Teraz jest Śr 20.06.2018, 22:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Śr 12.08.2009, 23:14 

Dołączył(a): Śr 12.08.2009, 22:48
Posty: 3
Jestem bylem pracownikem WPK KATOWICE Mickiewicza 59 - warsztaty - lata 1967-1977. Jest tutaj moze ktos z tamtych lat?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 13.08.2009, 16:26 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 400
Lokalizacja:
Katowitz
To nie jest nasza klasa kolego. Jednakze miło że tutaj zawitałeś, z pewnościa udzielisz cennych wiadomości na temat zamierzchłych czasów WPK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pt 22.01.2010, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Witam Pana na forum portalu. Skoro Pan pracował w tamtych latach w zajezdni Katowice, mam pytanie. Czy pamięta Pan, czy były w Katowicach Jelcze-Berliety PR100 (dwudrzwiowe). Mam sąsiada, który na poczętku lat 70-tych zaczął pracę na warsztatach w tejże zajezdni a później był kierowcą. Niestety on nie pamięta czy były akurat takie u nich na zajezdni. Pamięta natomiast, że jeździł m.in. niebieskim Jelczem 043 o numerze bocznym 200 na linii pospiesznej 1.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Nd 24.01.2010, 19:22 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
markus napisał(a):
Czy pamięta Pan, czy były w Katowicach Jelcze-Berliety PR100 (dwudrzwiowe).

Były Berliety na ZK-5. Przypadkowo rozmawiałem dziś z emerytowanym kierowcą WPK i sam z siebie opowiadał mi że były 3 lub 4 sztuki Berlietów.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Nd 24.01.2010, 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Dziękuję bardzo za informację. Też już doszedłem, że w Katowicach było 5 pierwszych o numerach od 2000 do 2004. Z tego co pamiętam to długo nie pojeździły i w ciągu paru lat się gdzieś straciły. Natomiast prawdopodobnie w roku 1978 te numery, oprócz #2000, miały już Jelcze PR-110. Jeszcze mam wielką prośbę. Wiem napewno, że Katowice jako pierwsze dostały przegubowe Ikarusy 280 w roku 1976 lub nawet wcześniej. Były w przedziale numerów #739-753. Nikt nie może tego potwierdzić. Wszyscy twierdzą, że pierwsze były dopiero w 1978 roku w przedziale numerów 1200. Podobno o tamtych nie ma nigdzie informacji. A przecież pamiętam jak jeździły na stałych liniach: 11,30,31,43,133. Jakby coś było wiadomo na ich temat to bardzo proszę o informację. Z góry serdecznie dziękuję.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Nd 24.01.2010, 20:45 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
markus napisał(a):
Dziękuję bardzo za informację. Też już doszedłem, że w Katowicach było 5 pierwszych o numerach od 2000 do 2004. Z tego co pamiętam to długo nie pojeździły i w ciągu paru lat się gdzieś straciły. Natomiast prawdopodobnie w roku 1978 te numery, oprócz #2000, miały już Jelcze PR-110.

To samo wspominał mi ów kierowca, że były cholernie dupiate jak na nasze warunki. Ale za to pół automatic ;)

markus napisał(a):
Wiem napewno, że Katowice jako pierwsze dostały przegubowe Ikarusy 280 w roku 1976 lub nawet wcześniej.

W 1976 to może jakieś testowce? Jak mnie pamięć nie zawodzi to w 74 oddano dopiero do produkcji solówkę, a w 76 zaczęto klepać przeguba.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Nd 24.01.2010, 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13332
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Crom napisał(a):
To samo wspominał mi ów kierowca, że były cholernie dupiate jak na nasze warunki. Ale za to pół automatic ;)

Bo to była zachodnia delikatna konstrukcja:)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Nd 24.01.2010, 23:11 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 896
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Crom napisał(a):
To samo wspominał mi ów kierowca, że były cholernie dupiate jak na nasze warunki. Ale za to pół automatic ;)

W Gliwicach też były owe półautomaty. Nie wiem, czy były to kolejne numery od #2005 wzwyż, czy też Gliwice odziedziczyły te pierwsze PR100 po Katowicach. Wydaje mnie się, że raczej to drugie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Nd 24.01.2010, 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4027
Lokalizacja:
Ligota
Crom napisał(a):
Jak mnie pamięć nie zawodzi to w 74 oddano dopiero do produkcji solówkę, a w 76 zaczęto klepać przeguba.

Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że były to lata odpowiednio 72 i 74 (chodzi mi o produkcję seryjną, bo prototypy obu autobusów były już pod koniec lat 60-tych). Do Polski trafiły w 74 i 78.

markus napisał(a):
Wiem napewno, że Katowice jako pierwsze dostały przegubowe Ikarusy 280 w roku 1976 lub nawet wcześniej. Były w przedziale numerów #739-753. Nikt nie może tego potwierdzić. Wszyscy twierdzą, że pierwsze były dopiero w 1978 roku w przedziale numerów 1200. Podobno o tamtych nie ma nigdzie informacji.

Może to nie były 280-tki?

markus napisał(a):
A przecież pamiętam jak jeździły na stałych liniach: 11,30,31,43,133. Jakby coś było wiadomo na ich temat to bardzo proszę o informację. Z góry serdecznie dziękuję.

Co do 31 - wydaje mi się to mało prawdopodobne. OIDP ta linia od "zawsze" była obsługiwana przez zajezdnię w Tychach. Często jeździłem tą linią, ale przegubowe Ikarusy na niej pamiętam dopiero gdzieś od 1980. Wcześniej pojawiał się czasem jakiś APek - być może wozy na linii 31 miały łączone obiegi ze 137, bo tam regularnie pokazywał się APek w tej dłuższej wersji.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 25.01.2010, 9:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Na linii 31, dopóki istniała na trasie Katowice-Pszczyna, kursował jeden autobus z zajezdni Katowice. Kierowca miał na swoim planie zaznaczone jako autobus nr 1. Pozostałe rzeczywiście były z zajezdni Tychy. Linia ta nie była połączona rozkładowo z linią 137. Tego jestem pewien. Tak samo jestem pewien tego, że owe 15 przegubów 280 było dużo wcześniej od pozostałych. Jak dobrze pamiętam to na linii 31 kursował Ik.280 z numerem 746.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 25.01.2010, 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4027
Lokalizacja:
Ligota
markus napisał(a):
Na linii 31, dopóki istniała na trasie Katowice-Pszczyna, kursował jeden autobus z zajezdni Katowice. Kierowca miał na swoim planie zaznaczone jako autobus nr 1. Pozostałe rzeczywiście były z zajezdni Tychy. Linia ta nie była połączona rozkładowo z linią 137. Tego jestem pewien. Tak samo jestem pewien tego, że owe 15 przegubów 280 było dużo wcześniej od pozostałych. Jak dobrze pamiętam to na linii 31 kursował Ik.280 z numerem 746.

Widzę, że dobrze orientujesz się w komunikacji z czasów WPK, więc może pomożesz wyjaśnić mi sprawę nurtującą mnie od kilku lat. Chodzi o linię 137 z końcowych lat jej istnienia w starej wersji. Większość kursów była wykonywana na trasie Mysłowice - Świerczyniec, oprócz tego istniały wg rozkładów dwie pary kursów Katowice - Świerczyniec (jeden rano i jeden wieczorem) i kilka par (bodajże 4) Bieruń - Pszczyna przez Świerczyniec. Ale jeden z popołudniowych (ok. 18:00) kursów z Pszczyny jechał do Katowic. Wg rozkładu był to kurs do Bierunia, ale na DA stał tylko tyle czasu, ile potrzeba było na wymianę pasażerów i natychmiast ruszał dalej do Katowic - nie pamiętam już, co miał w Pszczynie na tablicy kierunkowej. Moje pytanie brzmi - czy istniał kurs 137, który jechałby z Katowic do Pszczyny - jak wyglądała trasa tego porannego z Katowic (w rzeczywistości, nie wg rozkładów)?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 25.01.2010, 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Tu muszę Cię zmartwić. Dużo pamiętam z czasów WPK i to z lat 70-tych, ale niestety kursów linii 137 do Pszczyny nie pamiętam. W ogóle nie kojarzę, żeby ta linia dojeżdżała do Pszczyny. Ja tylko kojarzę 31 i przewóz pracowników FSM Tychy, linię 667. Obie miały początek w Pszczynie przy dworcu PKP. Co prawda tego przewozu nie było na rozkładach. Nie wiem dokładnie jakie to były lata, być może, że w pewnych latach i linia 137 docierała do Pszczyny, ale ja nic o tym nie wiem. Może to były jakieś kursy pracownicze dla zakładów "ERG", które kiedyś ta linia wykonywała i one o dziwo na rozkładach na Dworcu Autobusowym w Bieruniu Starym widniały. Tak jak i kursy przewozowe linii 31, bo i takie były. Wszystkie tylko były oznaczone literką "x" jako przewozy zamknięte. Co do linii 137 to ja tylko pamiętam, że miała kursy do Bojszow Nowych, później je wydłużono do Świerszczyńca. Były też jakieś kursy do Międzyrzecza przez Bojszowy Nowe i były z Bierunia Starego. To były chyba właśnie te kursy przewozowe, ale tego to już nie jestem pewien i nie pamiętam. A nawiązując jeszcze do linii 31, to na tej linii było też dużo kursów przewozowych dla kop.Ziemowit, istniejącej jeszcze kop.Piast i oczywiście "ERG" w Bieruniu Starym. Ten katowicki wóz też miał jakiś kurs przewozowy. Jak się nie mylę, to popołudniu dla kop.Ziemowit do Bojszow Nowych, tam miał kilka minut postoju i dalej jechał do Pszczyny. Tyle w mojej pamięci zostało. A swoją drogą rozkłady co jakiś czas zmieniali i korygowali, a nie było takiej możliwości jak dzisiaj obserwować w internecie wszystkie zmiany. Wtedy trzeba było jeździć po przystankach i odpisywać sobie rozkłady. Gorzej jak się trafiło na brak tablicy albo była zniszczona lub zardzewiała. Ale bardzo fajnie jest wrócić pamięcią do tamtych lat. Pozdrawiam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 15:51 

Dołączył(a): Pn 25.01.2010, 15:00
Posty: 44
Lokalizacja:
Ruda Śl.-Kochłowice
Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum !!!
Ponieważ moje dzieciństwo wypadło w czasach WPK , autobusów Ikarus 66 , 620 , Jelczy-"ogórków" i Berlietów pragnę podzielić się z młodszymi tym co jeszcze pamiętam. Pierwsze Ikarusy260 pojawiły się na Śląsku ok.1974 roku. Numery boczne zaczynały się od 1600. Jeden z tych autobusów (1622) "występuje" w filmie "Koniec wakacji". Natomiast pierwsze Ikarusy 280 pojawiły się rok lub półtora roku póżniej. W kremowo - czerwonym malowaniu , kabiną kierowcy i prostą deską rozdzielczą. Zapamiętałem dobrze dwa 742 i 748 które obsługiwały linię 48 (K-ce--Bytom). W roku 1978 kiedy zacząłem naukę w szkole średniej codziennie mnie woziły. W tym samym roku póżną jesienią pojawiły się u nas większe ilości nowych Ik280. Pomalowane na kremowo-czerwono-kremowo , bez kabiny kierowcy z deską taka jak w obecnie eksploatowanych.Kierowcy z w/w (742,748) otrzymali te nowe z nr.1269,1275. Były to autobusy z zajezdni Katowice. Ale jeżdził też wóz o nr 1227 na którym pisało "zakład Radzionków". Widocznie linię 48 obsługiwały dwie zajezdnie. Jelcze-Berliety PR100 nie zapadły dobrze w mojej pamięci.Parę razy zdarzyło mi się nimi jechać na linii 7. Znacznie lepiej pamiętam Karosy których parę sztuk (10 ?) było w Katowicach. Kiedy uruchomiono linię 144 to właśnie one przez pierwsze miesiące ją obsługiwały a był to rok 1974. To narazie tyle wspomnień. Następnym razem postaram się napisać coś o byłych liniach (zwłaszcza "bis")


