Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Cz 26.03.2015, 12:52 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
http://sosnowiec.gazeta.pl/gazetasosnow ... 1#TRrelSSTCytuj: Władze Sosnowca sondują możliwość odłożenia "na później" modernizacji i dobudowy drugiego toru na linii 26 wzdłuż ul. Wojska Polskiego. Zamiast tego Tramwaje Śląskie miałyby wyremontować torowisko wzdłuż ulic Andersa i 1 Maja. Zapowiadana na najbliższe lata modernizacja torowiska wzdłuż ul. Wojska Polskiego do ul. Orląt Lwowskich wraz z dobudową drugiego toru miałaby wstępnie kosztować około 28 mln zł.
Pisaliśmy niedawno, że dobudowy drugiego toru nie uwzględnia m.in. projekt budowanego właśnie ronda na Niwce, władze Sosnowca sygnalizowały też, że zbyt wąski na drugi tor może być wiadukt nad torami kolejowymi przy stacji Sosnowiec Dańdówka. Sprawa miała być konsultowana z przedstawicielami Tramwajów Śląskich, które w sprawie drugiego toru i remontu torowiska prowadzą dopiero prace koncepcyjne.
Według naszych informacji, doszło już do spotkania obu stron. Władze Sosnowca oficjalnie nie komentują jeszcze sprawa, ale jak się dowiedzieliśmy, są za rezygnacją z modernizacji i dobudowy drugiego toru wzdłuż. ul. Wojska Polskiego. Zaoszczędzone pieniądze miałyby zostać przeznaczone na remont torowiska wzdłuż ul. Andersa i 1 Maja. Na Niwce ewentualnie powstałaby póki co tylko podstacja, bo zasilanie to dziś w tym rejonie jeden z palących problemów.
Skąd ta zmiana planów? Wiadomo, że jedną z pierwszych inwestycji z nowego programu modernizacji torowisk będzie przedłużenie linii tramwajowej nr 15 [równolegle do ul. Lenartowicza i wzdłuż al. Paderewskiego i Rydza Śmigłego] do ronda im. Jana Pawła II i dalej wzdłuż ul. 11 Listopada do ronda im. Żołnierzy Wyklętych.
Modernizacja torowiska wzdłuż ul. Andersa i 1 Maja sprawiłaby, że wyremontowana zostałaby cała „pętla” wokół centrum. To miałoby zachęcić sosnowiczan do korzystania z „piętnastki”, z czym dziś nie jest najlepiej.
Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich: - Modernizacja torowiska i dobudowa drugiego toru to koszt porównywalny z wydatkami, jaki trzeba ponieść na modernizację torowiska przy Andersa i 1 Maja. Decyzja co remontować w pierwszej kolejności należy do władz Sosnowca.
Przedstawiciele Tramwajów Śląskich sygnalizują jednocześnie, że nie chcą w przyszłości rezygnować z zamiaru dobudowy drugiego toru wzdłuż Wojska Polskiego.
- Według nas modernizacja jednotorowych odcinków nie ma sensu. Ma natomiast sens w połączeniu z budową drugiego toru, oczywiście tam, gdzie jest to możliwe. A naszym zdaniem wzdłuż ul. Wojska Polskiego jest to możliwe - podkreśla Andrzej Zowada. Od kiedy według nich modernizacja jednotorowych odcinków nie ma sensu? Nie zrobili przypadkiem modernizacji kilku takich odcinków?
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Cz 26.03.2015, 14:46 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4388 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Na Niwce i na wspomnianym wiadukcie można zrobić splot torowy i po sprawie. Nie spowoduje to żadnych perturbacji przy jednej linii jeżdżącej co 12 minut.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Cz 26.03.2015, 15:20 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
motley napisał(a): Od kiedy według nich modernizacja jednotorowych odcinków nie ma sensu? Nie zrobili przypadkiem modernizacji kilku takich odcinków? Nie no, akurat mają rację- jak dla mnie odcinki jednotorowe- zwłaszcza takie hardcorowe jak Paweł, albo Szarlociniec-Lipiny nie mają sensu. Tam od dawna powinny być dwa tory, albo likwidacja linii, bo to nie ma przyszłości żadnej. Kursowanie dwóch linii co 15 min to chyba dostateczna przesłanka, by coś przebudować? Poza tym przebudowa odcinka jednotorowego na jednotorowy to chyba nie modernizacja? A tak nawiasem, cieszy, że TŚ będą jednak dążyć do zmian w układzie torowym na rzecz odcinków dwutorowych- może na T9 coś się poprawi, albo na wspomnianej T11.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Cz 26.03.2015, 22:02 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
http://wiadomosci.onet.pl/slask/katowic ... wej/w0slqeCytuj: Ostatecznego wyboru ma dokonać Krupa, który skłania się ku przebiegowi jak najbardziej na wschód. Według prezydenta taki przebieg linii wraz z rzadkim rozmieszczeniem przystanków korzystnie wpłyną na czas przejazdu, a co za tym idzie na atrakcyjność połączenia.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: So 28.03.2015, 18:42 |
|
Dołączył(a): Cz 24.06.2010, 21:08 Posty: 607
|
W sam raz, żeby szybko dojechać na Bażantowo i Kostuchnę. Kto by tam się przejmował mieszkańcami os. Odrodzenia i Piotrowic...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: So 28.03.2015, 20:12 |
|
Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 19:05 Posty: 1180
|
Maciek2207 napisał(a): W sam raz, żeby szybko dojechać na Bażantowo i Kostuchnę. Kto by tam się przejmował mieszkańcami os. Odrodzenia i Piotrowic... A wyobrażasz sobie te protesty tych mieszkańców przy których domach miałby jeżdzić ten tramwaj ? Zresztą ja czekam na to jak się pojawi grupa protestujący przeciw temu tramwajowi , kwestia czasu , bo hałas , żabki, otulina itd.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: So 28.03.2015, 20:56 |
|
Dołączył(a): Cz 24.06.2010, 21:08 Posty: 607
|
irek-28- napisał(a): A wyobrażasz sobie te protesty tych mieszkańców przy których domach miałby jeżdzić ten tramwaj ? Zresztą ja czekam na to jak się pojawi grupa protestujący przeciw temu tramwajowi , kwestia czasu , bo hałas , żabki, otulina itd. No tak, lepiej zrobić parkowy tramwaj dla wybranej grupy. Był pomysł przez Jankego, ale oczywiście UM nie będzie ograniczał czegoś samochodom, jak to tak zwężyć pasy i zlikwidować miejsca parkingowe? Te konsultacje powinny być, aby uświadomić mieszkańcom, że tramwaj jest cichszy i bezpieczniejszy niż samochód. A hałas może być dużo niższy przy odpowiednim utrzymaniu torowiska i zastosowanych technologiach.
_________________ "Dać Polsce Śląsk, to jak małpie dać zegarek" (David Lloyd George, 1919)
"(...) z punktu widzenia 80 lat możemy powiedzieć, że małpa zegarek zepsuła"
(Jerzy Gorzelik, 2001)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: So 28.03.2015, 21:57 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1902 Lokalizacja: Bielsko-B
|
Tyle, że te technologie wcale tak nie wyciszają torowiska - patrz Gliwicka w Katowicach.
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 10:29 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Maciek2207 napisał(a): irek-28- napisał(a): A wyobrażasz sobie te protesty tych mieszkańców przy których domach miałby jeżdzić ten tramwaj ? Zresztą ja czekam na to jak się pojawi grupa protestujący przeciw temu tramwajowi , kwestia czasu , bo hałas , żabki, otulina itd. No tak, lepiej zrobić parkowy tramwaj dla wybranej grupy. Niby jakiej grupy? Nikt z tego bażantowa całego żadnym tramwajem nie pojedzie przecież.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 12:48 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
(37) michał napisał(a): Tyle, że te technologie wcale tak nie wyciszają torowiska - patrz Gliwicka w Katowicach. Wyciszaja, wyciszają... Zależy od technologii. 3 Maja w Sosnowcu od Estakady do Zagórza jest najlepszym dowodem. Tramwaju nie słychać. Druga sprawa - jak budowano DTŚ, nie było problemu by wyburzać całe kwartały domów, a tutaj tramwaj za wszelką cenę podporządkowuje istniejącej już zabudowie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 13:09 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): (37) michał napisał(a): Tyle, że te technologie wcale tak nie wyciszają torowiska - patrz Gliwicka w Katowicach. Wyciszaja, wyciszają... Zależy od technologii. 3 Maja w Sosnowcu od Estakady do Zagórza jest najlepszym dowodem. Tramwaju nie słychać. Druga sprawa - jak budowano DTŚ, nie było problemu by wyburzać całe kwartały domów, a tutaj tramwaj za wszelką cenę podporządkowuje istniejącej już zabudowie. Z tym nie słychać to moznaby dyskutować. Na Gliwickiej zabudowa jest znacznie bliżej torowiska niż w Sosnowcu. Hałas pochodzacy od dróg mierzy się przy budynku narażonym na niego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 13:20 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): (37) michał napisał(a): Tyle, że te technologie wcale tak nie wyciszają torowiska - patrz Gliwicka w Katowicach. Wyciszaja, wyciszają... Zależy od technologii. 3 Maja w Sosnowcu od Estakady do Zagórza jest najlepszym dowodem. Tramwaju nie słychać. Druga sprawa - jak budowano DTŚ, nie było problemu by wyburzać całe kwartały domów, a tutaj tramwaj za wszelką cenę podporządkowuje istniejącej już zabudowie. Z tym nie słychać to moznaby dyskutować. Na Gliwickiej zabudowa jest znacznie bliżej torowiska niż w Sosnowcu. Hałas pochodzacy od dróg mierzy się przy budynku narażonym na niego. W promieniu kilkunastu metrów od torów w ciągu dnia tramwaj praktycznie nie jest słyszalny, co znaczy że poziom hałasu czynionego przez tramwaj jest niższy od hałasu pochodzącego z ruchu drogowego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 13:39 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1902 Lokalizacja: Bielsko-B
|
aso napisał(a): W promieniu kilkunastu metrów od torów w ciągu dnia tramwaj praktycznie nie jest słyszalny, co znaczy że poziom hałasu czynionego przez tramwaj jest niższy od hałasu pochodzącego z ruchu drogowego.
Niestety na Gliwickiej, na odcinku od przystanku Załęże Dwór do ul. Wolnego hałas jest na tyle duży, że tramwaj słychać kilkaset metrów dalej.
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 14:13 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
adam86 napisał(a): Maciek2207 napisał(a): irek-28- napisał(a): A wyobrażasz sobie te protesty tych mieszkańców przy których domach miałby jeżdzić ten tramwaj ? Zresztą ja czekam na to jak się pojawi grupa protestujący przeciw temu tramwajowi , kwestia czasu , bo hałas , żabki, otulina itd. No tak, lepiej zrobić parkowy tramwaj dla wybranej grupy. Niby jakiej grupy? Nikt z tego bażantowa całego żadnym tramwajem nie pojedzie przecież. Trochę mało wiesz na ten temat. Z Bażantowa sporo osób młodych jeździ komunikacją miejską do szkoły, na uniwerek lub do pracy. Poza tym te tereny to nie tylko Osiedle Bażantowo, ale również Murapol, Mała Skandynawia oraz osiedla usytuowane za cmentarzem tj. Miłe Zacisze, Wilczewskiego, na których mieszkają osoby korzystające regularnie z transportu publicznego. Ponadto w pobliżu planowanej pętli mamy sklepy, przychodnie, banki, cmentarz, oddział kopalni, uczelnie i szkołe więc lepszego miejsca na koniec trasy nie dało się znaleźć. Heh pamiętajmy, że z pewnością linie autobusowe takie jak 36, 37, 688, 689, 695? zostaną skrócone lub skierowane do obsługi P&R Kostuchna więc są to kolejne genratory potencjalnych pasażerów nowego połączenia.
_________________ "Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 15:01 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Sporo osób, ale nie większość i nie z każdej grupy wiekowej. Jeśli mówisz, że w pobliżu pętli tramwajowej jest oddział kopalni, to gratuluję dobrego humoru :) Poza tym już widzę, jak skrócą 37 do pętli tramwajowej, już widzę.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 15:31 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Kubala. napisał(a): Trochę mało wiesz na ten temat. Może ja i mało wiem, za to wiem ile osób mieszka na os. Odrodzenia. Cytuj: Z Bażantowa sporo osób młodych jeździ komunikacją miejską do szkoły, na uniwerek lub do pracy. Taak, jasne, linia tramwajowa budowana dla uczniów szkoły to jest jakaś paranoja. Cytuj: Ponadto w pobliżu planowanej pętli mamy sklepy, Zapewne takie, których nie ma kaj indziej;p Cytuj: przychodnie, banki, cmentarz, oddział kopalni, uczelnie i szkołe więc lepszego miejsca na koniec trasy nie dało się znaleźć. Litości, jaki oddział kopalni! To jest szyb wentylacyjny! Na dodatek Boze Dary zostaną w listopadzie zamkniete tak apropos kopalń i generatorów ruchu. A ta uczelnia to jaka, bo jakoś nie kojarzę. Cytuj: Heh pamiętajmy, że z pewnością linie autobusowe takie jak 36, 37, 688, 689, 695? zostaną skrócone lub skierowane do obsługi P&R Kostuchna więc są to kolejne genratory potencjalnych pasażerów nowego połączenia. Tak, tak, 36 to z pewnoscia zostanie skrócone.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 15:32 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
(37) michał napisał(a): aso napisał(a): W promieniu kilkunastu metrów od torów w ciągu dnia tramwaj praktycznie nie jest słyszalny, co znaczy że poziom hałasu czynionego przez tramwaj jest niższy od hałasu pochodzącego z ruchu drogowego.
Niestety na Gliwickiej, na odcinku od przystanku Załęże Dwór do ul. Wolnego hałas jest na tyle duży, że tramwaj słychać kilkaset metrów dalej. Trzeba wydębić od tramwajarzy pomiary hałasu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 15:33 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
motley napisał(a): Sporo osób, ale nie większość i nie z każdej grupy wiekowej. Jeśli mówisz, że w pobliżu pętli tramwajowej jest oddział kopalni, to gratuluję dobrego humoru :) Poza tym już widzę, jak skrócą 37 do pętli tramwajowej, już widzę. No i co z tego? Z Odrodzenia również większość nie jeździ. Zresztą licytowanie się, które osiedle genruje większy ruch nie ma sensu bo wiadomo, że jest nim Manhatan. Jeżeli Prezydent wybierze wariant leśny to rzeczywiście może się okazać, że tramwaj nie spełnia oczekiwań, ponieważ będzie obsługiwać okolice obecnych przystanków "Osiedle Odrodzenia Kościół" oraz "Osiedle Odrodzenia Łętowskiego" (będzie trzeba dojść z 5 minut na analogiczne przystanki tramwajowe), natomiast jeżeli zostanie wybrany wariant jadący wzdłuż wschodniej obwodnicy osiedla to ja nie widzę problemu. Co do oddziału kopalni to rzeczywiście nie jest to istotny generator ruchu, ale codziennie transport pracowniczy przywozi naście osób oraz dodatkowo kilka osób dziennie dojeżdża na własną ręke. Czytaj proszę posty ze zrozumieniem, ponieważ w swojej wypowiedzi użyłem funktora LUB (skierowany do obsługi LUB skrócony) więc nie wskazałem, która linia będzie skrócona a jedynie podkreśliłem, że część pasażerów z powyższych linii będzie się przesiadać na tramwaj.
_________________ "Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 15:54 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: Zapewne takie, których nie ma kaj indziej;p Piotr i Paweł to niszowa sieć w naszym patoregionie, np. był na Karmańskim i się zmył. :P
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Modernizacja torowiska Napisane: Nd 29.03.2015, 16:10 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
adam86 napisał(a): Może ja i mało wiem, za to wiem ile osób mieszka na os. Odrodzenia.
No i co ma piernik do wiatraka? Osiedle Odrodzenia będzie lepiej lub gorzej obsługiwane a końcówka planowanej trasy jest nastawiona na nowe osiedla, na których mieszkają i będą mieszkać ludzie jeżdżący KM. adam86 napisał(a): Taak, jasne, linia tramwajowa budowana dla uczniów szkoły to jest jakaś paranoja. No pewnie! Przecież tej grupy nie można brać pod uwagę... Zresztą wymieniłem inne grupy, które korzystają. adam86 napisał(a): Zapewne takie, których nie ma kaj indziej;p
Może i są takie same, ale całkiem dużo osób jeździ do nich. adam86 napisał(a): Litości, jaki oddział kopalni! To jest szyb wentylacyjny! Na dodatek Boze Dary zostaną w listopadzie zamkniete tak apropos kopalń i generatorów ruchu. A ta uczelnia to jaka, bo jakoś nie kojarzę.
Nie zlikwidowana tylko połączona. Oddział GWSH. Jest również fabryka żywności. adam86 napisał(a): Tak, tak, 36 to z pewnoscia zostanie skrócone. Jak wyżej, czytanie ze zrozumieniem się kłania.
_________________ "Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|