Teraz jest Wt 20.11.2018, 23:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 316 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 0:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4073
Lokalizacja:
Ligota
Kubala. napisał(a):
A takie połączenie nie obsługiwałoby tylko "3 bloków", gdyż sądząc po wymianie pasażerów jaka odbywa się na przystanku "Bytków Osiedle Chemik" można przypuszczać, że takie połączenie mogłoby się cieszyć dużo większą popularnością od T13. Wówczas do Placu Skargi mogłaby kursować linia T16 (oczywiście po odświeżeniu torów) a do "telewizji" T13 na Betach i Helmutach.

Ale dalej jest jeszcze większy potencjał. Myślisz, że do Węzłowca czy Michałów jeździłoby mało osób? Przecież to są gęsto zamieszkane miejsca i o doprowadzenie tam linii tramwajowej aż się prosi... A wydłużenie od Alfreda o raptem jakieś 200 metrów nie jest warte wydatków na budowę takiego sztomla.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 0:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 660
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Kubala. napisał(a):
A takie połączenie nie obsługiwałoby tylko "3 bloków", gdyż sądząc po wymianie pasażerów jaka odbywa się na przystanku "Bytków Osiedle Chemik" można przypuszczać, że takie połączenie mogłoby się cieszyć dużo większą popularnością od T13. Wówczas do Placu Skargi mogłaby kursować linia T16 (oczywiście po odświeżeniu torów) a do "telewizji" T13 na Betach i Helmutach.

Ale dalej jest jeszcze większy potencjał. Myślisz, że do Węzłowca czy Michałów jeździłoby mało osób? Przecież to są gęsto zamieszkane miejsca i o doprowadzenie tam linii tramwajowej aż się prosi... A wydłużenie od Alfreda o raptem jakieś 200 metrów nie jest warte wydatków na budowę takiego sztomla.


No to jest oczywiste, że im dalej tym lepiej. W tym przypadku chodziło o w miarę tanią reaktywację tego odcinka. Zresztą ten pomysł powstał w momencie likwidacji T12 i wtedy miało to sens bo tory były w stanie zdatnym do użytku a teraz to rzeczywiście może nie być opłacalne.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 2:48 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2024
Lokalizacja:
Katowice
Kubala napisał(a):
Dla pracowników wciąż rozbudowującego się centrum biurowego a w przyszłości dla mieszkańców osiedla, które ma tam powstać.

Prawdę mówiąc, nie wiedziałem, że tam jest planowane jakieś osiedle. Jeśli to osiedle wraz z tym centrum biurowym stałoby się odpowiednio dużym generatorem ruchu, to może rzeczywiście tramwaj by się przydał, jednakże w Katowicach jest wiele innych miejsc dokąd dojeżdża duża liczba ludzi i na razie linii tramwajowych tam się nie projektuje.
Egon napisał(a):
Otóż to. Powinna być możliwość nawrotu w kierunku Brynowa. Na odcinku od rynku do placu Miarki dość często zdarzają się incydenty zatrzymania ruchu tramwajowego (choć po wycofaniu tramwajów z ul. Pocztowej rzadziej).

Otóż nie - przynajmniej moim zdaniem, a każdy ma prawo do odmiennego. Po przebudowie ul. Kościuszki zatrzymania tramwajów zdarzają się tam raczej rzadko. Przynajmniej ja nigdy od tego czasu na taki przypadek nie miałem pecha trafić (a na tym odcinku bardzo często korzystam z tramwaju). Taka pętla umożliwiałaby w awaryjnej sytuacji utrzymanie ruchu na odcinku pl. Miarki - Brynów tylko, że z tego pożytek dla pasażerów niezbyt duży. Większość na tej trasie jeździ pomiędzy Brynowem a centrum, oraz pomiędzy centrum (także od Ronda i dalej w kierunku Chorzowa) a pl. Miarki i Jordana. Gdyby powstała tam możliwość zawracania w sytuacjach awaryjnych i planowych remontów nie uruchamiano by "za tramwaju" z pl. Miarki do dworca ( do Rynku raczej się nie da), bo by się to nie opłacało i wówczas bardzo duża ilość pasażerów zmuszona byłaby wędrować pieszo od pl. Miarki do centrum a mieszkańcy południowej części śródmieścia praktycznie w ogóle pozbawieni byliby komunikacji z Rynkiem i okolicą. Jeśli takiej możliwości zawracania nie ma to w sytuacjach awaryjnych uruchamiana jest (a przynajmniej zawsze powinna być) komunikacja zastępcza od dworca do Brynowa.
Kubala napisał(a):
A co do przystanku na pl. Miarki to aż absurdem jest, że autobusy się tam nie zatrzymują. Podobno ten peron jest przystosowany do ich obsługi...

Owszem, absurdem jest, a powody do zatrzymywania się tam autobusów są dwa. Pierwszy to poprawa komunikacji pomiędzy tymi okolicami i os. Paderewskiego a drugi to umożliwienie w jednym miejscu przesiadki z tramwajów do autobusów. Nie jestem jednak pewny czy ten przystanek to umożliwia, prawdopodobnie na torowisku autobus zmieści tam się bezproblemowo, jednakże wyjazd nie byłby chyba łatwy, o ile w ogóle możliwy dla przegubowców. Na pewno nie jest możliwy w kierunku ul. Kościuszki, bo gdy jeździły tam "za tramwaje" podczas prac na torach w Brynowie (a miało to już miejsce kilkukrotnie) to autobusy zatrzymywały się przy chodniku, a np. na Warszawskiej w takich sytuacjach wjeżdżały na przystanki tramwajowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 7:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
Kubala napisał(a):
Dla pracowników wciąż rozbudowującego się centrum biurowego a w przyszłości dla mieszkańców osiedla, które ma tam powstać.

Prawdę mówiąc, nie wiedziałem, że tam jest planowane jakieś osiedle. Jeśli to osiedle wraz z tym centrum biurowym stałoby się odpowiednio dużym generatorem ruchu, to może rzeczywiście tramwaj by się przydał, jednakże w Katowicach jest wiele innych miejsc dokąd dojeżdża duża liczba ludzi i na razie linii tramwajowych tam się nie projektuje.

To jest takie właśnie planowanie. Miasto dramatycznie się wyludnia, więc projektujemy nowe osiedla. Sprawny system transportowy dla "tego, co jest" mógłby w jakimś stopniu powstrzymać negatywne procesy ludnościowe (choć dalece nie tylko transport wpływa na quality of living), ale lepiej jest sadzić wierzby i liczyć na gruszki :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 660
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
Prawdę mówiąc, nie wiedziałem, że tam jest planowane jakieś osiedle. Jeśli to osiedle wraz z tym centrum biurowym stałoby się odpowiednio dużym generatorem ruchu, to może rzeczywiście tramwaj by się przydał, jednakże w Katowicach jest wiele innych miejsc dokąd dojeżdża duża liczba ludzi i na razie linii tramwajowych tam się nie projektuje.
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... id,tm.html Z tych zapowiedzi wynika, że za kilka lat GPP może być ogromnym generatorem więc tramwaj będzie niezbędny, ale wówczas może będzie już prowadzona dyskusja nad tramwajem do Milowic.
Ludw_K napisał(a):
Otóż nie - przynajmniej moim zdaniem, a każdy ma prawo do odmiennego. Po przebudowie ul. Kościuszki zatrzymania tramwajów zdarzają się tam raczej rzadko. Przynajmniej ja nigdy od tego czasu na taki przypadek nie miałem pecha trafić (a na tym odcinku bardzo często korzystam z tramwaju). Taka pętla umożliwiałaby w awaryjnej sytuacji utrzymanie ruchu na odcinku pl. Miarki - Brynów tylko, że z tego pożytek dla pasażerów niezbyt duży. Większość na tej trasie jeździ pomiędzy Brynowem a centrum, oraz pomiędzy centrum (także od Ronda i dalej w kierunku Chorzowa) a pl. Miarki i Jordana. Gdyby powstała tam możliwość zawracania w sytuacjach awaryjnych i planowych remontów nie uruchamiano by "za tramwaju" z pl. Miarki do dworca ( do Rynku raczej się nie da), bo by się to nie opłacało i wówczas bardzo duża ilość pasażerów zmuszona byłaby wędrować pieszo od pl. Miarki do centrum a mieszkańcy południowej części śródmieścia praktycznie w ogóle pozbawieni byliby komunikacji z Rynkiem i okolicą. Jeśli takiej możliwości zawracania nie ma to w sytuacjach awaryjnych uruchamiana jest (a przynajmniej zawsze powinna być) komunikacja zastępcza od dworca do Brynowa.
Masz rację mówiąc, że po remoncie zatrzymań już nie ma, ale mimo wszystko nie można ich wykluczyć. Weź pod uwagę, że taka awaryjna możliwość przydałaby się bardzo pasażerom przesiadającym się na Brynowie do tramwaj gdyż z praktyki wiem, że te spontaniczne zatramwaje, albo do Brynowa nie dojeżdżają, albo tracą sporo czasu w korku więc dla tej grupy pasażerów są one średnio przydatne. A za chwilę do tego dojdzie tramwaj z południa, którego ciężko będzie zastąpić autobusem.
YoMaHa napisał(a):
To jest takie właśnie planowanie. Miasto dramatycznie się wyludnia, więc projektujemy nowe osiedla. Sprawny system transportowy dla "tego, co jest" mógłby w jakimś stopniu powstrzymać negatywne procesy ludnościowe (choć dalece nie tylko transport wpływa na quality of living), ale lepiej jest sadzić wierzby i liczyć na gruszki :-/
A kto inwestuje? Miasto? Nie, prywatny inwestor, który liczy na zysk a sądząc po boomie budowlanym, który jest w Katowicach to te zyski muszą być całkiem pokaźne. Z tym wyludnianiem to tak naprawdę nikt nie wie jak to jest, ponieważ ludzie się nie meldują a coraz więcej osób przyjeżdża do Katowic do pracy, szkół, uczelni i po prostu tu kupują mieszkania (co widać po rejestracjach samochodów na nowych osiedlach). Zresztą gdyby miasto się dramatycznie wyludniało nikt by nie budował osiedli typu Murapol, Bażantowo, lub II etap Miłego Zacisza (12 bloków) w Piotrowicach, ogromnego osiedla przy ulicy Francuskiej lub na Panewnikach, Nowego Tysiąclecia, 4 wież, nowych bloków na Paderewskiego powstających z każdej strony itd. itd.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Zresztą gdyby miasto się dramatycznie wyludniało nikt by nie budował osiedli typu Murapol, Bażantowo, lub II etap Miłego Zacisza (12 bloków) w Piotrowicach, ogromnego osiedla przy ulicy Francuskiej lub na Panewnikach, Nowego Tysiąclecia, 4 wież, nowych bloków na Paderewskiego powstających z każdej strony itd. itd.
Zejdźmy na Ziemię, bo zaraz nieopatrznie forum WPK będzie pierwszym przejawem ludzkiej działalności na Marsie. Boom budowlany to może być w Warszawie. Plus jak następnym razem będziesz jechał baną z Brynowa, to spójrz ile jest pustostanów na Kościuszki.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala. napisał(a):
Reaktywując jednotorową trasę wzdłuż ulicy Telewizyjnej do skrzyżowania z Bytkowską nie trzeba by wykupywać gruntów bo należą one do miasta. A takie połączenie nie obsługiwałoby tylko "3 bloków", gdyż sądząc po wymianie pasażerów jaka odbywa się na przystanku "Bytków Osiedle Chemik" można przypuszczać, że takie połączenie mogłoby się cieszyć dużo większą popularnością od T13. Wówczas do Placu Skargi mogłaby kursować linia T16 (oczywiście po odświeżeniu torów) a do "telewizji" T13 na Betach i Helmutach.

Ale trzeba wykupić reszte gruntów i przygotować cały proces inwestycyjny. Budowanie takiego ogryzka mija się z celem w naszych warunkach, bo i tak nikt nie wytnie autobusów. Sensowne jest pociagniecie linii dalej, najlepiej aż do Michałkowic i wtedy mozna zrobic porzadek z autobusami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 660
Lokalizacja:
Katowice
inżinier napisał(a):
Cytuj:
Zresztą gdyby miasto się dramatycznie wyludniało nikt by nie budował osiedli typu Murapol, Bażantowo, lub II etap Miłego Zacisza (12 bloków) w Piotrowicach, ogromnego osiedla przy ulicy Francuskiej lub na Panewnikach, Nowego Tysiąclecia, 4 wież, nowych bloków na Paderewskiego powstających z każdej strony itd. itd.
Zejdźmy na Ziemię, bo zaraz nieopatrznie forum WPK będzie pierwszym przejawem ludzkiej działalności na Marsie. Boom budowlany to może być w Warszawie. Plus jak następnym razem będziesz jechał baną z Brynowa, to spójrz ile jest pustostanów na Kościuszki.


Wskaż mi proszę inny okres tak wzmożonego ruchu inwestorów w mieszkaniówce po 1989r.? Co do tego wszystkiego ma Warszawa? Przecież tam są inne potrzeby więc i skala inwestycji jest zupełnie inna, ale jak na miasto 300 000 tysięczne to naprawdę się dużo buduje i o tym się pisze np. na branżowych portalach. Zgoda, pustostany są, ale one są głównie spowodowane ich stanem a nie brakiem chętnych do ich zajęcia. Tam gdzie miasto/inwestor modernizuje kamienice tam mieszkańcy są; patrz przykład z ulicy Wojewódzkiej lub Placu Rostka. Zresztą wskaźniki wykupu mieszkań mówią same za siebie a z autopsji wiem ile przyjezdnych mieszka na nowych osiedlach bo po prostu są to moi sąsiedzi. Dobra, ale może skończmy tutaj prowadzić dyskusję o inwestycjach mieszkaniowych tylko wróćmy do tematu.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Wskaż mi proszę inny okres tak wzmożonego ruchu inwestorów w mieszkaniówce po 1989r.? Co do tego wszystkiego ma Warszawa? Przecież tam są inne potrzeby więc i skala inwestycji jest zupełnie inna, ale jak na miasto 300 000 tysięczne to naprawdę się dużo buduje i o tym się pisze np. na branżowych portalach.
Na pewno jeszcze 300 tysięczne? (300 000 tysięczne to znowuż przestrzeń kosmiczna). I tu jest clou problemu.
Cytuj:
Zresztą wskaźniki wykupu mieszkań mówią same za siebie a z autopsji wiem ile przyjezdnych mieszka na nowych osiedlach bo po prostu są to moi sąsiedzi.
A teraz przejdź się po starszych blokach, np. na Manhattanie czy Giszowcu i sprawdź ile mieszkań jest pustych. :>

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Ostatnio edytowano Nd 13.03.2016, 13:19 przez inżinier, łącznie edytowano 3 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala. napisał(a):
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/eko-miasto-w-katowicach-chce-budowac-gpp-bedzie-dzielnica,2241914,art,t,id,tm.html Z tych zapowiedzi wynika, że za kilka lat GPP może być ogromnym generatorem więc tramwaj będzie niezbędny, ale wówczas może będzie już prowadzona dyskusja nad tramwajem do Milowic.

Chłopcze, przestań sie podniecać artykułami prasowymi sprzed 2 lat i tym co palnął jakiemuś dziennikarzowi Freisler. Mogę Ci poszukac setki artykułów prasowych, które opisywały setki inwestycji, które nigdy nie doszły do skutku. U nas nikt nie potrafi wybudować tramwaju, pod który 20 lat temu wybudowano wiadukt, wiec dyskusja o jakiejs linii do Milowic, jest abstrakcyjna bajką.
Cytuj:
A kto inwestuje? Miasto? Nie, prywatny inwestor, który liczy na zysk a sądząc po boomie budowlanym, który jest w Katowicach to te zyski muszą być całkiem pokaźne.

Taki to boom, że wiele z tych mieszkań na nowych osiedlach stoi pustych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala. napisał(a):
Co do tego wszystkiego ma Warszawa? Przecież tam są inne potrzeby więc i skala inwestycji jest zupełnie inna, ale jak na miasto 300 000 tysięczne to naprawdę się dużo buduje i o tym się pisze np. na branżowych portalach.

Katowice od paru lat nie maja 300 tys. Chyba nawet swego czasu była juz o tym tutaj dyskusja, bo to rodzi pewne konsekwencje, chociażby w zgromadzeniu KZKGOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 660
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Co do tego wszystkiego ma Warszawa? Przecież tam są inne potrzeby więc i skala inwestycji jest zupełnie inna, ale jak na miasto 300 000 tysięczne to naprawdę się dużo buduje i o tym się pisze np. na branżowych portalach.

Katowice od paru lat nie maja 300 tys. Chyba nawet swego czasu była juz o tym tutaj dyskusja, bo to rodzi pewne konsekwencje, chociażby w zgromadzeniu KZKGOP.


Dobra ja nie będę dyskutować z Wami na ten temat na tym forum. Najważniejsze, że się inwestuje i to najwięcej od lat. Pozostawię Wam jedynie pewną wskazówkę do dalszych dywagacji; liczba zameldowanych(-300 000) to nie to samo co liczba mieszkańców(+300 000) a chyba jak wszyscy wiemy "koleżko" @adam86 to, to drugie pojęcie niesie za sobą więcej konsekwencji aniżeli to pierwsze.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala. napisał(a):

Dobra ja nie będę dyskutować z Wami na ten temat na tym forum.

A co, argumenty się skończyły?
Cytuj:
Najważniejsze, że się inwestuje i to najwięcej od lat.

Szkoda tylko, że te inwestycje wyglądaja tak jak wyglądaja.
Cytuj:
Pozostawię Wam jedynie pewną wskazówkę do dalszych dywagacji; liczba zameldowanych(-300 000) to nie to samo co liczba mieszkańców(+300 000) a chyba jak wszyscy wiemy "koleżko" @adam86 to, to drugie pojęcie niesie za sobą więcej konsekwencji aniżeli to pierwsze.

Własnie, że liczba zameldowanych ma dla miasta konsekwencje prawne i finansowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 20:04 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
adam86 napisał(a):
budowa jakiegokolwiek odcinka nowego torowiska jest inwestycja, która wymaga wykupu gruntów, uzyskania pozwolenia na budowę itp itd. Nie ma sensu robić takich rzeczy dla kolejnego ogryzka. Nie wiem po czym wnosisz, że takie coś mozna wybudować znacząco szybciej niż dłuższą linię.

Egon napisał(a):
Ale dalej jest jeszcze większy potencjał. Myślisz, że do Węzłowca czy Michałów jeździłoby mało osób? Przecież to są gęsto zamieszkane miejsca i o doprowadzenie tam linii tramwajowej aż się prosi... A wydłużenie od Alfreda o raptem jakieś 200 metrów nie jest warte wydatków na budowę takiego sztomla.

Pod nowe drogi, obiekty usługowe lub mieszkaniówkę też trzeba przygotować dokumentację i czasem przeprowadzić wykup gruntów - jakoś się to udaje. Dlaczego w przypadku kawałka torowiska miałoby się nie udać? Oczywiście nie analizowałem tego szczegółowo, mimo wszystko te "kilka kresek na mapie" zostało wyrysowanych tak, aby wykorzystywały wyłącznie działki będące w posiadaniu gminy, państwa, względnie spółdzielni mieszkaniowej. Wykonalne (choć niestety na sporym spadku terenu) wydaje się też wydłużenie torów do skrzyżowania z Jagiełły, gdzie adaptując istniejący parking mogłaby powstać pętla. Każda inna inwestycja dalej na północ w kierunku Michałkowic to już mało realna ingerencja w istniejącą zabudowę i układ drogowy. Będąc tu nieobiektywny :) nie zgadzam się z podejściem, że nie warto tego robić, bo lepiej budować od razu dłuższą linię. Byłoby niewątpliwie wspaniale, jednak realia w gminie wielkości Siemianowic są takie, że nikt "dłuższej linii" po prostu nigdy nie zbuduje. Tu natomiast można znikomym kosztem podnieść efektywność końcówki linii która i tak jest obsługiwana, w zasadzie Katowice powinny być tym nawet bardziej zainteresowane niż sąsiedzi. W dodatku końcówka znalazłaby się nie jak typowo na sieci TŚ za hałdą, kilometr przed osiedlem w nigdzie, tylko na tyle blisko zabudowy aby była atrakcyjna także w połączeniu z dojściem pieszym. Przy stale pogarszających się warunkach drogowych byłaby to przynajmniej jakaś alternatywa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 21:25 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2024
Lokalizacja:
Katowice
Kubala napisał(a):
Weź pod uwagę, że taka awaryjna możliwość przydałaby się bardzo pasażerom przesiadającym się na Brynowie do tramwaj gdyż z praktyki wiem, że te spontaniczne zatramwaje, albo do Brynowa nie dojeżdżają, albo tracą sporo czasu w korku więc dla tej grupy pasażerów są one średnio przydatne.

Jeśli chodzi o przesiadających się na Brynowie, to końcówka na pl. Miarki przydałaby się tylko tym którzy dojeżdżają w ten rejon i nigdzie dalej. Ci którzy potrzebują dojechać do centrum, tym bardziej jeszcze dalej, czyli w centrum przesiadają się na inne tramwaje lub autobusy i tak przesiadaliby się w Brynowie do autobusów. Pętla na pl. Miarki dla linii od strony Brynowa byłaby kolejną (bo nie jedyną - niestety) w naszym rejonie końcówką umiejscowioną ok. 0,5 - 1km od miejsca do którego pasażerowie potrzebują dojechać. Dużo większy sens miałby awaryjny łącznik przed kinoteatrem "Rialto" umożliwiający zawracanie przed wiaduktem z przystankiem w miejscu istniejącego przez pewien czas przystanku "Konopnickiej". Z tego miejsca jest już w miarę blisko do centrum, w tym do dworca. Ponadto budowa takiego łącznika byłaby dużo mniej kosztowna. Nie wiem jednak czy jest to możliwe, ze względu na ukształtowanie (nachylenie) terenu sądzę, że jakoś dałoby się to zrobić.
Odnośnie krótkiego odcinka do ul. Wróblewskiego w Bytkowie, to jestem jak najbardziej "za", na pewno wzrosłoby i to może dość znacznie wykorzystanie linii (obojętne czy byłaby to jak ktoś proponował 13 czy też 16) kończącej na pl. Alfreda. Wydaje mi się, że lepiej nawet gdyby dojeżdżała tam 16, bo z Wróblewskiego do pl. Wolności oraz dworca i tak jeździłyby jakieś autobusy a do Rynku i w kierunku Kościuszki nie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
adam86 napisał(a):
budowa jakiegokolwiek odcinka nowego torowiska jest inwestycja, która wymaga wykupu gruntów, uzyskania pozwolenia na budowę itp itd. Nie ma sensu robić takich rzeczy dla kolejnego ogryzka. Nie wiem po czym wnosisz, że takie coś mozna wybudować znacząco szybciej niż dłuższą linię.
Egon napisał(a):
Ale dalej jest jeszcze większy potencjał. Myślisz, że do Węzłowca czy Michałów jeździłoby mało osób? Przecież to są gęsto zamieszkane miejsca i o doprowadzenie tam linii tramwajowej aż się prosi... A wydłużenie od Alfreda o raptem jakieś 200 metrów nie jest warte wydatków na budowę takiego sztomla.
Pod nowe drogi, obiekty usługowe lub mieszkaniówkę też trzeba przygotować dokumentację i czasem przeprowadzić wykup gruntów - jakoś się to udaje. Dlaczego w przypadku kawałka torowiska miałoby się nie udać? Oczywiście nie analizowałem tego szczegółowo, mimo wszystko te "kilka kresek na mapie" zostało wyrysowanych tak, aby wykorzystywały wyłącznie działki będące w posiadaniu gminy, państwa, względnie spółdzielni mieszkaniowej. Wykonalne (choć niestety na sporym spadku terenu) wydaje się też wydłużenie torów do skrzyżowania z Jagiełły, gdzie adaptując istniejący parking mogłaby powstać pętla.
I właśnie dlatego to nierealne. Parking sensem życia :-/
[quote=butthead"]W dodatku końcówka znalazłaby się nie jak typowo na sieci TŚ za hałdą, kilometr przed osiedlem w nigdzie, tylko na tyle blisko zabudowy (...)[/quote]Szkoda, że ten temat jest tak często przemilczany. W wielu miejscach bany jadą skrajem osiedli, co może było dobre w międzywojniu :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 13.03.2016, 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Kubala. napisał(a):
adam86 napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Co do tego wszystkiego ma Warszawa? Przecież tam są inne potrzeby więc i skala inwestycji jest zupełnie inna, ale jak na miasto 300 000 tysięczne to naprawdę się dużo buduje i o tym się pisze np. na branżowych portalach.

Katowice od paru lat nie maja 300 tys. Chyba nawet swego czasu była juz o tym tutaj dyskusja, bo to rodzi pewne konsekwencje, chociażby w zgromadzeniu KZKGOP.


Dobra ja nie będę dyskutować z Wami na ten temat na tym forum. Najważniejsze, że się inwestuje i to najwięcej od lat.


Tak, przez kolejne dziesiątki lat będziemy łożyć na utrzymanie przeskalowanej infrastruktury. Także mieszkaniowej, ale dalece nie tylko. Trudno o bardziej krótkowzroczne spojrzenie.

Kubala. napisał(a):
Pozostawię Wam jedynie pewną wskazówkę do dalszych dywagacji; liczba zameldowanych(-300 000) to nie to samo co liczba mieszkańców(+300 000) a chyba jak wszyscy wiemy "koleżko" @adam86 to, to drugie pojęcie niesie za sobą więcej konsekwencji aniżeli to pierwsze.

Ja chyba też nie jestem wszyscy. Ale rozumiem, że prawda może boleć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 14.03.2016, 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Pod nowe drogi, obiekty usługowe lub mieszkaniówkę też trzeba przygotować dokumentację i czasem przeprowadzić wykup gruntów - jakoś się to udaje. Dlaczego w przypadku kawałka torowiska miałoby się nie udać? Oczywiście nie analizowałem tego szczegółowo, mimo wszystko te "kilka kresek na mapie" zostało wyrysowanych tak, aby wykorzystywały wyłącznie działki będące w posiadaniu gminy, państwa, względnie spółdzielni mieszkaniowej. Wykonalne (choć niestety na sporym spadku terenu) wydaje się też wydłużenie torów do skrzyżowania z Jagiełły, gdzie adaptując istniejący parking mogłaby powstać pętla.

Chyba można by ten tramwaj bez większych problemów pociągnać dalej w kierunku obecnej pętli autobusowej. Przynasz, że takie rozwiąznie ma jednak znacznie większy sens.
Cytuj:
Każda inna inwestycja dalej na północ w kierunku Michałkowic to już mało realna ingerencja w istniejącą zabudowę i układ drogowy. Będąc tu nieobiektywny :) nie zgadzam się z podejściem, że nie warto tego robić, bo lepiej budować od razu dłuższą linię. Byłoby niewątpliwie wspaniale, jednak realia w gminie wielkości Siemianowic są takie, że nikt "dłuższej linii" po prostu nigdy nie zbuduje.

Prawda jest taka, że takiego ogryzka tym bardziej.
Cytuj:
Tu natomiast można znikomym kosztem podnieść efektywność końcówki linii która i tak jest obsługiwana, w zasadzie Katowice powinny być tym nawet bardziej zainteresowane niż sąsiedzi.

Ile wynosi ten znikomy koszt?
Cytuj:
W dodatku końcówka znalazłaby się nie jak typowo na sieci TŚ za hałdą, kilometr przed osiedlem w nigdzie, tylko na tyle blisko zabudowy aby była atrakcyjna także w połączeniu z dojściem pieszym. Przy stale pogarszających się warunkach drogowych byłaby to przynajmniej jakaś alternatywa.

Byłaby to kolejna znana u nas prowizorka, już taka jedna jest, ma numer 15 i wozi głównie muchy na osiedle.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 14.03.2016, 23:03 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
adam86 napisał(a):
Chyba można by ten tramwaj bez większych problemów pociągnać dalej w kierunku obecnej pętli autobusowej. Przynasz, że takie rozwiąznie ma jednak znacznie większy sens.
Oczywiście, to nie ulega wątpliwości.
adam86 napisał(a):
Ile wynosi ten znikomy koszt?
Nie wiem, ale można przyjąć że przy wykorzystaniu ZIT budżety miast się od tej punktowej inwestycji nie zawalą.
adam86 napisał(a):
Byłaby to kolejna znana u nas prowizorka, już taka jedna jest, ma numer 15 i wozi głównie muchy na osiedle.
15-tka z czasem przejazdu do Katowic > 40' nie jest atrakcyjna, natomiast tramwaj z Bytkowa docierałby do centrum Katowic w niecałe 20', czyli w godzinach szczytu konkurencyjnie dla samochodu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Wt 15.03.2016, 0:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
adam86 napisał(a):
Chyba można by ten tramwaj bez większych problemów pociągnać dalej w kierunku obecnej pętli autobusowej. Przynasz, że takie rozwiąznie ma jednak znacznie większy sens.
Oczywiście, to nie ulega wątpliwości.
adam86 napisał(a):
Ile wynosi ten znikomy koszt?
Nie wiem, ale można przyjąć że przy wykorzystaniu ZIT budżety miast się od tej punktowej inwestycji nie zawalą.
Zamiast cokolwiek przyjmować wolałbym, żebyś to policzył. Lekam się, że ejst to kilkanascie milionów zł.
adam86 napisał(a):
Byłaby to kolejna znana u nas prowizorka, już taka jedna jest, ma numer 15 i wozi głównie muchy na osiedle.
15-tka z czasem przejazdu do Katowic > 40' nie jest atrakcyjna, natomiast tramwaj z Bytkowa docierałby do centrum Katowic w niecałe 20', czyli w godzinach szczytu konkurencyjnie dla samochodu.[/quote]
Tyle samo jedzie 30 autobusowa, 168 nawet krócej. Raczej nie trafiają na wieksze korki. Jak chcesz przekonać ludzi z autobusu do przesiadki na tramwaj? Zamiast budowac taki ogryzek taniej i wygodniej jest uporzadkować ofertę autobusową, to nie wymaga w sumie wiekszych kosztów a od paru lat nikt nie potrafi nic z tym zrobić, w związku z czym przyznasz, że dyskusja o tym tramwaju jest zwyczajnie bajką.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 316 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności