Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Nd 21.11.2010, 12:19 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
P Śl napisał(a): Jakby przyjechaly chocby takie co w Rydze to mozna by porozmawiac, ale te wroclawskie sa brzydkie bezdyskusyjnie.
Miałem okazję 15Tr z bliska obejrzeć. IMHO produkty PESY robią lepsze wrażenie (mowa o 120Na).
A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie). Nie wiem, spodziewałem się czegoś lepszego po tamtejszej sieci.
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 21.11.2010, 15:30 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4388 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Sadorg napisał(a): A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie).
Co 20 minut to rzadko? Poza jakąś Kleciną czy Kowalami jeździ więcej niż jedna linia co daje odpowiednio większą częstotliwość.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 21.11.2010, 22:29 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
JacekSo napisał(a): Sadorg napisał(a): A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie). Co 20 minut to rzadko? tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo. Cytuj: Poza jakąś Kleciną czy Kowalami jeździ więcej niż jedna linia co daje odpowiednio większą częstotliwość.
Oglądałem sobie ostatnio (na razie wirtualnie) sieć w Szczecinie - tam w weekend jest takt 12', co mnie mile zaskoczyło.
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 23.11.2010, 21:08 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Sadorg napisał(a): w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo Jeszcze parę lat temu w soboty tramwaje kursowały co 15'... Sadorg napisał(a): (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie) Spełnia rolę lokalnego punktu przesiadkowego, poza tym z linii kończącej na pętli Stadion Olimpijski tak naprawdę pożytek kończy się na pl. Grunwaldzkim. Także jadą tam niejako z braku innych lepszych rozwiązań. Sadorg napisał(a): tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo. Synchronizacja rozkładów jazdy tramwajów we Wrocławiu oparta jest przede wszystkim o długie odcinki na przedmieściach (poszczególne węzły sieci mają różną wagę), stąd szczególnie w centrum koordynacja nie zawsze będzie optymalna. Tym niemniej niestety siatka czasów coraz mniej przystaje do zmieniających się warunków ruchu, co w połączeniu z priorytetem po wrocławsku daje łagodnie mówiąc umiarkowane efekty.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 24.11.2010, 13:01 |
|
Dołączył(a): Wt 21.04.2009, 9:47 Posty: 12 Lokalizacja: Wrocław
|
Sadorg napisał(a): Miałem okazję 15Tr z bliska obejrzeć. IMHO produkty PESY robią lepsze wrażenie (mowa o 120Na). Chyba 15T. Ja oglądałem ten tramwaj w Pilźnie i bardzo przypadł mi do gustu. Duża pojemność, 100% niskiej podłogi i skrętne wózki! To prawda co ludzie mówią, że przejście między członami jest tragiczne, ale trzeba wybrać - wąskie przejścia czy "zajechane" torowiska. Tramwaje o konfiguracji takiej jak Pesa 120Na czy Škoda 16T niszczą torowiska szybciej niż nam się wydaje. Warszawa, która stan infrastruktury poprawia na bieżąco może nie odczuje tego. Ale Wrocław w przyszłości będzie miał problemy z torowiskami. Sadorg napisał(a): A wracając do tematu: byłem ostatnio 4 dni we Wrocławiu - w weekendy tramwaje jeżdżą co 20 minut (rzadko!) i linii jest całe mnóstwo (np. zastanawiam się po co na takie Sępolno jadą aż 3 linie). 3 linie na Sępolnie przydają się. Czasami ni z tego ni z owego mamy pełny ludzi skład np. o 23:30 w kierunku centrum miasta. Sadorg napisał(a): Nie wiem, spodziewałem się czegoś lepszego po tamtejszej sieci. PR władz miasta robi swoje. A później ludzie nam nie wierzą, że tak naprawdę we Wrocławiu nie jest super. Ostatnio koledze z Warszawy pokazywałem jak wyglądają przesiadki na tym słynnym "superwęźle przesiadkowym" na RRR. Dopiero po przejściu kilkuset metrów, pokonaniu 5 przejść z sygnalizacja świetlną, a następnie przejścia podziemnego stwierdził, że ów "superwęzeł" jest zdecydowanie przereklamowany. Sadorg napisał(a): tak, szczególnie, że przy takiej liczbie linii nie wszystko wszędzie zsynchronizujesz - stad było sporo. Akurat synchronizacja w tramwajach "daje radę". Do synchronizowania linii tramwajowych wykorzystywany jest podobno program komputerowy (swoją drogą pewnie znacie autora tego programu) i na papierze synchronizacja nawet wygląda. Gorzej, że rozkłady (zwłaszcza w dni robocze) mają mało wspólnego z rzeczywistymi czasami przyjazdu tramwaju.
Aha, zapomniałbym:
http://www.tuwroclaw.com/fotogaleria,no ... 7-566.html
i hit hitów: http://www.tuwroclaw.com/pliki/fotogale ... zno/13.jpg
Zgadnijcie cóż to jest to "coś" w 3. członie! (butthead nie podpowiada)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 24.11.2010, 15:44 |
|
Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13 Posty: 982 Lokalizacja: Sosnowiec
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.11.2010, 13:45 |
|
Dołączył(a): Wt 21.04.2009, 9:47 Posty: 12 Lokalizacja: Wrocław
|
Pewnie tak to będzie wykorzystywane, mimo że to miejsce przeznaczone zostało rowerom! Moim zdaniem miejsce na rowery w członie bez drzwi jest absurdalnym pomysłem. Zwłaszcza, że połowa drzwi w tym wagonie będzie nieużywana podczas danego kursu i z powodzeniem w tym miejscu można będzie przewozić rowery. Ale miasto kazało inaczej...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 28.01.2011, 23:32 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 29.01.2011, 4:31 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
butthead napisał(a): http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tramwaje-na-grabiszynska-nie-wroca-bo-nie-mieszcza-sie-na-petli,wia5-3266-5682.html
W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam!
Oj tam, oj tam... Tak jakby nie można wydać polecenia motorowym składania lusterek :-))))))))
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 30.01.2011, 9:45 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
P Śl napisał(a): Jakby przyjechaly chocby takie co w Rydze to mozna by porozmawiac, ale te wroclawskie sa brzydkie bezdyskusyjnie.
Chciałbym takie inwestycje w GOPie. Brzydki niebrzydki, rzecz gustu.
_________________ Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 30.01.2011, 16:19 |
|
Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 19:05 Posty: 1180
|
A tu ciekawy artykuł na temat likwidacji tramwai w Gliwicach, a mnie jedno zastanawia ile tramwaje na tym zarobią?Tylko gdzie ja to wkleiłem z góry przepraszam za zamieszanie.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... alasu.html
Ostatnio edytowano Nd 30.01.2011, 16:47 przez irek-28-, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 2.02.2011, 1:06 |
|
Dołączył(a): So 22.04.2006, 12:53 Posty: 308 Lokalizacja: Katowice
|
aso napisał(a): butthead napisał(a): http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,tramwaje-na-grabiszynska-nie-wroca-bo-nie-mieszcza-sie-na-petli,wia5-3266-5682.html
W ruchu pozostaje w związku z tym linia 75 przecinająca się na kokardkę na Arkadach - polecam! Oj tam, oj tam... Tak jakby nie można wydać polecenia motorowym składania lusterek :-))))))))
Kolejna wpadka:
http://www.gazetawroclawska.pl/stronagl ... l?cookie=1 :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 5.02.2011, 13:33 |
|
Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13 Posty: 1120
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje we Wrocławiu Napisane: Śr 2.03.2011, 20:06 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Od soboty rusza wiosenny sezon remontów we Wrocławiu, zaczyna się od mocnego uderzenia: jednocześnie prace rozpoczęte zostaną aż w trzech miejscach - na Legnickiej (budowa odgałęzienia na stadion), Piłsudskiego (remont istniejącego torowiska pod skody) i na pl. Grunwaldzkim (kolejny etap wymiany pozapadanej nowej kostki na nawierzchnię betonową). Przy okazji otwarta zostaje pętla na Grabiszyńskiej, słupy zostały pouczone odnośnie trzymania się z dala od lusterek ;) Wprowadzone zmiany najbardziej odczują pasażerowie z zachodniej części miasta - w skrajnym przypadku (podróż z Leśnicy) przesiadać się będą musieli aż cztery razy w drodze do centrum. Szczegóły zmian: http://www.wroclaw.pl/zmiany_w_kursowan ... nyod5marcaI jeszcze oryginalna "wizualizacja" dojazdu do Leśnicy zaczerpnięta z forum WFK: http://www5.picturepush.com/photo/a/498 ... esnica.jpgPo dwóch dniach roboczych funkcjonowania nowej (dez)organizacji ruchu: http://matomi.dolnoslazacy.info/2011/03 ... -domu.html
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje we Wrocławiu Napisane: So 28.05.2011, 18:02 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". W programie m.in. likwidacja zajezdni tramwajowej na Dąbiu oraz autobusowej na Grabiszyńskiej, a także sprzedaż kilkunastu sztuk taboru tramwajowego, z racji dostaw skód. http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,now ... -7214.html
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje we Wrocławiu Napisane: Nd 5.06.2011, 10:32 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
butthead napisał(a): Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". W programie m.in. likwidacja zajezdni tramwajowej na Dąbiu oraz autobusowej na Grabiszyńskiej, a także sprzedaż kilkunastu sztuk taboru tramwajowego, z racji dostaw skód. http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,now ... -7214.htmlOszczędność w "myśleniu" nowego prezesa jest porażająca.
_________________ Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje we Wrocławiu Napisane: Nd 5.06.2011, 15:42 |
|
piotrekw |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Śr 22.09.2004, 14:01 Posty: 506 Lokalizacja: Katowice
|
butthead napisał(a): Nowy prezes MPK przedstawił swoje pomysły na "oszczędności". Swoją drogą, ciekawe czemu ten pan nie jest już dyrektorem Volvo Polska Autobusy ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje we Wrocławiu Napisane: Nd 5.06.2011, 19:02 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Wyniki sprzedaży na rynku krajowym nie powalały, może to jest jakiś trop :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje we Wrocławiu Napisane: Cz 9.06.2011, 10:00 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|