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 25.01.2010, 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4027
Lokalizacja:
Ligota
markus napisał(a):
Dużo pamiętam z czasów WPK i to z lat 70-tych, ale niestety kursów linii 137 do Pszczyny nie pamiętam. W ogóle nie kojarzę, żeby ta linia dojeżdżała do Pszczyny. Ja tylko kojarzę 31 i przewóz pracowników FSM Tychy, linię 667. Obie miały początek w Pszczynie przy dworcu PKP. Co prawda tego przewozu nie było na rozkładach. Nie wiem dokładnie jakie to były lata, być może, że w pewnych latach i linia 137 docierała do Pszczyny, ale ja nic o tym nie wiem. Może to były jakieś kursy pracownicze dla zakładów "ERG", które kiedyś ta linia wykonywała i one o dziwo na rozkładach na Dworcu Autobusowym w Bieruniu Starym widniały.

Za 137 w Pszczynie dam głowę i to nawet własną, bo kilka razy tym jechałem. Normalne kursy pasażerskie - rok bodajże 1986. Ja z kolei nie kojarzę, żeby linia 137 miała jakiekolwiek kursy przewozowe. Przewóz 667 też pamiętam - ale to chyba nie był przewóz FSM, tylko którejś z kopalni - Piast albo Ziemowit. Jeździł na trasie któraś_z_tych_kopalni - Kobiór przez Pszczynę.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 25.01.2010, 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4027
Lokalizacja:
Ligota
kasjan napisał(a):
Pierwsze Ikarusy260 pojawiły się na Śląsku ok.1974 roku. Numery boczne zaczynały się od 1600. Jeden z tych autobusów (1622) "występuje" w filmie "Koniec wakacji". Natomiast pierwsze Ikarusy 280 pojawiły się rok lub półtora roku póżniej. W kremowo - czerwonym malowaniu , kabiną kierowcy i prostą deską rozdzielczą.

A pamiętasz może takiego Ikarusa 260 pomalowanego jak przegubowce? Miał dodatkowe czarne listwy boczne, kursował na 130, był bodajże z zajezdni Gliwice. Jaki miał numer taborowy?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 5:34 

Dołączył(a): Pn 25.01.2010, 15:00
Posty: 44
Lokalizacja:
Ruda Śl.-Kochłowice
Tak, tak był taki autobus na 130. Chyba też pod koniec lat 70-tych się pojawił. Numeru narazie nie mogę sobie przypomnieć (coś tam mi się przypomina,że końcówka była 99). Autobus ten był chyba z zajezdni Katowice , bo 130 (w tym czasie jeszcze Szczygłowice--Dąbrówka Mała) też obsługiwały dwie zajezdnie, Katowice i Gliwice.Właśnie na linii 130 ostatni raz jechałem Ikarusem 556 z zajezdni Gliwice. Pamiętacie te wozy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Wt 26.01.2010, 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Witam Egon! Co do linii 137 to mogę się całkowicie z tobą zgodzić. Moje obserwacje były z lat 70-tych. Póżniej mogło być tak jak piszesz. W latach 80-tych ze względu na moją pracę nie miałem już tak dużo czasu na zajmowanie się moją pasją. Tak więc z tych lat i 90-tych mam dużo braków, szczególnie z tak odległych miejsc. Mieszkam w Bytomiu. Jeżeli chodzi o linię 667 to raz udało mi się nią jechać właśnie spod Tłoczni FSM, gdzie odjeżdżały chyba wszystkie przewozy z systemu trzyzmianowego ( nawiasem mówiąc pod tą Tłocznię przyjechałem linią 626 właśnie z Bytomia). Udało mi się wejść do tego autobusu nie posiadając biletu miesięcznego i właśnie zajechałem nim do Pszczyny. Ale to też było jeszcze w latach 70-tych. W tamtych latach zbudowano nową kopalnię "PIAST" w Bieruniu Nowym i tam też jeździły przewozy obsługiwane przez WPK. Linie, które zapamiętałem to 663 i 665. Niestety już nie kojarzę jaką trasę miały. Jeden z nich chyba jeździł do Imielina przez Chełm Śląski a drugi do Tych. Tam jeszcze coś było ale musiałbym wysilić pamięć to może sobie coś przypomnę. Wracając jeszcze do linii 137. Właśnie w latach 70-tych były tam przewozy pracownicze dla zakładów "ERG", które o dziwo figurowały na rozkładach, chociaż chyba nie wszystkich. Jeszcze pamiętam, że były one wykonywane w różnych systemach zmianowych. Np. od poniedziałku do piątku był system ośmiogodzinny, natomiast w soboty, które jeszcze nie były wolne, obowiązywał system sześciogodzinny. Tak więc moja pamięć sięga jeszcze do "innej epoki". Ale to dobrze, bo przynajmniej dowiaduję się nowości z lat 80-tych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.01.2010, 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
kasjan napisał(a):
Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum !!!
Ponieważ moje dzieciństwo wypadło w czasach WPK , autobusów Ikarus 66 , 620 , Jelczy-"ogórków" i Berlietów pragnę podzielić się z młodszymi tym co jeszcze pamiętam. Pierwsze Ikarusy260 pojawiły się na Śląsku ok.1974 roku. Numery boczne zaczynały się od 1600. Jeden z tych autobusów (1622) "występuje" w filmie "Koniec wakacji". Natomiast pierwsze Ikarusy 280 pojawiły się rok lub półtora roku póżniej. W kremowo - czerwonym malowaniu , kabiną kierowcy i prostą deską rozdzielczą. Zapamiętałem dobrze dwa 742 i 748 które obsługiwały linię 48 (K-ce--Bytom). W roku 1978 kiedy zacząłem naukę w szkole średniej codziennie mnie woziły. W tym samym roku póżną jesienią pojawiły się u nas większe ilości nowych Ik280. Pomalowane na kremowo-czerwono-kremowo , bez kabiny kierowcy z deską taka jak w obecnie eksploatowanych.Kierowcy z w/w (742,748) otrzymali te nowe z nr.1269,1275. Były to autobusy z zajezdni Katowice. Ale jeżdził też wóz o nr 1227 na którym pisało "zakład Radzionków". Widocznie linię 48 obsługiwały dwie zajezdnie. Jelcze-Berliety PR100 nie zapadły dobrze w mojej pamięci.Parę razy zdarzyło mi się nimi jechać na linii 7. Znacznie lepiej pamiętam Karosy których parę sztuk (10 ?) było w Katowicach. Kiedy uruchomiono linię 144 to właśnie one przez pierwsze miesiące ją obsługiwały a był to rok 1974. To narazie tyle wspomnień. Następnym razem postaram się napisać coś o byłych liniach (zwłaszcza "bis")


Witam kasjan! Widzę, że też masz bardzo dobrą pamięć dotyczącą pierwszych Ik.260 i 280. Jesteś pierwszą osobą, która potwierdza moje wcześniejsze informację. Co do Ik.260 to jedynie uściślę to, że pierwszym faktycznie był z numerem 1614 i był cały żółty. Pierwsza seria składała się z 20 sztuk. Co do przegubów to wszystko pasuje. Niestety według dostępnych danych wynika, że pierwsze Ik.260 miały numerację od 1700, a Ik.280 od 1200. Bardzo dziękuję za potwierdzenie nieznanych faktów. Co do tego Ikarusa z bocznymi listwami, to ja też pamiętam takiego, tylko niestety numeru nie kojarzę, ale rzeczywiście był on raczej z zajezdni Katowice. Sprawę tych Karos właśnie próbuję rozwiązać z innym użytkownikiem. Było ich wszystkich 39, to naprawdę mało. Nie możemy za bardzo się zorientować gdzie ile było. W Katowicach napewno były: 700,701,702,703,704,705,706,707,708,709,710 i 720. Może pamiętasz numery tych co kursowały na tej linii 144, bo faktycznie tak było. Może się pokryją z tymi moimi, a może były i inne, tak mi się zdaje. A może masz jeszcze w pamięci jakieś inne dane co do tych Karos. W Bytomiu chyba były 722,724 i 735 (chociaż ten ostatni podobno był w Będzinie razem z 734,736,737 i 738), w Świerklańcu zdaje się były 723,725 i 727. Całkowicie nie kojarzę pozostałych, chociaż i te podane może źle dopasowałem. Będę wdzięczny za jakieś informacje. Pozdrawiam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Wt 26.01.2010, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4027
Lokalizacja:
Ligota
markus napisał(a):
Witam Egon! Co do linii 137 to mogę się całkowicie z tobą zgodzić. Moje obserwacje były z lat 70-tych. Póżniej mogło być tak jak piszesz. W latach 80-tych ze względu na moją pracę nie miałem już tak dużo czasu na zajmowanie się moją pasją. Tak więc z tych lat i 90-tych mam dużo braków, szczególnie z tak odległych miejsc.

No to cała historia starego 137 wg mnie - linia powstała w roku 1967 - kojarzę ten fakt z moim rozpoczęciem edukacji w szkole podstawowej. Z początku 4 pary kursów na trasie Katowice - Bojszowy Nowe, potem 6 par. Czy były jakieś inne warianty np. od Mysłowic, lub kursy zamknięte - nie wiem. Z końcem lat 70- tych wydłużono trasę do Świerczyńca i skierowano przez Imielin, a w połowie 80-tych skrócono podstawowy przebieg od drugiej strony do Mysłowic, dokładając chyba 2 pary kursów, pozostawiając wspomniane dwie pary do Katowic i kilka na trasie Bieruń - Pszczyna. Tuż przed likwidacją WPK zmieniono trasę, pozostawiając ogryzek (za to częściej kursujący) na trasie Bieruń DA - Bieruń Mleczarnia przez Bojszowy i Świerczyniec - coś koło 12 par kursów.

markus napisał(a):
Jeżeli chodzi o linię 667 to raz udało mi się nią jechać właśnie spod Tłoczni FSM, gdzie odjeżdżały chyba wszystkie przewozy z systemu trzyzmianowego

Ja tą linią nigdy nie jechałem, ale widywałem ją w podbojszowskich lasach, Pszczynie i Kobiórze. Przy tej kopalni się nie upieram, może faktycznie to był przewóz FSM. 663 też pamiętam, ale 665 nie.

markus napisał(a):
( nawiasem mówiąc pod tą Tłocznię przyjechałem linią 626 właśnie z Bytomia)

A 626 jeździłem z Ligoty do Batorego na środowe mecze. Wrzucało się szoferowi "do czapki" ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Wt 26.01.2010, 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Wszystko się zgadza. Masz dane niczym z encyklopedii. Super. Nawet mi przypomniałeś częściowo trasę linii 626. Po prostu jesteś chodząca encyklopedia. Napewno niejeden skorzysta z Twojej wiedzy. Pozdrawiam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności