Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Wagony typu E1 (ex Wiedeń)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=2566
Strona 4 z 25

Autor:  adam86 [ So 22.01.2011, 23:52 ]
Tytuł: 

motley napisał(a):
Ale przecież TŚ nie chcą kupić 13N, prawda?...

Ale stopiatki będą w tej samej cenie.

Autor:  motley [ Nd 23.01.2011, 12:18 ]
Tytuł: 

Dobra, chciałem się upewnić, bo te serdelki to by była kpina. ;)

Autor:  adam86 [ Nd 23.01.2011, 12:34 ]
Tytuł: 

Czemu serdelki?

Autor:  motley [ Nd 23.01.2011, 16:03 ]
Tytuł: 

Na stodwójki mówi się parówka, a krótka parówka, 13N, to serdelek :p

Autor:  memphis [ Nd 23.01.2011, 16:09 ]
Tytuł: 

motley napisał(a):
Na stodwójki mówi się parówka, a krótka parówka, 13N, to serdelek :p


Na 13N mówi się parówa, nie na stodwójki.

Autor:  PoVo [ Nd 23.01.2011, 16:57 ]
Tytuł: 

z tego co jo wiem to na 102-jki godają korboloty

Autor:  motley [ Pn 24.01.2011, 0:35 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
motley napisał(a):
Na stodwójki mówi się parówka, a krótka parówka, 13N, to serdelek :p
Na 13N mówi się parówa, nie na stodwójki.
więc
http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeria/details.php?image_id=16410 napisał(a):
Parówka, która obecnie jeździ jeszcze jako rezerwa, stoi na terenie zajezdni Borek
http://www.garnek.pl/mateu/9183630/konstal-102na-2060 napisał(a):
Parówka manewruje po oporowskiej pętli.
http://www.km.wroclaw.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=44&t=161 napisał(a):
I właśnie bardzio źle... Ogórki, to ogórki (272Mex, 043, 021) a parówki [czy też kondony] to co innego (102N, 102Nd, 13N, 802Na tudzież podobne)...


ale jeśli kmtm ma inne nazewnictwo, okejka.

Autor:  memphis [ Pn 24.01.2011, 1:06 ]
Tytuł: 

motley napisał(a):
ale jeśli kmtm ma inne nazewnictwo, okejka.


Różne dziwne określenia słyszałem, na wszelkie pojazdy, więc tych kilka linków nie ma większego znaczenia. Parówa to 13N, tak było od lat.

Autor:  motley [ Pn 24.01.2011, 2:04 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
motley napisał(a):
ale jeśli kmtm ma inne nazewnictwo, okejka.


Różne dziwne określenia słyszałem, na wszelkie pojazdy, więc tych kilka linków nie ma większego znaczenia. Parówa to 13N, tak było od lat.

Mi bardziej proporcjami przypominają tak jak sam pisałem :P ale eot?

Autor:  Sadorg [ Pn 24.01.2011, 8:56 ]
Tytuł: 

Łukasz Pastuszczak napisał(a):
(o 13N) Do nas też całkiem by się nadawały.


Parówy niszczą torowisko jak diabli.

Autor:  adam86 [ Pn 24.01.2011, 10:26 ]
Tytuł: 

Sadorg napisał(a):
Łukasz Pastuszczak napisał(a):
(o 13N) Do nas też całkiem by się nadawały.


Parówy niszczą torowisko jak diabli.

Czemu?

Autor:  jurko444 [ Pn 24.01.2011, 16:32 ]
Tytuł: 

Nie ważne jak w stolycy nazywają 13N napiszcie lepiej czy wasze E1+c3 już gotowe do jazdy? i ile sztuk "Tramwaje Sląskie" chcą ich zakupić.Co do nich w Krakowie są dużo gorsze od bardzo lubianych GT6 są przedewszystkim wąskie i przesto ciasne dla pasazerów ,myśle że GOP tak jak u nas zrobi w E1 tgz "stajnie".Wadą ich są tez ciągle psujące się drzwi ale przy dobrych mechanikach może nie będą nawalać.Co do plusów tramwajek łatwy w eksploatacji i może pojeżdzić jeszcze lata.
pozdrawiam

Autor:  adam86 [ Pn 24.01.2011, 16:37 ]
Tytuł: 

jurko444 napisał(a):
,myśle że GOP tak jak u nas zrobi w E1 tgz "stajnie"

Że co?

Autor:  jurko444 [ Pn 24.01.2011, 17:14 ]
Tytuł: 

Ha Ha tak u nas nazywamy miejsce do stania dla pasażerów na wprost środkowych drzwi , możecie to zauważyć w 105-kach które do was od nas pojechały np nasze #.732+733 , u nas wszystkie 105-maja takie coś tak samo po NB E1 i GT6

http://www.psmkms.krakow.pl/tramwaje/110w.jpg
po prawej stronie

Autor:  DW [ Pn 24.01.2011, 20:08 ]
Tytuł: 

jurko444 napisał(a):
Ha Ha tak u nas nazywamy miejsce do stania dla pasażerów na wprost środkowych drzwi , możecie to zauważyć w 105-kach które do was od nas pojechały np nasze #.732+733 , u nas wszystkie 105-maja takie coś tak samo po NB E1 i GT6

http://www.psmkms.krakow.pl/tramwaje/110w.jpg
po prawej stronie
U nas się na to mówi "rzeźnia" :-P
Mają tak m.in. #257+258, #260+261, #268+269, #270+271, #756K.

Autor:  Kermit [ Pt 28.01.2011, 22:05 ]
Tytuł: 

DW napisał(a):
jurko444 napisał(a):
<ciach>
<ciach>

U nas w Krakowie też się zwykło mówić rzeźnia. Ale specjalista jurko przecież się nie myli ...

Autor:  DECO [ Cz 24.02.2011, 11:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nowe tramwaje dla Śląska. Ale dopiero za 2 lata

Najwcześniej za dwa i pół roku w miastach aglomeracji śląsko-dąbrowskiej pojawią się pierwsze od lat nowe tramwaje. Docelowo ma ich być 35. Zanim to nastąpi, kilkadziesiąt użytkowanych przez Tramwaje Śląskie wozów rozsypie się ze starości.
Już w tej chwili ok. 20 pojazdów kwalifikuje się do wycofania z ruchu. Trzeba je czym prędzej zastąpić. Tramwajarze ani myślą kupować jednak nowych wagonów. Wolą sprowadzać z zagranicy stare, ale tańsze pojazdy. Od kilku tygodni dziesiątka wyprodukowanych w latach 70. minionego wieku niemieckich "Helmutów" wozi podróżnych w Katowicach. Równie wiekowy wagon sprowadzono na testy z Wiednia.

Tadeusz
Freisler, prezes Tramwajów Śląskich, ocenia, że wóz sprawuje się dobrze, choć nie chce przesądzać, czy akurat nad Dunajem spółka robić będzie zakupy. Potwierdza natomiast dwa fakty: poszukiwania prowadzone są poza granicami Polski, a średni wiek ewentualnych "nowości" to 20-30 lat.
- Nowszych wozów nikt nam nie sprzeda, bo mu się to nie kalkuluje.

Tramwaje kupuje się na minimum 30 lat - mówi Freisler. Jak przekonuje, sprowadzenie takiego "trzydziestolatka" jest bardziej opłacalne aniżeli modernizacja własnych wozów. Poza ceną jest jeszcze jeden powód, dla którego Tramwaje Śląskie wolą kupować starocie. To fatalny stan torowisk - 90 procent z nich wymaga naprawy.

- Dopóki ich nie zmodernizujemy musimy sobie radzić inaczej, gdyż nowe, niskopodłogowe wagony wymagają linii o odpowiednich parametrach - tłumaczy Krzysztof Sklarek, główny inżynier TŚ. Pierwsze remonty torowisk mają rozpocząć się w przyszłym roku. W ciągu kolejnych trzech lat lifting przejdzie 48 km sieci. Tyle że jak wskazuje Jakub Jackiewicz z Klubu Miłośników Transportu Miejskiego, jedynie dwie trasy (z Katowic do Sosnowca) zostaną wyremontowane w całości.

- Dlatego już dziś trzeba myśleć o kolejnych inwestycjach, bo w przeciwnym razie ten program tylko chwilowo zatrzyma upadek Tramwajów Śląskich - przestrzega Jackiewicz.

A inni wolą kupić nowe wozy
Wrocław wymienia tabor przede wszystkim w systemie Tramwaj Plus, który połączy Gaj z Kozanowem i stadionem piłkarskim na Maślicach oraz Leśnicę z Sępolnem. Dla obsługi tej linii zamówiono w czeskiej Skodzie 28 nowych wozów. Poza tym miasto zamówiło 12 nowych wozów dla obsługi pozostałych tras.

Częstochowa dzięki unijnej dotacji (pokryje ona 85 proc. kosztów) nie tylko kupi nowe, niskopodłogowe, klimatyzowane tramwaje (siedem sztuk), ale wybuduje też zupełnie nową linię, która połączy Błeszno z północą miasta. Pierwsi pasażerowie pojadą nią już w przyszłym roku.

Warszawa na zakup nowych tramwajów wyda prawie 1,5 mld zł. Za te pieniądze kupi blisko 200 niskopodłogowych pojazdów z bydgoskiej PESY - pierwsze już wyjechały na torowiska stolicy, ostatnie trafią tam w roku 2013. Nie będą stały w korkach, bo w Warszawie istnieją wydzielone pasy ruchu dla tramwajów.

Źródło: http://www.dziennikzachodni.pl/fakty24/ ... ,id,t.html

Autor:  Daro85 [ Cz 24.02.2011, 11:07 ]
Tytuł: 

35 nówek? :O

Autor:  butthead [ Cz 24.02.2011, 11:22 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie będą stały w korkach, bo w Warszawie istnieją wydzielone pasy ruchu dla tramwajów.
To niesamowite rozwiązanie, jak sądzicie? :)

Autor:  Kubala. [ Cz 24.02.2011, 15:21 ]
Tytuł: 

Rzeczywiście odkrywcze :) Myślę, iż śląscy włodarze są w stanie zorganizować osobne pasy dla tramwajów aby w przeciągu kilku lat oświadczyć społeczeństwu, że skoro mamy wydzielone torowiska to można je zmienić na bus pasy i zlikwidować tramwaje. Oczywiście w celu oszczędności i wygody pasażera...

Strona 4 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/