Egon napisał(a):
Linie 685 i 686 powstały na pewno przed rokiem 1980, ale czy bezpośrednio po skróceniu 21 tego nie gwarantuję. Natomiast z całą pewnością, z gotowością podłożenia własnej głowy pod gilotynę, potwierdzam że były to linie WPK Katowice.
Spokojnie, nie mam gilotyny a ponadto należę do takich ludzi którzy kogutowi ani nawet dżdżownicy głowy by nie ucięli no i co najważniejsze nie mam żadnych podstaw by podważać prawdziwość tych informacji. Pozostaje pytanie kiedy te linie powstały oraz jak to było z chwilą zmian administracyjnych oraz powstania WPK obejmującego KM w całym nowym woj. katowickim co jednak związane było ze skróceniem 21 do Bierunia. Numeracja wskazuje na to, że te linie nie mogły powstać wówczas, w czasach gdy zaczęły pojawiać sie pierwsze 600-tki numery raczej przydzielano kolejno. Pewne jest tylko to, że pierwsza taka linia tj 632 jest w wykazie z 1978r, nie ma jeszcze wówczas 673 i 674 (na Tysiąclecie dojezdżały 4, 18 i 138). Ciekawe jednak, że 600 i 601 pojawiły się w Katowicach dużo później, czy były gdzieś indziej ?
motley napisał(a):
Myślę, że po raz kolejny trzeba podlinkować: wpk.katowice.pl/old/wpk/linie.htm
To jest wykaz z 1986r a nas tu najbardziej interesuje przełom 1975/1976, w tym znalezienie odpowiedzi na pytanie - kiedy dokładnie nastąpiła reorganizacja WPK związana ze zmianą podziału administracyjnego kraju oraz czy w tym momencie pozostały jakieś linie wykraczające poza teren działania WPK czyli poza województwo katowickie.
Uzupełniając temat dodam, ze następstwem zmian administracyjnych były także zmiany w siatce połączeń PKS, zlikwidowano bezpośrednie linie z Katowic do Istebnej, Koniakowa, Jaworzynki, Szczyrku, Brennej i może jeszcze jakieś inne.