Teraz jest So 24.02.2018, 19:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2732 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 137  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Modernizacja torowiska
Napisane: Nd 27.02.2005, 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1878
Lokalizacja:
Bielsko-B
Zdaje sobie sprawę, że w wielu miejscach potrzebna jest modernizacja torowiska, ale chciałbym zapytać o konkretne miejsce. Czy myślano już nad kontynuacją remontu torowiska przy ulicy Gliwickiej (tj na odcinku Załęże Pośpiecha - Załęże Dwór)?
Obecnie prowadzone sa prace przy modernizacji kanalizacj na ul. Warszawskeij i 1-go Maja. także torowisko jest łatane. Czy na odcinku Graniczna - Akademia Ekonomiczna nastąpi w najbliższym czasie remont torowiska (temat ten już był omawiany na forum "Kiedy wymiana torowiska na odcinku Rynek-Zawodzie")
A o stanie szyn na Zagłębiu to juz lepiej nie kontynuować dyskusji.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Nd 27.02.2005, 18:57 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
misiek napisał(a):
Zdaje sobie sprawę, że w wielu miejscach potrzebna jest modernizacja torowiska, ale chciałbym zapytać o konkretne miejsce. Czy myślano już nad kontynuacją remontu torowiska przy ulicy Gliwickiej (tj na odcinku Załęże Pośpiecha - Załęże Dwór)?


Obecnie trwają uzgodnienia organizacji ruchu. Remont Gliwickiej jest planowany wprawdzie na ten rok, ale to się może nie udać.

Cytuj:
Obecnie prowadzone sa prace przy modernizacji kanalizacj na ul. Warszawskeij i 1-go Maja. także torowisko jest łatane. Czy na odcinku Graniczna - Akademia Ekonomiczna nastąpi w najbliższym czasie remont torowiska (temat ten już był omawiany na forum "Kiedy wymiana torowiska na odcinku Rynek-Zawodzie")


Torowisko jest łatane, bo inaczej by je szlag trafił. Przejazdy przez torowisko, których tam będzie całkiem sporo wkrótce tylko pogarszają jego stan. TŚSA by chciały, żeby im Hydrobudowa zafundowała remont kapitalny całej trasy, ale trudno powiedzieć jak to się skończy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1878
Lokalizacja:
Bielsko-B
Odważe się podważyć skuteczność remontu Gliwickiej. Kostka "brukowa" (o ile można ją takową nazwać) w wielu miejscach pęka lub się wybrzusza. Akurat jej pękanie nie wpływa znacząco na jakośc jezdni, gorzej jest z wybrzuszeniami i zagłebieniami które powstały w kilku miejscach. Aż strach pomyśleć jeśli historia się powtózy (przecieź Gliwicka była remontowana kilkanaście lat temu):?

Co dofinansowania remontu torowiska na 1-go Maja przez Hydrobudowe to suckce TS zależy chyba od mocnego uzasanienia zafundowania tych prac. :?:

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 19:38 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
misiek napisał(a):
Odważe się podważyć skuteczność remontu Gliwickiej. Kostka "brukowa" (o ile można ją takową nazwać) w wielu miejscach pęka lub się wybrzusza. Akurat jej pękanie nie wpływa znacząco na jakośc jezdni, gorzej jest z wybrzuszeniami i zagłebieniami które powstały w kilku miejscach. Aż strach pomyśleć jeśli historia się powtózy (przecieź Gliwicka była remontowana kilkanaście lat temu):?


Kostka to wymysł miasta i ja się obawiam, że na kolejnym odcinku też taka będzie. Cóż, widocznie producent kostki jest przedsiębiorcą specjalnej troski ;-)

Cytuj:
Co dofinansowania remontu torowiska na 1-go Maja przez Hydrobudowe to suckce TS zależy chyba od mocnego uzasanienia zafundowania tych prac. :?:


Uzasadnienie jest bardzo mocne - każdy nowy przejazd drogowy przez torowisko powoduje jego nieodwracalne uszkodzenia - torowisko (podkłady i cała reszta) jest w tak fatalnym stanie, że stada samochodów jeżdżących po nim powodują jego totalną dewastację. A takich przejazdów, poza tymi dwoma w rejonie Granicznej, będzie jeszcze co najmniej kilka, a całe roboty potrwają jeszcze do końca roku.

Gdyby ktokolwiek z władz Katowic miał pojęcie po co istnieje komunikacja miejska, a tramwaje w szczególności to przy okazji tak ogromnej inwestycji jaką jest przebudowa kanalizacji w mieście, powiązanej przy okazji z modernizacją Gliwickiej można było podjąć się inwestycji w postaci modernizacji linii tramwajowej na ciągu wschód-zachód, wraz z remontem ulic Warszawskiej i 1 Maja i budową dworca przesiadkowego w Zawodziu. Fundusze z różnych unijnych programów (czy to infrastrukturalnych, czy ekologicznych) tylko czekają, żeby z nich skorzystać. Ale nie, lepiej zrobić teraz kanalizację, a za kilka lat się obudzić z ręką w nocniku, że trzeba coś wreszcie zrobić z komunikacją.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1878
Lokalizacja:
Bielsko-B
A pan Uszok tak ładnie mówi w telewizji. Może czas go zapytać o komunikacje miejską bo o drogach i nowych biurowcach już się nasłuchaliśmy tyle, że poniektórzy chyba uwierzyli, że są w raju.
W sumie napisać do "Porozmawiajmy" mogę :P

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 20:14 

Dołączył(a): So 4.09.2004, 12:13
Posty: 755
misiek napisał(a):
A pan Uszok tak ładnie mówi w telewizji. Może czas go zapytać o komunikacje miejską bo o drogach i nowych biurowcach już się nasłuchaliśmy tyle, że poniektórzy chyba uwierzyli, że są w raju.
W sumie napisać do "Porozmawiajmy" mogę :P

No ja bym go oprócz zapytania o KM zapytał również dlaczego miasto tak bardzo kocha samochowy osobowe kosztem pieszych, nie mogących dogodnie przejść przez ulicę. Debilnie ustawione cykle (często zbyt krótkie dla pieszych i zbyt długie oczekiwanie na zielone), montaż z uporem maniaka przycisków na przejściach, po których przyciśnięciu można sobie czekać (niektóre z nich nawet nie działają). Choć Uszok jest jednym z lepszych prezydentów miast, to mimo to wcale nie jest najlepszym. Mógłby opracować swoją politykę bardziej na ludziach, a nie spektakularnych przebudowach :?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1878
Lokalizacja:
Bielsko-B
Skojarzyłem teraz sygnalizacje świetlną na skrzyżowaniu ulicy Gliwickiej z ul. Pośpiecha / Żelazna. W godzinach wieczornych, kiedy ruch jest wzmożony (Cinema - City) sygnalizacja ma uzasadnienie, ale w pozostale pory dnia denerwujące jest oczekiwanie na zielone nie tylko na przejściu dla pieszych ale również w tramwaju :x

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 20:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Richard napisał(a):
Choć Uszok jest jednym z lepszych prezydentów miast, to mimo to wcale nie jest najlepszym. Mógłby opracować swoją politykę bardziej na ludziach, a nie spektakularnych przebudowach :?


Czy ja wiem czy jednym z lepszych... Wiadomo, że takie inwestycje jak przebudowa kanalizacji, uregulowanie Rawy itp. są potrzebne i chwała mu za to, że się za to wziął, ale od ilości inwestycji drogowych to mnie już bierze. Bo co mi z tego, że została wyremontowana jakaś tam ulica, skoro za tym remontem nie poszło żadne ulepszenie układu drogowego, uporządkowanie ruchu, czy jego upłynnienie? Przykładowo aleja Korfantego na wysokości Pętli Słonecznej - tak kretyńsko umieszczonego przejścia dla pieszych w stosunku do przystanków (autobusowego i tramwajowego) to nigdzie nie widziałem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 20:31 

Dołączył(a): So 4.09.2004, 12:13
Posty: 755
memphis napisał(a):
Czy ja wiem czy jednym z lepszych...

Przynajmniej o przekrętach zbytnio nie słychać, a za innymi prezydentami, to się prokurator nie raz ogląda :wink:

Cytuj:
Wiadomo, że takie inwestycje jak przebudowa kanalizacji, uregulowanie Rawy itp. są potrzebne i chwała mu za to, że się za to wziął, ale od ilości inwestycji drogowych to mnie już bierze.

Ja też mam dość dróg ale tępi ludzie widzą właśnie "ładną wyremontowaną drogę", zamiast niefunkcjonalnego potworka. Zresztą rynek jest dowodem takiego podejścia ludzi. Oni chcą aby już teraz ten rynek zrobić. Faktycznie wygląda jak "idź stąd i nie wracaj" ale Uszok dobrze robi odkładając remont do czasu odbudowy kanalizacji, bo bez tego nie ma sensu kłaść nowej nawierzchni.

Cytuj:
Bo co mi z tego, że została wyremontowana jakaś tam ulica, skoro za tym remontem nie poszło żadne ulepszenie układu drogowego, uporządkowanie ruchu, czy jego upłynnienie? Przykładowo aleja Korfantego na wysokości Pętli Słonecznej - tak kretyńsko umieszczonego przejścia dla pieszych w stosunku do przystanków (autobusowego i tramwajowego) to nigdzie nie widziałem.

No i właśnie o to mi chodzi. Wszelakie remonty modernizcje i przebudowy są robione i optymalizowane z myślą o samochodach osobowych, natomiast zupełnie pomija się ruch pieszy i tramwaje. Swego czasu jak jeszcze chodziłem na studia, to permanentnie przechodziłem na czerwonym, lub przechodziłem w poprzek ulicę jeszcze przed skrzyżowaniem, bo te światła nie miały nic wspólnego z logiką.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13306
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Richard napisał(a):
Choć Uszok jest jednym z lepszych prezydentów miast, to mimo to wcale nie jest najlepszym. Mógłby opracować swoją politykę bardziej na ludziach, a nie spektakularnych przebudowach :?


Czy ja wiem czy jednym z lepszych... Wiadomo, że takie inwestycje jak przebudowa kanalizacji, uregulowanie Rawy itp. są potrzebne i chwała mu za to, że się za to wziął, ale od ilości inwestycji drogowych to mnie już bierze. Bo co mi z tego, że została wyremontowana jakaś tam ulica, skoro za tym remontem nie poszło żadne ulepszenie układu drogowego, uporządkowanie ruchu, czy jego upłynnienie? Przykładowo aleja Korfantego na wysokości Pętli Słonecznej - tak kretyńsko umieszczonego przejścia dla pieszych w stosunku do przystanków (autobusowego i tramwajowego) to nigdzie nie widziałem.

To jest mało. Najgorsze rozwiazanie jest przy zjexdzie z DTS na Bracka. Dwie sygnalizacje swietlne, jedna 10 metrow za druga, cały remont Bochenskiego jest przez to do niczego, bo niestety dzieki temu są gigantyczne korki. Poza tym nalezałoby zmienic trasy tranzytowe przez miasto, tak aby ruch od strony Chorzowa, na skrzyzowaniu koło Wesołego Miasteczka kierowac na Bracka, dalej na autostrade, z pominieciem ronda. Kolejnym mądrym pomysłem jest zbudowanie kolizyjnego przejazdu tramwajowego przez Sokolską. Dobrze ze w Katowicach inwestuje sie w drogi, szkoda tylko ze troche bez rozsadku... No ale lepsze to, niz np obietnice Kopla na temat obwodnicy, jak z reszta te wszystkie bajki z tego, pożal sie boze, programu inwestycyjnego do roku 2020.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1878
Lokalizacja:
Bielsko-B
Przy okazji można też poruszyć wątek jakosci robót, która w niektórych przypadakch pozostawia wiele do życzenia. Przykład sprzed kilkudziesięciu miesiecy. Wiadukt na ul. Bocheńskiego (przy PKP Załęże) po ulewnych deszczach był nieprzejezdny, gdyż siec kanalizacyjna nie była w stanie zebrać wody. Topografia terenu pokazuje przecież, że do takich zdarzeń może dochodzić pod tym własnie wiaduktem.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 21:06 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Richard napisał(a):
Przynajmniej o przekrętach zbytnio nie słychać, a za innymi prezydentami, to się prokurator nie raz ogląda :wink:


Zwykle bywa tak, że przekręty się znajdują po zmianie władzy :P

Cytuj:
Uszok dobrze robi odkładając remont do czasu odbudowy kanalizacji, bo bez tego nie ma sensu kłaść nowej nawierzchni.


No tylko tradycyjnie przy przebudowie Rynku komunikację (tu: tramwajową) ma się gdzieś, czego doskonałym przykładem jest pomysł wpuszczania dwóch torów na Pocztową, zakończonych trzema ostrymi zakrętami w okolicy wiaduktu, no i powiązaną z likwidacją możliwości zawracania dookoła Domu Mody.

Cytuj:
No i właśnie o to mi chodzi. Wszelakie remonty modernizcje i przebudowy są robione i optymalizowane z myślą o samochodach osobowych, natomiast zupełnie pomija się ruch pieszy i tramwaje.


Też nie. Samochody też się nie mają zbyt dobrze w wielu miejscach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 22:13 

Dołączył(a): So 4.09.2004, 12:13
Posty: 755
memphis napisał(a):
No tylko tradycyjnie przy przebudowie Rynku komunikację (tu: tramwajową) ma się gdzieś, czego doskonałym przykładem jest pomysł wpuszczania dwóch torów na Pocztową, zakończonych trzema ostrymi zakrętami w okolicy wiaduktu, no i powiązaną z likwidacją możliwości zawracania dookoła Domu Mody.

Tak, absurdalny pomysł, a promowany tylko dlatego, że zaproponował go jakiś tam ważny gość (arhcitekt? urbanista? czy coś). Bo to ponoć nawiązuje do pomysłu "przystanku tramwajowego pod dworcem". OK Jako integralna częśc to może i dobre ale czy i kiedy ten peron miałby powstać? No niby to ma załatwić przebudowa dworca ale jakoś w to nie wierzę. Dlatego lepsze byłoby aby tory szły ul Św. Jana. Coprawda traci się możliwość zawrotu pod Domem Mody ale przynajmniej nie ma tych zakrętów.

Cytuj:
Też nie. Samochody też się nie mają zbyt dobrze w wielu miejscach.

No ja się tu wypowiem za siebie, jakie odnoszę subiektywne odczucia. No a odnoszę wrażenie, że z roku na rok coraz ciężej się porusza pieszo, a łatwiej jest przejechać autem. Dlatego odnoszę wrażenie, że cykl świateł jest optymalizowany z myślą o samochodach osobowych, kosztem pieszych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 27.02.2005, 22:16 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Richard napisał(a):
Dlatego odnoszę wrażenie, że cykl świateł jest optymalizowany z myślą o samochodach osobowych, kosztem pieszych.


Synchrogop nie w stanie zoptymalizować świateł z myślą o kimkolwiek i czymkolwiek, nawet najprostsze układy potrafią tak spieprzyć, że lepiej nie mówić. Między innymi dlatego na jednym z tymczasowych przejazdów przez torowisko na Warszawskiej (rejon Granicznej) sygnalizacji już nie ma wcale i ruch odbywa się dużo płynniej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 28.02.2005, 17:57 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ale oczywiście nikt tej firmy nie pogoni, ani nie wypowie umowy, ehhh...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 28.02.2005, 18:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
butthead napisał(a):
Ale oczywiście nikt tej firmy nie pogoni, ani nie wypowie umowy, ehhh...


Najpierw by trzeba było pogonić parę osób z Wydziału Komunikacji ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 28.02.2005, 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3895
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Richard napisał(a):
Dlatego odnoszę wrażenie, że cykl świateł jest optymalizowany z myślą o samochodach osobowych, kosztem pieszych.


Synchrogop nie w stanie zoptymalizować świateł z myślą o kimkolwiek i czymkolwiek, nawet najprostsze układy potrafią tak spieprzyć, że lepiej nie mówić. Między innymi dlatego na jednym z tymczasowych przejazdów przez torowisko na Warszawskiej (rejon Granicznej) sygnalizacji już nie ma wcale i ruch odbywa się dużo płynniej.


To tak jest całkiem inna i mniej offtopiczna organizacja, której nazwa też kończy się na gop :wink: Też potrafią schrzanić absolutnie wszystko. Jeszcze do wypowiedzi buttheada - i też nikt tych nieudaczników nie weźmie za mordę i nie pogoni.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 28.02.2005, 19:51 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4089
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
adam86 napisał(a):
To jest mało. Najgorsze rozwiazanie jest przy zjexdzie z DTS na Bracka. Dwie sygnalizacje swietlne, jedna 10 metrow za druga, cały remont Bochenskiego jest przez to do niczego, bo niestety dzieki temu są gigantyczne korki.

Te dwie sygnalizacje są ze sobą zsynchronizowane i korków od tej strony specjalnych nie ma. Korek jest od autostrady.
adam86 napisał(a):
Poza tym nalezałoby zmienic trasy tranzytowe przez miasto, tak aby ruch od strony Chorzowa, na skrzyzowaniu koło Wesołego Miasteczka kierowac na Bracka, dalej na autostrade, z pominieciem ronda.
A myślisz, że tak nie jest? A skąd się bierze korek na Bocheńskiego? Właśnie stąd, że kierowcy omijają rondo. Spojrzyj na drogowskazy od strony Chorzowa - kierują one samochody jadące w kierunku Krakowa czy Bielska właśnie na Bracką w stronę autostrady.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.03.2005, 8:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13306
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
JacekSo napisał(a):
adam86 napisał(a):
To jest mało. Najgorsze rozwiazanie jest przy zjexdzie z DTS na Bracka. Dwie sygnalizacje swietlne, jedna 10 metrow za druga, cały remont Bochenskiego jest przez to do niczego, bo niestety dzieki temu są gigantyczne korki.

Te dwie sygnalizacje są ze sobą zsynchronizowane i korków od tej strony specjalnych nie ma. Korek jest od autostrady.

No własnie o to chodzi, czyli nie sa jednak dobrze zsynchronizowane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.03.2005, 11:09 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
adam86 napisał(a):
No własnie o to chodzi, czyli nie sa jednak dobrze zsynchronizowane.

Kolejny besserwisser nam tu rośnie? :?
Jak sobie wyobrażasz inaczej sygnalizację świetlną na tym skrzyżowaniu, biorąc pod uwagę że średnio 4-5 minut w obie strony jedzie tramwaj, a dodatkowo dochodzi zjazd z DTŚ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2732 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 137  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności