Teraz jest Wt 20.11.2018, 23:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 13:16 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
pat napisał(a):
".

Co do pospiesznych linii to tak jak ktos wcześniej wspomniał na pospiesznej linii A kursował sanos. Nie wydaje mi sie że był on z pks-u acz kolwiek mozliwe. W kazdym razie pamiętam że płaciło mu sie do kapsy a nie kupowało bilet.
Mnie za to ciekawi co to był za przewożnik obsługujący linię 673 i 674 jelczami PR, w bordowych barwach z charakterystycznym napisem na burcie KM numerował swoje wozy duża trzcionką. Pamiętam numerację 001 do 004. Może posiadał wiecej wozów tego nie wiem. Ma ktos informacje na ten temat?? Moze zna ktos jakis przybliżony okres kursowanie tegoż przewoznika. Dla mnie to cos w okolicy przełomu lat 80tych i 90tych ale nie jestem pewien.


ZTCP na Lini A w okolicach 88-89 jako podwykonawca jeżdził PKS Katowice, jak juz pisałęm Sanosami i Ogórkami, które wzbudzały sensacje. Wczesniej linie A i B miały połączone brygady, i obsługiwały je wspólnie Katowice ze Świerlańcem: IK 280, IK 260 oraz M11. Od 1992 na A jezdził PKM Bytom-przeważnie IK280, a na B PKM Katowice: IK280,M11.

Co do "km" - pokazało sie to coś w grudniu 1989(+-jeden miesiąc) w dwóch relacjach: Kce PKP-Giszowiec, oraz KcePKP-Os1000lecia, później, po paru miesiącach te dwie relacje połączono w jedną. Poza nowymi M11 jeździła na tych liniach jedna stara pr 110 pozyskana z OPEC Katowice. Domniemywam że to KM stworzyła gmina Katowice, za przejazd płaciło się kierowcy. Kiedy ta "km" zniknęła dokładnie nie pamiętam, gdyż w IX.1990 poszedłem do wojska, a jak wróciłem w III.92 były już PKM-y za WPK i "km" już też nie było. M11 z tej "km" pokazały się potem w PKM Kce jako #001-005.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 13:21 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
przepraszm, zapomniałem się w poprzednim poście miało być "połączone wozy" a nie "połączone brygady" - zgodnie z nakazem memphisa nie było brygad lecz wozy, piszać więc połączone wozy jeszcze ktoś zrozumie że jeździły ze sobą dwa sprzegnięte ze sobą autobusy, tak jak trolejbusy (ZIU-tki) w byłym ZSRR.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 13:30 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
coś jeszcze, na bank w zaj. Katowice był IK 280 rodznik 1980 #3648 z automatyczną skrzynią biegów! Wypatrzyłem to w 1986 roku jak jechałem na linii 48 (wtedy (1984-89) miałem manię objeżdzańia całego katowickiego taboru i spisywania stanu licznika kilometrów. W ok. marcu '1987 autobus ten już stał odstawiony do kasacji na Zawadzkiego (Sokolskiej). Później od kierowców dowiedziałęm się że było ich więcej(ok 5 sztuk?) ale resztę bardzo szybko przerobili na lewary gdyż się nie sprawdzały. Z mojego rozeznania wynika że była to skrzynia "praga" mimo iż Ci kierowcy mówili o niej "mercedesowska". Czy ktoś coś może na ten temat wie więcej?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 15:00 

Dołączył(a): So 15.10.2005, 9:00
Posty: 794
Lokalizacja:
Sosnowiec
pat napisał(a):
"Klamkowe" autosany z zagłębia kojarzę na pewno na liniach 124, 160, bodajrze tez na 221 jeżdziły. Czy one przypadkiem nie były z Transgóru??

Na 99% były z "Transgóru Sosnowiec", który zaczął robić na zlecenie KZK GOP jak mu sie posypały zlecenia na przewozy pracownicze. Na pewno "klamkowce" jeździły przez jakiś czas do Osiedla Bór w Sosnowcu (26/150?).

Cytuj:
Mnie za to ciekawi co to był za przewożnik obsługujący linię 673 i 674 jelczami PR, w bordowych barwach z charakterystycznym napisem na burcie KM numerował swoje wozy duża trzcionką. Pamiętam numerację 001 do 004. Może posiadał wiecej wozów tego nie wiem. Ma ktos informacje na ten temat?? Moze zna ktos jakis przybliżony okres kursowanie tegoż przewoznika. Dla mnie to cos w okolicy przełomu lat 80tych i 90tych ale nie jestem pewien.

Tak jak napisał memphis była to osobna spółka, niezależna od WPK. Dzierżawiła ona osiem jelczy od UM Katowice (7 na linii, 1 w rezerwie). Linię z Dworca PKP w Katowicach do Osiedla Tysiąclecia uruchomiła w początkach 1990 roku. Cena przejazdu wynosiła tyle samo co w autobusach WPK (240 zł), ale nie wiem czy emitowali własne bilety.
Prawdopodobnie w autobusach tych obowiązywały miesięczne WPK, ale jednorazówki już nie - może ktoś tym cudem jechał i jest w stanie zweryfikować.

_________________
24 Milwitz - Sosnowitz O/S - Zeilenweg :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 15:09 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3892
Lokalizacja:
Sosnowiec
Martinek napisał(a):
pat napisał(a):
"Klamkowe" autosany z zagłębia kojarzę na pewno na liniach 124, 160, bodajrze tez na 221 jeżdziły. Czy one przypadkiem nie były z Transgóru??

Na 99% były z "Transgóru Sosnowiec", który zaczął robić na zlecenie KZK GOP jak mu sie posypały zlecenia na przewozy pracownicze. Na pewno "klamkowce" jeździły przez jakiś czas do Osiedla Bór w Sosnowcu (26/150?).


Kojarzę klamkowca ze 150, ale na 950 (jak jeszcze istniała) na 100% jechałem jakąś M11-tką.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1364
Lokalizacja:
Sosnowiec
Tylko 150, na pewno jeszcze w 1997 roku, jesienią. Na 26 chyba nigdy, 950 też nie.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 15:44 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Martinek napisał(a):
Na 99% były z "Transgóru Sosnowiec", który zaczął robić na zlecenie KZK GOP jak mu sie posypały zlecenia na przewozy pracownicze.


Raczej dla PKMu Sosnowiec jako podwykonawca, KZK ich chyba nie zatrudniał bezpośrednio.

Cytuj:
Dzierżawiła ona osiem jelczy od UM Katowice (7 na linii, 1 w rezerwie).


Oprócz tych pięciu (001-005) wiesz może które jeszcze? kolejne, czy inne? A, no i skąd je wzięli właściwie? Z WPK odkupili? Bo UM Katowice był w posiadaniu większej liczby migów, które użyczał później PKMowi (do grudnia 2009 zresztą).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 15:50 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3892
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
Tylko 150, na pewno jeszcze w 1997 roku, jesienią. Na 26 chyba nigdy, 950 też nie.


Jest to o tyle ciekawe, że 150 i 950 miały wspólny obieg wozów. 950 po szczycie przechodziło na 150 i w ten sposób robiono posiłkową.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1364
Lokalizacja:
Sosnowiec
Nie wiem na którym zadaniu 150 jeździły klamkowce. Na pewno przed południem (10-11) w kierunku na Bór, z przystanku na Roweckiego, odjeżdżały autosany na 150 - możliwe, że tylko na części kursów były. Natomiast 950 obsługiwany był głównie jelczami. Sporadycznie zdarzały się ikarusy, autosana na 950 nie widziałem.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Aha, i oczywiście nie żadne PeeRki, tylko zwykłe M11 (od 001 do 005).

Chyba nie tylko te. Pypłacz twierdził, że większość M11 była własnością miasta, więc pewnie wszystkie były na początku w tym KM.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 18:07 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
memphis napisał(a):
Aha, i oczywiście nie żadne PeeRki, tylko zwykłe M11 (od 001 do 005).

Chyba nie tylko te. Pypłacz twierdził, że większość M11 była własnością miasta, więc pewnie wszystkie były na początku w tym KM.


W nawiązaniu do mojego wcześniejszego posta:
M11 z "km" były w fabrycznym malowaniu+ w Katowicach domalowano na burtach wąskie białe poziome paski na fabrycznym czerwonym pasie a z przodu duży napis "km". 5 z nich poszło na Zawodzie w okolicach 1993 roku i tam im te paski zamalowano malujac na nowo od linii okien do dolnych listew na czerwono. Natomiast pr-ka 110 która wcześniej była OPEC-u nie miała tych pasków tylko srebrny naklejany napis "km" z przodu. Po zniknięciu "km" nie dostrzegłem nigdzie tej pr-ki.
Ile było M11 w "km" tego dokładnie nie stwierdziłem..ale było to gdzieś 5-8może 10 sztuk. Gdzie te ewentualnie 3-5 potem tarafiłem tego nie wiem, w każdym razie nigdzie nie widziałem później M11 z tymi charakterystycznymi wąskimi paskami. Co dziwnych nowych M11 na liniach WPK to latem 1990 za tego jelcza 080 na linii 190 pojawiła się taka nowa z numerem bocznym 06 pisanym szablonem WPK Katowice, jednak logo WPK na sobie nie miała. W necie kiedyś wyczytałem że ta 06 była potem PKM Tychy z przedziału 101-106, ale czy to prawda, tego nie wiem.
W PKM Katowice w okolicach 1991 pojawiły się też używane roczne M11 którym nadano ostatnie numery 269?-2702 ale czyje wcześniej były tego nie wiem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
A pamietasz może jak dokładnie wyglądały szablony stosowane w M11 za czasów WPK? I co konkretnie tam było napisane oprócz WPK Katowice. Sprawa dotyczy migów z Zawodzia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 19:01 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
A pamietasz może jak dokładnie wyglądały szablony stosowane w M11 za czasów WPK? I co konkretnie tam było napisane oprócz WPK Katowice. Sprawa dotyczy migów z Zawodzia.


Pamiętam wszystkie szablony WPK od 1980roku, te z Zawodzia też. Na M11 od 008 od 051, wyłaczając Jelcze 121M były wciąż takie same (od ok 1992-do ok 2005). Te po km-owe 001-005 oraz 006 były nieco bardzie wypasione - naklejane, żółte z czarnymi blokami taką nietypową, zaokrągloną czcionką.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 19:04 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
andrzejh69 napisał(a):
Co dziwnych nowych M11 na liniach WPK to latem 1990 za tego jelcza 080 na linii 190 pojawiła się taka nowa z numerem bocznym 06 pisanym szablonem WPK Katowice, jednak logo WPK na sobie nie miała. W necie kiedyś wyczytałem że ta 06 była potem PKM Tychy z przedziału 101-106, ale czy to prawda, tego nie wiem.


Tyskie 101-106 zaczęły jeździć w Tychach w 1992 roku, ale jednak wiadomo skąd są - wg dostępnych źródeł seria 2193-2202 pochodzi z 1990 roku, WPK przyjęło je na stan ZK-8 zaj. Zagórze i ZNA-10, ale były odstawione do 1992 roku, kiedy powędrowały już do samodzielnego PKM Tychy. Związek tych tyskich migów z KM Katowice raczej nie zachodzi.

Cytuj:
W PKM Katowice w okolicach 1991 pojawiły się też używane roczne M11 którym nadano ostatnie numery 269?-2702 ale czyje wcześniej były tego nie wiem.


2695-2702, wszystkie rocznik 1990 i wprowadzone do eksploatacji 16.08.1991 jeszcze przez WPK ZTW Bogucice.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 19:05 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
andrzejh69 napisał(a):
Pamiętam wszystkie szablony WPK od 1980roku, te z Zawodzia też. Na M11 od 008 od 051, wyłaczając Jelcze 121M były wciąż takie same (od ok 1992-do ok 2005).


Tzn. ZTW malował napis WPK od tego samego szablonu od którego później ZKiT Bogucice malował napis PKM? A co było pod nim napisane? "Zakład Transportu Wewnętrznego"?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Tzn. ZTW malował napis WPK od tego samego szablonu od którego później ZKiT Bogucice malował napis PKM? A co było pod nim napisane? "Zakład Transportu Wewnętrznego"?

Oraz czy były jakieś napisy typu "wejście", czy inne koło drzwi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 19:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
WPKBYTOM1228 napisał(a):
Markus! Nic mi nie wiadomo o takich autobusach z nr na 30....z WPK zk 3 w Bytomiu....napewno od 1980 takie już nie jezdziły więc ne wiem skąd te nr wziąłeś. Bytom jedyne które posiadał z nr na 30... to były IK280 ... #3063, #3064, #3065, ##3066, #3067....w 1985 roku dołączył Swierklaniecki #3149 po kilku miesiącach skasowany i zamieniony na nówke #1529.

Witaj WPKBYTOM1228. Z numerami #3040 i #3041, a być może, że jeszcze był w Bytomiu #3042, były Jelcze 272. Tego się już dowiedziałem. Były one z ostatniej dostawy tych Jelczy, bodajże w 1977 roku. Wszystko możliwe, że w 1980 już ich nie było na liniach. Może poszły gdzieś w dzierżawę. W innym Twoim poście napisałeś jaki Ik.280 z serii 3xxx gdzie kursował. Masz dobre informacje. Mogę je jeszcze uzupełnić, że wcześniej na tych trzech liniach (139,167 i 184) też kursowały jeszcze wcześniejsze Ik.280. Linia 139 - #1226, linia 167 - #1225, linia 184 - #1228. A jeszcze wcześniej kursowały przegubowe Jelcze - #122, #124 i #126. Mam jeszcze jedno zapytanie - czy pamiętasz jeszcze z lat 80-tych jakieś kursujące na bytomskich liniach Jelcze "ogórki". Pozdrawiam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 4.02.2010, 16:24 

Dołączył(a): So 15.10.2005, 9:00
Posty: 794
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
Martinek napisał(a):
Dzierżawiła ona osiem jelczy od UM Katowice (7 na linii, 1 w rezerwie).

Oprócz tych pięciu (001-005) wiesz może które jeszcze? kolejne, czy inne? A, no i skąd je wzięli właściwie? Z WPK odkupili? Bo UM Katowice był w posiadaniu większej liczby migów, które użyczał później PKMowi (do grudnia 2009 zresztą).

Niestety zagadnienia taborowe nigdy specjalnie mnie nie interesowały (a tabor "zabryniczny" to już w ogóle...). Jedyne co jeszcze wiem to, że jeden z tych Jelczy miał numer rejestracyjny KAX 656X - mam nadzieje, że to pomoże choć trochę.

Strzyż napisał(a):
Tylko 150, na pewno jeszcze w 1997 roku, jesienią. Na 26 chyba nigdy, 950 też nie.

Się już dowiedziałem, że na 26 też, ale jeszcze w czasach, gdy latało na Bór z kieszeniówką na Jęzor ;-)

_________________
24 Milwitz - Sosnowitz O/S - Zeilenweg :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 4.02.2010, 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Martinek napisał(a):
Niestety zagadnienia taborowe nigdy specjalnie mnie nie interesowały (a tabor "zabryniczny" to już w ogóle...). Jedyne co jeszcze wiem to, że jeden z tych Jelczy miał numer rejestracyjny KAX 656X - mam nadzieje, że to pomoże choć trochę.

To jest #003.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 5.02.2010, 19:34 

Dołączył(a): Pn 25.09.2006, 7:51
Posty: 487
Lokalizacja:
Zabrze
Hej:)
Ja mam pytanie o to, czy znacie WPK-owski nr boczny polakowego #01 znanego z S-3, którego nr podwozia to 260.04.8554.83, a także jego kolegi #04, oznaczonego nr podwozia 260.04.8539.83? To, że są to WPK-owskie wozy wnioskuję po tym, że Polak zaczynał od odkupywania wozów głównie z WPK Katowice, a po za tym wspomniane nr podwozia zawiera się w przedziale wozów dostarczonych, właśnie do WPK Katowice.
Pozdrawiam
Rafał:)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności