Teraz jest Cz 28.03.2024, 9:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2740 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 137  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 25.11.2006, 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Chciałbym poruszyć temat wyremontowanych niedawno torowisk. Czy nasze ekipy remontowe potrafią ułożyć "równe" torowiska? Chyba nie. Krótki odcinek na ulicy Warszawskiej jest już krzywy. To samo dotyczy ulicy Powstańców w Chorzowie, na której tory nie są nawet dobrze wyprofilowane, dot. to szczególnie miejsca gdzie jest mały skręt torowiska (przed jakąś szkołą, w tym miejscu widocznie łączono tory). Zamiast ułożyc torowisko tak aby ten lekki zakręt był w ogóle nie odczuwalny zrobiono odwrotnie i tramwaj nagle, ostro skręca.

Nie wiem dokładnie jak na nowym odcinku w Bytomiu między Arki Bożka a Cmentarzem. Jechałem tam dziś tramwajem który jechał z prędkością 80 km/h i nie odczułem zadnych "krzywizn". Za to Karlik sprawiał wrażenie jakby miał się za chwilę rozlecieć (#808).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 9:56 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
reksio napisał(a):
Chciałbym poruszyć temat wyremontowanych niedawno torowisk. Czy nasze ekipy remontowe potrafią ułożyć "równe" torowiska? Chyba nie. Krótki odcinek na ulicy Warszawskiej jest już krzywy.


tam to jakaś prowizorka chyba jest, bo wiecznie ekipy tam dłubią ;)

Cytuj:
Nie wiem dokładnie jak na nowym odcinku w Bytomiu między Arki Bożka a Cmentarzem.


fajnie :)

Cytuj:
Jechałem tam dziś tramwajem który jechał z prędkością 80 km/h i nie odczułem zadnych "krzywizn". Za to Karlik sprawiał wrażenie jakby miał się za chwilę rozlecieć (#808).


po gorke 80km/h "wycisnął"? Coś mi się wierzyć nie chce :> #803 tylko do 75km/h udało sie rozkulać (w druga stronę 80km/h jest spokojnie do osiągnięcia).

Co do zachowania 808. Może był "podkuty"?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 10:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):
Chciałbym poruszyć temat wyremontowanych niedawno torowisk. Czy nasze ekipy remontowe potrafią ułożyć "równe" torowiska? Chyba nie. Krótki odcinek na ulicy Warszawskiej jest już krzywy. To samo dotyczy ulicy Powstańców w Chorzowie, na której tory nie są nawet dobrze wyprofilowane, dot. to szczególnie miejsca gdzie jest mały skręt torowiska (przed jakąś szkołą, w tym miejscu widocznie łączono tory). Zamiast ułożyc torowisko tak aby ten lekki zakręt był w ogóle nie odczuwalny zrobiono odwrotnie i tramwaj nagle, ostro skręca.

W Batorym pod dworcem juz sie szyny zapadają na łaczeniach, wczesniej wyremontowane odcinki jak Wolności koło kościoła też wyglądają podobnie. Niestety u nas zamiast wyremontowac porządnie torowisko, to kładzie się szyny na gołej ziemi, bez podkładów... Poza tym jak łaczono szyny na Powstanców, to pospawano tylko glówki...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 11:50 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Niestety u nas zamiast wyremontowac porządnie torowisko, to kładzie się szyny na gołej ziemi, bez podkładów...


co proszę? Do niczego nie są przykręcone? :O

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Sadorg napisał(a):
po gorke 80km/h "wycisnął"? Coś mi się wierzyć nie chce :> #803 tylko do 75km/h udało sie rozkulać (w druga stronę 80km/h jest spokojnie do osiągnięcia).


Pod górkę nie. Ruszył z koptyta z przystanku, rozpędzil się z górki, potem już za górką na prostym odcinku pędził 80 km/h.

Pytanie: czy Karliki mają jakąś założoną blokadę na max prędkość? tak jak cityrunnery?

adam86 napisał(a):
W Batorym pod dworcem juz sie szyny zapadają na łaczeniach, wczesniej wyremontowane odcinki jak Wolności koło kościoła też wyglądają podobnie. Niestety u nas zamiast wyremontowac porządnie torowisko, to kładzie się szyny na gołej ziemi, bez podkładów...


Na całej ul. A. Krajowej układano torowisko bez podkładów i jak to teraz wygląda? Jeszcze gorzej niż ul. Gliwicka. To samo będzie na Powstańców za parę lat - już teraz tramwaje kołyszą się na boki jak jadą z 40 km/h.

Na Kościuszki pewnie sprawa wygląda podobnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 13:33 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 609
Lokalizacja:
Katowice
reksio napisał(a):
Pytanie: czy Karliki mają jakąś założoną blokadę na max prędkość? tak jak cityrunnery?


Przy jeździe normalej - nie. Przy manewrowej, holowniczej, awaryjnej oraz do tyłu - tak.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
adam86 napisał(a):
Niestety u nas zamiast wyremontowac porządnie torowisko, to kładzie się szyny na gołej ziemi, bez podkładów...


co proszę? Do niczego nie są przykręcone? :O

Są poskręcane jedynie poprzecznicami, żeby się nie rozeszły. Ale podkładów nie ma żadnych...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):

Na całej ul. A. Krajowej układano torowisko bez podkładów i jak to teraz wygląda? Jeszcze gorzej niż ul. Gliwicka. To samo będzie na Powstańców za parę lat - już teraz tramwaje kołyszą się na boki jak jadą z 40 km/h.

Na Kościuszki pewnie sprawa wygląda podobnie.

Na Kościuszki szyn nie wymieniają w ogóle, tylko płyty. A co do Armii Krajowej to tam podkłady chyba są, a przynajmniej na odcinku gdzie wymieniali asfalt niedawno, czyli od Dąbrowskiego do Świętochłowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 15:37 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
adam86 napisał(a):
Są poskręcane jedynie poprzecznicami, żeby się nie rozeszły. Ale podkładów nie ma żadnych...


a do podłoża nie sa przytwierdzone?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Sadorg napisał(a):
adam86 napisał(a):
Są poskręcane jedynie poprzecznicami, żeby się nie rozeszły. Ale podkładów nie ma żadnych...


a do podłoża nie sa przytwierdzone?

Nie, tak jest w większości przypadków torowisk z płytą. Na pewno Armii Krajowej, Gliwicka, przedłużona Wolności dolny odcinek Al BOWID, Kosciuszki. To jest zwyczajne ładowanie pieniędzy w błoto, dosłownie z resztą. Prezcież gdyby kilkanaście lat temu na Gliwickiej zrobiono torowisko na podkładach i pospawano szyny w całym przekroju, to napewno nie mielibyśmy dziś takiego stanu jaki mamy. A tak przy okazji remont owej ulicy zacznie się dopiero na wiosnę?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 20:49 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
adam86 napisał(a):
Sadorg napisał(a):
adam86 napisał(a):
Są poskręcane jedynie poprzecznicami, żeby się nie rozeszły. Ale podkładów nie ma żadnych...


a do podłoża nie sa przytwierdzone?

Nie, tak jest w większości przypadków torowisk z płytą. Na pewno Armii Krajowej, Gliwicka, przedłużona Wolności dolny odcinek Al BOWID, Kosciuszki.


Zgadza się, jedną z technologii budowy torowisk niewydzielonych było (i niestety jest do dzisiaj czasami) ułożenie szyn poskręcanych poprzeczkami na gołej ziemi (tzn. nie tyle na ziemi, co na betonie, czy asfalcie). Tor się trzyma w miejscu dzięki nawierzchni.

Ciekawe jaką technologię docelowo wybrano w Sosnowcu na Piłsudskiego na tym kawałku, który musiano przebudować z uwagi na różnicę w poziomie starego i nowego toru. Bo też była mowa o kładzeniu toru na gołej ziemi.

Cytuj:
A tak przy okazji remont owej ulicy zacznie się dopiero na wiosnę?


Jak dobrze pójdzie. Miasto ma jakieś problemy z przetargami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Zgadza się, jedną z technologii budowy torowisk niewydzielonych było (i niestety jest do dzisiaj czasami) ułożenie szyn poskręcanych poprzeczkami na gołej ziemi (tzn. nie tyle na ziemi, co na betonie, czy asfalcie). Tor się trzyma w miejscu dzięki nawierzchni.
Ciekawe jaką technologię docelowo wybrano w Sosnowcu na Piłsudskiego na tym kawałku, który musiano przebudować z uwagi na różnicę w poziomie starego i nowego toru. Bo też była mowa o kładzeniu toru na gołej ziemi.


Tylko, że na Powstanców np. nie ma zadnego betonu ani asfaltu, no chyba że jest pod warstwa piachu i pyłu. Jedyne co tramwajarze sypali pod te szyny to drobny tłuczeń. A w Sosnowcu to z obu stron przed wiaduktem są betonowe lub drewniane podkłady, natomiast ciekawą technologię zastosowano pod wiaduktem. Na asfalcie położono betonowe płyty, ale nie takie jak zazwyczaj. Każda jest poprzecznie nacięta, a w tą szczelinę jest wsadzony metalowy element z wypustakami, w które wchodzi szyna, następnie jest do nich przykręcana.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
Nie, tak jest w większości przypadków torowisk z płytą. Na pewno Armii Krajowej, Gliwicka, przedłużona Wolności dolny odcinek Al BOWID, Kosciuszki. To jest zwyczajne ładowanie pieniędzy w błoto, dosłownie z resztą. Prezcież gdyby kilkanaście lat temu na Gliwickiej zrobiono torowisko na podkładach i pospawano szyny w całym przekroju, to napewno nie mielibyśmy dziś takiego stanu jaki mamy. A tak przy okazji remont owej ulicy zacznie się dopiero na wiosnę?


Owszem, jedynie na ul. Hajduckiej zastosowano torowisko z podkładami. Dodam tylko że remont Hajduckiej odbyl sie w latach 1997-98 a Armii Krajowej w roku 1995 (odcinek między zajezdnią a dworcem). Więc w zbliżonym czasie a obecna różnica stanu technicznego pomiędzy nimi jest kolosalna.

Jaką technikę zastosowano na ul. Bytomskiej w Świętochłowicach?

Remont Gliwickiej na wiosnę? Może to i lepiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
reksio napisał(a):

Owszem, jedynie na ul. Hajduckiej zastosowano torowisko z podkładami. Dodam tylko że remont Hajduckiej odbyl sie w latach 1997-98 a Armii Krajowej w roku 1995 (odcinek między zajezdnią a dworcem). Więc w zbliżonym czasie a obecna różnica stanu technicznego pomiędzy nimi jest kolosalna.

Na Hajduckiej jest przeca płyta betonowa;) Taka jak na wolce. Torowisku bez zarzutu, ale nawierzchnia z kostki niezbyt.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 26.11.2006, 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
adam86 napisał(a):
reksio napisał(a):

Owszem, jedynie na ul. Hajduckiej zastosowano torowisko z podkładami. Dodam tylko że remont Hajduckiej odbyl sie w latach 1997-98 a Armii Krajowej w roku 1995 (odcinek między zajezdnią a dworcem). Więc w zbliżonym czasie a obecna różnica stanu technicznego pomiędzy nimi jest kolosalna.

Na Hajduckiej jest przeca płyta betonowa;) Taka jak na wolce. Torowisku bez zarzutu, ale nawierzchnia z kostki niezbyt.


No tak, to miałem na myśli, tylko źle sie wyraziłem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 3:07 

Dołączył(a): Nd 30.04.2006, 23:04
Posty: 79
Lokalizacja:
Katowice
Chcialem sie dowiedziec jak dokladniej bedzie wygladala komunikacja tramwajowa podczas remontu Gliwickiej. W taki sposob:
7 Bytom Pl. Sikorskiego - Batory Zajezdnia co 14/28min
13 Siamianowice - Pl.Wolnosci co 14/28 min
20 Zawodzie - Pl.Wolnosci co 7/14 min
23 Szopienice - Stadion Śl.(lub moze az do Metalowcow w celu poprawinia dojazdu do Chorzowa) co 14 min
36 Chorzow Rynek - Batory Zajezdnia co 7/14 min
37 ZAWIESZONA,
i czy nastapi jakas zmiana obslugi przez zajezdnie na liniach 6,11,41?

Jaka trasa miala by przebiagac linia zastepcza? Od Dw PKP ul Gliwicka do ul Żelaznej, potem ul Zelazna(moze jakis przystanek dodatkowy przy MegaClubie w kursach nocnych) do ul. Chorzowskiej( czy na ul. Chorzowskiej bylyby obslugiwane przystanki Huta Baildon w kier. jazdy do Chorzowa i Dab Kosciol w obydwu kierunkach??) a nastepnie na skrzyzowaniu Chorzowska - Bracka zjazd w Bracka i dalej juz Gliwicka az do Batorego Piekarskiej??? I czy kursowalaby ta linia co 5 min w dni rob, co 7 - 8 w sob i co 10 w niedziele?

A moze w celu obslugiwania przystanku Zaleze Janasa mozna bylo by puscic jeden autobus niskopodlogowy kursujacy wahadlowo na trasie Katowice Dwor - Janasa - Pośpiecha ulica Gliwicka??

Prosze o jakas odpowiedz. Z gory WIELKIE dzieki.

P.S. Wiadomo juz na 100% kiedy zacznie sie remont?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 8:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Generalnie autobus zastępczy powinno się puścić tak jak niegdyś od kina ulicami; Pośpiecha - Ondraszka - Bocheńskiego - i dalej już Gliwicką.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 8:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
7 Bytom Pl. Sikorskiego - Batory Zajezdnia co 14/28min
13 Siamianowice - Pl.Wolnosci co 14/28 min
20 Zawodzie - Pl.Wolnosci co 7/14 min
36 Chorzow Rynek - Batory Zajezdnia co 7/14 min
37 Szopienice - pl. Wolności, co 28/- min.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
(37) misiek napisał(a):
Generalnie autobus zastępczy powinno się puścić tak jak niegdyś od kina ulicami; Pośpiecha - Ondraszka - Bocheńskiego - i dalej już Gliwicką.

Tylko, że tamtędy chyba autobus nie przejedzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.01.2007, 16:16 

Dołączył(a): Nd 30.04.2006, 23:04
Posty: 79
Lokalizacja:
Katowice
Ja mysle ze spokojnie by autobusy mogly jezdzic ulica Chorzowka ( tak jak napisalem), no i moze puszczenie takiego autobusu wahadlowego po ulicy Gliwickiej bylo by dobrym rozwiazaniem. Co o tym myslicie??
A po za tym to chyba lepiej zawiesic linie 37 calkowicie, a linie 23 puscic na trasie Szopienice - Chorzow Metalowcow co 14 minut w dni robocze i moze nawet co 28 w soboty i swieta, zeby umozliwic juz to polaczenie ludziom z Zawodzia i Szopienic do Chorzowa bez zadnych przesiadek.

I mam jeszcze jedno pytanie co do modernizacji torowisk... W jakim celu na luku w strone Katowic za przystankiem ZOO zostaly wykopane kamienie?? Czy tylko po to aby wymienic luk (ktory akurat jest w dobrym stanie), czy moze po to aby wstawic tam zwrotnice i wyremontowac torowisko na odcinku Wesole Miasteczko - ZOO( ktore jest akurat na trasie od Wesolego do AKSu w stanie najgorszym na tym odcinku). Bardzo prosze o jakas odpowiedz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2740 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 137  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności