Teraz jest Wt 20.02.2018, 22:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2732 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 133, 134, 135, 136, 137  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Śr 22.07.2015, 14:56 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4088
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Daro85 napisał(a):
No ale nie kumam po co ten peron zbudowano. Jak już mają potwierdzoną własność działek to trzeba było tor budować dalej, a nie budować piękny peron z kostką integracyjną za unijne, żeby go za rok dwa rozwalać...

Naprawdę wierzysz, że za rok dwa będzie budowany drugi tor jedenastki? :>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Cz 23.07.2015, 14:59 

Dołączył(a): So 29.05.2004, 15:51
Posty: 348
Lokalizacja:
Świętochłowice
Kod:
żeby go za rok dwa rozwalać... Już takie badziewie robiono na Warszawskiej, gdzie jeden peron przystankowy przebudowywano ze 3 razy...


Skoro mają w tym debilizmie doświadczenie to czemu nie?? Ponadto jesteś człowiekiem wielkiej wiary skoro uważasz, że za dwa lata będą budować drugi tor. Ale fajnie byłoby jeśli zrobiliby drugi peron a drugi tor wypuściliby w tymczasową mijankę. Korona z głowy to by im nie spadła i zyskaliby w oczach mieszkańców ;p

_________________
Tramwaje Śląskie, ratujmy co się da!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Cz 23.07.2015, 19:16 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3828
Lokalizacja:
Sosnowiec
JacekSo napisał(a):
Daro85 napisał(a):
No ale nie kumam po co ten peron zbudowano. Jak już mają potwierdzoną własność działek to trzeba było tor budować dalej, a nie budować piękny peron z kostką integracyjną za unijne, żeby go za rok dwa rozwalać...

Naprawdę wierzysz, że za rok dwa będzie budowany drugi tor jedenastki? :>

Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Cz 23.07.2015, 19:23 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4088
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
aso napisał(a):
Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie?

Po 2020 zapewne i tak ponownie trzeba będzie remontować skrzyżowanie. :>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 8:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie?


Tu nie chodzi o rozwalanie skrzyżowania, tylko o budowanie czegoś w sensownej całości. Skoro TŚ miało grunty i kasę pod budowę linii o jakieś 100-200 m dalej to należało to zrobić, a nie zakończyć tor peronem przystankowym, albo kępą trawy :P.

Cytuj:
Naprawdę wierzysz, że za rok dwa będzie budowany drugi tor jedenastki? :>


;) pewnie pamiętasz historię jak długo w miejscu dzisiejszego skrzyżowania DTŚ na Skałce w Świętochłowicach leżało zbudowane nowe torowisko, które nigdy nie zostało użyte ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 9:12 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
Skoro TŚ miało grunty i kasę pod budowę linii o jakieś 100-200 m dalej to należało to zrobić, a nie zakończyć tor peronem przystankowym, albo kępą trawy :P.


A może nie mają gruntów i kasy? Poza tym tu pewnie bardziej chodziło o samą krzyżówkę torów niż jakieś wizje z drugim torem. Uruchomienie tam mijanki byłoby niewątpliwie wskazane eksploatacyjnie, ale też bardziej kosztowne (rozjazdy, sieć trakcyjna).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 9:38 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3828
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie?


Tu nie chodzi o rozwalanie skrzyżowania, tylko o budowanie czegoś w sensownej całości. Skoro TŚ miało grunty i kasę pod budowę linii o jakieś 100-200 m dalej to należało to zrobić, a nie zakończyć tor peronem przystankowym, albo kępą trawy :P.


Zbliżasz się coraz bardziej do poziomu mikolskiego hejterstwa. Na inwestycje należy patrzeć z perspektywy możliwości ich finansowania. To nie jest ostatni, ale pierwszy projekt inwestycyjny. Kolejny jest dopracowywany, ale - zanim uda się fizycznie ruszyć z pracami, trochę czasu jeszcze minie. Tam 11-tka jest jak najbardziej przewidziana do modernizacji / rozbudowy. Nielogiczne byłoby, gdyby mając świadomość złożonych projektów, pozostawiono wzorem zabrzańskiej przebudowy DTŚ wąskie gardło. Teraz już nie ma czasu na cudowanie i kombinowanie, bo za chwilę trzeba będzie składać do rozliczenia dokumentację II etapu pierwszego projektu unijnego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Zbliżasz się coraz bardziej do poziomu mikolskiego hejterstwa.


A ty jesteś bardzo daaaaleko od rzeczywistości...

Cytuj:
Na inwestycje należy patrzeć z perspektywy możliwości ich finansowania. To nie jest ostatni, ale pierwszy projekt inwestycyjny. Kolejny jest dopracowywany, ale - zanim uda się fizycznie ruszyć z pracami, trochę czasu jeszcze minie. Tam 11-tka jest jak najbardziej przewidziana do modernizacji / rozbudowy. Nielogiczne byłoby, gdyby mając świadomość złożonych projektów, pozostawiono wzorem zabrzańskiej przebudowy DTŚ wąskie gardło. Teraz już nie ma czasu na cudowanie i kombinowanie, bo za chwilę trzeba będzie składać do rozliczenia dokumentację II etapu pierwszego projektu unijnego.


Co ty fandzolisz- weź się przejedź, zobacz jak to wygląda, a potem pisz te swoje teoretyczne farmazony.
Prawda jest taka, że zmarnotrawiono ze 100.000 jak nie więcej kasy na budowanie bezsensownego peronu przystankowego w ciągu przyszłej linii tramwajowej, który za jakiś czas na pewno będzie trzeba rozebrać. To jak ma być budowane coś takiego to serio opłaca się dać motorniczym po premii i gra. Oczywiście tego tak nie sfinansujemy, w związku z czym projekt mógł przewidywać wybudowanie np. peronu tymczasowego. A tu mamy pełen wypas- podjazd dla niepełnosprawnych, kostkę integracyjną i wszystko w śladzie przyszłego torowiska. O dziwo obok biegnie zmodernizowany docelowy tor w stronę Chebzia... Gospodarowanie po pieronie :P. A już nie mówię o konieczności przerobienia potem znowu sygnalizacji na już przebudowanym skrzyżowaniu, z budową nowego przejścia przez tory.
Jestem ciekaw ile więcej kosztowałoby wybudowanie po jednej stronie skrzyżowania 50 m toru więcej ze zwrotką, a z drugiej pociągnięcia 2. toru o 100 m dalej z dwoma docelowymi peronami i zwrotką?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 10:57 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3828
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Na inwestycje należy patrzeć z perspektywy możliwości ich finansowania. To nie jest ostatni, ale pierwszy projekt inwestycyjny. Kolejny jest dopracowywany, ale - zanim uda się fizycznie ruszyć z pracami, trochę czasu jeszcze minie. Tam 11-tka jest jak najbardziej przewidziana do modernizacji / rozbudowy. Nielogiczne byłoby, gdyby mając świadomość złożonych projektów, pozostawiono wzorem zabrzańskiej przebudowy DTŚ wąskie gardło. Teraz już nie ma czasu na cudowanie i kombinowanie, bo za chwilę trzeba będzie składać do rozliczenia dokumentację II etapu pierwszego projektu unijnego.


Co ty fandzolisz- weź się przejedź, zobacz jak to wygląda, a potem pisz te swoje teoretyczne farmazony.


Byłem, widziałem. Będzie z tego trochę memów na demotywatorach, przez kilka lat będą się z tego śmiać. Ale łatwiej jest rozebrać przystanek, niż ponownie rozkopywać całe skrzyżowanie.

Daro85 napisał(a):
Prawda jest taka, że zmarnotrawiono ze 100.000 jak nie więcej kasy na budowanie bezsensownego peronu przystankowego w ciągu przyszłej linii tramwajowej, który za jakiś czas na pewno będzie trzeba rozebrać.


Mistrzem marnotrawienia to na razie jest Bytom. A ten przystanek - strata przy skali następnego projektu stanowi zaledwie ułamek procenta kosztów.

Daro85 napisał(a):
Jestem ciekaw ile więcej kosztowałoby wybudowanie po jednej stronie skrzyżowania 50 m toru więcej ze zwrotką, a z drugiej pociągnięcia 2. toru o 100 m dalej z dwoma docelowymi peronami i zwrotką?


Tyle, ile warte niezłożenie dokumentacji rozliczającej projekt w terminie :-P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Mistrzem marnotrawienia to na razie jest Bytom. A ten przystanek - strata przy skali następnego projektu stanowi zaledwie ułamek procenta kosztów.


? Nie za bardzo rozumiem. Jak nie zbuduje to przecież nie zapłaci, poza tym tych projektów w Bytomiu w przyszłym rozdaniu trochę planowanych było, więc jest na co wydać kasę.

Cytuj:
Tyle, ile warte niezłożenie dokumentacji rozliczającej projekt w terminie :-P


Ja jeszcze wierzę, że ktoś mi odpowie skąd wychodzą takie zajebiste projekty?
Może w następnym rzucie zbudujemy peron w śladzie linii już używanej? ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4010
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Byłem, widziałem. Będzie z tego trochę memów na demotywatorach, przez kilka lat będą się z tego śmiać. Ale łatwiej jest rozebrać przystanek, niż ponownie rozkopywać całe skrzyżowanie.

Czyli taka rezerwacja kawałka terenu przed budową toru, żeby wcześniej ktoś nie zajął go na coś innego ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pt 24.07.2015, 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13305
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Jestem ciekaw ile więcej kosztowałoby wybudowanie po jednej stronie skrzyżowania 50 m toru więcej ze zwrotką, a z drugiej pociągnięcia 2. toru o 100 m dalej z dwoma docelowymi peronami i zwrotką?

No to może najpierw sie dowiedz, a potem wylewaj to swoje idiotyczne żale. Zamiast tych pierdół to lepiej spytac czemu nie przwidziano żadnego rozjazdu na tym skrzyzowaniu, a mozna było chociaż po jednym łuku zrobic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Nd 23.08.2015, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2802
Pojawiły się plany wyremontowania linii 38. Ku potencjalnym lamented miłośników klimatu ukraińskiego: na Piekarskiej będzie końcowa mijanka, perony przystankowe, dobudowany wjazd w ulicę Sądową a dalej z Sądowej w Moniuszki oraz sygnalizacja międzymijankowa na przystanku na ulicy Moniuszki. W projekcie ma też być przewidziane zasilanie odcinka do placu Wolskiego.

Są też plotki o Betach na ulicy Piekarskiej. Będą czy nie będą, dla miłośników szykuje się zawał serca!

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Nd 23.08.2015, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4010
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
Są też plotki o Betach na ulicy Piekarskiej. Będą czy nie będą, dla miłośników szykuje się zawał serca!

Nawet mi nie mów! Jeden już miałem i na razie wystarczy ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pn 24.08.2015, 7:24 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
motley napisał(a):
Pojawiły się plany wyremontowania linii 38.


Jakieś bardziej konkretne źródło tych rewelacji?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pn 24.08.2015, 7:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
motley napisał(a):
Pojawiły się plany wyremontowania linii 38.


Jakieś bardziej konkretne źródło tych rewelacji?


http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3912015/

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pn 24.08.2015, 11:08 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3828
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
memphis napisał(a):
motley napisał(a):
Pojawiły się plany wyremontowania linii 38.


Jakieś bardziej konkretne źródło tych rewelacji?


http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3912015/


Po zapoznaniu się z lekturą jestem - delikatnie rzecz ujmując - sceptycznie nastawiony do tej inwestycji. Priorytetem dla Bytomia są tak naprawdę Miechowice, a tutaj robi rzeczy zupełnie drugorzędne, o marginalnym znaczeniu dla tramwajów. Bytom to nie Lizbona, gdzie będzie co miesiąc przyjeżdżać tłum turystów tylko po to, by pojeździć tramwajem po centrum.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pn 24.08.2015, 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2802
A pewnie, że priorytetem są Miechowice i Katowicka, ale przecież z tego zrezygnowano. To wygląda jak bicie piany, choć projekt sam w sobie bardzo ładny. Bo pewnie, że ta Piekarska może być końcówką jakiejś sensownej linii tramwajowej jadącej dalej, a niekoniecznie wokół śródmieścia, bo tym będzie jeździło 10 osób na kurs.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pn 24.08.2015, 12:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3828
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
A pewnie, że priorytetem są Miechowice i Katowicka, ale przecież z tego zrezygnowano. To wygląda jak bicie piany, choć projekt sam w sobie bardzo ładny. Bo pewnie, że ta Piekarska może być końcówką jakiejś sensownej linii tramwajowej jadącej dalej, a niekoniecznie wokół śródmieścia, bo tym będzie jeździło 10 osób na kurs.


Czytam ten projekt i nie widzę, aby tam miała być pętla. Zatem nie będzie możliwości puszczenia tam żadnej innej linii, niż obsługiwanej taborem dwukierunkowym. A z racji niewielkiej liczby dwukierunkowych wagonów w skali sieci i ich intensywnym wykorzystywaniem przy remontach, przy tej koncepcji tak czy inaczej linia nadal będzie relacją śródmiejską. A liczne przykłady z naszej sieci pokazują, że takie krótkie linie zazwyczaj cieszą się słabym zainteresowaniem pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Modernizacja torowiska
Napisane: Pn 24.08.2015, 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
Katowicka, ale przecież z tego zrezygnowano.


Jak zrezygnowano jak ma być robione w przyszłym roku?

Cytuj:
A liczne przykłady z naszej sieci pokazują, że takie krótkie linie zazwyczaj cieszą się słabym zainteresowaniem pasażerów.


Jak ktoś zna choć trochę Bytom to wie, że paradoksalnie linia 38 ma dość istotne znaczenie w tej części miasta gdzie kursuje. Po prostu układ drogowy w tej części miasta jest na tyle karkołomny, że nie da się inną drogą dotrzeć w sensownym czasie do centrum miasta. Np. polecam z rejonu Grottgera dojechać na ul. Katowicką w rejon Agory- najlepiej jechać chyba przez Dworzec, albo zostawić autko przy Agorze i dalej iść pieszo. Katastrofą jest tez obsługa przez KM rejonu ulic Grabowej, Jaworowej i środkowej części Woźniaka. Pytanie, czy takie 38 do Dworca jednak nie zwiększyłoby mimo wszystko wykorzystania KM w tamtym terenie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2732 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 133, 134, 135, 136, 137  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności