Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Nd 4.09.2011, 10:01 |
|
Dołączył(a): So 16.10.2010, 8:12 Posty: 64
|
Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Nd 4.09.2011, 13:55 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
jasnysfinks napisał(a): Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli? Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho. Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby: 1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku). 2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto. 3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Wt 6.09.2011, 10:15 |
|
Sadek W-wa Młynów |
|
Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42 Posty: 134 Lokalizacja: Warszawa
|
Pawel_d napisał(a): jasnysfinks napisał(a): Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli? Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho. Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby: 1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku). 2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto. 3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie. Ewentualnie na zwrotnicach wpisuj oprócz numeru linii godziny w jakich ma dana linia pojechać w danym kierunku.
_________________ Ta gęba przy lusterku to ja.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 14:16 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji. Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 15:44 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Flash napisał(a): Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji. Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem... A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 19:07 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Pawel_d napisał(a): Flash napisał(a): Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji. Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem... A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1. Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 19:20 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Flash napisał(a): Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd. Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 19:30 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Pawel_d napisał(a): Flash napisał(a): Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd. Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"? "Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 19:37 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Flash napisał(a): "Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak. Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 19:54 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Pawel_d napisał(a): Flash napisał(a): "Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak. Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem. Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 20:10 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Flash napisał(a): Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję... A pisałem, aby dokładnie obejrzeć ten przykładowy plik. 1. Budujesz tunel na poziomie "0". -----------------) (----------------------- 2. Na poziomie "-1": dokładnie w miejscu (na poz."1") wlotów wstawiasz znaki strzałki i łączysz je torem: <--------> Kod: ======) (====== "0" <-------> "-1"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 21:17 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Wyjątkowo opornie mi to coś idzie... Tak to ma wyglądać? Bo wszystkie możliwe opcje przerobiłem i dalej nic...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 21:24 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 21:27 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Pawel_d napisał(a): Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa. I w tym sęk że u mnie nie działa... A w ustawieniach nie trzeba gdzieś czegoś przestawić...? Chyba że jest ograniczenie dla wersji programu niezarejestrowanego...ale to podobno po 90 dniach niektóre opcje dopiero są blokowane.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 21:30 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 21:44 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Pawel_d napisał(a): Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc. http://www.megaupload.com/?d=U6Y6I5PN Jako próba jest to na sztucznie dorobionym odcinku - pociąg jest zatrzymany.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 21:50 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan Napisane: Śr 28.12.2011, 21:57 |
|
Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49 Posty: 24 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Pawel_d napisał(a): Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem. Dzięki wielkie za pomoc :) Tak jak wspominałem dopiero co zacząłem w tym programie "pracować" także jak sam widzisz nawet najprostsze opcje nie są mi jeszcze znajome.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie. Napisane: So 7.01.2012, 18:02 |
|
Dołączył(a): So 7.01.2012, 17:55 Posty: 2
|
Hej. Miło mi, to mój pierwszy post tutaj. Oczywiście z pytaniem jak na nooba przystało... :)
Wykorzystuję punkt łączenia do odwrócenia kierunku jazdy lokomotywy (luzem). Wiem że da się zmienić wtedy trasę za pomocą polecenia R=nazwa_trasy. Ale czy da się to samo zrobić z numerem pociągu? W punkcie zmiany danych byłoby to N=nowy_numer. Myślałem że w punkcie łączenia też się tak da. Jednak nie wiem czy to ja coś źle robię czy to jest niemożliwe?
Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi :) pozdrawiam
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie. Napisane: So 7.01.2012, 22:57 |
|
Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29 Posty: 88 Lokalizacja: Warszawa
|
Ja mam wpisane: Kod: TLK6(R=LE2, N=MAX:99) gdzie: R=LE2 - oznaczenie trasy odłączonej lokomotywy N - to nowy numer odłączanej lokomotywy (od 99 w dół). Takie coś u mnie działa.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|