


Z jednej strony słusznie, istotnie zmniejszyło się dzięki temu zużycie energii oraz poprawiły właściwości trakcyjne, z drugiej strony koszt remontów przekroczył wartość pojazdów. Za niższą cenę można nabyć wagon używany wyposażony w napęd tyrystorowy (choć nie łatwo o takie pojazdy na rynku)

Autor:  adam86 [ Pt 17.12.2010, 17:54 ]
Tytuł: 

Gnôle napisał(a):
Z jednej strony słusznie, istotnie zmniejszyło się dzięki temu zużycie energii oraz poprawiły właściwości trakcyjne,

Z tymi właściwościami trakcyjnymi to bez przesady. Bardziej by je poprawiła piasecznica.
Cytuj:
z drugiej strony koszt remontów przekroczył wartość pojazdów.

Zwykłe RK tez przekracza wartośc pojazdów, nawet większe RB.
Cytuj:
Za niższą cenę można nabyć wagon używany wyposażony w napęd tyrystorowy (choć nie łatwo o takie pojazdy na rynku)

Rozruch, nie napęd. W zasadzie jedyne tego typu pojazdy, które TŚ miało na oku to berlińskie Tatry i byłby to oczywiście 100 razy lepszy zakup niż wiedeńskiego złomu.

Autor:  Coffee [ Pt 17.12.2010, 18:52 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Tatry i byłby to oczywiście 100 razy lepszy zakup niż wiedeńskiego złomu.

Czytałem w którymś z pism "kolejowych", że Tatra zużywa około 10-15% więcej prądu, niż stozłomka... Więc gdzie logika?

Autor:  adam86 [ Pt 17.12.2010, 18:57 ]
Tytuł: 

Coffee napisał(a):
Czytałem w którymś z pism "kolejowych", że Tatra zużywa około 10-15% więcej prądu, niż stozłomka...

Taa, T6A2 na pewno. I po się w ogóle tak podniecac tym zuzyciem prądu, gdyby to był najważniejszy paramert to byśmy do dziś eNkami jeździli.
Cytuj:
Więc gdzie logika?

Tu, że są to 20 letnie wagony modernizowane 10 lat temu.

Autor:  Iwo [ Pt 17.12.2010, 20:01 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
W zasadzie jedyne tego typu pojazdy, które TŚ miało na oku to berlińskie Tatry i byłby to oczywiście 100 razy lepszy zakup niż wiedeńskiego złomu.


Było by pod warunkiem uporządkowania torowisk. Tatra ma pod spodem boczne stabilizatory hamulców szynowych jak również sporo nisko umieszczonej pod wozem aparatury. Jakiekolwiek "śmieci" wystające 20 cm wewnątrz toku szyn i 10 cm na zewnątrz powodowały by urywanie śrób mocujących przedmiotowe hamulce. Niestety coś na ten temat wiem prowadząc Tatry przez trzy lata. Poza tym przy okazji zimy, tutaj nikt prawie nie odśnieża przystanków, a w Tatrze drzwi otwoerają się na zewnątrz.I z tym też są problemy.

Autor:  jurko444 [ So 25.12.2010, 16:39 ]
Tytuł: 

Z wagonami E1+c3 raczej w Krakowie nie ma klopotow, wady tych wagonow to ze sa zbyt "waskie"lepsze byly GT6 no i najwieksza wada to drzwi czesto blokujace sie i nie tylko dlatego ze ktos "stoi na fotokomorce"

Autor:  Sadorg [ So 25.12.2010, 17:29 ]
Tytuł: 

jurko444 napisał(a):
Z wagonami E1+c3 raczej w Krakowie nie ma klopotow

jurko444 napisał(a):
... i najwieksza wada drzwi czesto blokujace sie i nie tylko dlatego ze ktos "stoi na fotokomorce"


Hmm...

Autor:  zonque [ So 25.12.2010, 20:07 ]
Tytuł: 

Nie są to aż takie wady, żeby nie móc w ślepo skreślić wszelkich polskich konstrukcji. :)

Autor:  treeboor [ Wt 28.12.2010, 14:34 ]
Tytuł: 

Jaki jest prognozowany termin wyjazdu tego wagonu na śląskie torowiska?

Autor:  andrzejh69 [ Wt 28.12.2010, 15:13 ]
Tytuł: 

@greg masz 100 a nawet 1000% racji. A może by tak pomyśleć o tatrach T3 przerobionych na niskowejsciowe? W Czechach tego jest dużo, a zwłaszcza w Pradze. Albo takie nowe Vario LF+? W sam raz dla nas. Przeguby u nas, czy nowe czy stare, szybko się rozlecą ze względu na nasze torowiska, a kupując pojedyncze wagony unikniemy problemu przegubów. Poza tym na wiekszości czy połowie linii starczą solówki wieć po co pchac się w jakieś C3 i podobne? Co do 102-jek to przecież w tym czy w zeszlym roku miał ich sporo Wrocław do sprzedania. Drewniana podłoga w C3... zostawiam bez komentarza. Jak już trzeba łatać dziury to warszawskimi 105-tkami - nie będą się psuły zatrzymując ruch. A wprzyszłości pomyśleć nad Tatrami T3 z niskim wejsciem i Vario LF+.

Autor:  Sadorg [ Wt 28.12.2010, 16:00 ]
Tytuł: 

andrzejh69 napisał(a):
@greg masz 100 a nawet 1000% racji. A może by tak pomyśleć o tatrach T3 przerobionych na niskowejsciowe? W Czechach tego jest dużo, a zwłaszcza w Pradze.


A skrajnia?

Cytuj:
Jak już trzeba łatać dziury to warszawskimi 105-tkami - nie będą się psuły zatrzymując ruch.


1) u-ha-ha-ha, dobry żart :P
2) TW nie sprzedadzą na Śląsk wagonów typu 105N, przynajmniej nie w obecnej sytuacji.

Autor:  adam86 [ Wt 28.12.2010, 17:37 ]
Tytuł: 

Sadorg napisał(a):
2) TW nie sprzedadzą na Śląsk wagonów typu 105N, przynajmniej nie w obecnej sytuacji.

Niby mają wycofać 16 sztuk w nadchodzącym roku. Nawet te ichniejsze 10xx ex 105N, uważane tam za trupy są w 100 razy lepszym stanie niż nasze 105N, które się już rozlatują.

Autor:  DW [ Wt 28.12.2010, 19:52 ]
Tytuł: 

treeboor napisał(a):
Jaki jest prognozowany termin wyjazdu tego wagonu na śląskie torowiska?
W styczniu ma się rozpocząć ich mały remont (m.in. poprawa estetyki wnętrza). Pewnie wyjedzie mniej, więcej pod koniec zimy.

Autor:  Sadorg [ Śr 29.12.2010, 8:48 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
2) TW nie sprzedadzą na Śląsk wagonów typu 105N, przynajmniej nie w obecnej sytuacji.

Niby mają wycofać 16 sztuk w nadchodzącym roku.


Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)
A poza tym trwa w najlepsze rzeź wagonów 13N.

Cytuj:
Nawet te ichniejsze 10xx ex 105N, uważane tam za trupy są w 100 razy lepszym stanie niż nasze 105N, które się już rozlatują.


Po roku w GOP wyglądałyby tak samo...

Autor:  treeboor [ Śr 29.12.2010, 11:40 ]
Tytuł: 

DW napisał(a):
W styczniu ma się rozpocząć ich mały remont (m.in. poprawa estetyki wnętrza).
Jakie elementy wnętrza będą poprawiane między innymi?

Autor:  adam86 [ Śr 29.12.2010, 13:21 ]
Tytuł: 

Sadorg napisał(a):
Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)

Pewien nasz kolega twierdzi, że jednak dałoby się odkupić:)
Cytuj:
A poza tym trwa w najlepsze rzeź wagonów 13N.

I słusznie.

Cytuj:
Po roku w GOP wyglądałyby tak samo...

Krakowskie wagony jakos jednak nie zdziadziały tak bardzo, więc tych może tez by tak szybko nie popsuli.

Autor:  Sadorg [ Śr 29.12.2010, 13:28 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)

Pewien nasz kolega twierdzi, że jednak dałoby się odkupić:)

No to próbujcie ;-)
Cytuj:
Cytuj:
Po roku w GOP wyglądałyby tak samo...

Krakowskie wagony jakos jednak nie zdziadziały tak bardzo, więc tych może tez by tak szybko nie popsuli.

10xx to serio są trupy. Podejrzewam, że tylko dzięki stosunkowo dobrej obsłudze technicznej to jeszcze się kula... No ale może faktycznie sa lepsze niż przegnita stopiątka w wersji GOP.

Autor:  YoMaHa [ Śr 29.12.2010, 14:31 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
Zdjąć ze stanu =/= sprzedać ;-)

Pewien nasz kolega twierdzi, że jednak dałoby się odkupić:)

Ekhm, a czasem o braku możliwości odsprzedaży nie decydują te same argumenty, które Jaworznu nakazują wycinkę volviaków, manideł i innych wynalazków, które nie wykluczam, ktoś w GOP mógłby jeszcze zagospodarować?

Autor:  adam86 [ Śr 29.12.2010, 15:02 ]
Tytuł: 

YoMaHa napisał(a):
Ekhm, a czasem o braku możliwości odsprzedaży nie decydują te same argumenty, które Jaworznu nakazują wycinkę volviaków, manideł i innych wynalazków, które nie wykluczam, ktoś w GOP mógłby jeszcze zagospodarować?

A tego to nie wiem:) Aczkolwiek pewnie dałoby sie je podmienic.

Strona 2 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/