Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Modernizacja torowiska http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=630 |
Strona 136 z 137 |
Autor: | JacekSo [ Śr 22.07.2015, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): No ale nie kumam po co ten peron zbudowano. Jak już mają potwierdzoną własność działek to trzeba było tor budować dalej, a nie budować piękny peron z kostką integracyjną za unijne, żeby go za rok dwa rozwalać... Naprawdę wierzysz, że za rok dwa będzie budowany drugi tor jedenastki? :> |
Autor: | 888 [ Cz 23.07.2015, 14:59 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Kod: żeby go za rok dwa rozwalać... Już takie badziewie robiono na Warszawskiej, gdzie jeden peron przystankowy przebudowywano ze 3 razy... Skoro mają w tym debilizmie doświadczenie to czemu nie?? Ponadto jesteś człowiekiem wielkiej wiary skoro uważasz, że za dwa lata będą budować drugi tor. Ale fajnie byłoby jeśli zrobiliby drugi peron a drugi tor wypuściliby w tymczasową mijankę. Korona z głowy to by im nie spadła i zyskaliby w oczach mieszkańców ;p |
Autor: | aso [ Cz 23.07.2015, 19:16 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
JacekSo napisał(a): Daro85 napisał(a): No ale nie kumam po co ten peron zbudowano. Jak już mają potwierdzoną własność działek to trzeba było tor budować dalej, a nie budować piękny peron z kostką integracyjną za unijne, żeby go za rok dwa rozwalać... Naprawdę wierzysz, że za rok dwa będzie budowany drugi tor jedenastki? :> Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie? |
Autor: | JacekSo [ Cz 23.07.2015, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
aso napisał(a): Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie? Po 2020 zapewne i tak ponownie trzeba będzie remontować skrzyżowanie. :> |
Autor: | Daro85 [ Pt 24.07.2015, 8:08 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
aso napisał(a): Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie? Tu nie chodzi o rozwalanie skrzyżowania, tylko o budowanie czegoś w sensownej całości. Skoro TŚ miało grunty i kasę pod budowę linii o jakieś 100-200 m dalej to należało to zrobić, a nie zakończyć tor peronem przystankowym, albo kępą trawy :P. Cytuj: Naprawdę wierzysz, że za rok dwa będzie budowany drugi tor jedenastki? :> ;) pewnie pamiętasz historię jak długo w miejscu dzisiejszego skrzyżowania DTŚ na Skałce w Świętochłowicach leżało zbudowane nowe torowisko, które nigdy nie zostało użyte ;). |
Autor: | memphis [ Pt 24.07.2015, 9:12 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): Skoro TŚ miało grunty i kasę pod budowę linii o jakieś 100-200 m dalej to należało to zrobić, a nie zakończyć tor peronem przystankowym, albo kępą trawy :P. A może nie mają gruntów i kasy? Poza tym tu pewnie bardziej chodziło o samą krzyżówkę torów niż jakieś wizje z drugim torem. Uruchomienie tam mijanki byłoby niewątpliwie wskazane eksploatacyjnie, ale też bardziej kosztowne (rozjazdy, sieć trakcyjna). |
Autor: | aso [ Pt 24.07.2015, 9:38 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): aso napisał(a): Za rok-dwa to nie, bo biurokracja przy projektach unijnych jest ogromna, ale 2020 jest realną datą. Swoją drogą - chyba łatwiej przenieść przystanek, niż rozwalać ponownie skrzyżowanie? Tu nie chodzi o rozwalanie skrzyżowania, tylko o budowanie czegoś w sensownej całości. Skoro TŚ miało grunty i kasę pod budowę linii o jakieś 100-200 m dalej to należało to zrobić, a nie zakończyć tor peronem przystankowym, albo kępą trawy :P. Zbliżasz się coraz bardziej do poziomu mikolskiego hejterstwa. Na inwestycje należy patrzeć z perspektywy możliwości ich finansowania. To nie jest ostatni, ale pierwszy projekt inwestycyjny. Kolejny jest dopracowywany, ale - zanim uda się fizycznie ruszyć z pracami, trochę czasu jeszcze minie. Tam 11-tka jest jak najbardziej przewidziana do modernizacji / rozbudowy. Nielogiczne byłoby, gdyby mając świadomość złożonych projektów, pozostawiono wzorem zabrzańskiej przebudowy DTŚ wąskie gardło. Teraz już nie ma czasu na cudowanie i kombinowanie, bo za chwilę trzeba będzie składać do rozliczenia dokumentację II etapu pierwszego projektu unijnego. |
Autor: | Daro85 [ Pt 24.07.2015, 10:45 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
aso napisał(a): Zbliżasz się coraz bardziej do poziomu mikolskiego hejterstwa. A ty jesteś bardzo daaaaleko od rzeczywistości... Cytuj: Na inwestycje należy patrzeć z perspektywy możliwości ich finansowania. To nie jest ostatni, ale pierwszy projekt inwestycyjny. Kolejny jest dopracowywany, ale - zanim uda się fizycznie ruszyć z pracami, trochę czasu jeszcze minie. Tam 11-tka jest jak najbardziej przewidziana do modernizacji / rozbudowy. Nielogiczne byłoby, gdyby mając świadomość złożonych projektów, pozostawiono wzorem zabrzańskiej przebudowy DTŚ wąskie gardło. Teraz już nie ma czasu na cudowanie i kombinowanie, bo za chwilę trzeba będzie składać do rozliczenia dokumentację II etapu pierwszego projektu unijnego. Co ty fandzolisz- weź się przejedź, zobacz jak to wygląda, a potem pisz te swoje teoretyczne farmazony. Prawda jest taka, że zmarnotrawiono ze 100.000 jak nie więcej kasy na budowanie bezsensownego peronu przystankowego w ciągu przyszłej linii tramwajowej, który za jakiś czas na pewno będzie trzeba rozebrać. To jak ma być budowane coś takiego to serio opłaca się dać motorniczym po premii i gra. Oczywiście tego tak nie sfinansujemy, w związku z czym projekt mógł przewidywać wybudowanie np. peronu tymczasowego. A tu mamy pełen wypas- podjazd dla niepełnosprawnych, kostkę integracyjną i wszystko w śladzie przyszłego torowiska. O dziwo obok biegnie zmodernizowany docelowy tor w stronę Chebzia... Gospodarowanie po pieronie :P. A już nie mówię o konieczności przerobienia potem znowu sygnalizacji na już przebudowanym skrzyżowaniu, z budową nowego przejścia przez tory. Jestem ciekaw ile więcej kosztowałoby wybudowanie po jednej stronie skrzyżowania 50 m toru więcej ze zwrotką, a z drugiej pociągnięcia 2. toru o 100 m dalej z dwoma docelowymi peronami i zwrotką? |
Autor: | aso [ Pt 24.07.2015, 10:57 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): aso napisał(a): Na inwestycje należy patrzeć z perspektywy możliwości ich finansowania. To nie jest ostatni, ale pierwszy projekt inwestycyjny. Kolejny jest dopracowywany, ale - zanim uda się fizycznie ruszyć z pracami, trochę czasu jeszcze minie. Tam 11-tka jest jak najbardziej przewidziana do modernizacji / rozbudowy. Nielogiczne byłoby, gdyby mając świadomość złożonych projektów, pozostawiono wzorem zabrzańskiej przebudowy DTŚ wąskie gardło. Teraz już nie ma czasu na cudowanie i kombinowanie, bo za chwilę trzeba będzie składać do rozliczenia dokumentację II etapu pierwszego projektu unijnego. Co ty fandzolisz- weź się przejedź, zobacz jak to wygląda, a potem pisz te swoje teoretyczne farmazony. Byłem, widziałem. Będzie z tego trochę memów na demotywatorach, przez kilka lat będą się z tego śmiać. Ale łatwiej jest rozebrać przystanek, niż ponownie rozkopywać całe skrzyżowanie. Daro85 napisał(a): Prawda jest taka, że zmarnotrawiono ze 100.000 jak nie więcej kasy na budowanie bezsensownego peronu przystankowego w ciągu przyszłej linii tramwajowej, który za jakiś czas na pewno będzie trzeba rozebrać. Mistrzem marnotrawienia to na razie jest Bytom. A ten przystanek - strata przy skali następnego projektu stanowi zaledwie ułamek procenta kosztów. Daro85 napisał(a): Jestem ciekaw ile więcej kosztowałoby wybudowanie po jednej stronie skrzyżowania 50 m toru więcej ze zwrotką, a z drugiej pociągnięcia 2. toru o 100 m dalej z dwoma docelowymi peronami i zwrotką? Tyle, ile warte niezłożenie dokumentacji rozliczającej projekt w terminie :-P |
Autor: | Daro85 [ Pt 24.07.2015, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
aso napisał(a): Mistrzem marnotrawienia to na razie jest Bytom. A ten przystanek - strata przy skali następnego projektu stanowi zaledwie ułamek procenta kosztów. ? Nie za bardzo rozumiem. Jak nie zbuduje to przecież nie zapłaci, poza tym tych projektów w Bytomiu w przyszłym rozdaniu trochę planowanych było, więc jest na co wydać kasę. Cytuj: Tyle, ile warte niezłożenie dokumentacji rozliczającej projekt w terminie :-P Ja jeszcze wierzę, że ktoś mi odpowie skąd wychodzą takie zajebiste projekty? Może w następnym rzucie zbudujemy peron w śladzie linii już używanej? ;) |
Autor: | Egon [ Pt 24.07.2015, 13:04 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
aso napisał(a): Byłem, widziałem. Będzie z tego trochę memów na demotywatorach, przez kilka lat będą się z tego śmiać. Ale łatwiej jest rozebrać przystanek, niż ponownie rozkopywać całe skrzyżowanie. Czyli taka rezerwacja kawałka terenu przed budową toru, żeby wcześniej ktoś nie zajął go na coś innego ;-) |
Autor: | adam86 [ Pt 24.07.2015, 22:08 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): Jestem ciekaw ile więcej kosztowałoby wybudowanie po jednej stronie skrzyżowania 50 m toru więcej ze zwrotką, a z drugiej pociągnięcia 2. toru o 100 m dalej z dwoma docelowymi peronami i zwrotką? No to może najpierw sie dowiedz, a potem wylewaj to swoje idiotyczne żale. Zamiast tych pierdół to lepiej spytac czemu nie przwidziano żadnego rozjazdu na tym skrzyzowaniu, a mozna było chociaż po jednym łuku zrobic. |
Autor: | motley [ Nd 23.08.2015, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Pojawiły się plany wyremontowania linii 38. Ku potencjalnym lamented miłośników klimatu ukraińskiego: na Piekarskiej będzie końcowa mijanka, perony przystankowe, dobudowany wjazd w ulicę Sądową a dalej z Sądowej w Moniuszki oraz sygnalizacja międzymijankowa na przystanku na ulicy Moniuszki. W projekcie ma też być przewidziane zasilanie odcinka do placu Wolskiego. Są też plotki o Betach na ulicy Piekarskiej. Będą czy nie będą, dla miłośników szykuje się zawał serca! |
Autor: | Egon [ Nd 23.08.2015, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
motley napisał(a): Są też plotki o Betach na ulicy Piekarskiej. Będą czy nie będą, dla miłośników szykuje się zawał serca! Nawet mi nie mów! Jeden już miałem i na razie wystarczy ;-) |
Autor: | memphis [ Pn 24.08.2015, 7:24 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
motley napisał(a): Pojawiły się plany wyremontowania linii 38. Jakieś bardziej konkretne źródło tych rewelacji? |
Autor: | Daro85 [ Pn 24.08.2015, 7:57 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
memphis napisał(a): motley napisał(a): Pojawiły się plany wyremontowania linii 38. Jakieś bardziej konkretne źródło tych rewelacji? http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3912015/ |
Autor: | aso [ Pn 24.08.2015, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): memphis napisał(a): motley napisał(a): Pojawiły się plany wyremontowania linii 38. Jakieś bardziej konkretne źródło tych rewelacji? http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ii3912015/ Po zapoznaniu się z lekturą jestem - delikatnie rzecz ujmując - sceptycznie nastawiony do tej inwestycji. Priorytetem dla Bytomia są tak naprawdę Miechowice, a tutaj robi rzeczy zupełnie drugorzędne, o marginalnym znaczeniu dla tramwajów. Bytom to nie Lizbona, gdzie będzie co miesiąc przyjeżdżać tłum turystów tylko po to, by pojeździć tramwajem po centrum. |
Autor: | motley [ Pn 24.08.2015, 12:02 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
A pewnie, że priorytetem są Miechowice i Katowicka, ale przecież z tego zrezygnowano. To wygląda jak bicie piany, choć projekt sam w sobie bardzo ładny. Bo pewnie, że ta Piekarska może być końcówką jakiejś sensownej linii tramwajowej jadącej dalej, a niekoniecznie wokół śródmieścia, bo tym będzie jeździło 10 osób na kurs. |
Autor: | aso [ Pn 24.08.2015, 12:24 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
motley napisał(a): A pewnie, że priorytetem są Miechowice i Katowicka, ale przecież z tego zrezygnowano. To wygląda jak bicie piany, choć projekt sam w sobie bardzo ładny. Bo pewnie, że ta Piekarska może być końcówką jakiejś sensownej linii tramwajowej jadącej dalej, a niekoniecznie wokół śródmieścia, bo tym będzie jeździło 10 osób na kurs. Czytam ten projekt i nie widzę, aby tam miała być pętla. Zatem nie będzie możliwości puszczenia tam żadnej innej linii, niż obsługiwanej taborem dwukierunkowym. A z racji niewielkiej liczby dwukierunkowych wagonów w skali sieci i ich intensywnym wykorzystywaniem przy remontach, przy tej koncepcji tak czy inaczej linia nadal będzie relacją śródmiejską. A liczne przykłady z naszej sieci pokazują, że takie krótkie linie zazwyczaj cieszą się słabym zainteresowaniem pasażerów. |
Autor: | Daro85 [ Pn 24.08.2015, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
motley napisał(a): Katowicka, ale przecież z tego zrezygnowano. Jak zrezygnowano jak ma być robione w przyszłym roku? Cytuj: A liczne przykłady z naszej sieci pokazują, że takie krótkie linie zazwyczaj cieszą się słabym zainteresowaniem pasażerów. Jak ktoś zna choć trochę Bytom to wie, że paradoksalnie linia 38 ma dość istotne znaczenie w tej części miasta gdzie kursuje. Po prostu układ drogowy w tej części miasta jest na tyle karkołomny, że nie da się inną drogą dotrzeć w sensownym czasie do centrum miasta. Np. polecam z rejonu Grottgera dojechać na ul. Katowicką w rejon Agory- najlepiej jechać chyba przez Dworzec, albo zostawić autko przy Agorze i dalej iść pieszo. Katastrofą jest tez obsługa przez KM rejonu ulic Grabowej, Jaworowej i środkowej części Woźniaka. Pytanie, czy takie 38 do Dworca jednak nie zwiększyłoby mimo wszystko wykorzystania KM w tamtym terenie. |
Strona 136 z 137 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |