Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 8:52 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Proponuję połączyć 653 z 41 - południowe Katowice będą miały bezpośrednie połączenie do Gliwic w około godzinę, sądzę że pasażerów na tych trasach (obecne 41 i 653) by przybyło, a i praca wozów była by efektywniejsza (mniej czasu zmarnowanego na postoje).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 9:36 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
^^Ciekawe, kto miałby te linie obsługiwać? ;-)
_________________ Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht! Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 10:14 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Już nie o to chodzi, chodzi o pomysł totalnego krzaka. Abstrakcyjnie by wyglądało Gliwice Plac Piastów na Brynowie. ;)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 10:20 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
motley napisał(a): Już nie o to chodzi, chodzi o pomysł totalnego krzaka. Abstrakcyjnie by wyglądało Gliwice Plac Piastów na Brynowie. ;) Taka linia ma sens. Nie trzeba dublować kilometrów na odcinku Auchan - Mikołów, poza tym tworzy się w miarę szybkie połączenie obwodowe, jakich w tej chwili w konurbacji brakuje. Wzrost pracy eksploatacyjnej na odcinku katowickim marginalny, a w Mikołowie - spadek.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 10:37 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
aso napisał(a): Taka linia ma sens. Nie trzeba dublować kilometrów na odcinku Auchan - Mikołów, poza tym tworzy się w miarę szybkie połączenie obwodowe, jakich w tej chwili w konurbacji brakuje. Wzrost pracy eksploatacyjnej na odcinku katowickim marginalny, a w Mikołowie - spadek. Tyle, że to by musiało jeździć przez Krakowską w Mikołowie, bo tam o te kilka przystanków swego czasu chryja była ;).
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 10:38 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Obydwie linie jeżdzą w przybliżonych taktach, więc zwięszenia pracy ekploatacynej by nie było. Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny). No i co z tego żeby na Brynowie pisało "Gliwice pl Piastów? Opcjonalnie by można pomyśleć żeby tę linię skierować od Brynów pętla ulicą Kłodnicką do Ligoty - Medyków. Obecnie 653 już nie wiele brakuje do krzaka i w sumie bezsens że połaczenia KZKGOP dublują połaczenia MZK Tychy na krótszych relacjach. Linia 41+653 dała by większy sens takiemu połączeniu. Mieszkańcy Borowej Wsi, Paniówek i Przyszowic zyskali by nowe, wcale nie dłuższe w czasie połączenie do Katowic, niż linia 120.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 10:50 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
andrzejh69 napisał(a): Obydwie linie jeżdzą w przybliżonych taktach, więc zwięszenia pracy ekploatacynej by nie było. Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny). IMHO kieszeniówka na Plac 750-lecia by wystarczyła, ewentualnie od Dworca, przez Plac 750-lecia i św. Wojciecha z dodatkowym przystankiem w okolicach skrzyżowania z Okrzei. Od nowego przystanku byłoby zapewnione dojście piesze do Osiedli: Norwida, Kochanowskiego i Grunwaldzkiego w czasie od 5 do 8 minut. Mając na uwadze, że KZK nie jest głównym organizatorem komunikacji miejskiej dla miasta Mikołów, standard akceptowalny.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 10:55 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
aso - no właśnie, i zobacz teraz że czas tą trasą z Gliwic do południa Katowic, jest szybszy niż 840 czy nawet 870 i gromada autubusów z placu Wolności czy nawet T16. Wg mnie obecnemu 653 grozi zagłada, bo przy skróceniu do Brynów pętla korzystać z tej linii będą wyłacznie Ci co mają bilety miesięczne, ponieważ przy jednorazowach w relacji Katowice centrum-Mikołów centrum taniej wychodzi 29 czy 45 (jeden bilet do 40 minut) niż 653+T16 (tu już bilet do 30minut nie starczy). Więc takie połączenie jest całkiem uzusadnione. Podejrzewam że w niedługi czasie by na tej linii trzeba by nawet wprowadzić przeguby ze względu na zaiteresowanie pasażerów-głownie studentów. Poza tym w Paniówkach jest bardzo fajny basen, a jak wiemy w Katowicach basenów ciekawych za wiele nie ma i mieszkańcy południowych Katowic by tam dość szybko zajechali (około 35minu)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 11:09 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
andrzejh69 napisał(a): aso - no właśnie, i zobacz teraz że czas tą trasą z Gliwic do południa Katowic, jest szybszy niż 840 czy nawet 870 i gromada autubusów z placu Wolności czy nawet T16. Zgadzam się. Na przejazd przez centrum Katowic tracisz sporo czasu. andrzejh69 napisał(a): Wg mnie obecnemu 653 grozi zagłada, bo przy skróceniu do Brynów pętla korzystać z tej linii będą wyłacznie Ci co mają bilety miesięczne, ponieważ przy jednorazowach w relacji Katowice centrum-Mikołów centrum taniej wychodzi 29 czy 45 (jeden bilet do 40 minut) niż 653+T16 (tu już bilet do 30minut nie starczy). Być może o to chodzi... Tym niemniej takie połączenie dwóch linii poprawiłoby ich atrakcyjność nie stworzy żadnego potworka, nie będzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na punktualność. andrzejh69 napisał(a): Poza tym w Paniówkach jest bardzo fajny basen, a jak wiemy w Katowicach basenów ciekawych za wiele nie ma i mieszkańcy południowych Katowic by tam dość szybko zajechali (około 35minu) Na basen rodzinka to autkiem podjedzie - szybciej i taniej. Niestety nasza komunikacja jest atrakcyjna już tylko dla singli i emerytów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 11:17 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
dla emerytów już też coraz mniej, bo na ten basen z Katowic to się parę emertów wybiera jednym autem ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 13:12 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
Szczerze powiedziawszy pomysł 653+41 podoba mi się. Ma swoje zalety, kilka wad. Można nawet "rzucić" tym pomysłem na Barbary ;-)
_________________ Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht! Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 14:31 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
andrzejh69 napisał(a): Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny). aso napisał(a): IMHO kieszeniówka na Plac 750-lecia by wystarczyła, ewentualnie od Dworca, przez Plac 750-lecia i św. Wojciecha z dodatkowym przystankiem w okolicach skrzyżowania z Okrzei. Od nowego przystanku byłoby zapewnione dojście piesze do Osiedli: Norwida, Kochanowskiego i Grunwaldzkiego w czasie od 5 do 8 minut. Mając na uwadze, że KZK nie jest głównym organizatorem komunikacji miejskiej dla miasta Mikołów, standard akceptowalny. A dlaczego to miałoby być wyrzucone z Krakowskiej? Przecież może nadal tak kursować, nie musi wszystko być pchane przez Katowicką i Św. Wojciecha. Na Katowickiej pominiętoby tylko Szpital, a na Św. Wojciecha też 1 przystanek, z którego mało kto korzysta.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 14:51 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
stachu napisał(a): ^^Ciekawe, kto miałby te linie obsługiwać? ;-) Dałosię połączyć 212 i stare 695, dasię i tutaj. Tylko musi chciećsię ;-)
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 14:55 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Przez z centrum Mikołowa niech kursuje jak chece (tzn. jak uważacie za najbardziej słuszne). Mi chodzi głównie o cel i sens połączenia 41 z 653 w jedną linię.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 15:17 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
andrzejh69 napisał(a): Przez z centrum Mikołowa niech kursuje jak chece (tzn. jak uważacie za najbardziej słuszne). Mi chodzi głównie o cel i sens połączenia 41 z 653 w jedną linię. Ja sens widzę jak najbardziej. No to jak - piszemy wniosek?
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 16:22 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Egon napisał(a): A dlaczego to miałoby być wyrzucone z Krakowskiej? Przecież może nadal tak kursować, nie musi wszystko być pchane przez Katowicką i Św. Wojciecha. Na Katowickiej pominiętoby tylko Szpital, a na Św. Wojciecha też 1 przystanek, z którego mało kto korzysta. Jeżeli chciałbyś na Brynów od Mikołowa wyjechać ul. Beskidzką, to masz wzrost pracy eksploatacyjnej, nie przekładający się na wzrost pracy przewozowej. Generujesz kilometry i naprawdę nic z tego nie masz. Jednocześnie objazd ten wbrew pozorom dosyć mocno wydłuży czas przejazdu od Brynowa. Nie będą to 3-4 minuty więcej, ale dwukrotnie więcej. Przez co możesz całkowicie zniechęcić do podróżowania tą linią na odcinku od Brynowa do Mikołowa. Stąd moja propozycja obsługi wyłącznie placu 750-lecia i przejazdu przez św. Wojciecha, aby zbilansować problem wydłużenia czasu przejazdu od Brynowa z jednoczesnym zapewnieniem obsługi tej części Mikołowa na dotychczasowym poziomie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 19:56 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
aso napisał(a): Jeżeli chciałbyś na Brynów od Mikołowa wyjechać ul. Beskidzką, to masz wzrost pracy eksploatacyjnej, nie przekładający się na wzrost pracy przewozowej. Generujesz kilometry i naprawdę nic z tego nie masz. Jednocześnie objazd ten wbrew pozorom dosyć mocno wydłuży czas przejazdu od Brynowa. Nie będą to 3-4 minuty więcej, ale dwukrotnie więcej. Przez co możesz całkowicie zniechęcić do podróżowania tą linią na odcinku od Brynowa do Mikołowa. Stąd moja propozycja obsługi wyłącznie placu 750-lecia i przejazdu przez św. Wojciecha, aby zbilansować problem wydłużenia czasu przejazdu od Brynowa z jednoczesnym zapewnieniem obsługi tej części Mikołowa na dotychczasowym poziomie. Jeśli tak, to może przez Krakowską puścić którąś z linii 37 lub 695 (ze wskazaniem na tą drugą), albo wrzucić tam 982? A z kieszeni na plac 750-lecia dla naszej nowej linii zrezygnować? W sumie jedna z najważniejszych mikołowskich linii, czyli 29, też ten plac pomija.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 20:18 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Egon napisał(a): Jeśli tak, to może przez Krakowską puścić którąś z linii 37 lub 695 (ze wskazaniem na tą drugą), albo wrzucić tam 982? A z kieszeni na plac 750-lecia dla naszej nowej linii zrezygnować? W sumie jedna z najważniejszych mikołowskich linii, czyli 29, też ten plac pomija. Dlaczego jadąc w kierunku Gliwic chcesz pominąć w Mikołowie przystanek, na którym wsiada najwięcej pasażerów?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 20:34 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Wszystko fajnie, nie zapominajcie jednak, że 653 jest funkcjonalnie i przestrzennie powiązana z innymi liniami ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Pn 3.09.2012, 20:44 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
butthead napisał(a): Wszystko fajnie, nie zapominajcie jednak, że 653 jest funkcjonalnie i przestrzennie powiązana z innymi liniami ;) A to jest jakiś zakaz jeździć z tym numerem na Tysiąclecie, albo po Osiedlu Witosa? ;). 675, 190 też sobie wędrowało :D.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|