Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.02.2010, 9:39 |
|
Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53 Posty: 1677 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
|
Cena jak cena bardziej transport żre fundusze. Do takiej PESY czy Wiednia jest połowa drogi co do Frankfurtu a.M., nie mówiąc już o Chorzowie ;)
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.02.2010, 10:47 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Crom napisał(a): Do takiej PESY czy Wiednia jest połowa drogi co do Frankfurtu a.M., nie mówiąc już o Chorzowie ;)
E tam, za 14 wagonów to i tak będzie nic w porownaniu do ceny 14 nowych ;-).
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.02.2010, 20:22 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
Daro85 napisał(a): Cena jak cena- ważne jak się to ma do jakości, bo zazwyczaj pojazdy z Niemiec nie są ostro zarżnięte (ba i to są często lepszej trwałości).
Dodajcie do tego jeszcze koszty dostosowania tego do naszych warunków.
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.02.2010, 21:23 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Na pewno przekraczają koszty sprowadzenia 14 nowych wagonów :p
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.02.2010, 23:10 |
|
filimer |
|
Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51 Posty: 137 Lokalizacja: Kraków
|
Wieść gminna niesie, że zamontowany biletomat, "choinka" elektroniczna i inne bajery w krakowskich E1 przewyższają cenę, za jaką taki wagon zakupiono ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 12:29 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
N napisał(a): Daro85 napisał(a): Cena jak cena- ważne jak się to ma do jakości, bo zazwyczaj pojazdy z Niemiec nie są ostro zarżnięte (ba i to są często lepszej trwałości). Dodajcie do tego jeszcze koszty dostosowania tego do naszych warunków.
Taaaaaaaaa, na pewno to będzie kosztować 100 mln :P
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 12:32 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Daro85 napisał(a): Taaaaaaaaa, na pewno to będzie kosztować 100 mln :P
Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.
Tak gwoli informacji - helmut jeździ liniowo tylko do końca miesiąca, później będzie stał, bo mu się dopuszczenie do ruchu skończyło, czy coś. Jeśli TŚ się zdecydują na zakup to pewnie nie będzie wracał do Frankfurtu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 13:30 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
memphis napisał(a): Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.
A pewnie drugie tyle zakup i koszta transportu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 13:51 |
|
filimer |
|
Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51 Posty: 137 Lokalizacja: Kraków
|
memphis napisał(a): Daro85 napisał(a): Taaaaaaaaa, na pewno to będzie kosztować 100 mln :P Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.
Czyli cena modernizacji stopiątek policzonych na palcach jednej ręki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 13:53 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
filimer napisał(a): Czyli cena modernizacji stopiątek policzonych na palcach jednej ręki.
Za 100 tys zł to można RB zrobić.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 15:14 |
|
Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53 Posty: 1677 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
|
memphis napisał(a): Jeśli TŚ się zdecydują na zakup to pewnie nie będzie wracał do Frankfurtu.
Oby nie.
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 15:18 |
|
Dołączył(a): Pt 24.04.2009, 12:17 Posty: 16 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): memphis napisał(a): Szacuje się, że co najmniej kilkadziesiąt tysięcy, a być może i powyżej 100 tys. zł na wagon.
A pewnie drugie tyle zakup i koszta transportu.
Nawet jeśli tak to wychodzi po 200tyś. za tramwaj, czyli razem 200x14=2800tyś.
2,8mln tak jak wsześniej pisałem nie wystarczy nawet na pół nowego niskopodłogowego tramwaju.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 15:33 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Szczepan napisał(a): 2,8mln tak jak wsześniej pisałem nie wystarczy nawet na pół nowego niskopodłogowego tramwaju.
No i co w związku z tym? Biorąc pod uwage sytuację w firmie, to jest to gigantyczny wydatek.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 15:56 |
|
Dołączył(a): Pt 24.04.2009, 12:17 Posty: 16 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): No i co w związku z tym? Biorąc pod uwage sytuację w firmie, to jest to gigantyczny wydatek.
Dyskusja na temat kosztów zaczeła się od tego że ktoś zasugerował iż zamiast kupować 14 złomów powinno się kupić kilka nowych. Zauważyłem tylko że to niemożliwe.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 18:23 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
filimer napisał(a): Pozostaje pytanie co chcecie dostosowywać i jakie są konkretnie koszty, bo takie gdybanie to sobie można....
Zaczynając od pierdół typu bezpieczniki, przez sprzęgi i oświetlenie zewnętrzne, a kończąc na koniecznych do pełnego dopuszczenia do ruchu hamulcach szynowych (polskie przepisy ZTCW nie zezwalają na patent typu na każdym wózku dwa szynowe na 300V spięte w szereg).
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 18:57 |
|
filimer |
|
Dołączył(a): Wt 21.08.2007, 0:51 Posty: 137 Lokalizacja: Kraków
|
Tyle że to są wszystko jak najbardziej policzalne koszty, które z pewnością nie są tak straszne, jak niektórzy tu opisują - proponuję zebrać w jedna całość potrzebne dane i policzyć, ile wyniesie całkowity koszt sprowadzenia wagonu - podejrzewam, że w porównaniu do nówek lub modernizacji nadal będą to kompletne grosze, zresztą inaczej inne miasta nie sprowadzały by używanych wagonów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 19:52 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
filimer napisał(a): Tyle że to są wszystko jak najbardziej policzalne koszty, które z pewnością nie są tak straszne, jak niektórzy tu opisują - proponuję zebrać w jedna całość potrzebne dane i policzyć, Przecież napisałem ile to będzie kosztować. Policzono, że circa 100 tys. na wagon. Cytuj: ile wyniesie całkowity koszt sprowadzenia wagonu - podejrzewam, że w porównaniu do nówek lub modernizacji nadal będą to kompletne grosze, zresztą inaczej inne miasta nie sprowadzały by używanych wagonów.
Zapewne tak, ale należy pamiętać, że jest to i tak więcej niż koszt nie robienia niczego :P
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 27.02.2010, 19:59 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
A tak zapytam. Nie ma jeszcze nic co TŚ mogłoby przetestować a jest możliwe np. do takiej moderusowej modernizacji (wstawienie niskowejściowego środkowego członu) ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 28.02.2010, 11:29 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
Dombia napisał(a): ROTFL przecież miały być tylko na czas remontu torowisk... Moim zdaniem za tą kase powinni kupić kilka nowych a nie wrzucać kase w 40letni złom. Torowiska będziemy remontować tylko do 2012 roku, potem już nie?
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|