Teraz jest Pt 26.04.2024, 15:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 235 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Pt 16.05.2014, 23:48 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Bodzio napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Problem byłby, gdyby przystanki zapowiadano po niemiecku- i to byłoby już co najmniej dziwne.

Całkiem niedawno widziałem w którymś autobusie z linii 83, że po naciśnięciu przez pasażera przycisku sygnalizującego konieczność zatrzymania na przystanku "na żądanie" na wyświetlaczu pojawiał się tekst "wagen halt"

Wagen Hält, Stannar, Stopper, Emergency Exit, czy inne zagraniczne napisy po przycisnieciu przyciskow albo naklejkach zdarzaja sie nagminnie ;) Czasem nawet mozna sie nauczyc alfabetu rosyjskiego jadac dluzsza podroz w wozach od Lukaszenki :D

a dzis zapowiedzi juz byly wylaczone, przynajmniej w jednej ktora jechalem. Szybko sobie z tym poradzili :D
BTW to prawda ze w maszynkach SKUP jest problem z kasowaniem papierowych biletow? Dzis slyszalem ze ludzie latali po calym wozie bo zaden kasownik nie chcial zadzialac.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 9:57 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Sir Alex napisał(a):
Bodzio napisał(a):
Całkiem niedawno widziałem w którymś autobusie z linii 83, że po naciśnięciu przez pasażera przycisku sygnalizującego konieczność zatrzymania na przystanku "na żądanie" na wyświetlaczu pojawiał się tekst "wagen halt"

W wozach z za zachodniej granicy to rzecz normalna.
No tak. Tylko mi chodziło o to, że skoro niektórzy dyskutanci powołują się na ustawy, urzędowość języka polskiego itd., to tego rodzaju praktyki z wyświetlaczami powinny być karane więzieniem i zobligować właścicieli pojazdów do niezwłocznego przeprogramowania wyświetlaczy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 802
Lokalizacja:
Świętochłowice
To tam się wyświetlaczy czy zaświeca?

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 10:23 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Sir Alex napisał(a):
To tam się wyświetlaczy czy zaświeca?
?????


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 10:27 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 982
Lokalizacja:
Sosnowiec
nemo333 napisał(a):
a dzis zapowiedzi juz byly wylaczone, przynajmniej w jednej ktora jechalem. Szybko sobie z tym poradzili :D
Motorowi miewają problemy z odpowiednim ustawieniem komputera odpowiedzialnego za wyświetlacze i zapowiedzi. Choć niewykluczone, że są z tym też problemy techniczne.

nemo333 napisał(a):
BTW to prawda ze w maszynkach SKUP jest problem z kasowaniem papierowych biletow? Dzis slyszalem ze ludzie latali po calym wozie bo zaden kasownik nie chcial zadzialac.
Te kasowniki są przystosowane do kasowania biletów ze ŚKUPu - dłuższych i twardszych. Jeśli ma się niepogięty bilet to trzymając go za sam koniec (tam gdzie jest napis "BILET ULGOWY/NORMALNY KZK GOP i MZKP") powinien się skasować. Problem w tym, że ludzie są przyzwyczajeni do trzymania biletu bardziej w środku i nawet jak wkładają go jak najdalej mogą to i tak im nie skasuje.
Druga sprawa jest taka czy kasowniki w ogóle działają. W czwartek w #821 ŚKUP był po prostu zepsuty. Najpierw kasowniki były wyłączone. Po interwencji kontrolerów motorowy je uruchomił. Działały niecałą minutę i wyświetlił się na nich komunikat o awarii.

Nikt chyba jeszcze tutaj nie wspomniał, że Twist mają jeszcze jedną "zaletę". Przez zwracanie prądu do sieci przy hamowaniu wywalają podstację. W środę i czwartek działo się to co najmniej kilka razy w ciągu dnia. Zatrzymania trwały co prawda zazwyczaj kilka, kilkanaście minut, ale wiadomo, że nie powinny mieć miejsca w ogóle.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 802
Lokalizacja:
Świętochłowice
Bodzio napisał(a):
Sir Alex napisał(a):
To tam się wyświetlaczy czy zaświeca?
?????

No wiesz, mam na myśli to, że się zaświeca napis na takim specjalnym polu, a wyświetla to raczej na wyświetlaczu.
Ja tak to rozumiem.

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 12:12 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Hmm. Może w takim razie wytłumaczysz mi, co to jest według Ciebie "specjalne pole"? Dla mnie taka mała skrzyneczka zawieszona w autobusie pod sufitem, na której pojawiał się tekst "wagen halt" (takiego zwrotu użyłem) jest swojego rodzaju wyświetlaczem a nie jakimś "specjalnym polem".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 802
Lokalizacja:
Świętochłowice
A to ja akurat myślałem, że masz na myśli wyświetlający się kierunek jazdy np. "83 Zabrze Goethego" a w czasie, gdy ktoś wciśnie guziczek "Stop", to zamiast "przystanek na żądanie" lub "stop" wyświetla się "wagen halt".

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: So 17.05.2014, 17:13 

Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13
Posty: 1120
Mamy pierwszą odstawioną pesę. Wagon #822 miał awarię hamulców i został odstawiony na Zawodziu. Zobaczymy co to będzie dalej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Nd 18.05.2014, 0:33 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
T11 napisał(a):
Mamy pierwszą odstawioną pesę. Wagon #822 miał awarię hamulców i został odstawiony na Zawodziu. Zobaczymy co to będzie dalej.

Zawsze mogła się wykoleić...

Cytuj:
Motorowi miewają problemy z odpowiednim ustawieniem komputera odpowiedzialnego za wyświetlacze i zapowiedzi. Choć niewykluczone, że są z tym też problemy techniczne.

Czyli do zwolnienia idą albo mechanicy bo puszczają sprzęt źle skonfigurowany/uszkodzony albo ktoś kto odpowiada za szkolenia w tramwajach śmiesznych bo to że "wyświetlacz to nie dykta i kali mieć problem z swiatełkami " zdążyliśmy się już przyzwyczaić ale no bądźmy poważni...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: OT
Napisane: Nd 18.05.2014, 20:55 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Arbeiterus napisał(a):
"wyświetlacz to nie dykta i kali mieć problem z swiatełkami " zdążyliśmy się już przyzwyczaić ale no bądźmy poważni...
A co tam słychać w PKM Sosnowiec? Udało się już zaprogramować poprawnie nazwę przystanku końcowego dla linii 61?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Nd 18.05.2014, 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
A co tam słychać w PKM Sosnowiec? Udało się już zaprogramować poprawnie nazwę przystanku końcowego dla linii 61?
:)

TŚ i Sosnowiec po jednych pieniądzach są. Z tego weekendu: SU15 na 801 zapowiada wirtualny przystanek "Sosnowiec Środula" (chodzi o Środula KD) w kierunku Gołonoga już przed... żyletą (!), pani Bartel następny przystanek "Graniczno" na 35 obwieszcza za Zenitem. Od Rynku do Granicznej cisza, Damrota nie istnieje. Mapka za to poprawnie działała.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Nd 18.05.2014, 21:12 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Katowice tez swiete nie sa i nawet na liniach ktore w wymogach maja zapowiedzi to ich nie uzywaja. W Gliwicach za to czesto zapowiedzi sa mocno przyciszane ze ledwo co slychac...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Nd 18.05.2014, 21:15 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Dzisiaj przejechałem się "Twistem" z Zawodzia do dworca. Zacznę od końca czyli tego o czym ostatnio pisaliśmy (a w sumie najmniej istotne) czyli zapowiedzi. Cała "śląskość" sprowadza się do "Łączno", "Graniczno" i "Padarewskigo". Ktoś tu kiedyś pytał jak po śląsku będzie Paderewskiego, no to już wie, tylko ja nie potrafię zrozumieć czemu to ma służyć, do czego to potrzebne. Dla mnie jest to po prostu zaśmiecanie mojego ojczystego języka, czego w erze dilerów, castingów, audytów, dizajnów itd już i tak mam dość niezależnie od tego jakiego rodzaju i pochodzenia są te śmieci. No ale jeśli są tacy którzy uważają, że jest to śmieszne to przykre, jeśli uważają, że to ma być jakimś wyznacznikiem naszego regionu, propagowaniem lokalnej kultury czy tradycji to tragiczne.
Na szczęście sam tramwaj wywarł na mnie wrażenia pozytywne, porównując do Karlików to różnica bardzo duża. Przede wszystkim nie zauważyłem piszczenia przetwornic, tramwaj w miarę cichy co uważam za zaletę no i oczywiście drugą jest liczba miejsc siedzących o czym też kiedyś dyskutowaliśmy gdy oficjalnie opublikowano fałszywą jak już widać informację. Siedzenia może mogłyby być lepsze, ale w porównaniu do Karlików, zwłaszcza tych miejsc dla chudzielców to nie ma o czym mówić. Oczywiście zaletą jest możliwość szybszej wymiany pasażerów. Nie podoba mi się to o czym też nie raz pisałem i dotyczy większości współczesnych pojazdów KM, a mianowicie brak większych wyświetlaczy z numerem linii. Moim zdaniem wcale nie psułoby estetyki gdyby z przodu na środku w najwyższym miejscu znajdował się taki wyświetlacz a pod nim (tj dokładnie w tym miejscu gdzie obecnie wyświetlany jest numer linii i kierunek jazdy) wyświetlany był tylko kierunek. Wyświetlacz tylny też mógłby być trochę większy.
No i jeszcze nie chcę aby z tym tramwajem było podobnie jak z Pendolino. Może on bowiem rozwijać prędkość 70km/h (a może i więcej), tylko czy będą na naszej sieci dłuższe i w odpowiedniej ilości odcinki na których ten parametr będzie do wykorzystania. Na sieci gdzie komunikacja tramwajowa pełni (a raczej pełnić powinna) także funkcję przewozów międzymiastowych, takich odcinków powinno powstawać jak najwięcej jeśli chcemy by tramwaje stanowiły rzeczywistą alternatywę dla autobusów a nie przejmowały ich pasażerów w sposób wymuszony skracaniem bądź likwidacją linii autobusowych. A że nie zawsze na trasie będzie mógł jechać Twist, to nie jest problem, bo pozostałe tramwaje również mogą taką prędkość rozwijać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Pn 19.05.2014, 7:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Dla mnie jest to po prostu zaśmiecanie mojego ojczystego języka, czego w erze dilerów, castingów, audytów, dizajnów itd już i tak mam dość niezależnie od tego jakiego rodzaju i pochodzenia są te śmieci.


;) proponuję zmienić login na turysta-purysta :P. To generalnie w kategorii żartu proszę rozpatrywać- bo zapożyczeń w języku polskim jest tak dużo, że faktycznie zmianę nazw przystanków należałoby zacząć od "Uniwersytetu Ekonomicznego" ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Pn 19.05.2014, 9:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
Nie podoba mi się to o czym też nie raz pisałem i dotyczy większości współczesnych pojazdów KM, a mianowicie brak większych wyświetlaczy z numerem linii. Moim zdaniem wcale nie psułoby estetyki gdyby z przodu na środku w najwyższym miejscu znajdował się taki wyświetlacz a pod nim (tj dokładnie w tym miejscu gdzie obecnie wyświetlany jest numer linii i kierunek jazdy) wyświetlany był tylko kierunek. Wyświetlacz tylny też mógłby być trochę większy.


Takie coś: http://www.phototrans.pl/14,507679,0,So ... P_515.html ? ;-)

Cytuj:
No i jeszcze nie chcę aby z tym tramwajem było podobnie jak z Pendolino. Może on bowiem rozwijać prędkość 70km/h (a może i więcej), tylko czy będą na naszej sieci dłuższe i w odpowiedniej ilości odcinki na których ten parametr będzie do wykorzystania. Na sieci gdzie komunikacja tramwajowa pełni (a raczej pełnić powinna) także funkcję przewozów międzymiastowych, takich odcinków powinno powstawać jak najwięcej jeśli chcemy by tramwaje stanowiły rzeczywistą alternatywę dla autobusów a nie przejmowały ich pasażerów w sposób wymuszony skracaniem bądź likwidacją linii autobusowych. A że nie zawsze na trasie będzie mógł jechać Twist, to nie jest problem, bo pozostałe tramwaje również mogą taką prędkość rozwijać.


To jest standardowy parametr eksploatacyjny współczesnego taboru. A istotna jest i tak prędkość komunikacyjna, a nie konstrukcyjna. 116Nd spokojnie jeździ powyżej 100 km/h (po wyłączeniu blokady).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Pn 19.05.2014, 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 14.08.2007, 21:34
Posty: 276
Lokalizacja:
Halymba
Ludw_K napisał(a):
Dzisiaj przejechałem się "Twistem" z Zawodzia do dworca. Zacznę od końca czyli tego o czym ostatnio pisaliśmy (a w sumie najmniej istotne) czyli zapowiedzi. Cała "śląskość" sprowadza się do "Łączno", "Graniczno" i "Padarewskigo". Ktoś tu kiedyś pytał jak po śląsku będzie Paderewskiego, no to już wie, tylko ja nie potrafię zrozumieć czemu to ma służyć, do czego to potrzebne. Dla mnie jest to po prostu zaśmiecanie mojego ojczystego języka, czego w erze dilerów, castingów, audytów, dizajnów itd już i tak mam dość niezależnie od tego jakiego rodzaju i pochodzenia są te śmieci. No ale jeśli są tacy którzy uważają, że jest to śmieszne to przykre, jeśli uważają, że to ma być jakimś wyznacznikiem naszego regionu, propagowaniem lokalnej kultury czy tradycji to tragiczne.


Towarzisz Gomułka powinien jeszcze roz dostać w rzić za wymieszanie goroli z hanysami, przinojmij by krojcogów i takich wywodów niy boło ;-)

_________________
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Pn 19.05.2014, 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Dyć łon mo recht. Tako quasi-ślonsko-godka jak w tyj banie abo u Mirka Szołtyska to je gańba i richtig hasiok z godki. Ślonskiyj i polskiyj. ;-)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Pn 19.05.2014, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
shinkadamo napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Dzisiaj przejechałem się "Twistem" z Zawodzia do dworca. Zacznę od końca czyli tego o czym ostatnio pisaliśmy (a w sumie najmniej istotne) czyli zapowiedzi. Cała "śląskość" sprowadza się do "Łączno", "Graniczno" i "Padarewskigo". Ktoś tu kiedyś pytał jak po śląsku będzie Paderewskiego, no to już wie, tylko ja nie potrafię zrozumieć czemu to ma służyć, do czego to potrzebne. Dla mnie jest to po prostu zaśmiecanie mojego ojczystego języka, czego w erze dilerów, castingów, audytów, dizajnów itd już i tak mam dość niezależnie od tego jakiego rodzaju i pochodzenia są te śmieci. No ale jeśli są tacy którzy uważają, że jest to śmieszne to przykre, jeśli uważają, że to ma być jakimś wyznacznikiem naszego regionu, propagowaniem lokalnej kultury czy tradycji to tragiczne.


Towarzisz Gomułka powinien jeszcze roz dostać w rzić za wymieszanie goroli z hanysami, przinojmij by krojcogów i takich wywodów niy boło ;-)

Właśnie przez takich ludzi jak Ty śląskość nie jest traktowana poważnie, z mojej strony EOT.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Wagony typu PESA 2012N "Twist"
Napisane: Pn 19.05.2014, 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13992
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
A niby czemu by miała być traktowana, skoro ten region nic nie potrafi sam z siebie zrobić w ostatnich latach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 235 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności