Teraz jest Śr 13.11.2019, 19:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 673 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 26.01.2015, 21:27 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1410
K 2 napisał(a):
2 zł. Podczas gdy autobus PKM Jaworzno: 1,70 zł (bilet normalny). I tutaj pewno zaskoczenie tak niskiej ceny (bo jednak temat PKM Jaworzno, pewno nie śledzą wszyscy). Dla przykładu z Osiedla Paderewskiego do Uniwersyteckiej linią A, z PKM J. zapłacimy 1,70 zł (normalny), natomiast taką 940 - 3,20 zł.

Między 2006 a 2012 rokiem na miasto Jaworzno był osobny cennik gdzie bilet kosztował 1,20 zł normalny, a ulgowy 1,10 zł żeby wyeliminować busiarzy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 26.01.2015, 21:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Od lutego na 42 zostaje opóźniony kurs, zapewne pod Johnsona, z 21:34 na 21:40. Pojedzie pięknie w tandemie z 91.

Gdzie 25 z parku wjeżdża na te kursy wariantowe, na Pułaskiego ?

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 26.01.2015, 22:08 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4119
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
P Śl napisał(a):
na Pułaskiego ?

Tak.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 26.01.2015, 22:28 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
No to super, bo z tego co widziałem to bodajże wrzucili tam zakaz ruchu z wyłączeniem dla jakiejś wspólnoty.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 27.01.2015, 11:41 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Od soboty zatramwaj T-14 co 10 (?) minut od Szopienic do Zawodzia, a od walentynek do końca maja zatramwaj T-15 co 20 (15?) minut z urzędu miasta do Zawodzia.

EDIT: Poprawka, obie od walentynek do końca maja. Ktoś wyraźnie zmienił zdanie i postanowił zrobić zamiast T-14 co 10 minut to dorzucił T-15 i chyba obie będą jeździły naprzemian co 10 minut.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Ostatnio edytowano Wt 27.01.2015, 11:48 przez P Śl, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 27.01.2015, 11:47 

Dołączył(a): Nd 4.12.2011, 21:20
Posty: 68
Kto to będzie obsługiwał?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 27.01.2015, 11:53 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Narazie nie wiadomo, ale pachnie Transgórem.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 27.01.2015, 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 677
Lokalizacja:
Świętochłowice
P Śl napisał(a):
Od soboty zatramwaj T-14 co 10 (?) minut od Szopienic do Zawodzia, a od walentynek do końca maja zatramwaj T-15 co 20 (15?) minut z urzędu miasta do Zawodzia.

EDIT: Poprawka, obie od walentynek do końca maja. Ktoś wyraźnie zmienił zdanie i postanowił zrobić zamiast T-14 co 10 minut to dorzucił T-15 i chyba obie będą jeździły naprzemian co 10 minut.

Chyba coś przysnąłem.
Możesz powiedzieć z jakiej okazji?

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 27.01.2015, 14:34 

Dołączył(a): Cz 22.01.2015, 13:26
Posty: 192
Prace w Szopienicach wymagają zawieszenia ruchu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 27.01.2015, 22:40 

Dołączył(a): Nd 2.02.2003, 22:26
Posty: 133
Lokalizacja:
Katowice
K 2 napisał(a):
Kto to będzie obsługiwał?


T-14 PKM Katowice b/Zawodzie


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Śr 28.01.2015, 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 677
Lokalizacja:
Świętochłowice
Auri23 napisał(a):
Prace w Szopienicach wymagają zawieszenia ruchu.

Dobra, ale jakie to prace dokładnie?

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Śr 28.01.2015, 10:49 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Jednotor pod Kościołem w Szopienicach istnieje od iluś już tygodni. Widać ktoś postanowił to zamknąć w całości.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Śr 28.01.2015, 21:17 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1410
P Śl napisał(a):
Od lutego na 42 zostaje opóźniony kurs, zapewne pod Johnsona, z 21:34 na 21:40.


Obecnie jest pod Johsonem 21:59, po zmianie 22:05 . Akurat będę miał popołudniówki jak wprowadzą zmiany, więc pewnie będę świadkiem niecodziennych wyścigów na autobus.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 2.02.2015, 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4102
Lokalizacja:
Ligota
K 2 napisał(a):
Też jestem zdania, że zarządzanie jaworznicką komunikacją przerosłoby wszystkich okolicznych organizatorów. Nie ukrywajmy, ale przy takiej zabudowie jak w Jaworznie, głównie niskiej z wyjątkiem śródmieścia i okolicznych osiedli, uzyskanie wyraźnych taktów, a co za tym idzie stworzenie systemu przesiadek jest bardzo utrudnione. Większość kursów linii kursujących po mieście robiona jest z uwzględnieniem funkcji. Tu szkoła, tu jakiś zakład pracy, tu przesiadka z linii z Katowic, to nie jest łatwy organizm. Mimo to, oprócz wymienionych wcześniej przeze mnie "propozycji" nie ma co zarzucić osobom pracującym nad rozkładami. Weźmy też pod uwagę, że budżet jaworznickiej komunikacji nie jest wydumany jak w KZK i na wszystko trzeba znaleźć wozokilometry.

Wracając do wątku z wydłużeniem linii A do Chrzanowa - uważam, że cała ta linia to jest marnowanie wozokilometrów. Na odcinku Łubowiec - Katowice jedzie 28 minut, a E 30 minut. Na tym samym odcinku w kierunku odwrotnym według rozkładu autobusy obu linii jadą odpowiednio 22 i 23 minuty. Czy dla tak mizernego efektu warto utrzymywać A? Nie lepiej to zlikwidować i wzmocnić oraz wydłużyć do Chrzanowa kilka kursów E? A do Byczyny J? Skorzystałyby na tym jeszcze Mysłowice. No chyba, że chodzi o skomunikowanie Osiedla Paderewskiego z Jaworznem/Chrzanowem.
A jeszcze takie pytanie organizacyjne - czy jakbym chciał zrobić sobie "kółko" linią A na trasie Chrzanów - Katowice - Chrzanów to wystarczy mi jeden bilet za 4,60?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Ostatnio edytowano Pn 2.02.2015, 22:17 przez Egon, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 2.02.2015, 22:09 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Też się nad tym zastanawiałem niedawno i dochodzę do wniosku, że jedyną wartością dodaną tej linii jest zaliczanie innych rejonów w Katowicach.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 2.02.2015, 22:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3959
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
K 2 napisał(a):
Też jestem zdania, że zarządzanie jaworznicką komunikacją przerosłoby wszystkich okolicznych organizatorów. Nie ukrywajmy, ale przy takiej zabudowie jak w Jaworznie, głównie niskiej z wyjątkiem śródmieścia i okolicznych osiedli, uzyskanie wyraźnych taktów, a co za tym idzie stworzenie systemu przesiadek jest bardzo utrudnione. Większość kursów linii kursujących po mieście robiona jest z uwzględnieniem funkcji. Tu szkoła, tu jakiś zakład pracy, tu przesiadka z linii z Katowic, to nie jest łatwy organizm. Mimo to, oprócz wymienionych wcześniej przeze mnie "propozycji" nie ma co zarzucić osobom pracującym nad rozkładami. Weźmy też pod uwagę, że budżet jaworznickiej komunikacji nie jest wydumany jak w KZK i na wszystko trzeba znaleźć wozokilometry.

Wracając do wątku z wydłużeniem linii A do Chrzanowa - uważam, że cała ta linia to jest marnowanie wozokilometrów. Na odcinku Łubowiec - Katowice jedzie 28 minut, a E 30 minut. Na tym samym odcinku w kierunku odwrotnym według rozkładu autobusy obu linii jadą odpowiednio 22 i 23 minuty. Czy dla tak mizernego efektu warto utrzymywać A? Nie lepiej to zlikwidować i wzmocnić oraz wydłużyć do Chrzanowa kilka kursów E? A do Byczyny J? Skorzystałyby na tym jeszcze Mysłowice. No chyba, że chodzi o skomunikowanie Osiedla Paderewskiego z Jaworznem/Chrzanowem.


Faktyczny czas jazdy i jego postrzeganie to dwie różne rzeczy. Po drugie - południowa część centrum Katowic ma całkiem sporo generatorów przewozów, często ignorowanych w planowaniu połączeń z innych miast, po trzecie - Mysłowice generują w szczycie opóźnienia, zatem przebieg po A4 jest jak najbardziej uzasadniony. Pomimo niewielkiej różnicy w czasie przejazdu, występuje duży efekt psychologiczny. A pętla wykonywana na wzór linii tyskich na ten moment jest najsensowniejszym sposobem przejazdu przez centrum Katowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 2.02.2015, 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4102
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Faktyczny czas jazdy i jego postrzeganie to dwie różne rzeczy.

Dziś zrobiłem sobie wypad do Chrzanowa - tam E + 319, powrót A. W każdym przypadku czas postrzegany był równy faktycznemu, ale to było poza szczytem (no, podczas powrotu szczyt się zaczynał).

aso napisał(a):
Po drugie - południowa część centrum Katowic ma całkiem sporo generatorów przewozów, często ignorowanych w planowaniu połączeń z innych miast,

Tak, to może być argument. Ale dziś na Os. Paderewskiego, Francuskiej i Warszawskiej nikt do autobusu nie wsiadł, choć kilka osób wysiadło.

aso napisał(a):
po trzecie - Mysłowice generują w szczycie opóźnienia, zatem przebieg po A4 jest jak najbardziej uzasadniony.

Do niedawna tak jeszcze było, ale teraz to już nieaktualne.

aso napisał(a):
Pomimo niewielkiej różnicy w czasie przejazdu, występuje duży efekt psychologiczny.

A tego to już kompletnie nie rozumiem. Znaczy co - jest więcej pasażerów, bo chcą się przejechać autostradą?

aso napisał(a):
A pętla wykonywana na wzór linii tyskich na ten moment jest najsensowniejszym sposobem przejazdu przez centrum Katowic.

W wykonaniu A ta pętla jest lepsza, bo tyskie linie niepotrzebnie tam mają krańcówkę, zamiast być okrężnymi (1 i 14, bo dla 4 to jest uzasadnione).

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Pn 2.02.2015, 23:51 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3959
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Pomimo niewielkiej różnicy w czasie przejazdu, występuje duży efekt psychologiczny.

A tego to już kompletnie nie rozumiem. Znaczy co - jest więcej pasażerów, bo chcą się przejechać autostradą?


Nawet jeżeli faktyczna różnica jest niewielka, przez pasażerów linia postrzegana jest jako znacznie szybsza, a efekt psychologiczny wzmacniany jest przez długi odcinek bez przystanków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 3.02.2015, 0:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4102
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Nawet jeżeli faktyczna różnica jest niewielka, przez pasażerów linia postrzegana jest jako znacznie szybsza, a efekt psychologiczny wzmacniany jest przez długi odcinek bez przystanków.

Jeśli mieszkańcy Jaworzna tak lubią jeździć autostradą, to zostawmy im to połączenie. Ale po co A wydłużać do Chrzanowa? Jak długo sięgam pamięcią, istniało połączenie Mysłowic z Chrzanowem - najpierw tymi ichnimi liniami (nie pamiętam numerów, tylko Sany na nich kursujące), potem 300, 301 i E-5, następnie E i J (były też 319S, 809, 811 i Bóg wie co jeszcze, więcej nie pamiętam). Lud jeździł tym z reguły na targ przy ul. Kaczej i z powrotem. Było jeszcze 319 do Ćmoka, gdy istniała tam fabryka domów, a targowisko było przy Mikołowskiej. Teraz targowisko jest gdzie indziej, dlatego pomyślałem, że najlepiej byłoby przywrócić dawne S, przez Mysłowice a bez Balina. Co prawda dni targowe to wtorek i piątek (jak dawniej), a giełda samochodowa odbywa się w weekendy, no ale przez resztę tygodnia jakiś mały handel też tam się odbywa. Może i teraz te potrzeby komunikayjne są mniejsze, ale na pewno całkowicie nie wygasły. Po co więc do Chrzanowa mają kursować przegubowce przez A4 z pominięciem Mysłowic? Dziś na odcinku Chrzanów - Jaworzno w SU18 była wolna połowa miejsc siedzących. Dlatego uważam, że do Chrzanowa została wydłużona najgorsza linia z możliwych.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
Napisane: Wt 3.02.2015, 8:40 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3959
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Nawet jeżeli faktyczna różnica jest niewielka, przez pasażerów linia postrzegana jest jako znacznie szybsza, a efekt psychologiczny wzmacniany jest przez długi odcinek bez przystanków.

Jeśli mieszkańcy Jaworzna tak lubią jeździć autostradą, to zostawmy im to połączenie. Ale po co A wydłużać do Chrzanowa? (...) Po co więc do Chrzanowa mają kursować przegubowce przez A4 z pominięciem Mysłowic? Dziś na odcinku Chrzanów - Jaworzno w SU18 była wolna połowa miejsc siedzących. Dlatego uważam, że do Chrzanowa została wydłużona najgorsza linia z możliwych.

Na odcinku Chrzanów - Jaworzno zawsze było mało pasażerów. Do Mysłowic - z Chrzanowa mało kto jeździ. Żyjesz przeszłością... Miejsca pracy, uczelnie są w Katowicach, a linia A daje w tym momencie najbardziej optymalną obsługę centrum, oferując trochę więcej, niż busowa konkurencja. Ale - rozumiem - wydłużono linię najgorszą z możliwych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 673 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności