EU8N napisał(a):
Widzę, że rozwija się nie tylko symulacja ale też strona WWW (przewodnik po mieście).
Tak jeszcze nawiązując do metra: do jakiej stacji będzie ono kursować w przyszłym roku (II linia)? I kiedy planujecie otworzyć odcinek do Dw. Średnicowego? Poza tym, pod Pl. Św. Katarzyny powstaje chyba stacja węzłowa z planowaną III linią? Czy wiadomo coś więcej na jej temat (kiedy ma być zbudowana i jaką trasę będzie miała)?
Oj racja, dzięki za przypomnienie o przewodniku :)
Wszystkich zainteresowanych nie tylko symulacją ale i miastem zapraszam na stronę. Pojawiły się pierwsze części przewodnika po Nidso :)
Metro B w pierwszym etapie dojdzie tylko do Placu Św. Katarzyny. I to będzie najpóźniej w marcu 2012. Może uda się chwilę wcześniej, do grudnia będziemy wiedzieć. Przychodzi już tabor i na odcinku do Kamiennej prowadzone będą już próby.
Drugi etap rozpocznie się w grudniu - o ile warunki pogodowe pozwolą. Będzie konieczne zamknięcie całej południowej pierzei Placu św. Piotra i Pawła, zbudowane zostanie tymczasowe torowisko i jezdnia dostępna wyłącznie dla zbiorkomu i poj. uprzywilejowanych. W ten sposób uda się utrzymać względną przejezdność Placu. Większość kursujących tamtędy tramwajów i autobusów zostanie zawieszonych bądź zmieni trasy, w zamian wzmocnione zostaną inne linie.
Odcinek drugi metra B obejmie stacje "Plac Piotra i Pawła" oraz węzłową z metrem A "Dworzec Średnicowy".
Odcinek będzie trudny i bardzo kosztowny z uwagi na konieczność przejścia pod dnem Fiuminy (12 metrów pod dnem) oraz na budowę pod obszarem ścisłej ochrony zabytków.
Warto zwrócić uwagę, iż w pierwszym odcinku metra B od stacji początkowej Winna Góra aż do Kamiennej mamy do czynienia z tunelem ledwie kilka metrów poniżej poziomu gruntu, co było możliwe dzięki budowie w obszarach peryferialnych, w części z nich już od momentu budowy dzielnic (Winna Góra - Tarnica - Nowodwory) zabezpieczone były gruntu pod przyszła budowę. Dalej niestety - od Uniwersytetu - wkraczamy w obszar śródmiejski.
Stacja Pl. Św. Katarzyny będzie w przyszłości węzłowa i po to by nie było konieczności prowadzenia trudnych prac pod stacją metra B już teraz zostanie przygotowana komora przyszłej stacji węzłowej z metrem C.
Metro C na razie jest w sferze planów. Jeśli gospodarka trochę ruszy może uda się otworzyć drugi front budowlany ok. 2015 roku, ale póki co priorytetem jest dokończenie co najmniej trzeciego etapu metra B, to jest doprowadzenie tej linii do stacji "Wola", co bardzo byśmy chcieli osiągnąć do końca 2014 roku, a co niestety jest zagrożone przez narastające ostatnio problemy gospodarcze.
W planach wieloletnich metro C połączy lotnisko w Summerowie przez Złote Łany, Katerinów, Plac Biskupi z osiedlami na Montroyal'u, ale o całości trasy przed 2030 rokiem nawet się nie mówi.