Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Nd 2.12.2012, 13:28 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Która linia jest najgrosza w Zabrzu ?.. 17 i 18 Buhahaha zajebista sonda.
_________________ "Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Nd 2.12.2012, 13:33 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): To jest przedsmak tego, co nas czeka. W kolejnych latach trzeba będzie spłacać kredyt wzięty przez TŚ SA na program unijny - jest on ukryty w rosnącej stawce za kilometr i wtedy wszyscy będą krzyczeć, że "tramwaje są za drogie", "nie stać nas na nie" i "należy je zlikwidować". TŚ nie wzieły żadnego kredytu przecież.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Nd 2.12.2012, 14:01 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): To jest przedsmak tego, co nas czeka. W kolejnych latach trzeba będzie spłacać kredyt wzięty przez TŚ SA na program unijny - jest on ukryty w rosnącej stawce za kilometr i wtedy wszyscy będą krzyczeć, że "tramwaje są za drogie", "nie stać nas na nie" i "należy je zlikwidować". TŚ nie wzieły żadnego kredytu przecież. No dobra - wyemitowały obligacje, które zostały wykupione przez bank, jak już chcesz być taki szczegółowy. Nie widzę natomiast, by to wpływało na przyjętą w 2011 r. "Uchwałę Zarządu w sprawie: przyjęcia projektu uchwały Zgromadzenia KZK GOP w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wysokości kwoty zobowiązania i wydłużenie okresu obowiązywania umowy na świadczenie usług transportu publicznego w komunikacji tramwajowej.", gdzie stawka za 1 wozokm w kolejnych latach bardzo szybko rośnie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Nd 2.12.2012, 14:12 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
aso napisał(a): No dobra - wyemitowały obligacje, które zostały wykupione przez bank, jak już chcesz być taki szczegółowy. Hiehie to w wypadku niewypłacalności może być wyjątkowo ciekawie :). Zakładam, że miasta w tym samym banku nie mają innych nieuregulowanych zobowiązań, bo jak mają to mieszkańcy na wiek mogą zapomnieć o rozwoju ;)))). Cytuj: Nie widzę natomiast, by to wpływało na przyjętą w 2011 r. "Uchwałę Zarządu w sprawie: przyjęcia projektu uchwały Zgromadzenia KZK GOP w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wysokości kwoty zobowiązania i wydłużenie okresu obowiązywania umowy na świadczenie usług transportu publicznego w komunikacji tramwajowej.", gdzie stawka za 1 wozokm w kolejnych latach bardzo szybko rośnie. Pacta sunt sevanta- Zarząd podpisał, Zarząd wie jakie to może spowodować konsekwencje.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Nd 2.12.2012, 14:44 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): No dobra - wyemitowały obligacje, które zostały wykupione przez bank, jak już chcesz być taki szczegółowy. Nie widzę natomiast, by to wpływało na przyjętą w 2011 r. "Uchwałę Zarządu w sprawie: przyjęcia projektu uchwały Zgromadzenia KZK GOP w sprawie wyrażenia zgody na zwiększenie wysokości kwoty zobowiązania i wydłużenie okresu obowiązywania umowy na świadczenie usług transportu publicznego w komunikacji tramwajowej.", gdzie stawka za 1 wozokm w kolejnych latach bardzo szybko rośnie. No właśnie to jest dość dziwne. Bo tak po prawdzie obligacje przesunęły termin zapłaty za inwestycję o 20 lat.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Nd 2.12.2012, 14:56 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
Co jest chyba widziane jako coś pozytywnego i decydentów - chociaż może okazać się to strategia krótkowzroczna...
_________________ Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht! Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Cz 28.03.2013, 2:33 |
|
Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54 Posty: 888
|
W Gliwicach ogrodzono Pętlę Wójtowa Wieś i zaczęła się budowa czegoś. No właśnie czego. Ktoś wie co tam budują???
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Cz 28.03.2013, 23:45 |
|
mieszko966 |
|
Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18 Posty: 979 Lokalizacja: Gliwice
|
Na 90% jakiś blaszany markecik niestety.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Cz 4.04.2013, 12:41 |
|
Dołączył(a): Nd 18.07.2004, 16:13 Posty: 22 Lokalizacja: Gliwice
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Pn 31.03.2014, 10:20 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Pn 31.03.2014, 22:56 |
|
shinkadamo |
|
Dołączył(a): Wt 14.08.2007, 21:34 Posty: 276 Lokalizacja: Halymba
|
motley napisał(a): http://www.wykop.pl/link/1929306/rzez-tramwajow-czyli-jak-ameryka-odwrocila-sie-od-szyny/
Polecam komentarze ;) Od czytania tych komentarzy zabolał mnie aż w krzyżu gnat. Najbardziej mnie śmieszy argument, że tramwaje lub trolejbusy są bee, bo prąd dla nich produkuje elektrownia, która strasznie zanieczyszcza klimat - ROTFL stulecia. Najpierw trzeba wiedzieć dla kogo tak na prawdę elektrownia wytwarza prąd i jaki udział w tym mają tramwaje bądź trolejbusy.
_________________ Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa? A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Pn 14.04.2014, 23:12 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
shinkadamo napisał(a): Od czytania tych komentarzy zabolał mnie aż w krzyżu gnat.
Mnie jeszcze dodatkowo oczy, a i na nerwom czytanie tego nie służy. Sam artykuł ciekawy, chociaż niczym specjalnie mnie nie zaskoczył. Nigdy nie miałem wątpliwości, że za likwidacją tramwajów, ale także ograniczaniem w ogóle komunikacji zbiorowej stoi lobby związane z motoryzacją i przemysłem paliwowym, czasem jednak stało się to też po prostu "modą", stwarzaniem pozorów nowoczesności oraz osiąganie szybkich krótkotrwałych efektów ekonomicznych bez uwzględniania skutków w dłuższej perspektywie czasowej. Uważam, że najlepszym rozwiązaniem dla komunikacji miejskiej (pomijając metro którego zastosowanie ma sens tylko w określonych warunkach) byłby autobus elektryczny mający prawie w każdym miejscu do dyspozycji buspas. Tylko, że takie rozwiązanie na dzisiejsze warunki byłoby bardzo kosztowne, a może wręcz nierealne. Wymagałoby to używania akumulatorów bardzo pojemnych i bardzo trwałych, pojemnych na tyle by taki autobus mógł jeździć bez ładowania praktycznie przez cały dzień swojej pracy, lub przynajmniej przez połowę na liniach obsługiwanych od ok 4 rano do ok. północy. Trzeba tu pamiętać, ze pojazd taki wymagałby również energii do ogrzewania, ew. klimatyzacji, oświetlenie i elektronika to już "mały Pikuś". Odnośnie trwałości to czym byłaby mniejsza tym większe byłyby problemy z ich utylizacją. Jakie to wszystko generowałoby koszty, przy dzisiejszej technologii chyba jednak znaczeni bardziej opłacalny jest tramwaj, lub trolejbus. Nikt chyba w komentarzach nie zwrócił uwagi na - moim zdaniem - największą wadę autobusu jeśli oceniać to pod kątem ekonomii i ekologii. Chodzi mi o to, że silnik autobusu pracuje non-stop zarówno gdy pojazd jest w ruchu jak i wówczas gdy jest zatrzymany. Oczywiście - zużycie paliwa i wydzielanie spalin podczas zatrzymania jest dużo mniejsze (ale za to największe podczas ruszania i nabierania prędkości), niemniej ma to bardzo duże znaczenie właśnie w odniesieniu do autobusu KM który zatrzymuje się bardzo często zarówno na przystankach jak i ze względu na warunki ruchu ulicznego. Pojazd z silnikiem elektrycznym jest całkowicie tej wady pozbawiony, a nawet umożliwia odzysk energii podczas hamowania. Dyskusyjny jest dla mnie problem pojemności, bo chociaż nie ulega wątpliwości ocena tego z punktu widzenia kosztów, to jednak dla pasażerów lepszym rozwiązaniem jest pojazd kursujący co 10 min i zabierający 70 osób, niż kursujący co pół godziny zabierający 210 osób.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Śr 28.01.2015, 21:51 |
|
Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13 Posty: 1120
|
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1 Linia 18 od 1 lutego ma być definitywnie zamknięta i zlikwidowana tak zdecydowały Władze Rudy Ślaskiej i Kzk. To granda i chamstwo wszystko rozbija się, o głupi przepust nad Bytomką. To tylko pretekst do likwidacji ,trzeba walczyć do końca o uratowanie 18.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Śr 28.01.2015, 22:24 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Prawda jest taka, że w zasadzie nie ma o co zbytnio płakać, a ruch był przewidywalny.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Śr 28.01.2015, 23:48 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Prawda jest taka, że akurat w tym wypadku temat powinien się nazywać "zdrowy rozsądek wygrał" ;)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Śr 28.01.2015, 23:59 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
motley napisał(a): Prawda jest taka, że akurat w tym wypadku temat powinien się nazywać "zdrowy rozsądek wygrał" ;) Przyznaję się do grzechu jeżdżenia samochodem po trasie 18-tki. Jadąc od Rudy do Bytomia zawsze ze strachem patrzyłem, czy z naprzeciwka nie nadjedzie tramwaj i z przerażeniem rozglądałem się za miejscem do ewentualnej ucieczki. Szczęśliwie nigdy tramwaj mnie nie napadł. W drugą stronę strach był mniejszy, ale też uważałem na potencjalnych przeciwników jadących w kierunku Bytomia. Należy przyznać, że w dzisiejszych realiach linia tramwajowa na tej trasie nie ma racji bytu - ani droga nie jest odpowiednia, ani nie ma wystarczającej ilości pasażerów. Numerek 18 trzeba będzie przenieść gdzie indziej.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Cz 29.01.2015, 8:35 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Egon napisał(a): W drugą stronę strach był mniejszy, ale też uważałem na potencjalnych przeciwników jadących w kierunku Bytomia. Należy przyznać, że w dzisiejszych realiach linia tramwajowa na tej trasie nie ma racji bytu - ani droga nie jest odpowiednia, ani nie ma wystarczającej ilości pasażerów. Numerek 18 trzeba będzie przenieść gdzie indziej. Jak w każdej firmie- potrzebna jest jakaś zmiana i optymalizacja. Niestety trudno oczekiwać, by założenia aktualne w latach 50. XX wieku były aktualne do dziś. Linia 18 akurat przebiegała ewidentnie niezgodnie z potrzebami, jeszcze odcinek Bytom-Bobrek był w miarę, ale dalej w sumie nie było tym dokąd jechać. Pytanie co będzie kursować w zamian i jak. Ja bym to widział tak, że dokona się podziału linii 39 na 218 i 39. 39 zostanie do Rudzkiej Kuźni, zaś 218 pojedzie w relacji Bytom Dworzec- Karb- Bobrek- Piastowska- Ruda Szkoła- Ruda Południowa- i gdzieś dalej, np. do Nowego Bytomia wraz z ograniczeniem częściowym kursowania linii 39.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Cz 29.01.2015, 15:32 |
|
Dołączył(a): Cz 22.01.2015, 13:26 Posty: 208
|
Będzie linia T30 Stroszek - Biskupice i 118 Bytom Dworzec - Chebzie Pętla. Tak poinformowała pani rzecznik KZK GOP.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Cz 29.01.2015, 15:56 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Auri23 napisał(a): Będzie linia 118 Bytom Dworzec - Chebzie Pętla. Tak poinformowała pani rzecznik KZK GOP. Ale po co taka? Jakaś głupota to jest, zwłaszcza jeśli będzie kursować prosto Zabrzańską na Bobrek. Za mało luftu wożą u nas autobusy? Po jakiego do Chebzia?
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Tramwaje przegrały... Napisane: Cz 29.01.2015, 22:46 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Daro85 napisał(a): Linia 18 akurat przebiegała ewidentnie niezgodnie z potrzebami, jeszcze odcinek Bytom-Bobrek był w miarę, ale dalej w sumie nie było tym dokąd jechać.
Czyżby w Rudzie Śl. wzdłuż całej ulicy Wolności i Piastowskiej nikt nie mieszkał, no chyba, że tamtejsi mieszkańcy to miłośnicy rowerów i pieszych wędrówek. Pomiędzy Rudą Połudn, a Północną odległość wynosi ok 2km. Zgadza się, że tramwajem na tym odcinku tłumy nie jeździły ale chyba nie dlatego, że pomiędzy tymi punktami a także dalej do Chebzia jak i do Bytomia nikt się nie przemieszcza tylko raczej dlatego, że czekać na tramwaj kursujący co pół godziny i zapłacić za przejazd krótkiego odcinka 3,20 to rzeczywiście żaden interes. Moim zdaniem na likwidacji tej linii mieszkańcy Rudy Śl tak "skorzystają" jak "skorzystali" mieszkańcy Grodźca i Wojkowic na likwidacji linii 25. Zamiast kursującego regularnie co 30min tramwaju (chociaż moim zdaniem powinien jeździć częściej to i pasażerów byłoby więcej) będą mieli kursujący dużo mniej regularnie i rzadziej autobus i to niedokładnie po tej samej trasie. Linia rzeczywiście miejscami utrudnia ruch samochodowy a w pewnych punktach stanowi nawet zagrożenie bezpieczeństwa co łatwo rozwiązać wprowadzając sygnalizację sterowaną przez tramwaj. W planach jest też budowa trasy N-S a wówczas na Wolności pozostałby wyłącznie ruch lokalny i tramwaj już nikomu by nie przeszkadzał.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|