Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Cz 12.01.2012, 8:36 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
stachu napisał(a): Ponoć w marcu mam poznać plany co do przyszłości komunikacji w Gliwicach (miała być wcześniej), a razem z planami Gliwic poznamy plany innych miast. E tam, plany będą takie jaka sytuacja finansowa poszczególnych miast. Nic tu więcej nie wymyślimy, a że miasta GOPu są skłonne (może prócz Gliwic) wydawać ok. 3% dochodów budżetowych na KM i ani grosza więcej to można się spodziewać, że wydatki nie urosną jakoś radykalnie...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Cz 12.01.2012, 13:50 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
adam86 napisał(a): Główny problem to mieli zwiąchole, a MZDiT to przecież jest jednostka miejska, co kompletnie przeczy Twojej tezie. ZZ to swoją drogą, a tam wszystko przeczy wszystkiemu. 1 kwietnia 2011 roku miała wejść w życie nowa reforma komunikacyjna, którą opracowało MZDiT, ale MPK ją brutalnie storpedował, bo "niedasie". Następna miała wejść we wrześniu i też kaszana. Teraz organizator wprowadza zmiany małymi krokami. Śmiesznym jest też to, że dystrybutorem biletów powinien być organizator, a jest operator i broni tego jak niepodległości. Cytuj: Wysoce nie trafiony przykład. Nie sądzę. Cytuj: Cytuj: Co do budowy linii na Błeszno, to obecnej władzy na rękę to nie jest. I w czym się to niby przejawia? Pisz pan jakieś konkrety, bo póki co wychodzi na to, że Ci się opcja polityczna rządząca w owym mieście nie podoba. A chociażby tym, że była bardzo realna szansa zakupić dodatkowy skład, miasto się niezgodziło. Była szansa dorobienia odcinka linii tramwajowej na ul. Łukasińskiego, by powstała duża pętla na południu miasta, która miała zastąpić autobusy w tamtym rejonie, niestety wyrzucono pomysł do kosza. Przykładów można mnożyć. Daro85 napisał(a): E tam, plany będą takie jaka sytuacja finansowa poszczególnych miast. Nic tu więcej nie wymyślimy, a że miasta GOPu są skłonne (może prócz Gliwic) wydawać ok. 3% dochodów budżetowych na KM i ani grosza więcej to można się spodziewać, że wydatki nie urosną jakoś radykalnie... Wiesz no, zapewne tak będzie, jednak zobaczymy jak inne miasta ustosunkują się do tego, a i sami zaintersowani. A wydatki zapewne, aż tak nie urosną.
_________________ Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht! Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Cz 12.01.2012, 14:30 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
stachu napisał(a): adam86 napisał(a): Główny problem to mieli zwiąchole, a MZDiT to przecież jest jednostka miejska, co kompletnie przeczy Twojej tezie. ZZ to swoją drogą, a tam wszystko przeczy wszystkiemu. 1 kwietnia 2011 roku miała wejść w życie nowa reforma komunikacyjna, którą opracowało MZDiT, ale MPK ją brutalnie storpedował, bo "niedasie". Następna miała wejść we wrześniu i też kaszana. Teraz organizator wprowadza zmiany małymi krokami. Śmiesznym jest też to, że dystrybutorem biletów powinien być organizator, a jest operator i broni tego jak niepodległości. To pokazuje tylko potworną nieudolność władz miasta. Skoro MZDiT coś wymyślił to MPK ma to zrealizować bez dyskusji. Gdzie jest jakikolwiek nadzór nad tą spółką?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Cz 12.01.2012, 16:45 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
memphis napisał(a): To pokazuje tylko potworną nieudolność władz miasta. Skoro MZDiT coś wymyślił to MPK ma to zrealizować bez dyskusji. Gdzie jest jakikolwiek nadzór nad tą spółką? Nie nieudolność tylko władza ma to gdzieś. A nadzór nad spółką pojawił się dopiero pod koniec ub. roku, gdy MPK groziło bankrutctwo. Teraz w spółce jest i prokurent i prokurator. Ot i już. Prezes Wydymus - oficjalnie ze względów zdrowotnych- zrezygnował z funkcji. Ostatnio odbył się konkurs na nowego Prezesa zarządu, wygrał go p. Roman Bulczyk znany też w GOPie m.in. z planów restrukturyzacji TŚ. patrz 1patrz 2czytaj 1czytaj 2Tego jest więcej. Niemniej jednak tamtejsze stowarzyszenie lobbuje w sprawie budowy następnej linii, a własciwie następnych linii tramwajowych i zmian w komunikacji: 1+2+3+Tak więc mają podobne problemy, co My :P
_________________ Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht! Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Cz 12.01.2012, 17:06 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
stachu napisał(a): Nie nieudolność tylko władza ma to gdzieś. No to jest właśnie nieudolność ;) Cytuj: A nadzór nad spółką pojawił się dopiero pod koniec ub. roku, gdy MPK groziło bankrutctwo. Nie no, nadzór właścicielski nad spółką to miasto miało od zawsze. Cytuj: wygrał go p. Roman Bulczyk znany też w GOPie m.in. z planów restrukturyzacji TŚ. Nie znam tego pana, ani jego planów restrukturyzacji TŚ. Ale generalnie, nie ma się co dziwić, tak to bywa w takich firmach. MPK Wałbrzych już padło. MPK Kielce było blisko, ale biskup "uratował" firmę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Pt 13.01.2012, 8:15 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
memphis napisał(a): MPK Wałbrzych już padło. Nie ma motywacji do lepszej roboty, często traktuje się miasto jak worek bez dna. Denerwujące jest też ręczne sterowanie taką spółką z UMu, gdzie niekoniecznie robi się tak, by się opłacało, a tak, by realizować jakieś tam cele polityczne...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Pt 13.01.2012, 8:59 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Czasem ma to miejsce do czasu tak jak w Myszkowie, a potem jest placz i rozczarowanie.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Pt 13.01.2012, 10:43 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
memphis napisał(a): stachu napisał(a): adam86 napisał(a): Główny problem to mieli zwiąchole, a MZDiT to przecież jest jednostka miejska, co kompletnie przeczy Twojej tezie. ZZ to swoją drogą, a tam wszystko przeczy wszystkiemu. 1 kwietnia 2011 roku miała wejść w życie nowa reforma komunikacyjna, którą opracowało MZDiT, ale MPK ją brutalnie storpedował, bo "niedasie". Następna miała wejść we wrześniu i też kaszana. Teraz organizator wprowadza zmiany małymi krokami. Śmiesznym jest też to, że dystrybutorem biletów powinien być organizator, a jest operator i broni tego jak niepodległości. To pokazuje tylko potworną nieudolność władz miasta. Skoro MZDiT coś wymyślił to MPK ma to zrealizować bez dyskusji. Zasadniczo wydaje mi się, że - zupełnie niesłusznie - zakładasz, że to, co wymyśli MZDiT (czy dowolny inny "organizator") jest "dobre, ładne i służy mieszkańcom". Daleki jestem od twierdzenia, że oto "organizatorzy" są w czambuł głupi i nie interesuje ich nic innego jak polityka kadrowa rozumiana jako upychanie kolesi na stołkach, o tyle zakładanie, że oto "organizatorzy" zawsze są rozsądni i racjonalni także wydaje się przegięciem. W sytuacji posiadania miejskiej spółki (a to też nie jest jednoznacznie złe, jak niektórzy próbują udowadniać) wydaje się, że powinno się realizować to, co jest racjonalne, a nie to, co wymyśli jedna czy druga strona. Oczywiście, idealny układ jest taki, że miasto zatrudnia kompetentnych ludzi organizujących komunikację, oni mają dobre pomysły i potem mając carte blanche je realizują, ku zadowoleniu mieszkańców. Realia są jednak inne i nie ujmując nic Wyshoovi czy Sadorgowi mamy radosne kwiatki typu KZK GOP, gdzie doprawdy z dwojga złego czasem nawet lepiej jest, że ich "inicjatywy" są blokowane przez uzwiązkowione pkmy powiązane z miastami...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Pt 13.01.2012, 10:58 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10700
|
YoMaHa napisał(a): Zasadniczo wydaje mi się, że - zupełnie niesłusznie - zakładasz, że to, co wymyśli MZDiT (czy dowolny inny "organizator") jest "dobre, ładne i służy mieszkańcom". Przecież nic takiego nie napisałem, skąd Ci się to wzięło? Cytuj: wydaje się, że powinno się realizować to, co jest racjonalne, a nie to, co wymyśli jedna czy druga strona. Oczywiście, że tak, ale jedna i druga strona to jest de facto ta sama strona, tylko mająca różne zadania w całym systemie. I rzeczą co najmniej dziwną jest to, że mając tego samego właściciela dwie miejskie instytucje mające się uzupełniać nie potrafią niczego zrobić, bo jedna drugiej robi pod górkę. To gdzie są władze miasta w tym układzie? Jeśli władze miasta nie chcą wspomnianych zmian rozkładów od których wziął się ten wątek to po co MZDiT je chce wprowadzać? A jeśli chcą to dlaczego pozwala się MPK je blokować? To jest absurdalne. A w ogóle nie odnoszę się do tego, czy konkretne zmiany są dobre, czy złe. Cytuj: mamy radosne kwiatki typu KZK GOP, gdzie doprawdy z dwojga złego czasem nawet lepiej jest, że ich "inicjatywy" są blokowane przez uzwiązkowione pkmy powiązane z miastami... A czasem wychodzi wręcz przeciwnie. Poza tym przykład jest nie do końca podobny, bo KZK GOP i PKMy to jednak nie do końca ten sam "właściciel" i to robi sporą różnicę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Strategia Rozwoju Systemu Transportu Województwa Śląskie Napisane: Pt 13.01.2012, 11:33 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
memphis napisał(a): bo jedna drugiej robi pod górkę. To gdzie są władze miasta w tym układzie? Gdzie są? A no są na samym początku. Tzn. wyznaczają odpowiednim podmiotom cele, które albo wzajemnie są nie do pogodzenia, albo realizują jakiś cel, który komuś nie jest na rękę ale powiedzieć tego oficjalnie nie można. To nie zawsze jest tak, że jeśli mamy jednego właściciela to teoretycznie historia jest pokojowa i nikt nikomu oka nie wykole. Cytuj: Jeśli władze miasta nie chcą wspomnianych zmian rozkładów od których wziął się ten wątek to po co MZDiT je chce wprowadzać? A jeśli chcą to dlaczego pozwala się MPK je blokować? Dlatego, że możemy się zawsze odwołać do istoty. Miasto ma budżet. Głosuje za nim np. 25 radnych. 10 radnych jest z partii X, 5 z Y, a 10 z Z, która jest opozycyjna. Budżetowo przyznano np. MZDiTowi np. 100 mln na KM, nie wskazując przecież operacyjnie na co ma iść dotacja (czy na linię 4 czy na 24, czy na nowe połączenie do Duszanbe). Ewentualne rozgrywki z rozkładem to zawsze pożywka dla Z- który chce przejąć władzę np. Bo mogą być zwolnienia, bo mogą być ograniczenia, bo musi być wzięty kredyt- problemów mogą być setki, z głównym takim, że np. w MPK rządzi opcja poprzedniej ekipy, która nie może zostać usunięta bez większego zawirowania. MPK może mieć w interesie udowodnienie MZDiTowi, że ten się nie zna- przyczyn może być wiele, np. strach przed zliberalizowaniem rynku. Władz miasta nie interesuje nic więcej niż odpowiednie zagospodarowanie przeznaczonej w budżecie kasy, a nie to, że autobus 1 jeździ co 5 min, a 2 tylko 3 razy na dzień. (I takie podejście być powinno, a nie, że jakiś przymulony prezydent ręcznie steruje sobie systemem i wymyśla głupoty). Wracając do wydawania kasy oba podmioty będą oceniane z osiągniętego wyniku finansowego. W związku z tym ani jeden ani drugi nie chce wpaść w straty- ale też ustalający rozkład (MZDiT) nie ma pełnej wiedzy o kosztach pomysłu. Wynika z tego, że i MZDiT może mieć w interesie uwalić MPK- bo chce mieć np. tańszego wykonawcę... UM w takim wypadku powinien zająć stanowisko zgodne z interesem ekonomicznym miasta, ale to nie jest takie proste, bo prezydent tym bardziej nie jest tutaj arbitrem, przynajmniej jeśli chodzi o kursowanie autobusów. Zresztą w formacie ZTM+MPK każda głupota gdzieś wyjdzie w kasie.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Wstępny projekt RPO WSL 2014-2020 Napisane: Śr 6.02.2013, 11:38 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Województwo Śląskie - strategie, fundusze, plan transpor Napisane: Śr 13.02.2013, 20:20 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Ciekaw jestem, ile osób z tzw. krzykaczy internetowych, mając w zasadzie dość prostą i nie wymagającą odejścia od ekranu czynność, zalobbowało na rzecz zbiorkomu ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Województwo Śląskie - strategie, fundusze, plan transpor Napisane: Śr 25.12.2013, 12:48 |
|
Dołączył(a): Nd 4.12.2011, 21:20 Posty: 68
|
Pojawił się plan transportowy dla Jaworzna. Dostępny na stronie MZDiM Jaworzno. Z ciekawostek, planowane linie tramwajowe:
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|