Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Tworzenie symulacji - systemy sygnalizacji Napisane: Nd 26.09.2010, 12:15 |
|
Dołączył(a): Nd 26.09.2010, 11:58 Posty: 2
|
Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich ;) Kilka dni temu ściągnąłem Bahna, ogarnąłem podstawy i wziąłem się za tworzenie własnej symulacji. Teraz mam problem z sygnalizacją. Analizowałem przykładowe symulacje dołączone do programu, ale nic to nie dało. Czy znalazłby się ktoś, kto wytłumaczyłby gdzie dać jaki element i jak go opisać, żeby działało poprawnie? Najprościej by chyba było dla takiej mijanki w ten sposób: http://img835.imageshack.us/img835/7901/beztytuucm.jpgP.S. Używam angielskiej wersji programu. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 26.09.2010, 17:58 |
|
Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49 Posty: 122 Lokalizacja: Zgierz
|
Więc tak:
1. Żeby tramwaje/pociągi mogły się mijać na końcu jednotorów zrób (na razie na próbę) jakieś pętle.
2. Najpierw pierwszy jednotor. Ustawiasz sobie sygnalizatory w odpowiednim kierunku i miejscu.
3. W pierwszym od góry miejscu wpisujesz nazwę systemu sygnalizacji (np. S1), a w drugim S1+ - będzie on "włączał" sygnalizację.
4. Następnie program zapyta Cię, czy utworzyć system sygnalizacji.
5. Później musisz znaleźć kontakty (Contacts), umieścić go na drugim torze w kierunku, w którym ma być wyłączany i wpisz numer systemu.
6. Na drugim końcu postępujesz analogicznie.
Jeszcze takie coś:
1 - Jak powinien wyglądać jeden z końców jednotoru.
2 - Co gdzie wpisać w sygnalizatorze
3 - Co gdzie wpisać w kontakcie
Wersja w prawdzie polska, ale myślę, że można dojść o co chodzi.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 26.09.2010, 18:51 |
|
zonque |
|
Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22 Posty: 826 Lokalizacja: Katowice
|
A jeśli chcesz żeby nie były blokowane oba kierunki tak aby mogły wcisnąć się dwa tramwaje w tym samym kierunku, to:
-w "przy jeździe w normalnym kierunku" wpisz "S2+"
-Na drugim końcu jednotoru wpisujesz dane odwrotnie - tak jak na pierwszym końcu miałeś "S1", "S2+" i "S1" na kontakcie, tak na drugim wpisujesz "S2", "S1+" i "S2" na kontakcie.
_________________ A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 26.09.2010, 18:54 |
|
Dołączył(a): Nd 26.09.2010, 11:58 Posty: 2
|
BB1993 napisał(a): (...) Udało się :) zonque napisał(a): (...)
Przetrawię to i spróbuję ;)
Ogólnie to dzięki serdeczne wam obu za pomoc ;) Tyle czasu się męczyłem, a tu się okazuje, że to takie proste jest ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 27.09.2010, 16:22 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 3.10.2010, 2:08 |
|
Dołączył(a): Pt 16.04.2010, 20:11 Posty: 41
|
A ja mam pytanko z trochę innej beczki ,jak zrobić żeby światła np od 23 zostały tylko zielone ??
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 3.10.2010, 8:04 |
|
zonque |
|
Dołączył(a): Cz 23.03.2006, 12:22 Posty: 826 Lokalizacja: Katowice
|
m21 napisał(a): A ja mam pytanko z trochę innej beczki ,jak zrobić żeby światła np od 23 zostały tylko zielone ??
W tym oknie gdzie są godziny zmiany do wpisania na prawo od nich powinna być tabelka z przełącznikami radiowymi że tak to określę. Powinno tam być coś w stylu:
Green (-)
Red (+)
albo:
Go (-)
Block (+)
Domyślnie jest ustawione na (-) - wtedy światła o wpisanych godzinach zmieniają się na zielone, po określonym czasie (gdzieś poniżej) wracają do poprzedniego stanu. Wystarczy tylko zmienić ustawienie na (+).
_________________ A4<-te linie to zęby Frankiewicza które zjadły tramwaj (c) Gliwice Kościuszki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 3.10.2010, 19:32 |
|
Dołączył(a): Pt 16.04.2010, 20:11 Posty: 41
|
Jak tak zrobię to potem o 4 tej załączają się tylko czerwone i się nie zmieniają już na zielone .
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 3.10.2010, 19:51 |
|
Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49 Posty: 122 Lokalizacja: Zgierz
|
Najlepiej na przykładzie zobaczyć - ściągnij sobie np. symulację Łódź 2006 i zobacz, jak to wszystko wygląda.
Albo zobacz to:
Dla sygnalizacji ulicy przecinającej to zamiast 0, 1, 2, ... wpisujesz 0:30, 1:30, 2:30 itd. resztę pozostawiasz tak samo.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 3.10.2010, 21:32 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Można także gdzieś na uboczu symulacji (lub pod ziemią) zrobić małą pętelkę po której kursuje wagon sterujący kolejno fazami sygnalizacji, a w godzinach nocnych stoi. Ale to już rozwiązanie dla koneserów :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 4.10.2010, 11:28 |
|
Dołączył(a): Pt 16.04.2010, 20:11 Posty: 41
|
BB1993 napisał(a): Najlepiej na przykładzie zobaczyć - ściągnij sobie np. symulację Łódź 2006 i zobacz, jak to wszystko wygląda. Albo zobacz to: Dla sygnalizacji ulicy przecinającej to zamiast 0, 1, 2, ... wpisujesz 0:30, 1:30, 2:30 itd. resztę pozostawiasz tak samo.
Wielkie dzięki w końcu mi działa :D .
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 5.10.2010, 21:21 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
butthead napisał(a): Można także gdzieś na uboczu symulacji (lub pod ziemią) zrobić małą pętelkę po której kursuje wagon sterujący kolejno fazami sygnalizacji, a w godzinach nocnych stoi. Ale to już rozwiązanie dla koneserów :) Za to bardzo dobrze funkcjonuje w przypadku sygnalizacji z krótkimi fazami w całym cyklu. Dzięki umiejscowieniu kontaktów szynowych można to ładnie ustawić. Wpisywanie sekund przy każdej minucie, a tak też się da, to katorżnicza robota.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 6.10.2010, 17:25 |
|
Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49 Posty: 122 Lokalizacja: Zgierz
|
Ale można powpisywać tylko do "pierwszej" godziny, później zastosować niezastąpioną gwiazdkę. Poza tym z pętlą można zrobić tylko przy dwóch/czterech fazach. Przy trzech ciężko jest zrobić trójkąt, gdzie każda faza miałaby taki sam czas palenia się zielonego światła.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 6.10.2010, 20:44 |
|
Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02 Posty: 245 Lokalizacja: PL: WR/KR/KSU; IRL: G
|
Zależy, o jaki trójkąt chodzi... Taka nawrotka czy |> gdzie wagon robi kółko?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 7.10.2010, 20:40 |
|
Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49 Posty: 122 Lokalizacja: Zgierz
|
Takie |> gdzie wagon robi koło.
A jeśli chodzi o nawrotkę, to nie sprawdzałem, czy by działała odpowiednio.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 8.10.2010, 17:34 |
|
Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02 Posty: 245 Lokalizacja: PL: WR/KR/KSU; IRL: G
|
BB1993 napisał(a): Takie |> gdzie wagon robi koło. A jeśli chodzi o nawrotkę, to nie sprawdzałem, czy by działała odpowiednio.
PSbahn presents:
http://uploader.pl/pl/file/246777/SYGNA ... 3-nt3.html
System kontroli sygnalizacji trójsystemowej v. 1.0.
Komentarze na forum. Uprzedzam, że użytkownik będzie musiał podpicować odjazdy z punktu TP_000002, bo lok po prostu przejeżdża mimo podniesienia prędkości na prostej do 60 - normalnie 30.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 8.10.2010, 20:09 |
|
Dołączył(a): Pt 16.01.2009, 15:49 Posty: 122 Lokalizacja: Zgierz
|
Czyli jednak "da się". Mam nadzieję, że można zastosować w swojej symulacji :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Sygnalizacja świetlna - co z czym się je? Napisane: Nd 23.10.2011, 19:29 |
|
Dołączył(a): Śr 5.04.2006, 7:51 Posty: 23 Lokalizacja: Pabianice
|
A czy mógłby mi wytłumaczyć jak działa zwykła sygnalizacja świetlna dla ulicy/torów itd... ?
Bo na przykład z prawej i lewej strony mam takie coś: TL_03|TL_04|TL_09|TL_10 z zaś z góry i dołu: TL_00|TL_01|TL_06|TL_07.
Jakby mi ktoś wytłumaczył co te cyferki oznaczają, jakie mają funkcję to bym był wdzięczny :)
Bo to jest wersja już 3.86 i zupełnie to wszystko inaczej funkcjonuje niż w poprzednich wersjach...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Sygnalizacja świetlna - co z czym się je? Napisane: Nd 23.10.2011, 22:11 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
adekpabianice napisał(a): Bo to jest wersja już 3.86 i zupełnie to wszystko inaczej funkcjonuje niż w poprzednich wersjach... Jakoś nie zauważyłem zmian w funkcjonowaniu sygnalizacji w ostatnich wersjach programu, ale o co dokładnie pytasz? Bo, że coś po prawej i coś po lewej niewiele, przynajmniej mi, mówi. A swoją drogą do programu są dołączone pliki, gdzie można podejrzeć jak jest zbudowana sygnalizacja.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Sygnalizacja świetlna - co z czym się je? Napisane: Pn 24.10.2011, 12:47 |
|
Dołączył(a): Śr 5.04.2006, 7:51 Posty: 23 Lokalizacja: Pabianice
|
Sygnalizacja pochodzi z Demo_0. I nie wiem jak ona dokładniej funkcjonuje. Widzę że jednak bez schematu nie obejdzie się. Schemat: http://img191.imageshack.us/img191/3739/beztytuuyj.pngSygnalizacje; A mają wpisane takie coś TL_03|TL_04|TL_09|TL_10. A zaś sygnalizacje B takie coś TL_00|TL_01|TL_06|TL_07.Jeszcze w innym miejscu sygnalizacja A ma TL_04|TL_10, a sygnalizacja B takie coś TL_00|TL_01|TL_02|TL_06|TL_07|TL_08Na czym to polega?
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|