Teraz jest Cz 28.03.2024, 10:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Nd 4.09.2011, 10:01 

Dołączył(a): So 16.10.2010, 8:12
Posty: 64
Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Nd 4.09.2011, 13:55 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
jasnysfinks napisał(a):
Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli?
Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho.
Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby:
1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku).
2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto.
3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Wt 6.09.2011, 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42
Posty: 134
Lokalizacja:
Warszawa
Pawel_d napisał(a):
jasnysfinks napisał(a):
Co zrobić by tramwaje danej linii jechał z zajezdni części do jednej a część do drugiej pętli?
Oj, kolego, odnoszę wrażenie że z podstawami (bez których ciężko coś sensownego zrobić) u Ciebie krucho.
Na szybko przychodzą mi do głowy trzy sposoby:
1. Na zwrotnicy zrobić podział, które brygady jadą w którą stronę (jeśli to zwrotnica 2 kierunkowa wystarczy to zrobić dla jednego kierunku).
2. Na zwrotnicy wpisać przedział czasowy w którym ma nastąpić skręt/jazda prosto.
3. Zrobić dwie linie, np. 1A i 1 i dla nich ustawić zwrotnicę. Po jej minięciu zmienić nr linii 1A na 1 tak, aby nie mieszać numeracji na trasie.

Ewentualnie na zwrotnicach wpisuj oprócz numeru linii godziny w jakich ma dana linia pojechać w danym kierunku.

_________________
Ta gęba przy lusterku to ja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 14:16 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji.
Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 15:44 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Flash napisał(a):
Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji.
Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem...
A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 19:07 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pawel_d napisał(a):
Flash napisał(a):
Od kilku dni bawię się programem i chciałbym m.in. uruchomić linię kolejową na podstawie jednej z ostatnich wersji GOP-u. Linia biegłaby od Dąbrowy Górniczej do Gliwic na już istniejących torach w symulacji.
Pytanie: Jak zrobić tunel? Mam z tym problem bo w symulacji nie była brana pod uwagę jazda pociągów i tunele są wizualnie OK ale technicznie już nie. Mam problem z przejazdem w tunelu, tzn. pociąg nie może do niego wjechać. Stawiam (w przypadku gdy go przerabiam) wjazd do tunelu i co dalej...? Bo tutaj mam problem...
A zainstalowałeś sobie przykładowe pliki? Jeśli tak, to w katalogu examples jest symulacja z Chemnitz w nazwie i tam są tunele (albo wiadukty to to samo). Zobacz jak to jest zrobione. Klucz tkwi na właściwym poprowadzeniu torów na poziomie -1.

Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 19:20 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Flash napisał(a):
Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd.
Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 19:30 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pawel_d napisał(a):
Flash napisał(a):
Patrzyłem na te przykłady, stawiam tunel (tor jazdy na wprost) tak samo jak tam to jest zrobione i nie da rady - pociąg nie wjeżdża z komunikatem "linia przerwana/niepoprawna trakcja". To samo jest w przypadku dłuższego mostu pod którym poprzecznie biegną tory...pod krótkim mostem jest przejazd.
Ułożyłeś torowisko na poziomie "-1"?

"Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 19:37 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Flash napisał(a):
"Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak.
Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 19:54 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pawel_d napisał(a):
Flash napisał(a):
"Poziom -1" czyli normalnie leżące torowisko nad którym będzie wiadukt/most? Tak.
Tak, dokładnie. Musisz tam ustawić strzałki i połączyć je torem.

Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 20:10 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Flash napisał(a):
Nie wiem dokładnie jak to wykonać....próbowałem kilka opcji i to nic nie daje. Możliwe że coś nie tak wykonuję...
A pisałem, aby dokładnie obejrzeć ten przykładowy plik.
1. Budujesz tunel na poziomie "0". -----------------) (-----------------------
2. Na poziomie "-1": dokładnie w miejscu (na poz."1") wlotów wstawiasz znaki strzałki i łączysz je torem: <-------->

Kod:
======)       (====== "0"
      <------->       "-1"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 21:17 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Wyjątkowo opornie mi to coś idzie... Tak to ma wyglądać? Bo wszystkie możliwe opcje przerobiłem i dalej nic... Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 21:24 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 21:27 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pawel_d napisał(a):
Tak. Z tego co przed chwilą sprawdziłem, to program automatycznie wstawia te strzałki na "-1". Wystarczy je tylko połączyć torem i działa.

I w tym sęk że u mnie nie działa... A w ustawieniach nie trzeba gdzieś czegoś przestawić...? Chyba że jest ograniczenie dla wersji programu niezarejestrowanego...ale to podobno po 90 dniach niektóre opcje dopiero są blokowane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 21:30 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 21:44 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pawel_d napisał(a):
Wrzuć gdzieś ten plik abym mógł go zobaczyć w działaniu. Inaczej nie widzę szans na pomoc.

http://www.megaupload.com/?d=U6Y6I5PN Jako próba jest to na sztucznie dorobionym odcinku - pociąg jest zatrzymany.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 21:50 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Podstawy tworzenia symulacji (linie, zwrotnice, przystan
Napisane: Śr 28.12.2011, 21:57 

Dołączył(a): Cz 8.12.2011, 21:49
Posty: 24
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pawel_d napisał(a):
Kolego, zejść na poziom "-1" to zmienić poziom całej planszy, a nie linijkę niżej. Robisz to albo strzałkami w górnym menu (na prawo od koordynat) albo klawiszem ctrl+pgdown (chyba, że ma inny ustawiony). Wtedy pojawiają się strzałki od tuneli, które łączysz torem. I to działa, sprawdziłem.

Dzięki wielkie za pomoc :) Tak jak wspominałem dopiero co zacząłem w tym programie "pracować" także jak sam widzisz nawet najprostsze opcje nie są mi jeszcze znajome.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie.
Napisane: So 7.01.2012, 18:02 

Dołączył(a): So 7.01.2012, 17:55
Posty: 2
Hej. Miło mi, to mój pierwszy post tutaj. Oczywiście z pytaniem jak na nooba przystało... :)

Wykorzystuję punkt łączenia do odwrócenia kierunku jazdy lokomotywy (luzem). Wiem że da się zmienić wtedy trasę za pomocą polecenia R=nazwa_trasy. Ale czy da się to samo zrobić z numerem pociągu? W punkcie zmiany danych byłoby to N=nowy_numer. Myślałem że w punkcie łączenia też się tak da. Jednak nie wiem czy to ja coś źle robię czy to jest niemożliwe?

Z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi :)
pozdrawiam


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiana numeru przy zawracaniu - pytanie.
Napisane: So 7.01.2012, 22:57 

Dołączył(a): So 18.03.2006, 10:29
Posty: 88
Lokalizacja:
Warszawa
Ja mam wpisane:
Kod:
TLK6(R=LE2, N=MAX:99)
gdzie: R=LE2 - oznaczenie trasy odłączonej lokomotywy
N - to nowy numer odłączanej lokomotywy (od 99 w dół).
Takie coś u mnie działa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności