Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Modernizacja torowiska http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=49&t=630 |
Strona 137 z 137 |
Autor: | aso [ Pn 24.08.2015, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): aso napisał(a): A liczne przykłady z naszej sieci pokazują, że takie krótkie linie zazwyczaj cieszą się słabym zainteresowaniem pasażerów. Jak ktoś zna choć trochę Bytom to wie, że paradoksalnie linia 38 ma dość istotne znaczenie w tej części miasta gdzie kursuje. Znaczenie ma, bo akurat nie puszczono tam autobusu. Tylko to znaczenie nie przekłada się na jakieś wielkie przewozy. Popatrzmy... Średnio na kurs 12 pasażerów w dni robocze i w soboty, a 9 w niedziele. Max. napełnienie to 30 osób w ciągu dnia roboczego. W ciągu doby linia nie przewozi nawet tysiąca pasażerów. Wskaźnikowo linia wychodzi dobrze tylko dlatego, że jest mega krótka. A otoczenie linii nie ma potencjału na wygenerowanie znacząco większych przewozów. |
Autor: | Daro85 [ Pn 24.08.2015, 14:58 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
aso napisał(a): Znaczenie ma, bo akurat nie puszczono tam autobusu. A da się to zrobić? Przy tym układzie drogowym byłoby to średnio możliwe. W szczególności biorąc pod uwagę różne ograniczenia terenowe. Cytuj: Tylko to znaczenie nie przekłada się na jakieś wielkie przewozy. Popatrzmy... Średnio na kurs 12 pasażerów w dni robocze i w soboty, a 9 w niedziele. Max. napełnienie to 30 osób w ciągu dnia roboczego. W ciągu doby linia nie przewozi nawet tysiąca pasażerów. Wskaźnikowo linia wychodzi dobrze tylko dlatego, że jest mega krótka. A otoczenie linii nie ma potencjału na wygenerowanie znacząco większych przewozów. Czy ja wiem- teren tam jest dość mocno zabudowany. Trzeba też zauważyć, że na tej linii mamy sporo dość specyficznych potoków, które nie mogą być łatwo obsłużone inną relacją. Jak dla mnie na minus tej trasy działa brak powiązania końcowego przystanku na Powstańców Śl. z przystankiem dla 94,173, jak i średnie możliwości przesiadki na drugim końcu trasy. |
Autor: | lgor [ Pn 24.08.2015, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Daro85 napisał(a): Jak dla mnie na minus tej trasy działa brak powiązania końcowego przystanku na Powstańców Śl. z przystankiem dla 94,173, jak i średnie możliwości przesiadki na drugim końcu trasy. No naprawdę duży problem dla tej linii to system przesiadkowy a nie trochę idiotyczne ulokowanie przystanków. Przystankowi Bytom Smolenia w kierunku Powstańców Śl to jednak bliżej do ul. Żeromskiego i nie rozumiem intencji oddalenia go od potencjalnej możliwości przesiadki na przystanku Bytom Nawrota. Przy takiej taryfie biletowej to lepiej skorzystać z pieszobusu :P
|
Autor: | Daro85 [ Wt 25.08.2015, 7:48 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
lgor napisał(a): Przy takiej taryfie biletowej to lepiej skorzystać z pieszobusu :P Przy takiej taryfie to faktycznie lepiej to olać. Nawet w takim Chrzanowie potrafią zrobić jakieś fajne promocje biletowe a u nas dziadostwo z czasów wczesnego Wałęsy... |
Autor: | PKM b [ Pt 16.10.2015, 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
http://m.katowice.wyborcza.pl/katowice/ ... turze.html |
Autor: | adam86 [ Pt 16.10.2015, 15:47 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Mógłby ktoś ten artykuł wkleić w całości, bo niestety dostep nie jest otwarty. |
Autor: | motley [ Pt 16.10.2015, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
To, że prace na rynku w Chorzowie toczą się coraz wolniej, widać było od dłuższego czasu. - A teraz kompletnie zamarły. Kręci się tu jedna, może dwie osoby - mówi jeden z mieszkańców Chorzowa. Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich przyznaje, że prace przy budowie centrum przesiadkowego i nowym torowisku zostały całkowicie wstrzymane. - Podczas kontroli toczących się prac odkryliśmy, że podbudowa pod torowiska jest wykonywana z innych materiałów, niż wynika z projektu. Zastosowano materiały gorszej jakości, co może mieć wpływ na trwałość torowiska - mówi Andrzej Zowada. Podkreśla, że to opinia wynikająca z ekspertyzy. Tramwaje Śląskie poprosiły wykonawcę prac (konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. oraz Construcciones y Promociones Balzola Sociedad Anonima) o poprawki. - Ale tak na razie się nie stało. Staramy się przekonać firmę, by wykonała to, co do niej naszym zdaniem należy. Jednocześnie o tym, jakie materiały zastosowano na budowie, zawiadomiliśmy prokuraturę - mówi Zowada. Przyznaje, że sytuacja jest poważna. Prace na rynku w Chorzowie są możliwe dzięki unijnej dotacji i muszą się skończyć w tym roku. Inaczej Tramwaje Śląskie mogą utracić dotację na to zadanie. Jego wartość to niemal 12 mln zł. Chorzów. Wstrzymanie prac to kolejna komplikacja To kolejne zamieszanie w sprawie budowy centrum przesiadkowego w Chorzowie. Początkowo miało się składać ze skromnych wiat. Gdy prace już trwały, miasto zmieniło projekt. Teraz założenie jest, by zadaszenie centrum przesiadkowego stanowiły dwie płaszczyzny przezroczystego dachu wykonanego z poliwęglanu - jedna dla autobusów i tramwajów kursujących w kierunku Katowice - Bytom i druga dla kierunku Bytom - Katowice. - Nowy projekt ma nawiązywać do zwycięskiej koncepcji zagospodarowania chorzowskiego rynku z konkursu rozstrzygniętego pod koniec 2014 roku - wyjaśniał Krzysztof Karaś, rzecznik urzędu miasta. |
Autor: | inżinier [ Nd 6.12.2015, 9:17 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Zakończył się remont na Lutra i Brysza, aktualnie nie mam czasu na inspekcję w terenie, zatem skorzystam z dobrodziejstwa forumka: czy wykonano łącznik Makoszowy - Zaborze? Coś mi świta, że planowano taki łuk, ale znowu - chwilowo nie mam czasu gmerać w dokumentacjach. |
Autor: | Auri23 [ Nd 6.12.2015, 10:01 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Tak, łacznik został zamontowany. |
Autor: | adam86 [ Cz 19.05.2016, 8:42 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... xLokKatImg |
Autor: | aso [ Cz 19.05.2016, 11:44 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
adam86 napisał(a): http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,72739,20099753,ruda-slaska-chce-zlikwidowac-laczaca-cztery-miasta-linie-tramwajowa.html#BoxLokKatImg No cóż... Kiedy wiadomo, że Tramwaje Śląskie przygotowują dokumentację, a w myśl harmonogramu - wniosek o dofinansowanie projektu rozwoju i modernizacji infrastruktury tramwajowej przechodzi ocenę formalną (lista wniosków które otrzymają dofinansowanie zostanie ogłoszona w lipcu) - taki artykuł świadczy tylko o braku... profesjonalizmu ze strony władz miasta (to jedyne wyrażenie spełniało wymogi dyplomacji). A wywlekanie tego w trakcie międzynarodowej imprezy (EKG w Katowicach) dokłada do tego stosowny wykładnik potęgi. |
Autor: | inżinier [ Cz 19.05.2016, 17:19 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
To tylko UM Ruda Śląska, oczekiwanie profesjonalizmu z tej strony wydaje się być, nie wiem, naiwne? |
Autor: | Vanessa00 [ So 16.01.2021, 21:36 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
W śródmieściu Częstochowy znikają tory tramwajowe. Remont potrwa pół roku? Cytuj: [...] remont linii skończy się w okolicach połowy 2021 r. [...] W połowie 2020 r. przedstawiciele MPK utrzymywali, że cała modernizacja zakończy się w styczniu, tymczasem dopiero teraz rozpoczął się jej kluczowy etap. Czyli zdechło, Małobądz nie przyspieszy. Dla przypomnienia: Przebudowa trasy tramwajowej Cytuj: W grudniu 2018 została podpisana umowa na wykonanie przebudowy trasy tramwajowej w ciągu ulicy Małobądzkiej w Będzinie i ulicy Będzińskiej w Sosnowcu. Projekt dotyczy przebudowy odcinka trasy tramwajowej w Będzinie w ciągu ul. Małobądzkiej – od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Drugie zadanie obejmuje część w Sosnowcu – od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, wraz z pętlą i rozjazdami, a także w ciągu Będzińskiej od ul. Zagłębia Dąbrowskiego do ul. Staropogońskiej. Wartość kontraktu wynosi 58,3 mln złotych brutto, jego realizacja potrwa 15 miesięcy.
|
Autor: | DDD [ Śr 1.12.2021, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na remont torowiska od Urzędu miasta w Bytomiu do Zajezdni stroszek. Otwarcie ofert: 03.01.2022 Czas realizacji: 14 miesięcy od podpisania umowy. Klik Czyżby Karliki miałyby tam trafić po zakończeniu modernizacji? |
Autor: | Sir Alex [ Pt 3.12.2021, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
DDD napisał(a): Czyżby Karliki miałyby tam trafić po zakończeniu modernizacji? Na ten moment mówi się, iż wszystkie Karliki mają przyjść do Gliwic. W końcu przyjdzie moment, jak wróci 11, 3 (gdy wyremontują odcinek Mostostal-Przystankowa) będzie w stanie zadowalającym. Może coś im dają, kto wie. |
Autor: | Tram2012N [ Wt 10.01.2023, 2:53 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
https://www.tram-silesia.pl/www/index.p ... slowicach/ No to ładnie... |
Autor: | JarJar [ Wt 10.01.2023, 5:49 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
Cytuj: Wybrane w postępowaniu przetargowym konsorcjum firm NDI z Sopotu nie poradziło sobie jednak z realizacją zadania. Przecież ktoś ich wybrał. Nie sprawdzono czym wcześniej konsorcjum firm się zajmowało? Chyba jest wymóg posiadania jakiegoś doświadczenia, udokumentowanie jakichś wcześniejszych, podobnych realizacji. Nowy przetarg to minimum pół roku poślizgu. |
Autor: | adam86 [ Wt 10.01.2023, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
JarJar napisał(a): Cytuj: Wybrane w postępowaniu przetargowym konsorcjum firm NDI z Sopotu nie poradziło sobie jednak z realizacją zadania. Przecież ktoś ich wybrał. Nie sprawdzono czym wcześniej konsorcjum firm się zajmowało? Chyba jest wymóg posiadania jakiegoś doświadczenia, udokumentowanie jakichś wcześniejszych, podobnych realizacji. A co to ma do rzeczy? |
Autor: | JarJar [ Wt 10.01.2023, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
No według mnie, nie radzi sobie ktoś, kto robi coś pierwszy raz, ewentualnie robił wcześniej ale spieprzył. |
Autor: | adam86 [ Wt 10.01.2023, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Modernizacja torowiska |
JarJar napisał(a): No według mnie, nie radzi sobie ktoś, kto robi coś pierwszy raz, ewentualnie robił wcześniej ale spieprzył. A wg mnie o tym, komu nie można udzielić zamówienia mówi PZP. |
Strona 137 z 137 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |