Teraz jest Cz 28.03.2024, 21:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Nd 5.08.2012, 21:18 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Daro85 napisał(a):
w Piekarach woleli linie innego organizatora niż PKM Bytom


Nie tak było. Rozchodziło się o połączenie Miechowic z Tarnowskimi Górami i przy jednoczesnym zagwarantowaniu jego obsługi przez PKM Bytom, czyli 735.

W zamian MZKP i PKM Świerklaniec kupiono wydłużeniem 185 do Bytomia.

Całość decyzji dot. obydwóch tych linii była podejmowana w KZK GOP, jedynie pierwszy rozkład ówczesnego 185 zrobił MZKP.

Z dzisiejszej perpektywy wygląda to tak:
1) PKM Bytom i tak to niewiele pomogło.
2) Pomogło za to dobić tramwajową ósemkę.
3) Dzisiejsze rozkłady ww. linii są straszniejsze od Yeti.
4) Mimo pewnych zapędów dot. 735 nie udało się linią miechowicką rozjechać wąskotorówki nad zalew.
5) Ktoś tam czasem z miechowickiego blokowiska przejedzie się do Tarnowskich Gór.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Nd 5.08.2012, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
4) Mimo pewnych zapędów dot. 735 nie udało się linią miechowicką rozjechać wąskotorówki nad zalew.

W późniejszym terminie PKM Bytom wymyślił inną linię do tego, która w końcu chyba nie wyjechała nawet.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Nd 5.08.2012, 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Vanessa00 napisał(a):
Nie tak było. Rozchodziło się o połączenie Miechowic z Tarnowskimi Górami i przy jednoczesnym zagwarantowaniu jego obsługi przez PKM Bytom, czyli 735.


Oj, to co kolega pisze to niestety nie do końca prawda- po pierwsze 735 w obecnej wersji jest linią młodszą od 135 w obecnej wersji i powstało zdaje się rok, czy pół roku po 135 do Ośrodka Rehabilitacji. I co do tego jestem w 100% pewien. Kolejna sprawa- ja mam jakieś 70% pewności, że 135 na trasie do TG pojawiło się w zupełnie innym terminie niż nastąpiła jego likwidacja po stronie piekarskiej. Było to przynajmniej pół roku różnicy. Kolejna sprawa- 135 w pierwszej wersji "tarnogórskiej" zdaje się kursowało przez Kopalnię Zabytkową.

Cytuj:
Z dzisiejszej perpektywy wygląda to tak:
1) PKM Bytom i tak to niewiele pomogło.


To było dużo za dawno, żeby tak wyrokować, bo jak wiadomo PKMowi najbardziej "nie pomogło" dość nieudolne zarządzanie.

Cytuj:
2) Pomogło za to dobić tramwajową ósemkę.


To też nie jest takie pewne- 185 dopiero w zmienionym rozkładzie zaczął robić za potwora. Wcześniej była to całkiem fajna linia co 30 min, która o dziwo kursowała tak samo w R i S. Dziwnym jest twierdzenie, że zastąpienie jednej linii drugą i to jeszcze kursującą podobną trasą do pierwszej mogło być jakimś potężnym zagrożeniem. Większym było raczej zwinięcie się Orła Białego.

Cytuj:
4) Mimo pewnych zapędów dot. 735 nie udało się linią miechowicką rozjechać wąskotorówki nad zalew.


Nieprawda- do tego miała służyć linia 660, której w końcu nie uruchomiono. Kursów do Zalewu w Lasowicach było zaledwie kilka na 735 i to tylko w sezonie. Było to zapewne pokłosie słynnego R1, które też do Chechła z Miechowic kursowało kilka razy na dzień.

Cytuj:
5) Ktoś tam czasem z miechowickiego blokowiska przejedzie się do Tarnowskich Gór.


No ale zapewne kolega zapomniał, że 135 na trasie do GCRu zastąpiło inną linię, tj. 148. Stąd w pierwotnej wersji planowano, by 135 w jakiś sposób obsłużył Helenkę, co z przyczyn technicznych okazało się niemożliwe.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Pn 6.08.2012, 15:31 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
4) Mimo pewnych zapędów dot. 735 nie udało się linią miechowicką rozjechać wąskotorówki nad zalew.

W późniejszym terminie PKM Bytom wymyślił inną linię do tego, która w końcu chyba nie wyjechała nawet.

Dosłownie w ostatniej chwili udało się ja uwalić, właśnie w imię ratowania wąskotorówki. To był jeden z dwóch przypadków szczęścia z mojej strony dla tej kolejki, dziś tego żałuję.

Daro85 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Nie tak było. Rozchodziło się o połączenie Miechowic z Tarnowskimi Górami i przy jednoczesnym zagwarantowaniu jego obsługi przez PKM Bytom, czyli 735.

Oj, to co kolega pisze to niestety nie do końca prawda- po pierwsze 735 w obecnej wersji jest linią młodszą od 135 w obecnej wersji i powstało zdaje się rok, czy pół roku po 135 do Ośrodka Rehabilitacji. I co do tego jestem w 100% pewien. Kolejna sprawa- ja mam jakieś 70% pewności, że 135 na trasie do TG pojawiło się w zupełnie innym terminie niż nastąpiła jego likwidacja po stronie piekarskiej. Było to przynajmniej pół roku różnicy. Kolejna sprawa- 135 w pierwszej wersji "tarnogórskiej" zdaje się kursowało przez Kopalnię Zabytkową.


Ta zwłoka czasowa wynikała z tego, że w KZK GOP numer był bożkiem; ktoś wymyślił, że nie można 135 przenieść ze wschodniej na zachodnią stronę miasta, więc projekt został opisany numerem 735; ale wtedy ktoś wymyślił, że jak tak, to musi być przetarg; a sztuka polegała na tym, że 135 vel 735 musiał mieć PKM Bytom.

Cytuj:
Cytuj:
2) Pomogło za to dobić tramwajową ósemkę.

To też nie jest takie pewne- 185 dopiero w zmienionym rozkładzie zaczął robić za potwora. Wcześniej była to całkiem fajna linia co 30 min, która o dziwo kursowała tak samo w R i S. Dziwnym jest twierdzenie, że zastąpienie jednej linii drugą i to jeszcze kursującą podobną trasą do pierwszej mogło być jakimś potężnym zagrożeniem. Większym było raczej zwinięcie się Orła Białego.


Jeśli się nie mylę, to na W był osobny rozkład, na 2 wozy, z iście tramwajowym rozwiązaniem problemu przerwy posiłkowej: rano 07, od śniadania do kolacji 37, wieczorem 07 (odjazdy z Bytomia). Skoro kierowca miał odpoczynek, to autobus nie chciał być gorszy i chciał poczekać na pełny żołądek swojego pana; pasażerowie też. Ale za to w R wyglądało to lepiej, przez co dla mieszkańców Brzezin 185 szybko stało się podstawowym środkiem transportu do Bytomia. 135 nie zagrażał 8, bo w jedną stronę jeździł cały dzień, a w drugą tylko szczytowo, ech, to były rozkłady.

Cytuj:
Cytuj:
5) Ktoś tam czasem z miechowickiego blokowiska przejedzie się do Tarnowskich Gór.

No ale zapewne kolega zapomniał, że 135 na trasie do GCRu zastąpiło inną linię, tj. 148. Stąd w pierwotnej wersji planowano, by 135 w jakiś sposób obsłużył Helenkę, co z przyczyn technicznych okazało się niemożliwe.


Nie traktuj tego proszę jako wycieczkę personalną, mimo że to działo się w KZK GOP, było daleko. Tak, nie było łatwo współpracować z panem H., mimo że miał wszystko na tacy, włącznie z pozostawaniem w grupie świętych krów PKM-owskich. Jak udowodniła historia, nie potrafił tego wykorzystać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Pn 6.08.2012, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Vanessa00 napisał(a):
Jeśli się nie mylę, to na W był osobny rozkład, na 2 wozy, z iście tramwajowym rozwiązaniem problemu przerwy posiłkowej: rano 07, od śniadania do kolacji 37, wieczorem 07 (odjazdy z Bytomia).


Oj nie było tak do końca. W R i S pamiętam jak nic odjazdy szły 12,42 i tak aż do bólu. I na 99,9% był taki sam rozkład na R i S.

Cytuj:
135 nie zagrażał 8, bo w jedną stronę jeździł cały dzień, a w drugą tylko szczytowo, ech, to były rozkłady.


Ale samo 135 przez Brzeziny było raczej marnowaniem kilometrów. Może kiedyś było to atrakcyjne połączenie, pod koniec istnienia w pierwotnej wersji tym raczej przypadkowe osoby pomykały.

Cytuj:
Tak, nie było łatwo współpracować z panem H., mimo że miał wszystko na tacy, włącznie z pozostawaniem w grupie świętych krów PKM-owskich. Jak udowodniła historia, nie potrafił tego wykorzystać.


W samym PKMie problemów było mnóstwo, choć jeszcze w 2000 roku raczej nikt nie przeczuwał aż takiego dramatu. Ba, sam pamiętam z jakimi nadziejami kierowcy patrzyli na te przechodzone Neoplany- a nie minęło kilka miesięcy i już było po wszystkim...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Pn 6.08.2012, 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Było nie wymyślać bzdur z konduktorami. Wtedy by pewnie dalej żyli jak inne PKMy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Pn 6.08.2012, 21:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
W robocze i soboty byl ten sam rozklad - wydawalo mi sie, ze do marca 2003, ale wtedy to juz raczej byly ciecia, wiec wczesniej - na Manhattanie w strone Bytomia byl wyciety kurs 9:40 i 17:40, a ostatni kurs byl o 23:10, pierwszy 5:10. 21:40 tez wyciety, a 22:40 na Harcerska. Niedziela wycieta tak jak wspominane wyzej co sie ostalo w zasadzie do wrzesnia 2011.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Pn 6.08.2012, 22:36 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Stary rozkład 185: http://www.wpk.katowice.pl/rozklady/arc ... 85/185.htm

Ewentualnie taka wersja: http://www.wpk.katowice.pl/rozklady/arc ... 85r001.htm (brak sobót w typach dni oznacza, że był ten sam rozkład co w robocze i nie został skopiowany w busmanie).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 7:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Było nie wymyślać bzdur z konduktorami. Wtedy by pewnie dalej żyli jak inne PKMy.


Obawiam się, że nie byłoby aż tak pięknie, bo ten program to była de facto brzytwa, której chwytał się tonący.
Tam akcjonariat był inny niż w PKMach.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 8:34 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Muszę powiedzieć, że do roku w którym został sprywatyzowany (1998?) bytomski PKM był moim zdaniem najlepszy. W latach 1992-1993 duża większość M11 została wyremontowana w Jamnie, jak na tamte czasy z dobrą jakością. W marcu 1994 przyszło 5 pierwszych IK415, czerwiec 2 i lipiec ostatnia #7107. Latem 1993 lub 1994 z remontów w Jamnie wróciły IK280 #185 i #186 z silnikami D10. D10 podczas remontu w Jamnie dostała też jedna M11, a może i dwie dokładnie już nie pamiętam. W XII1995 przyszły 4 nowe IK 280.70. Od 1995 M11 remontowano solidnie w Kapenie Słupsk (#7302-...7315). W X.1997 przyszły 4 IK412. Pod koniec 1998 z KZNS przyszły wyremontowane M11 z nowymi ścianami przednimi (#7316-7317). I wszystko było wręcz idealnie do ok 1998 kiedy ten PKM sprywatyzowano. Potem wiecie co było, jednynie nowe wozy to 5 Manów SL223, a tak to odkupywanie strupiałych IK 280 i M11 no i tych Neoplanów, które też już miały ponad 10lat.
Podejrzewam że inne PKMpo prywatyzacji skończyłyby tak samo, zwłaszcza katowicki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 8:42 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kilka nowych autobusów sprawiają że był najlepszy? Miał swoje plusy, oczywiście, ale tak naprawdę wszyscy wtedy jechali równym tempem. A co do prywatyzacji - błędem jest w takim przypadku prywatyzacja pracownicza, bo akcjonariusze nie mają środków na inwestycje. Prywatyzacja kapitałowa byłaby bardzo dobrym rozwiązaniem. Poza tym bytomski PKM dobiło po prostu złe zarządzanie i fatalne w skutkach decyzje kierownictwa/właścicieli (to akurat na jedno wychodzi). Gdyby nie ambicje Heinego żeby ze wszystkimi wojować i kombinować na każdym kroku to być może firma istniałaby do dzisiaj i wygrywała przetargi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 9:01 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
W tamtych czasch - połowa lat 90-tych tylko PKM Katowice kupował nowe Ikarusy, a z serii 400 żadem. Z NG w Kapenie też inne PKM były oszczędne - zwłaszcza katowickie M11. I to nie kilka autobusów jak piszesz, lecz ponad 20 (11 IK 280.70+8 IK415 + 4 Ik412). PKM Katowice czy Sosnowiec kupowały wtedy głownie "120-tki", a Gliwice się jedynie też wyrózniły kupując Daby, zresztą wysopodłogowe jak Ik280/260. nie było to napewno równe tempo. Zresztą w racji wieku szanowny Memphisie chyba te czasy niezabardzo pamiętasz..:) więc ... ale z pozostałą terscią Twojego komentarza - o przyczynach upadku się jak najbardziej z Tobą zgadzam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 9:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
A co do prywatyzacji - błędem jest w takim przypadku prywatyzacja pracownicza, bo akcjonariusze nie mają środków na inwestycje. Prywatyzacja kapitałowa byłaby bardzo dobrym rozwiązaniem.


Byłaby, ale niestety nie była wtedy realna. Inna sprawa, że to były czasy pilotażowe i wydawało się, że to wyjście było wtedy najlepsze, a taki akcjonariat był wtedy gwarantem dbania o firmę. Zresztą podobnie sprywatyzowano kilka MZKów w Polsce i te firmy istnieją do dziś.

A co do postu andrzeja69 to te akcje remontowe były związane z działaniem poprzedniego zarządu firmy, który starał się dążyć do utworzenia czegoś w postaci "Jamny-bis". Niestety nie wyszło, a zmiana akcjonariatu pociągnęła za sobą zmianę zarządu, na jak się okazało ostatni ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 10:07 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
andrzejh69 napisał(a):
W tamtych czasch - połowa lat 90-tych tylko PKM Katowice kupował nowe Ikarusy, a z serii 400 żadem. Z NG w Kapenie też inne PKM były oszczędne - zwłaszcza katowickie M11. I to nie kilka autobusów jak piszesz, lecz ponad 20 (11 IK 280.70+8 IK415 + 4 Ik412). PKM Katowice czy Sosnowiec kupowały wtedy głownie "120-tki", a Gliwice się jedynie też wyrózniły kupując Daby, zresztą wysopodłogowe jak Ik280/260. nie było to napewno równe tempo. Zresztą w racji wieku szanowny Memphisie chyba te czasy niezabardzo pamiętasz..:) więc ... ale z pozostałą terscią Twojego komentarza - o przyczynach upadku się jak najbardziej z Tobą zgadzam.


Tu nie chodzi o to co ja pamiętam, tylko o fakty. Zbytnio idealizujesz tamte czasy i PKM Bytom. Skoro piszesz, że Bytom kupował Ik280.70 to czemu nie zauważyłeś, że Katowice też takie kupowały i to o wiele więcej? Skoro przeszkadza Ci, że DAB-y były wysokopodłogowe to nie zauważyłeś, że Ik415 też takie są. Co do remontów i 120-tek - jak Bytom robił kapitalki migów i zaczynał skupować heble z całego kraju to Katowice i Sosnowiec kupowały 120-tki. Można się długo spierać co lepsze, ale ani jedno ani drugie nie oznaczało zbytniego podniesienia komfortu podróży. Jak chcesz porównywać to rób to rzetelnie, można wszystko dokładnie sprawdzić w bazie taboru.

Cytuj:
Byłaby, ale niestety nie była wtedy realna. Inna sprawa, że to były czasy pilotażowe i wydawało się, że to wyjście było wtedy najlepsze, a taki akcjonariat był wtedy gwarantem dbania o firmę.


Ciekawe czemu akurat w przypadku Bytomia gminy poszły tą drogą, a w przypadku innych PKMów już nie. Myślę, że jednak ważniejsze od "gwarancji dbania o firmę" był święty spokój z załogą na zasadzie - dostaniecie akcje, zarobicie kupę kasy, nie macie co protestować i żądać różnych restrukturyzacji.

Cytuj:
Zresztą podobnie sprywatyzowano kilka MZKów w Polsce i te firmy istnieją do dziś.


Niby które? PKSy tak, różne Transgóry również, ale z komunikacji miejskiej nie kojarzę żadnej takiej. Może w Elblągu? Ale to też nieco inne warunki funkcjonowania. Zauważ, że PKM Bytom zaczął się staczać od chwili kiedy zaczął tracić swoje "stare" linie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 10:37 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Memphis, własnie sprawdź sobie DOKŁADNIE w bazie taboru. Pisałem wcześniej ze choidzi mi o połowę lat 90 do 1998 roku keidy bytomski pKm został sprywatyzowany. PKM Kce Ik280.70 +280.37 do konca 1997 miał tylko 10 sztuk, czyli bardzo niewiele jak na 240 wozów, a dopiero w III.1998 doszła więsza ilość - 20 szt. Ik280.70. Gliwickie Daby jak Ik280/260 to I gen autobusów miejskich - podłoga 940mmm silnik w środku, ikarusy 415 to II gen. z obniżoną podłogą do 760 czy 775 mm i z silnikiem z tyłu.. Niezaprzeczalne i bez wątpienia jest też, że PKM Bytom jako pierwszy z PKM, i jako jeden z pierwszych przewoźników w Polsce kupił całkowicie niskopodłogowe autobusy (z niską podłogą na całej długości) Ik 412 które dotarły w X.1997. Niskie Many 222 dotarły dopiero do Katowic w XII.99, a do Sosnowca dopiero w latach 200x zawitała niska podłoga. Gliwickie niskowejściowe Volva to też dopiero koniec 1998/1999 rok. Heble z całego kraju Bytom skupował dopiero po 1999 roku (no parę sztuk IK 280 7205-7207 w latach 95-97 ale były świeżo po odbudowie. 120-tki zarówno Katowice jak i Sosnowiec kupowały właśnie w latach 1994-98 gdy Bytom, w tej kategori i w tym samym czasie kupował Ikarusy serii 400. Bytomskiego PkM nie bronię i nie idealizuję, lecz pokazuję przykład, jak niezłą firmę można szybko doprowadzić do upadku.
Od kiedy PKm B zaczął się staczać? A no odtąd, kiedy stał się prywatny i miasto zaprzestało prezentowania kasy na nowe autobusy, jak to ma miejsce, lub miało do całkiem niedawna w pozostałych naszych PKMach. I to też są niezaprzeczalne fakty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 10:59 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
andrzejh69 napisał(a):
Memphis, własnie sprawdź sobie DOKŁADNIE w bazie taboru. Pisałem wcześniej ze choidzi mi o połowę lat 90 do 1998 roku keidy bytomski pKm został sprywatyzowany. PKM Kce Ik280.70 +280.37 do konca 1997 miał tylko 10 sztuk, czyli bardzo niewiele jak na 240 wozów, a dopiero w III.1998 doszła więsza ilość - 20 szt. Ik280.70.


A co to za różnica czy do końca 1997, czy w marcu 1998? Bytom też parę przegubów kupił/odebrał dopiero w 1998 roku.

Cytuj:
Gliwickie Daby jak Ik280/260 to I gen autobusów miejskich - podłoga 940mmm silnik w środku, ikarusy 415 to II gen. z obniżoną podłogą do 760 czy 775 mm i z silnikiem z tyłu..


Akurat pasażerowie zauważają taką różnicę.

Cytuj:
Niezaprzeczalne i bez wątpienia jest też, że PKM Bytom jako pierwszy z PKM, i jako jeden z pierwszych przewoźników w Polsce kupił całkowicie niskopodłogowe autobusy (z niską podłogą na całej długości) Ik 412 które dotarły w X.1997.


Tylko na tym poprzestał na dłuuugie lata.

Cytuj:
Heble z całego kraju Bytom skupował dopiero po 1999 roku


Od 1996 roku.

Cytuj:
Bytomskiego PkM nie bronię i nie idealizuję, lecz pokazuję przykład, jak niezłą firmę można szybko doprowadzić do upadku. Od kiedy PKm B zaczął się staczać? A no odtąd, kiedy stał się prywatny i miasto zaprzestało prezentowania kasy na nowe autobusy, jak to ma miejsce, lub miało do całkiem niedawna w pozostałych naszych PKMach. I to też są niezaprzeczalne fakty.


I bardzo dobrze, że przestało. We wszystkich PKMach miasta powinny przestać dotować pod stołem zakupy taboru.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
andrzejh69 napisał(a):
Niezaprzeczalne i bez wątpienia jest też, że PKM Bytom jako pierwszy z PKM, i jako jeden z pierwszych przewoźników w Polsce kupił całkowicie niskopodłogowe autobusy (z niską podłogą na całej długości) Ik 412 które dotarły w X.1997.

I które były kompletnym niewypałem i najgorszym wyrobem ikarusa.
Cytuj:
120-tki zarówno Katowice jak i Sosnowiec kupowały właśnie w latach 1994-98 gdy Bytom, w tej kategori i w tym samym czasie kupował Ikarusy serii 400. Bytomskiego PkM nie bronię i nie idealizuję, lecz pokazuję przykład, jak niezłą firmę można szybko doprowadzić do upadku.

A może by tak porównać ile ich było Bo PKM Katowice tych 120mm1 to kupił 30 sztuk, do tego kilka gniotów. Sosnowiec podobną ilośc.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 11:42 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Takim kompletnym znow niewypalem Ik412 nie są, te conjamniej 10 lat wytrzymują. Pkm Bytom miał wtedy ok 95-100 autobusów a Sosnowiec i Katowice po ok 240 wiec % to udział nowego taboru był taki sam, a niskopopdłogowego: 4/100 pkm Bytom=4%, Katowice 7/240=3%, Sosnowiec wogóle ani jednej sztuki, Gliwice dopiero Volvo od 1998/95/150=3,3% więc i tak Bytom wychodzi na 1sze miejsce w udziele procentowym. Zwróćcie uwagę, że piszę cały czas o Bytomiu 1994-1998 i porównuje go z innymi w tym czasie, zanim został sprywatyzowany. Więc nie porównujcie do rzezcy które były po 2000 roku.
Adam a co niby gniot wiele lepszy od Ik412? Zdania są podzielone i na niejednym formu o tym się dyskutowało. Ja tam wole zdecydowanie Ik412.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 11:51 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
I bardzo dobrze, że przestało. We wszystkich PKMach miasta powinny przestać dotować pod stołem zakupy taboru.[/quote]

I z tym się z Tobą w 100% zgadzam, przecież jest tak że prywatni Mazami 206 jeżdzą za niższe stawki niż komunalne pkm. Taki Bytom teraz jest do przodu bo nie ma pkm - nie musi dotowac "swojego" pkm, jak również stawki za bytomskie linie są niższe bo w większości jeżdzą prywatmi +- 4zł/km a nie komunalmy za +-6zł/km. Miasto ma dotować budowę nowych torowisk tramwajowych i modernizację starych, a nie kupować firmie autobusy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zestawienie przewoźników KZK GOP
Napisane: Wt 7.08.2012, 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
andrzejh69 napisał(a):
Takim kompletnym znow niewypalem Ik412 nie są, te conjamniej 10 lat wytrzymują.

Noo, super wynik. W czasie gdy ta konstrukcja powstała inni producenci produkowali jednak leposze niskopodołogowe konstrukcje.
Cytuj:
Pkm Bytom miał wtedy ok 95-100 autobusów a Sosnowiec i Katowice po ok 240 wiec % to udział nowego taboru był taki sam, a niskopopdłogowego: 4/100 pkm Bytom=4%, Katowice 7/240=3%, Sosnowiec wogóle ani jednej sztuki, Gliwice dopiero Volvo od 1998/95/150=3,3% więc i tak Bytom wychodzi na 1sze miejsce w udziele procentowym.

Przestań się ośmieszać. Przecież to sa jakieś kompletnie marginalne różnice.
Cytuj:
Adam a co niby gniot wiele lepszy od Ik412? Zdania są podzielone i na niejednym formu o tym się dyskutowało. Ja tam wole zdecydowanie Ik412.

A czy ja gdzieś napisałem, że był lepszy?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności