Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: So 17.10.2015, 11:46 |
|
david82 |
|
Dołączył(a): Śr 8.01.2003, 14:43 Posty: 1256 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Proponuję tutaj zadawać wszelkie proste lub głupie pytania co do których nie ma sensu tworzyć nowego wątku :)
Pierwsze pytanie - dlaczego w używkach sprowadzanych z Niemiec które mają jeden uchylany lufcik, ów lufcik umieszczony jest w najmniej potrzebnym i w najbardziej bezsensownym miejscu - czyli na ostatnim oknie? Co autor takiego rozwiązania miał na myśli ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: So 17.10.2015, 21:16 |
|
Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44 Posty: 902
|
Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: So 17.10.2015, 21:20 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Inne pytanie:
czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden? Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach?
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: So 17.10.2015, 23:42 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13992 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Daro85 napisał(a): Inne pytanie:
czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden? Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach? Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 1:14 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
adam86 napisał(a): Daro85 napisał(a): Inne pytanie:
czemu w części polskich miast tramwaje w składach jeżdżą na 2 pantografy, a u nas na jeden? Ma to jakikolwiek sens w obecnych czasach? Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach. A to się coś zmieniło od czasów, gdy po przejechaniu sanek sterujących rozjazdem jest on blokowany w zadanej pozycji i ewentualne strącenie sanek drugim pantografem i tak nic nie zmieni, bo dopiero przejazd przez zwalniacz blokady umożliwia zmianę przełożenia zwrotnicy? Poważnie pytam, może coś się zmieniło od zamierzchłych czasów...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 4:16 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
Nie wiem jak teraz, ale kiedyś blokady w GOP były ułomne, dało się samemu sobie podciąć zwrotnicę (drugim pantografem). Otóż ta blokada nie dezaktywowała sanek, tylko powodowała cofnięcie ostrzy ułamek sekundy po próbie ich ponownego przełożenia. W efekcie przez ten krytyczny moment ostrze nie przylegało ściśle, więc wystarczyło mieć pecha i trafić kołem (pierwszego wagonu) na ten moment "drgnięcia".
Ostatnio edytowano Nd 18.10.2015, 16:59 przez Vanessa00, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 9:01 |
|
Marcin Nawrot |
|
Dołączył(a): Nd 25.04.2010, 8:49 Posty: 985 Lokalizacja: Łaziska Górne
|
Rozjazdy rozjazdami ale chodzi też o brak kabla WN na dachu tramwajów np. w Warszawie czy Częstochowie gdzie jeździ się na dwóch patykach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 9:47 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Marcin Nawrot napisał(a): Rozjazdy rozjazdami ale chodzi też o brak kabla WN na dachu tramwajów np. w Warszawie czy Częstochowie gdzie jeździ się na dwóch patykach. A czemu w Krakowie bywały jazdy na pierwszy i trzeci? Skoro drugi jechał z opuszczonym to kabel musiał być...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 13:30 |
|
Dołączył(a): Pt 13.08.2010, 10:32 Posty: 269 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził...
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 18:58 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 19:08 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4389 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 21:07 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13992 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije? A kiedy takie cos miało miejsce?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 21:41 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije? A kiedy takie cos miało miejsce? Kiedy jakie coś miało miejsce?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 22:03 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): Zadanie domowe, sprawdzić w jaki sposób są sterowane rozjazdy w GOP, a w jaki w innych miastach. ;-) z obserwacji wynika, że w GOPie w 99% są sterowane na wajchę :P.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Nd 18.10.2015, 22:46 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13992 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
YoMaHa napisał(a): adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije? A kiedy takie cos miało miejsce? Kiedy jakie coś miało miejsce? Jeżdżenie na pierwszy i trzeci bigiel.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Pn 19.10.2015, 10:37 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): pycio1400 napisał(a): Bo w trojskladzie był za duży pobór prądu i jeden patyk by sobie nie poradził... Ale w GOPu przykładowo jeździły na pierwszy i drugi. Dlatego Kraków trochę dziwny układ jednak. ATSD to wtedy w GOPu nie było problemu ze zwrotkami? Z innej beczki - gdzie jeżdżą/jeździli na trzy kije? A kiedy takie cos miało miejsce? Kiedy jakie coś miało miejsce? Jeżdżenie na pierwszy i trzeci bigiel. W tej chwili nie jestem w stanie tego ustalić. Dam znać ASAP.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Pt 30.10.2015, 17:00 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Pytanie z kategorii historia: czy WPK Katowice (niekoniecznie linie handlowe) miało kiedykolwiek styk z autobusami częstochowskimi i cieszyńskimi? Jakieś przewozy do Huty Miasteczko czy KWK Morcinek?
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Pt 30.10.2015, 17:23 |
|
Jelczu |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55 Posty: 2318 Lokalizacja: Katowice
|
nemo333 napisał(a): Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy? Tak, otwarcie owych lufcików daje naprawdę świetną cyrkulację powietrza z tyłu. To pewnie jakiś wymóg w Niemczech był, jeśli klima zdechnie na chwilę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: Pt 30.10.2015, 22:00 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Jelczu napisał(a): nemo333 napisał(a): Może dlatego że w tym obszarze jest najcieplej (od silnika i innych podzespołów) a wentylacja jest utrudniona przez brak ostatnich drzwi w większości egzemplarzy? Tak, otwarcie owych lufcików daje naprawdę świetną cyrkulację powietrza z tyłu. To pewnie jakiś wymóg w Niemczech był, jeśli klima zdechnie na chwilę. Akurat taka kompletacja wnętrza nie ma nic wspólnego z klimą, vide MANy NLxx2 czy choćby porównanie układu okien między .26 a .02 (solo odpowiednio .04 do .02).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: KPP - Kącik Prostych Pytań Napisane: So 31.10.2015, 20:18 |
|
markus |
|
Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59 Posty: 153 Lokalizacja: BYTOM
|
inżinier napisał(a): Pytanie z kategorii historia: czy WPK Katowice (niekoniecznie linie handlowe) miało kiedykolwiek styk z autobusami częstochowskimi i cieszyńskimi? Jakieś przewozy do Huty Miasteczko czy KWK Morcinek? Za czasów WPK Katowice były na pewno 4 linie - przewozy pracowników z Huty Miasteczko - w rejon nigdy nie obsługiwany przez katowicką komunikację miejską. Linie te obsługiwała zajezdnia Świerklaniec. Były to: 1. Linia 132 - Koziegłowy 2. Linia 139 - Herby 3. Linia 144 - Lubliniec przez Koszęcin 4. Linia 146 - Woźniki Na pewno linie istniały w latach 60-tych, obsługiwane przez m.in. Ikarusy 66. Bardzo często można było zobaczyć owe autobusy na zajezdni Świerklaniec z tablicami kierunkowymi za szybą. Prawdopodobnie na początku lat 70-tych albo i wcześniej, zostały wszystkie przejęte przez PKS Lubliniec, Częstochowa i Zawiercie, ponieważ z takich oddziałów można było zobaczyć autobusy na parkingu przed hutą. Dość długo jeszcze na parkingu były stare tablice kierunkowe z podanymi wcześniej numerami linii. Nawet autobusy PKS miały na swoich tablicach kierunkowych dawne numery linii WPK do pewnego czasu. Tyle pamiętam z owych czasów, być może było wcześniej jeszcze więcej linii pracowniczych obsługiwanych przez WPK w kierunku częstochowskim ale tego już nie wiem.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|