Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Pt 28.08.2015, 12:09 |
|
Dołączył(a): Pn 16.04.2012, 12:22 Posty: 37
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Pt 28.08.2015, 15:30 |
|
Dołączył(a): So 29.05.2004, 15:51 Posty: 348 Lokalizacja: Świętochłowice
|
Podobnie jak drugim życiem dla wszelkich typów eNek były wagony WPK.
_________________ Tramwaje Śląskie, ratujmy co się da!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: So 29.08.2015, 7:30 |
|
Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47 Posty: 254
|
Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: So 29.08.2015, 9:56 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
poldon82 napisał(a): Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ? Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: So 29.08.2015, 20:20 |
|
Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47 Posty: 254
|
adam86 napisał(a): poldon82 napisał(a): Na jakiej zasadzie oni to produkują ? Przecież chyba jakieś prawa do tego modelu należą do pozostałości po Konstalu ? Na litość boską, jakie prawa jakie pozostałosci po Konstalu. To jest nowy wagon, który jest owszem nieco do 105tki podobny i tyle. Wózki mają podobną konstrukcję i pudło nieco też, ale głównie z wyglądu. Cała reszta nie ma związku z owym wagonem. Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ? Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ? -------------------------------------------- Jak wygląda sprawa wagonów niskopodłogowych w regionie. Bo podobno autobusy wysokopodłogowe mają być wycofane od 2017r. Czy dla tramwaju jest też jakiś wyznaczony termin ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: So 29.08.2015, 21:01 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: So 29.08.2015, 23:20 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
poldon82 napisał(a): Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?
Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka. Cytuj: Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ? Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Nd 30.08.2015, 8:25 |
|
Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47 Posty: 254
|
adam86 napisał(a): poldon82 napisał(a): Chodzi mi właśnie o kwestię tych podobieństw, dlaczego tworząc nowy wagon brnęli w tę stronę ?
Bo chodziło ot o, żeby obniżyć koszty, moderus alfa to był de facto nowy wagon, tzn nowe pudło na starych wózkach. Wobec powyższego zbudowano w ramach rozwoju tamtej konstrukcji nowy wagon, stad bryła jest w ogólnym zarysie podobna do alfy. Ale ze stopiątką ma niewiele wspólnego, inne materiały, inny rozkład wnętrza, kompletnie inna elektryka. Cytuj: Gdybym zbudował 4 drzwiowego Malucha z innym silnikiem to chyba raczej nie mógłbym go produkować mimo iż różniłby się od pierwowzoru ? Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa? Właśnie moje zarzuty dotyczyły głównie bryły wagonu. Dzięki za rozwianie wątpliwości. motley napisał(a): No cóż, biorąc pod uwagę to, że na stanie wg strony TŚ jest prawie 280 wagonów wysokopodłogowych, a po dotarciu Bet ogółem niskopodłogowych będzie niecałe 60, to jeszcze, jeszcze :> no i żadne miasto w Polsce jeszcze tego nie dokonało. Szkoda, ale pomału może w końcu tabor się odmłodzi i będzie bardziej nowoczesny :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Nd 30.08.2015, 8:43 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa? Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Nd 30.08.2015, 9:05 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;) Hehehe, na szczęście na drogach regionu coraz bardziej popularny jest jedyny i niepowtarzalny SOR BN12 ["multipla wśród autobusów", "autobus dwupiętrowy" (!)]. :D
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Nd 30.08.2015, 22:54 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Daro85 napisał(a): adam86 napisał(a): Bo? A czemu jelcz sobie mógł produkowac Vecto, które w dużej mierze jest zerżniętą konstrukcją eMaeNa? Łokurna, ale macie problemy- prawda jest taka, że co drugie auto na drogach jest przeróbką, lub częściową kopią jakiegoś innego modelu ;). Już nie mówię o tak oczywistych przykładach jak autka koncernowe (typu podobieństwa między Skodą, Seatem i VW), ale w większości części produkują jedni i ci sami (Lear, Tenneco, Delphi, Nexteer, BWI, Valeo itd.) Nie żadne podobieństwa, tylko de facto te same modele, one się tylko nieco różnią wizualnie, a np. Corsa i Punto to ten sam samochód.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Śr 2.09.2015, 5:31 |
|
Dołączył(a): Pn 14.04.2008, 16:45 Posty: 440 Lokalizacja: TG
|
Na Stroszek dotarl dziś w nocy nowy Moderus. Stoi na lawecie zaraz za bramą.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 18:44 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego, nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 20:05 |
|
Dołączył(a): Nd 8.02.2015, 12:24 Posty: 229
|
To na jaką linię niby miałyby trafić? Żeby nie woziły powietrza jak często w 4 i 15 a udział pociągów niskopodłogowych był dla Ciebie zadowalający?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 20:46 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
No to łopatologicznie. ja napisał(a): Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami. Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 20:55 |
|
Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13 Posty: 982 Lokalizacja: Sosnowiec
|
motley napisał(a): Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...) Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum? motley napisał(a): (...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami. Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia. Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 20:59 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
motley napisał(a): Na linii 7 jest teraz 11 pociągów. Jeśli 4 z 11 pociągów będą obsługiwane betami (a pewnie tak będzie - Stroszek dostanie ich 6, a rezerwa stać musi), daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę. No to jaką inną trasę proponujesz?
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 21:00 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
DW napisał(a): motley napisał(a): Jak piszą koledzy z Forum Tramwajów Śmiesznego (...) Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum? No właśnie, dlaczego nie z forum tramwajów śmiesznych? motley napisał(a): (...) nówki sztuki mają trafić na linię 7. Jest to pomysł dość dziwaczny, o ile nie zmieni się obsada taborowa innych poza tymi maksymalnie czterema pociągami. Zważywszy, że 6 sztuk ma trafić do zajezdni w Bytomiu to "siódemka" jest najrozsądniejszą linią dla nich. Na większości odcinków torowisko jest zmodernizowane, jest to jedna z ważniejszych linii, na której występują dość spore napełnienia. Dobrze, że wozy niskopodłogowe zaczynają się pojawiać na kolejnych trasach, bo jest to znaczne ułatwienie dla osób mających trudności z poruszaniem się. Nawet jeśli na 7 nadal na pozostałych pociągach zostaną solówki to i tak lepiej jak przynajmniej na części z nich pojawią Bety.[/quote] Stroszek wystawi na 7 Bety, a Zawodzie Citadisy. Pewnie jakieś solówki też będą.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 21:03 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4388 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
motley napisał(a): daje to długi tramwaj w losowych porach i losowych miejscach. Rozumiesz już? To nie poprawi sytuacji na linii ani trochę. Jeśli Bety zostaną oznaczone w rozkładzie jazdy to nie będą pojawiać się w losowych porach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zakup nowego taboru niskopodłogowego oraz niskowejściowe Napisane: Wt 8.09.2015, 21:06 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: Z czystej ciekawości - dlaczego przekręciłeś nazwę forum? Z czystej ciekawości - pytasz poważnie?
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|