Teraz jest Cz 28.03.2024, 14:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Śr 20.01.2016, 17:44 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Linia 269 została przekierowana do Siewierza, po tym jak PKS przestał obsługiwać Nowe Wioski, itp miejscowości. a mieszkańcy byli przysłowiowo odcięci od świata. Być możę PKS w Będzinie jeszcze tam docierał w tym czasie ale ilość kursów była znikoma. Co do linii 269 to kursowała ona jeszcze w okresie panowania PKS Będzin po pólnocnej częsci obecnego powiatu będzinskiego. Na pewno był kurs do Boguchwałowic przez Przeczyce, Mierzęcice na którym widziałem raz nawet 4419. Generalnie trasa to było,kilka kursów okrężnych Będzin -Mierzęcice-Będzin, które prawdopodobnie jechały od Przeczyc do Nowej Wsi raz przez Sadowie, a raz przez Toporowice, dalej do Mierzęcic z podjazdem do Boguchwałowic i dalej do Przeczyc, Wojkowic Kościelnych wracając tym samym do Będzina. Co do przeguba na tej linii to powodem było piątkowe bądz niedzielne popołudnie letnią porą, gdzie pracownicy WPK udawali się liniowym kursem do Ośrodka Wypoczynkowego WPK w Boguchwałowicach, generalnie linię obsługiwał Będzin. W okolice Boguchwałowic, Mierzęcic, Targowic i tym podobnych wiosek docierała linia 141 i chyba 140, na pewno w formie przewozów pracowniczych KWK Julian/ Cementowni Saturn zgarniając pewnie pod drodze pracowników innych zakładów pracy z Wojkowic i okolic. Daleko dedukując pozostałością linii 14X w tamtym rejonie była linia 142 będąca charakterem podobną do 140 i 141 tyle że dla Huty w Miasteczku Śląskim.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Cz 21.01.2016, 22:43 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Trochę bazgrołów, bodajże z 1991 lub 1992 roku.:
Będzin Kościuszki - m. in. 269 z poprawkami, początkowo tylko 4 kursy każdego dnia, później 8:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... up3wxy.jpg

Będzin Kościuszki - m. in. 105 do Mierzęcic przez Gródków i Strzyżowice oraz 46 do Bańgowa:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... qfskau.jpg

Mierzęcice GRN, Boguchwałowice, Zakamień - m. in. 141:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... qowpsv.jpg

Tabele z rozkładu jazdy PKS 1990/1991:
- 4112: Sosnowiec - Będzin - Siewierz - Nowa Wioska:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... 7iqv9v.jpg
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... ie8sea.jpg

- 4117: Sosnowiec - Będzin - Malinowice - Mierzęcice:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... 9mvnp5.jpg

- 4118: Sosnowiec - Będzin - Przeczyce - Mierzęcice:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... 98ucdc.jpg


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Pt 22.01.2016, 18:39 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
JacekSo napisał(a):
http://i225.photobucket.com/albums/dd312/jacekso/DSC_4265_zpsx8up3wxy.jpg

Biska: jest 16.35, powinno być 6.35.

269: te 2 pierwsze kursy w R i W nie zostały zachowane w nowym rj.
W pierwszym rj, tym z 4 kursami, rano jeździł Będzin, po południu Zagórze.
Trasa od Przeczyc biegła jednokierunkowo przez Targoszyce, Nw. Wieś, Mierzęcice, Zakamień do Przeczyc. Postój na przystanku Przeczyce Camping, zawsze na powrocie.

Po zmianie powstało chyba 11 par, włącznie z tymi rozpisanymi od godziny 12.02.
Trasa od Zakamienia uległa zmianie w ten sposób, że doszedł przejazd przez Niwiska, Mierzęcice Bankową w górkę, Targoszyce (odtąd teraz dwukierunkowo) do Przeczyc. Postój na Bankowej.

Potem wyleciał kurs Będzin - Mierzęcice z 1 wozu i Mierzęcice - Będzin z 2 wozu - tym sposobem na jednym z porannych kółek powstało ok. 90 minut postoju wyrównawczego w Mierzęcicach.
W międzyczasie przystanek z Bankowej został przeniesiony na pętlę.

Cytuj:
http://i225.photobucket.com/albums/dd312/jacekso/DSC_4266a_zpswzqfskau.jpg

107 o godz. 8.43 i 11.07 - przez Wojkowice - skierowane tędy tylko ze względu na rejonizację przychodni okulistycznej w Grodźcu (!).

Cytuj:
http://i225.photobucket.com/albums/dd312/jacekso/DSC_4266_zpsolqowpsv.jpg

141 wtedy już nie jeździł codziennie, o ile kiedykolwiek tak było.
Rolnicy nie byli zwykli do pracy w niedziele, a świąteczną dniówkę zawsze można było zrobić na papierze - wystarczyło dobrze żyć ze sztygarem, a jak był miastowy - zjednoczyć sobie kawałkiem tuszy.
To już jest końcowy rj, po ograniczeniu do obsługi I zmiany.

K-ce Sokolska - załapała się pierwsza wersja 800, o której była mowa w tym temacie - a jednak była na rozkładach, przynajmniej w K-cach - z tego wniosek.

Tabele z rozkładu jazdy PKS 1990/1991: brakuje mi w nich jeszcze kursów targowych, np. do Dąbia, w stylu 8.00 T, 10.10 T. I dwóch par do Koziegłów.

pat napisał(a):
Generalnie trasa to było,kilka kursów okrężnych Będzin -Mierzęcice-Będzin, które prawdopodobnie jechały od Przeczyc do Nowej Wsi raz przez Sadowie, a raz przez Toporowice, dalej do Mierzęcic z podjazdem do Boguchwałowic i dalej do Przeczyc, Wojkowic Kościelnych wracając tym samym do Będzina. Co do przeguba na tej linii to powodem było piątkowe bądz niedzielne popołudnie letnią porą, gdzie pracownicy WPK udawali się liniowym kursem do Ośrodka Wypoczynkowego WPK w Boguchwałowicach, generalnie linię obsługiwał Będzin.

Tak było, podjeżdżał do Boguchwałowic w razie potrzeby, w czasie postoju na przystanku Przeczyce Camping. W praktyce jeździł jak chciał - jak się komuś nie podobało - mógł nie korzystać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Cz 14.04.2016, 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Takie pytanie. Kiedy pętla Maczki Stare przestała być końcowym przystankiem dla 622? (chyba przełom lat 80./90. ale nie mam pewności)

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Fajne lata 90. w Zagłębiu
Napisane: Nd 24.04.2016, 21:54 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
Takie pytanie. Kiedy pętla Maczki Stare przestała być końcowym przystankiem dla 622? (chyba przełom lat 80./90. ale nie mam pewności)


Przypuszczalnie przy porządkowaniu tras tamtej części Sosnowca - początek lat 90.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności