Teraz jest Cz 28.03.2024, 14:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 617 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Śr 20.01.2016, 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
http://katowice.tvp.pl/23500113/8012016

Wystąpienia Romana po prostu wspaniałe!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Cz 10.03.2016, 18:18 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
http://m.katowice.wyborcza.pl/katowice/ ... rects=true


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Cz 10.03.2016, 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Wzmiankowane plany były prezentowane w zeszłym roku, zaskakujący jest tylko "zapał" Chorzowa do reaktywacji 12.

O wiele ciekawszym zdzisiem, związanym z tematem, jest źródło mojej sygnaturki: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... z42VbYpJQq

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Cz 10.03.2016, 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Ciekaw jestem, na ile to próba medialnego przykrycia niewyobrażalnych sukcesów ŚKUP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Cz 10.03.2016, 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
inżinier napisał(a):
Wzmiankowane plany były prezentowane w zeszłym roku, zaskakujący jest tylko "zapał" Chorzowa do reaktywacji 12.

O wiele ciekawszym zdzisiem, związanym z tematem, jest źródło mojej sygnaturki: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... z42VbYpJQq


Czy to na pewno pisał pan Jedlecki, czy też skopiowano to z jakiegoś dzieła Hansa Christiana Andersena? ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Cz 10.03.2016, 23:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
nemo333 napisał(a):
http://m.katowice.wyborcza.pl/katowice/1,106509,19747195,tramwaje-slaskie-chca-polaczyc-sosnowiec-z-katowicami-zupelnie.html?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&utm_campaign=lokale&disableRedirects=true

Niech to wklei w calosci.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 11.03.2016, 0:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
nemo333 napisał(a):
http://m.katowice.wyborcza.pl/katowice/1,106509,19747195,tramwaje-slaskie-chca-polaczyc-sosnowiec-z-katowicami-zupelnie.html?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&utm_campaign=lokale&disableRedirects=true

Niech to wklei w calosci.

m.katowice.wyborcza napisał(a):

Tramwaje Śląskie chcą połączyć Sosnowiec z Katowicami zupełnie nową linią

Przemysław Jedlecki 2016-03-10

Prezes Tramwajów Śląskich Tadeusz Freisler zapowiedział, że firma wybuduje 23 kilometry nowych torowisk. A w planach jest jeszcze połączenie tramwajem Sosnowca z Dąbrową Górniczą, sosnowieckich Milowic z centrum Katowic oraz Chorzowa z Siemianowicami Śląskim i Katowicami.


Tadeusz Freisler: - Miasta europejskie w latach 70. i 80. odchodziły od tramwajów, ale teraz do nich wracają. Pociąg nie rozładuje ruchu lokalnego na krótkich odcinkach, autobus stanie w korku, a metro nie zawsze jest dostępne GRZEGORZ CELEJEWSKI


Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
ad

W Katowicach trwa dwudniowa konferencja "Tramwaj - sprawny, efektywny środek komunikacji miejskiej". To jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych komunikacji publicznej. Biorą w nim udział specjaliści i przedstawiciele spółek tramwajowych z całej Polski.

Tadeusz Freisler, prezes Tramwajów Śląskich, mówił podczas konferencji o tym, że w aglomeracji katowickiej jest najbardziej rozległa i najdłuższa sieć komunikacji tramwajowej w Polsce. - To 340 kilometrów pojedynczego toru. Sięgamy od Bytomia i granic Gliwic do Dąbrowy Górniczej - mówił. Dodał, że każdego dnia w trasie jest ponad 200 wagonów.

Prezes przypomniał też o zakończonym już projekcie przebudowy torowisk oraz trakcji i kupowaniu nowych tramwajów. - Zmodernizowano m.in. 63 kilometry torowisk, kupiono 42 nowe tramwaje oraz wyremontowano 75 pociągów typu 105Na - mówił Freisler.

Tramwaje Śląskie: Mamy 100 kilometrów torów na poziomie europejskim

Przebudowano torowisko m.in. na ul. 3 Maja w Katowicach, Armii Krajowej w Chorzowie czy przy ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej, wybudowano też nową myjnię dla tramwajów, która powstała w zajezdni w Zawodziu.

- Całkowity koszt projektu to 626 mln zł netto, a dofinansowanie z Unii Europejskiej to 490 mln zł - dodał prezes Freisler.

Podkreślił, że do wydatków trzeba jeszcze doliczyć około 120 mln zł, które przy okazji wydały miasta na remonty chodników oraz ulic. W tej chwili TŚ mają około 330 tramwajów, ale niskopodłogowe pociągi stanowią tylko 18 proc. taboru. - Dziś mamy 100 kilometrów torowisk, które mają europejski standard - dodał na zakończenie.

Tramwaje Śląskie chcą budować nowe linie

Prezes zapowiedział też, że w ramach unijnego budżetu na lata 2014-2020 firma chce wydać aż 885 mln zł na inwestycje.

- M.in. na budowę 23 kilometrów nowych odcinków torowisk. Chodzi o połączenie Zagórza z Klimontowem w Sosnowcu czy trasę z Brynowa do ulicy Bażantów w Katowicach. Planujemy też kupno 44 nowych pociągów - mówił Freisler.

Dodał, że w dalszych planach jest połączenie tramwajem Sosnowca z Dąbrową Górniczą (wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich). - Prosi się też o połączenie sosnowieckich Milowic z centrum Katowic - mówił. Jego zdaniem tramwaj mógłby biec przez Dąbrówkę Małą oraz Bogucice do pętli Słonecznej. Taki przebieg gwarantowałby dużą ilość pasażerów.

- Dziś jednak najbardziej realne wydaje się jednak połączenie centrum Chorzowa z Siemianowicami Śląskimi oraz Katowicami. Rozmowy z władzami Chorzowa w tej sprawie już się odbyły - podkreślił.


Włala ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 11.03.2016, 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Jakies wybory idą czy jak, że czytamy podobne pierdolety?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 11.03.2016, 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
adam86 napisał(a):
Jakies wybory idą czy jak, że czytamy podobne pierdolety?
Do sejmiku, jak medalikorze się usamodzielnią. :P

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 11.03.2016, 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Jakies wybory idą czy jak, że czytamy podobne pierdolety?


Jakie pierdolety? Przecież to są plany a przede wszystkim zachcianki spółki. Oczywistym jest, że nie jest to tożsame z planami włodarzy miast. Władze Tramwajów Śląskich aby działać teoretycznie na korzyść spółki i pokazywać światu, że im zależy będą co jakiś czas przypominać swoje zamierzenia, które nigdy się nie ziszczą. A zatem nie nazwałbym tego "pierdoletami" tylko planami spółki które nigdy nie zostaną zrealizowane przez "niedasizm" panujący w urzędach gmin. Z drugiej strony nie można mówić też o jakiejś widocznej woli rozwijania sieci przez Tramwaje Śląskie w obliczu braku jakiegokolwiek lobbowania z ich stronny na rzecz inwestycji, które można by przeprowadzić nawet bez wsparcia unijnego. Mam na myśli np. budowę kilkuset metrowej, jednotorowej trasy wzdłuż ulicy Konduktorskiej w Katowicach, reaktywację linii nr. 12 w części katowickiej czy też stworzenia pętli na Placu Miarki.

Bardziej ciekaw jestem czy realizacja trasy wzdłuż ulicy Grundmanna w Katowicach będzie przewidywała utworzenia rozjazdów pozwalających na przyszłe przedłużenie linii wzdłuż ulicy Stęślickiego? Albo czy rozpoczynająca się w tym roku budowa brynowskiego P&R będzie przewidywać budowę torów dla Tramwaju Odrodzenie czy też miasto sobie wybuduje do 2017r. piękne centrum przesiadkowe a w 2018r. Tramwaje Śląskie przyjadą z buldożerami i przekopią połowę centrum "bo się nie dogadali z miastem".

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 11.03.2016, 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala. napisał(a):

Jakie pierdolety? Przecież to są plany a przede wszystkim zachcianki spółki.

Czyli pierdolety:P
Cytuj:
Oczywistym jest, że nie jest to tożsame z planami włodarzy miast. Władze Tramwajów Śląskich aby działać teoretycznie na korzyść spółki i pokazywać światu, że im zależy będą co jakiś czas przypominać swoje zamierzenia, które nigdy się nie ziszczą. A zatem nie nazwałbym tego "pierdoletami" tylko planami spółki które nigdy nie zostaną zrealizowane przez "niedasizm" panujący w urzędach gmin.

To nie są zadne plany spółki, plany spółki to się zapisuje w stosownych dokumentach a nie w gazecie.
Cytuj:
reaktywację linii nr. 12 w części katowickiej

Jakiej części katowickiej?
Cytuj:
Bardziej ciekaw jestem czy realizacja trasy wzdłuż ulicy Grundmanna w Katowicach będzie przewidywała utworzenia rozjazdów pozwalających na przyszłe przedłużenie linii wzdłuż ulicy Stęślickiego?

A po co miałby tam jechać tramwaj? I niby dokąd.
Cytuj:
Albo czy rozpoczynająca się w tym roku budowa brynowskiego P&R będzie przewidywać budowę torów dla Tramwaju Odrodzenie czy też miasto sobie wybuduje do 2017r. piękne centrum przesiadkowe a w 2018r. Tramwaje Śląskie przyjadą z buldożerami i przekopią połowę centrum "bo się nie dogadali z miastem".

Do 2017 nikt nie zdąży wybudować żadnego centrum przesiadkowego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 11.03.2016, 20:20 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
adam86 napisał(a):
Cytuj:
reaktywację linii nr. 12 w części katowickiej
Jakiej części katowickiej?
Przywrócenie ruchu na odcinku od Bytkowa do pl. Alfreda i dalej do Katowic, z opcjonalną przebudową pętli:
http://wpk.katowice.pl/images/tnb/tnb1.jpg
http://wpk.katowice.pl/images/tnb/tnb2.jpg
Wersja budżetowa do zrobienia nawet siłami TŚ.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 11.03.2016, 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
butthead napisał(a):
http://wpk.katowice.pl/images/tnb/tnb2.jpg

A do Michałkowic albo os. Węzłowiec nie dałoby się tej linii wydłużyć? Tam można by jakąś normalną pętlę zrobić...

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: So 12.03.2016, 0:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
adam86 napisał(a):
Cytuj:
reaktywację linii nr. 12 w części katowickiej
Jakiej części katowickiej?
Przywrócenie ruchu na odcinku od Bytkowa do pl. Alfreda i dalej do Katowic, z opcjonalną przebudową pętli:
http://wpk.katowice.pl/images/tnb/tnb1.jpg
http://wpk.katowice.pl/images/tnb/tnb2.jpg
Wersja budżetowa do zrobienia nawet siłami TŚ.

Ma to mniej więcej podobny sens jak 13 na odcinku od Alfreda do Siemianowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: So 12.03.2016, 21:12 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Jego zdaniem tramwaj mógłby biec przez Dąbrówkę Małą oraz Bogucice do pętli Słonecznej.

Dojazd z centrum Katowic do Milowic przez Słoneczną pętle i dalej Bogucice moim zdaniem jest pomysłem nie najlepszym, trasa byłaby bardzo wydłużona i przejazd trwałby dużo dłużej niż obecnie autobusem. Ta linia powinna biec od ronda gen. Ziętka przez "strefę kultury' i obok Muzeum Śl - chyba dałoby się tam miejsce wygospodarować, zresztą kiedyś w jakichś perspektywicznych planach przewidywano tam linię tramwajową.
Cytuj:
Dziś jednak najbardziej realne wydaje się jednak połączenie centrum Chorzowa z Siemianowicami Śląskimi oraz Katowicami.

A jakież to miałoby być nowe połączenie centrum Chorzowa z Katowicami?
Kubala napisał(a):
Mam na myśli np. budowę kilkuset metrowej, jednotorowej trasy wzdłuż ulicy Konduktorskiej w Katowicach, reaktywację linii nr. 12 w części katowickiej czy też stworzenia pętli na Placu Miarki.

Po co komu linia wzdłuż Konduktorskiej?
Na pl. Miarki to przecież pętla jest, mnie za to brakuje tu przystanku autobusowego dla linii w kierunku do (i z powrotem) osiedla Paderewskiego o czym już dawno pisałem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: So 12.03.2016, 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
Po co komu linia wzdłuż Konduktorskiej?
Na pl. Miarki to przecież pętla jest, mnie za to brakuje tu przystanku autobusowego dla linii w kierunku do (i z powrotem) osiedla Paderewskiego o czym już dawno pisałem.


Dla pracowników wciąż rozbudowującego się centrum biurowego a w przyszłości dla mieszkańców osiedla, które ma tam powstać.

Na pl. Miarki właśnie nie do końca jest pętla gdyż brak jest możliwości awaryjnego zawrócenia składu jadącego z Brynowa do Centrum. Warto przypomnieć, że całkiem niedawno taka opcja była na Rynku. A co do przystanku na pl. Miarki to aż absurdem jest, że autobusy się tam nie zatrzymują. Podobno ten peron jest przystosowany do ich obsługi...

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: So 12.03.2016, 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Kubala. napisał(a):
Na pl. Miarki właśnie nie do końca jest pętla gdyż brak jest możliwości awaryjnego zawrócenia składu jadącego z Brynowa do Centrum. Warto przypomnieć, że całkiem niedawno taka opcja była na Rynku. A co do przystanku na pl. Miarki to aż absurdem jest, że autobusy się tam nie zatrzymują. Podobno ten peron jest przystosowany do ich obsługi...

Otóż to. Powinna być możliwość nawrotu w kierunku Brynowa. Na odcinku od rynku do placu Miarki dość często zdarzają się incydenty zatrzymania ruchu tramwajowego (choć po wycofaniu tramwajów z ul. Pocztowej rzadziej). I wtedy przez Kościuszki nie jedzie nic, bo jakoś nie da się wymyślić, żeby na placu Miarki jednokierunkowe tramwaje mogły trójkątować. Ale tak sobie myślę, że taka pętla albo trójkąt techniczny bardziej by się przydała koło hali parkowej, bo ten odcinek ul. Kościuszki poniżej też często generuje zatrzymania.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: So 12.03.2016, 22:38 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Egon napisał(a):
A do Michałkowic albo os. Węzłowiec nie dałoby się tej linii wydłużyć? Tam można by jakąś normalną pętlę zrobić...
Zależy jedynie od tego, czy ma to być pomysł tani i możliwy do szybkiej realizacji w praktyce, czy na tyle kosztowny aby bez większych obaw można go było wpisywać do kolejnych koncepcji ;)

adam86 napisał(a):
Ma to mniej więcej podobny sens jak 13 na odcinku od Alfreda do Siemianowic.
Zaproponuj więc coś bardziej sensownego. Ja zadałem sobie trud przygotowania prostego szkicu, pokazującego że można znikomym kosztem poprawić wykorzystanie końcówki za Wełnowcem, gdzie i tak tramwaj jedzie aby zawrócić, a dodatkowo niewielkim kosztem przybliżyć linię do zabudowy osiedla. Takich punktowych projektów poprawiających efektywność w skali całej sieci można byłoby zaproponować więcej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: So 12.03.2016, 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Zaproponuj więc coś bardziej sensownego. Ja zadałem sobie trud przygotowania prostego szkicu, pokazującego że można znikomym kosztem poprawić wykorzystanie końcówki za Wełnowcem, gdzie i tak tramwaj jedzie aby zawrócić, a dodatkowo niewielkim kosztem przybliżyć linię do zabudowy osiedla. Takich punktowych projektów poprawiających efektywność w skali całej sieci można byłoby zaproponować więcej.

Ja wiem, że rysowanie po mapie jest fajne, ale budowa jakiegokolwiek odcinka nowego torowiska jest inwestycja, która wymaga wykupu gruntów, uzyskania pozwolenia na budowę itp itd. Nie ma sensu robić takich rzeczy dla kolejnego ogryzka. Nie wiem po czym wnosisz, że takie coś mozna wybudować znacząco szybciej niż dłuższą linię.
Jak już, to tzreba zbudowac normalną linię obsługującą Bytków w calosci, a nie 3 bloki koło telewizji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: So 12.03.2016, 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
butthead napisał(a):
Zaproponuj więc coś bardziej sensownego. Ja zadałem sobie trud przygotowania prostego szkicu, pokazującego że można znikomym kosztem poprawić wykorzystanie końcówki za Wełnowcem, gdzie i tak tramwaj jedzie aby zawrócić, a dodatkowo niewielkim kosztem przybliżyć linię do zabudowy osiedla. Takich punktowych projektów poprawiających efektywność w skali całej sieci można byłoby zaproponować więcej.

Ja wiem, że rysowanie po mapie jest fajne, ale budowa jakiegokolwiek odcinka nowego torowiska jest inwestycja, która wymaga wykupu gruntów, uzyskania pozwolenia na budowę itp itd. Nie ma sensu robić takich rzeczy dla kolejnego ogryzka. Nie wiem po czym wnosisz, że takie coś mozna wybudować znacząco szybciej niż dłuższą linię.
Jak już, to tzreba zbudowac normalną linię obsługującą Bytków w calosci, a nie 3 bloki koło telewizji.


Reaktywując jednotorową trasę wzdłuż ulicy Telewizyjnej do skrzyżowania z Bytkowską nie trzeba by wykupywać gruntów bo należą one do miasta. A takie połączenie nie obsługiwałoby tylko "3 bloków", gdyż sądząc po wymianie pasażerów jaka odbywa się na przystanku "Bytków Osiedle Chemik" można przypuszczać, że takie połączenie mogłoby się cieszyć dużo większą popularnością od T13. Wówczas do Placu Skargi mogłaby kursować linia T16 (oczywiście po odświeżeniu torów) a do "telewizji" T13 na Betach i Helmutach.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 617 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności