Teraz jest So 21.10.2017, 0:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 22:53 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
A jak chcesz podyskutować, to mam taką godzinę w pracy do wykorzystania, w której nic się nie dzieje, a jestem zgodnie z przepisami dostępny dla wszystkich.

Jestem bardzo chętny na merytoryczną dyskusję, podzielenia się pomysłami, spostrzeżeniami itp. tylko nie na zasadzie że jak ktoś ma inny pogląd, to jest głupkiem, tylko na spokojnie wyrazić swoje zdanie co jest złe i jak można to zmienić. Na takie dyskusje jestem zawsze otwarty. ;)
To co napisałem to mój osobisty pomysł i wcale nie uważam że jest idealny. Chciałem po prostu rozkręcić dyskusję na ten temat, żeby inni się mogli wypowiedzieć i dorzucić coś od siebie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 6:16 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3762
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
A jak chcesz podyskutować, to mam taką godzinę w pracy do wykorzystania, w której nic się nie dzieje, a jestem zgodnie z przepisami dostępny dla wszystkich.

Jestem bardzo chętny na merytoryczną dyskusję, podzielenia się pomysłami, spostrzeżeniami itp. tylko nie na zasadzie że jak ktoś ma inny pogląd, to jest głupkiem, tylko na spokojnie wyrazić swoje zdanie co jest złe i jak można to zmienić. Na takie dyskusje jestem zawsze otwarty. ;)
To co napisałem to mój osobisty pomysł i wcale nie uważam że jest idealny. Chciałem po prostu rozkręcić dyskusję na ten temat, żeby inni się mogli wypowiedzieć i dorzucić coś od siebie.


Nie mam w zwyczaju obrażać ludzi, zwłaszcza publicznie. Ale aby reformować układ komunikacyjny, nie wystarczy umiejętność czytania mapy, trzeba dobrze znać miasto. To nie o to chodzi, że im bardziej zakręcona bezpośrednia relacja, tym lepiej. Każda z dzielnic ma swoje indywidualne potrzeby komunikacyjne i rozgryzienie tej zagadki to dopiero podstawa kształtowania siatki połączeń. Pewne rzeczy są oczywiste, pewne - mniej. Do tego dochodzi jeszcze czynnik polityczny (vide 835), czy też zapisy w projektach unijnych. A jednocześnie trzeba tak kombinować, aby utworzyć nie stado linii w stylu wiejskiego PKS-u, ale linie które będą miały jakąś sensowną częstotliwość, taką że pasażer odważy się wyjść na przystanek bez każdorazowego sprawdzania rozkładu jazdy w Internecie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 8:46 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ale aby reformować układ komunikacyjny, nie wystarczy umiejętność czytania mapy, trzeba dobrze znać miasto.

Akurat Sosnowiec znam dobrze, gdyż (z małą przerwą) mieszkam tu od urodzenia. Nie wypowiadam się, na temat układu komunikacyjnego np. Katowic, czy innych śląskich miast, bo go po prostu nie znam.
aso napisał(a):
To nie o to chodzi, że im bardziej zakręcona bezpośrednia relacja, tym lepiej.

Być może jestem w błędzie, ale w mich propozycjach nie było jakiś zakręconych relacji, w stosunku do tego co jest. Może proponowana przeze mnie 805, ale o ile z Zagórza czy Środuli do Katowic trasa faktycznie z kosmosu, ale już na Pogoń jest skrót.
aso napisał(a):
Każda z dzielnic ma swoje indywidualne potrzeby komunikacyjne i rozgryzienie tej zagadki to dopiero podstawa kształtowania siatki połączeń

Zgadzam się. Ale niestety jest tak, że z danej dzielnicy jest kilka linii w jednym kierunku, a w innym nie ma nic. Załóżmy taka górna Środula. Ma obecnie dwie, niemal dublujące się linie do Centrum. Powiedzmy że odwracamy trasę 55 i od Zamkowej puszczamy ją przez dolną Środulę, następnie Prusa, Zuzanny, Dworską do Mecu i dalej po swojej trasie, natomiast "moje" 805 od Okrzei przez Wapienną, Prusa, Zagórze Osiedle i dalej do Zajezdni według uznania co lepsze, albo Lenartowicza, albo Gwiezdna. Okolice Prusa mają dwie linie w dwóch różnych kierunkach, a praktycznie nikt nie traci. Ktoś powie że Staszica zostaje tylko z tramwajem i rzadko jeżdżącym 116, ale czy tam potrzeba czegoś więcej?
Kolejna moja propozycja, to manewr z liniami 813/818. Czy szczytowa 813 jest potrzebna w Centrum Sosnowca? Ilekroć jechałem tą linią czy to z Katowic, czy to z Będzina w godzinach szczytu podróżowały nią pojedyncze osoby. Można by nawet połączyć 813 z 818 i stworzyć z tego jedną linię, za to kursującą cały dzień (w dni robocze) po trasie obecnego 805. Chociaż dla Milowic miałbym jeszcze inną propozycję, ale boję się jej przedstawić :D
Przetrasowane do Szpitala 154 zapewniłoby połączenie Katowic ze Szpitalem Wojewódzkim. Ktoś powie, że 154 jeździ za rzadko, ale czy potrzeba w takiej relacji autobusu jeżdżącego częściej? Obecna 805 jeździ tak kosmiczną trasą że mało kto się decyduje na jazdę tym autobusem w pełnej relacji.
Do mojego zestawu dodałbym jeszcze, że Sosnowiec zasługuje na szybkie połączenie z Katowicami, coś na wzór 801/831 z Dąbrowy, czy 870 z Gliwic. Taką rolę mogłaby spełniać linia 811, która od os Piastów mogłaby jechać bezpośrednio, bez zjazdów na Dąbrówce. Tak mniej wygląda uzasadnienie moich pomysłów. Teraz chciałbym poznać Twoje uwagi na ten temat, no i podzielenia się swoimi pomysłami usprawnienia komunikacji w Sosnowcu :)


Ostatnio edytowano Pn 19.06.2017, 10:31 przez Adams, łącznie edytowano 3 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 9:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 325
Lokalizacja:
SO
pat napisał(a):
Tak czytam te bzdury o 657 do Sosnowca (...)
Dobre :)
Cytuj:
Pierwsze co mi wpada do głowy to 807 z 40
Tu akurat bym nic nie mieszał. Postawić sracz koło biurowca PKT (tfffuuu... Tramwajów Śląskich) i przywrócić trasę i takt z przełomu lat 90/00. Ile wozo/km zostaje w kieszeni.
Cytuj:
800 z 814
Bardzo dobre!!! Z częściową obsługą Syberki (9-maja <-> Zwycięstwa)
Cytuj:
11 z 61 i skrócenie do Dworca w Katowicach
Raczej 61 z 11. Nie wydaje mi się, żeby na Wojkowickiej było potrzebne aż tyle linii.
adams napisał(a):
Kolejna moja propozycja, to manewr z liniami 813/818. Czy szczytowa 813 jest potrzebna w Centrum Sosnowca?
Jak zęby w d***pie ;)
Tak jak piszesz: Gospodarcza, ewentualnie Roweckiego.
Cytuj:
Przetrasowane do Szpitala 154 zapewniłoby połączenie Katowic ze Szpitalem Wojewódzkim. Ktoś powie, że 154 jeździ za rzadko, ale czy potrzeba w takiej relacji autobusu jeżdżącego częściej?
154 rzadko? W porównaniu z warszawskim 154, istotnie rzadko. Jak na warunki GOPowskie, rzekłbym, że w R zupełnie normalnie. Pomysł z Górniczym godny rozwagi.
Cytuj:
Obecna 805 jeździ tak kosmiczną trasą że mało kto się decyduje na jazdę tym autobusem w pełnej relacji.
Ojtam, ojtam... Zapewne 2 lub 3 prukwy z Betonów są niesamowicie zadowolone z przebiegu tejże linii.
Obecne 805 to przykład debilizmu i braku gospodarności w czystej postaci!

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 9:47 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
Cytuj:
Pierwsze co mi wpada do głowy to 807 z 40
Tu akurat bym nic nie mieszał. Postawić sracz koło biurowca PKT (tfffuuu... Tramwajów Śląskich) i przywrócić trasę i takt z przełomu lat 90/00. Ile wozo/km zostaje w kieszeni

Pełna racja. Trasa 40 na terenie Będzina jest tak pokręcona, że sam się gubię :)
M11 napisał(a):
Cytuj:
Obecna 805 jeździ tak kosmiczną trasą że mało kto się decyduje na jazdę tym autobusem w pełnej relacji.
Ojtam, ojtam... Zapewne 2 lub 3 prukwy z Betonów są niesamowicie zadowolone z przebiegu tejże linii.
Obecne 805 to przykład debilizmu i braku gospodarności w czystej postaci!

Dobra, zaryzykuję. A może by tak 800 puścić od Dąbrówki przez Milowice i Czeladź po trasie 61, a 61 przez Baczyńskiego, Gospodarczą i Pogoń do Będzina? Jest urozmaicenie tras. Tylko wówczas należałoby z 800 zrobić linię całotygodniową, a 61 kursującą tylko w dni robocze. Wtedy żadne ogryzki w postaci 813/818 do niczego nie będą potrzebne, a z zaoszczędzonych wozokilometrów można wzmocnić pozostałe linie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 325
Lokalizacja:
SO
Puszczenie czegokolwiek innego niż tabor M, przez Milowice to kasa wywalona w błoto. Jest tramwaj, jest 91. Z Betonów jest blisko pod C.H.Sosnowiec (tzw "autostrada"), a z pobliża Hali, pod Milowice Most. Robiąc małą dowozówkę (właściwie potrzebną tylko dla okolic Biedry i zakładów Duda) skomunikowanie z Katowicami wprost fenomenalne. Oczywiście 805 wylatuje z Betonów z prędkością światła.
Jeśli koniecznie musiałbym coś tam kombinować, to przetasowałbym 235 (najlepiej na taborze M) w następujący sposób Sosnowiec ... -> Baczyńskiego -> Saturnowska -> Czeladź Szybikowa -> Borowa -> Kościuszki -> Francuska -> ... Jest też "słaby" punkt drogowy https://www.google.pl/maps/@50.3007472, ... 312!8i6656
Wywracanie 61 i 800 pracujących akurat na tych odcinkach poprawnie to chyba zbyt głęboka rewolucja.

Wrócę natomiast do mojego starego pomysłu: coś na kształt przyśpieszonego i wykastrowanego z Dąbrówki W. i Bańgowa 42 (np. 842) Sosnowiec <-> Czeladź <-> Siemianowice (i tu wiazd Tarnogórska i Bytomska) <-> Bytom. Dojeżdżam codziennie i widzę te potoki pasażerskie poruszające się samochodami prywatnymi (niektóre nr rejestracyjne znam już na pamięć), gdyż nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie 91 lub 42.
Generatory zakłady pracy: Milmet, ADIENT SEATING (d.Johnson Controls) wraz z okolicznymi zakładami, w Siemcach okolice Tarnogórskiej i Bytomskiej (niesamowicie dużo firm się tam narobiło ostatnio), Orzeł Biały.
Na początek linia krzak i obserwować napełnienia. Dojazd do centrum Bytomia na 5.55, 7.55, 13.55, 15.55, 21.55; powrót z Bytomia 6.15, 8.15, 14.15, 16.15, 22.10. Analogiczne godziny dojazdów do Sosnowca. Na dwa wozy przerywane + wieczorne zasilenie.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 13:22 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
Oczywiście 805 wylatuje z Betonów z prędkością światła.
Jeśli koniecznie musiałbym coś tam kombinować, to przetasowałbym 235 (najlepiej na taborze M) w następujący sposób Sosnowiec ... -> Baczyńskiego -> Saturnowska -> Czeladź Szybikowa -> Borowa -> Kościuszki -> Francuska -> ... Jest też "słaby" punkt drogowy https://www.google.pl/maps/@50.3007472, ... 312!8i6656
Wywracanie 61 i 800 pracujących akurat na tych odcinkach poprawnie to chyba zbyt głęboka rewolucja.

Z tego co tu pisano, to z 805 na Milowicach chodziło bardziej z połączeniem Baczyńskiego do Katowic, niż do Szpitala. Przychylę się Twojej opinii i wycofam się z pomysłu zmian na 61/800, a w takim układzie powrócę do swojego pierwotnego pomysłu w postaci szczytowego 818 w Milowicach. Taboru typu M tam się puścić nie da, bo go po prostu nie ma. Nie wyobrażam sobie busika przerobionego z dostawczaka jeżdżącego jako komunikacja miejska. Szkoda że PKM Sosnowiec nie zainwestuje w autobusy 7,5 metrowe np. typu Vero. Takie pojazdy posiada min. MPK w Krakowie i bardzo dobrze się sprawdzają na liniach mało frekwencyjnych. Podstawowy atut tych pojazdów jest taki, że są one konstrukcyjnie przeznaczone do komunikacji miejskiej. W Zagłębiu znalazłoby się kilka linii, do obsługi których tego typu pojazdy by były idealne.
M11 napisał(a):
Wrócę natomiast do mojego starego pomysłu: coś na kształt przyśpieszonego i wykastrowanego z Dąbrówki W. i Bańgowa 42 (np. 842) Sosnowiec <-> Czeladź <-> Siemianowice (i tu wiazd Tarnogórska i Bytomska) <-> Bytom. Dojeżdżam codziennie i widzę te potoki pasażerskie poruszające się samochodami prywatnymi (niektóre nr rejestracyjne znam już na pamięć), gdyż nikt o zdrowych zmysłach nie pojedzie 91 lub 42.
Generatory zakłady pracy: Milmet, ADIENT SEATING (d.Johnson Controls) wraz z okolicznymi zakładami, w Siemcach okolice Tarnogórskiej i Bytomskiej (niesamowicie dużo firm się tam narobiło ostatnio), Orzeł Biały.
Na początek linia krzak i obserwować napełnienia. Dojazd do centrum Bytomia na 5.55, 7.55, 13.55, 15.55, 21.55; powrót z Bytomia 6.15, 8.15, 14.15, 16.15, 22.10. Analogiczne godziny dojazdów do Sosnowca. Na dwa wozy przerywane + wieczorne zasilenie.

Pomysł godny uwagi. Taki autobus mógłby mógł się przyjąć, gdyż byłoby to szybkie połączenie Sosnowca z Czeladzią, Siemianowicami i Bytomiem. Taka linia miałaby na pewno większy sens, niż szczytowe "ogryskowce" z Katowic, dublujące się na większej części tras z liniami całodziennymi i zazwyczaj wożące powietrze.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 13:53 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3762
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Kolejna moja propozycja, to manewr z liniami 813/818. Czy szczytowa 813 jest potrzebna w Centrum Sosnowca? Ilekroć jechałem tą linią czy to z Katowic, czy to z Będzina w godzinach szczytu podróżowały nią pojedyncze osoby. Można by nawet połączyć 813 z 818 i stworzyć z tego jedną linię, za to kursującą cały dzień (w dni robocze) po trasie obecnego 805. Chociaż dla Milowic miałbym jeszcze inną propozycję, ale boję się jej przedstawić :D
Przetrasowane do Szpitala 154 zapewniłoby połączenie Katowic ze Szpitalem Wojewódzkim. Ktoś powie, że 154 jeździ za rzadko, ale czy potrzeba w takiej relacji autobusu jeżdżącego częściej? Obecna 805 jeździ tak kosmiczną trasą że mało kto się decyduje na jazdę tym autobusem w pełnej relacji.
Do mojego zestawu dodałbym jeszcze, że Sosnowiec zasługuje na szybkie połączenie z Katowicami, coś na wzór 801/831 z Dąbrowy, czy 870 z Gliwic. Taką rolę mogłaby spełniać linia 811, która od os Piastów mogłaby jechać bezpośrednio, bez zjazdów na Dąbrówce. Tak mniej wygląda uzasadnienie moich pomysłów. Teraz chciałbym poznać Twoje uwagi na ten temat, no i podzielenia się swoimi pomysłami usprawnienia komunikacji w Sosnowcu :)


Ja mam wrażenie, że za wszelką cenę chcesz wywrócić do góry nogami układ komunikacyjny na zasadzie "skoro nie może być lepiej, to niech będzie inaczej". Prosty przykład - Środula - ludzie przyzwyczaili się do trasy 55, a ty za wszelką cenę chcesz zmienić. Pisałem już wcześniej - tramwajowi 24 to i tak to nie pomoże, a tylko zrobisz na złość mieszkańcom. Druga sprawa - jak ma być szybkie połączenie z Zagórza na Pogoń, to musi ono jechać przez Al. Zagłębia Dąbrowskiego. Inaczej nie ma to sensu. Niestety wadą będzie taka, że obsłuży tylko jeden przystanek - Środula K-D. Trzecia sprawa - w godzinach szczytu rozkład jazdy na 8xx ma program dowolny. Jaki sens ma wycinanie przystanku i odzyskiwanie 1-2 minut, jeśli stoisz w korku 10-20 minut, a czasem nawet 30 minut? Zamiast naprawić trasę 805 - bo naprawdę ciężko jest podjechać 3-4 przystanki tramwajem i przesiąść się na Osiedlu Piastów lub na Egzotarium na autobus - chcesz utrzymać potworka przez Milowice, w dodatku uziemiając 154 na Szpitalu Wojewódzkim. Na każdy argument wymyślasz coraz to nowsze kombinacje, a ja zadam pytanie: po co ruszać te elementy, które w miarę sprawnie działają?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 325
Lokalizacja:
SO
Adams napisał(a):
Z tego co tu pisano, to z 805 na Milowicach chodziło bardziej z połączeniem Baczyńskiego do Katowic, niż do Szpitala.
Wiem. Jaki ruch generują Betony? Dokładnie taki, aby raz na godzinę zrobić dowozówkę do przystanku węzłowego taborem M. Wariant zaproponowany w moim poprzednim poście rozwiązuje kwestie dojazdu z/do Czeladzi dla kilku ulic, z uwzględnieniem cmentarza, do którego nijak się teraz dostać osobie starszej.
Cytuj:
Taboru typu M tam się puścić nie da, bo go po prostu nie ma. Nie wyobrażam sobie busika przerobionego z dostawczaka jeżdżącego jako komunikacja miejska.
Ale, że jak...? Taboru M w GOPie niema? Kwestia zapisu w SIWZie o % udziale niskiej podłogi.
Cytuj:
Szkoda że PKM Sosnowiec nie zainwestuje w autobusy 7,5 metrowe np. typu Vero.
Czy PKM ma jakiś FORMALNY monopol na linie w Zagłębiu? Jest Intrans, Pawelec i zapewne jeszcze kilku chętnych na obsługę takiej linii.
Cytuj:
Takie pojazdy posiada min. MPK w Krakowie i bardzo dobrze się sprawdzają na liniach mało frekwencyjnych. Podstawowy atut tych pojazdów jest taki, że są one konstrukcyjnie przeznaczone do komunikacji miejskiej. W Zagłębiu znalazłoby się kilka linii, do obsługi których tego typu pojazdy by były idealne.
W wielu miastach, wielu organizatorów stosuje tego typu tabor. W GOPie jak zwykle "niedasie".

aso napisał(a):
w dodatku uziemiając 154 na Szpitalu Wojewódzkim
Czy ja wiem? 154 na Chemicznej raczej chyba niezbędne nie jest. Tam też można puścić coś małego. Lepiej pracowało by, jednak łącząc Piastów ze Szpitalem, niż wożąc powietrze po Rybnej i okolicach.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2786
O, w dyskusji rzucony został przykład linii 11 i 61 - utrzymanie 11 na całej trasie to jest właśnie pomysł na zrażanie pasażerów. Dokładniej to tym pomysłem jest autobus jadący wiecznie poza rozkładem, łączący do niedawna dwie zadupiaste pętle (teraz zadupiasta jest tylko jedna z nich), ale za to obsługiwany taborem wielkopojemnym, który i tak się wyludnia na granicy Katowic i Czeladzi.
Aktualnie w Piotrowicach przyda się linia 297 wydłużona do pętli i obsługująca osiedle Odrodzenia w obu kierunkach.
Natomiast​ Czeladzi myślę nic lepszego niż połączenie 11, 61 i 911 nie może spotkać. Linia dajmy na to 611, kursująca co 12 minut w szczycie, oferująca solidne połączenie wewnątrzmiejskie i możliwość przesiadki w centrum miasta w kierunku Będzina i Wojkowic.

Swoją drogą takt 12-24-48 doskonale sprawdza się w pewnym wojewódzkim mieście na K, do którego można dojechać w weekend autobusem co kwadrans z dworca na Skargi. I w stronę takiego taktu na liniach wewnątrzmiejskich jak i niektórych międzymiastowych bym szedł w GOPie.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 16:16 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 386
Lokalizacja:
Katowitz
Numeracja linii jest rzecza drugorzędną aczkolwiek tez burdel pod tym względem powinno się ogarnąc. Bardziej powinnismy operowac relacjami ale fakt numeracją linii prosciej.Podobny przykład linia 43 i 27.połączyć wzmocnić takt tej pierwszej zmienić jej charakter z okreznej na rejacje kato-wojki oraz skomunikowane z 42 które można wydłużyć do centrum Dąbrowy. Złote czasy linii 27 juz minęły. Zlikwidowano wszystkie zakłady pracy którym ta linia służyła, a strefa w Bangowie i na Michałach która powina generować jakieś tam potoki dostała by połączenie z Dąbrową oczywiście zaznaczam że takie ruchy przy odpowiednim takcie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 18:24 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Prosty przykład - Środula - ludzie przyzwyczaili się do trasy 55, a ty za wszelką cenę chcesz zmienić. Pisałem już wcześniej - tramwajowi 24 to i tak to nie pomoże, a tylko zrobisz na złość mieszkańcom.

Którym mieszkańcom zrobię na złość? Na Prusa i Północnej nie zmieni się nic, nadal będzie autobus jadący z Dąbrowy do Centrum, tylko że kierunki się odwrócą, a dodatkowo Prusa dostanie drugą linię. Jedynie Wapienna straci, ale nie wiem, czy jest tam potok dla dwóch linii. Taki Konstantynów, gdzie jest kilka kamienic na krzyż ma obecnie trzy linie autobusowe i tramwaj, a duże blokowisko plus osiedla domków jednorodzinnych z okolic Prusa musi się pocieszyć jedną linią autobusową albo sporym spacerem na przystanek na dolnej Środuli. Czy to jest sprawiedliwe? Tramwajowi właśnie pomoże, bo wówczas to tramwaj będzie głównym środkiem transportu łączącym Konstantynów z Centrum.
aso napisał(a):
Jaki sens ma wycinanie przystanku i odzyskiwanie 1-2 minut, jeśli stoisz w korku 10-20 minut, a czasem nawet 30 minut?

A jak autobus zjeżdża dwukrotnie z trasy, to nie stoi w korku? Jednak linia 801 jeździ bez zjazdów na Dąbrówce i jest bardzo popularna wśród osób jadących z Katowic do Dąbrowy. Poza tym korki są w szczycie, a poza szczytem jak korków nie ma, takie 811 bez postoi zyskało by więcej niż 2-3 minuty.
aso napisał(a):
Zamiast naprawić trasę 805 - bo naprawdę ciężko jest podjechać 3-4 przystanki tramwajem i przesiąść się na Osiedlu Piastów lub na Egzotarium na autobus - chcesz utrzymać potworka przez Milowice, w dodatku uziemiając 154 na Szpitalu Wojewódzkim.

Chyba mnie źle zrozumiałeś. Według moich propozycji 805 powinna wrócić na starą trasę, Natomiast jak już koniecznie Baczyńskiego musi mieć połączenie z Katowicami, to proponuję tamtędy jedynie szczytową 818. Nie wiem także co masz na myśli twierdzeniem "uziemiania" 154 na Szpitalu.
aso napisał(a):
Na każdy argument wymyślasz coraz to nowsze kombinacje, a ja zadam pytanie: po co ruszać te elementy, które w miarę sprawnie działają?

Odnoszę wrażenie, że jesteś ogromnym tradycjonalistą i uważasz że jak coś co powstało "x" lat temu powinno zostać do końca świata. Czasy się zmieniają i potrzeby przewozowe także. Coś co miało sens i potencjał przed laty, niekoniecznie musi go mieć we współczesności. Przez kilka lat mieszkałem w Krakowie i łyknąłem trochę tamtejszej komunikacji. Tam praktycznie w każdym miesiącu są przetasowania w komunikacji, nawet w numeracjach linii. No i to co mi się najbardziej podoba, to zminimalizowanie dubli linii tramwajowych z autobusowymi, tak aby to tramwaj był głównym środkiem transportu, a nie autobus. Niestety w GOP-ie jest zupełnie na odwrót. Najlepszym tego przykładem w Zagłębiu jest 188, oraz niedawna zmiana trasy 34. W tym drugim przypadku nie dość że się dubluje tramwaj, to w dodatku zabiera mieszkańcom Borów i Feliksa najsensowniejszy dojazd do Centrum, nie dając nic w zamian.


Ostatnio edytowano Pn 19.06.2017, 18:37 przez Adams, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 325
Lokalizacja:
SO
pat napisał(a):
Podobny przykład linia 43 i 27.połączyć wzmocnić takt tej pierwszej zmienić jej charakter z okreznej na rejacje kato-wojki oraz skomunikowane z 42 które można wydłużyć do centrum Dąbrowy. Złote czasy linii 27 juz minęły. Zlikwidowano wszystkie zakłady pracy którym ta linia służyła, a strefa w Bangowie i na Michałach która powina generować jakieś tam potoki dostała by połączenie z Dąbrową oczywiście zaznaczam że takie ruchy przy odpowiednim takcie.

Czekaj, bo nie ogarniam...
Wycinamy 27, ale za to przedłużamy 42, po to aby D.G. miała skomunikowanie z Siemcami i Michałami przez, które to AKURAT 42 nie jedzie... GENIALNE!!!
Oh wait... Ale teraz jest dokładnie to samo, tyle, że bez mieszania.
Wydłużone 42 na trasie D.G <-> Bytom ile to będzie jechało 1,5h czy jeszcze dłużej? Pomysł rewelacja!
A nie prościej sztywny i logiczny takt na 27/42/43?
Co najwyżej można pokusić się o skrócenie 27 do Czeladzi i skomunikowanie ze 43 i skróconym do Czeladzi 42 (Bytom <-> Czeladź). Tyle, że:
- w Czeladzi nie ma jakiegokolwiek centrum przesiadkowego,
- skomunikowanie TRZECH linii przerasta organizatora,
- pozostała garstka pasażerów przesiądzie się do prywatnych samochodów.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 18:48 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
Wydłużone 42 na trasie D.G <-> Bytom ile to będzie jechało 1,5h czy jeszcze dłużej? Pomysł rewelacja!

Trasa 42 Dąbrowa Gór. Centrum - Bytom byłaby podobnym "potworkiem" co obecna 27 z Huty do Katowic. Problem tkwi w innej kwestii, taka linia nie bardzo miałaby gdzie w Centrum Dąbrowy kończyć. Pętla jest na Mydlicach, ale wówczas nie dojeżdżałaby do ścisłego Centrum, więc nie ma sensu. Kolejna krańcówka to dopiero Gołonóg, ale wtedy by się już z tego zrobił nie potworek, a potwór komunikacyjny :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 19:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3762
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Prosty przykład - Środula - ludzie przyzwyczaili się do trasy 55, a ty za wszelką cenę chcesz zmienić. Pisałem już wcześniej - tramwajowi 24 to i tak to nie pomoże, a tylko zrobisz na złość mieszkańcom.

Którym mieszkańcom zrobię na złość? Na Prusa i Północnej nie zmieni się nic, nadal będzie autobus jadący z Dąbrowy do Centrum, tylko że kierunki się odwrócą, a dodatkowo Prusa dostanie drugą linię. Jedynie Wapienna straci, ale nie wiem, czy jest tam potok dla dwóch linii. Taki Konstantynów, gdzie jest kilka kamienic na krzyż ma obecnie trzy linie autobusowe i tramwaj, a duże blokowisko plus osiedla domków jednorodzinnych z okolic Prusa musi się pocieszyć jedną linią autobusową albo sporym spacerem na przystanek na dolnej Środuli. Czy to jest sprawiedliwe? Tramwajowi właśnie pomoże, bo wówczas to tramwaj będzie głównym środkiem transportu łączącym Konstantynów z Centrum.


Zmiany w komunikacji miejskiej to tak naprawdę operacja na żywym organizmie i muszą być przemyślane. Widząc, z jakim zaangażowaniem proponujesz zmiany zastanawiam się, co jest celem. Naprawa, czy zmiany? A teraz przechodząc do meritum. Generalnie na Konstantynowie jest niewielki potok, bo dzielnica sporo się wyludniła. Ale jest szkoła średnia, która ma uczniów z Zagórza i Środuli. Zabierając z Okrzei 55 lub 188 uderzasz w pasażerów, którzy chcą jechać w drugą stronę. Istotna jest dla linii 55 również obsługa przystanku Zagórze Osiedle. Tak rozkłada się potok - potwierdzają to wyniki badań napełnień. Najłatwiejszy do zdjęcia z trasy tramwajowej 24 jest 116, który może wjeżdżać do centrum przez Pogoń. Poza tym - chcesz bronić tramwaju, a wrzucasz kolejną linię na wspólny przystanek z 15-tką. Czyli jednego bronimy, choć relatywnie korzyści uzyskamy niewielkie, a uderzamy sztandarową inwestycję projektu unijnego? Chyba nie tędy droga...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 19:57 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ale jest szkoła średnia, która ma uczniów z Zagórza i Środuli. Zabierając z Okrzei 55 lub 188 uderzasz w pasażerów, którzy chcą jechać w drugą stronę. Istotna jest dla linii 55 również obsługa przystanku Zagórze Osiedle. Tak rozkłada się potok - potwierdzają to wyniki badań napełnień.

Wczytaj się dobrze w moją propozycje trasy autobusu od strony Chemicznej w kierunku Zagórza. W przypadku odwrócenia trasy 55, moja propozycja to od Północnej przez Prusa i Zagórze Osiedle, a a dalej do Zajezdni według potrzeb albo przez Lenartowicza albo Gwiezdną. Więc połączenie Zagórza Osiedle z Konstantynowem pozostaje.
aso napisał(a):
Najłatwiejszy do zdjęcia z trasy tramwajowej 24 jest 116, który może wjeżdżać do centrum przez Pogoń

Akurat 116 najmniej zagraża linii tramwajowej, bo nie dojeżdża do Dworca, chociaż wywaliłbym ją z Ludwika i puścił przez Wawel.
aso napisał(a):
Poza tym - chcesz bronić tramwaju, a wrzucasz kolejną linię na wspólny przystanek z 15-tką.

15 w tej formie jak jest teraz już nic nie jest w stanie bardziej zagrozić. Tutaj znowu wrócę do standardów krakowskich. Zamiast budować buspas w ciągu ul. 3-go maja, bardziej sensownie by było zalać torowisko asfaltem i puścić autobusy po torowisku tramwajowym ze wspólnymi przystankami od Środuli po Dworzec. Taki schemat bardzo dobrze się sprawdza w Krakowie. Obecnie na takiej Środuli mało kto pójdzie na przystanek z jedną linią tramwajową, skoro z przystanku autobusowego ma multum częściej jeżdżących połączeń. Gdyby był to przystanek wspólny i ktoś przykładowo czeka na cokolwiek do Dworca i akurat podjeżdża tramwaj to z niego skorzysta. W chwili obecnej takiej możliwości nie ma, gdyż nawet jakby ktoś oczekujący na przystanku autobusowym zobaczył tramwaj i chciał z niego skorzystać, to zanim przejdzie przez schody na kładce, to mu ten tramwaj dawno odjedzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 20:21 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3762
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Ale jest szkoła średnia, która ma uczniów z Zagórza i Środuli. Zabierając z Okrzei 55 lub 188 uderzasz w pasażerów, którzy chcą jechać w drugą stronę. Istotna jest dla linii 55 również obsługa przystanku Zagórze Osiedle. Tak rozkłada się potok - potwierdzają to wyniki badań napełnień.

Wczytaj się dobrze w moją propozycje trasy autobusu od strony Chemicznej w kierunku Zagórza. W przypadku odwrócenia trasy 55, moja propozycja to od Północnej przez Prusa i Zagórze Osiedle, a a dalej do Zajezdni według potrzeb albo przez Lenartowicza albo Gwiezdną. Więc połączenie Zagórza Osiedle z Konstantynowem pozostaje.


Proponujesz działania w stylu KZK GOP. Dla zasady potok z jednej linii chcesz rozwalić na dwie linie. Obejrzyj sobie wyniki badań napełnień, prześledź wymianę pasażerów na przystankach i wniosek będzie prosty - ta linia jak działa dosyć dobrze i nie należy jej ruszać - zmieniając trasę nie uzyskamy nic lepszego. Przypomnę z początku dyskusji - primum non nocere.

Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Najłatwiejszy do zdjęcia z trasy tramwajowej 24 jest 116, który może wjeżdżać do centrum przez Pogoń

Akurat 116 najmniej zagraża linii tramwajowej, bo nie dojeżdża do Dworca, chociaż wywaliłbym ją z Ludwika i puścił przez Wawel.


Ale 116 jest proste do ruszenia, a przy okazji rozwiązuje problem z Chemiczną.

Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Poza tym - chcesz bronić tramwaju, a wrzucasz kolejną linię na wspólny przystanek z 15-tką.

15 w tej formie jak jest teraz już nic nie jest w stanie bardziej zagrozić. Tutaj znowu wrócę do standardów krakowskich. Zamiast budować buspas w ciągu ul. 3-go maja, bardziej sensownie by było zalać torowisko asfaltem i puścić autobusy po torowisku tramwajowym ze wspólnymi przystankami od Środuli po Dworzec. Taki schemat bardzo dobrze się sprawdza w Krakowie. Obecnie na takiej Środuli mało kto pójdzie na przystanek z jedną linią tramwajową, skoro z przystanku autobusowego ma multum częściej jeżdżących połączeń. Gdyby był to przystanek wspólny i ktoś przykładowo czeka na cokolwiek do Dworca i akurat podjeżdża tramwaj to z niego skorzysta. W chwili obecnej takiej możliwości nie ma, gdyż nawet jakby ktoś oczekujący na przystanku autobusowym zobaczył tramwaj i chciał z niego skorzystać, to zanim przejdzie przez schody na kładce, to mu ten tramwaj dawno odjedzie.


Tramwajowi pomaga Pani Bisująca. Bo cóż z tego jak masz kilka linii, jak jeżdżą stanie, a tramwaj jeździ regularnie co 15 minut w dni robocze i soboty. Jego sukces polega na tym, że jeździ regularnie i ma zapamiętywalny rozkład. Nie ma sensu dokładać kolejnej linii autobusowej na tym przystanku, bo właśnie ludzie zaczęli tym tramwajem jeździć. Szału nie ma, ale w autobusach nie lepiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 22:47 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1183
M11 napisał(a):
Wydłużone 42 na trasie D.G <-> Bytom ile to będzie jechało 1,5h czy jeszcze dłużej? Pomysł rewelacja!

Z nie których kursów 42 da się przesiąść na 814 pod M1 , jak i odwrotnie, więc wystarczyło by dopasować 42 pod 814 i problem połączenia Bytomia z Dąbrową mamy z głowy, a w rezerwie zostaje T22.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 22:56 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 37
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Ale jest szkoła średnia, która ma uczniów z Zagórza i Środuli. Zabierając z Okrzei 55 lub 188 uderzasz w pasażerów, którzy chcą jechać w drugą stronę. Istotna jest dla linii 55 również obsługa przystanku Zagórze Osiedle. Tak rozkłada się potok - potwierdzają to wyniki badań napełnień.

Wczytaj się dobrze w moją propozycje trasy autobusu od strony Chemicznej w kierunku Zagórza. W przypadku odwrócenia trasy 55, moja propozycja to od Północnej przez Prusa i Zagórze Osiedle, a a dalej do Zajezdni według potrzeb albo przez Lenartowicza albo Gwiezdną. Więc połączenie Zagórza Osiedle z Konstantynowem pozostaje.


Proponujesz działania w stylu KZK GOP. Dla zasady potok z jednej linii chcesz rozwalić na dwie linie. Obejrzyj sobie wyniki badań napełnień, prześledź wymianę pasażerów na przystankach i wniosek będzie prosty - ta linia jak działa dosyć dobrze i nie należy jej ruszać - zmieniając trasę nie uzyskamy nic lepszego. Przypomnę z początku dyskusji - primum non nocere.

Natomiast Ty z uporem bronisz dwóch linii z wygwizdowa, a dajesz przyzwolenie na pozostawienie jednej w sąsiedztwie dużego blokowiska (mam cały czas na myśli Prusa).
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Najłatwiejszy do zdjęcia z trasy tramwajowej 24 jest 116, który może wjeżdżać do centrum przez Pogoń

Akurat 116 najmniej zagraża linii tramwajowej, bo nie dojeżdża do Dworca, chociaż wywaliłbym ją z Ludwika i puścił przez Wawel.


Ale 116 jest proste do ruszenia, a przy okazji rozwiązuje problem z Chemiczną.

Nie wiem czy 116 by się na Chemicznej przyjął. Chcąc się stamtąd dostać do Centrum Sosnowca, bez problemu można przejść przez przejazd i dostać się na Okrzei, a na jazdę do Dąbrowy kosmiczną trasą też raczej mało kto stamtąd się zdecyduje. Z Chemicznej jest właśnie potrzebny autobus w kierunku Katowic, z którego skorzystaliby nie tylko mieszkańcy Chemicznej, ale także Konstantynowa.
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Poza tym - chcesz bronić tramwaju, a wrzucasz kolejną linię na wspólny przystanek z 15-tką.

15 w tej formie jak jest teraz już nic nie jest w stanie bardziej zagrozić. Tutaj znowu wrócę do standardów krakowskich. Zamiast budować buspas w ciągu ul. 3-go maja, bardziej sensownie by było zalać torowisko asfaltem i puścić autobusy po torowisku tramwajowym ze wspólnymi przystankami od Środuli po Dworzec. Taki schemat bardzo dobrze się sprawdza w Krakowie. Obecnie na takiej Środuli mało kto pójdzie na przystanek z jedną linią tramwajową, skoro z przystanku autobusowego ma multum częściej jeżdżących połączeń. Gdyby był to przystanek wspólny i ktoś przykładowo czeka na cokolwiek do Dworca i akurat podjeżdża tramwaj to z niego skorzysta. W chwili obecnej takiej możliwości nie ma, gdyż nawet jakby ktoś oczekujący na przystanku autobusowym zobaczył tramwaj i chciał z niego skorzystać, to zanim przejdzie przez schody na kładce, to mu ten tramwaj dawno odjedzie.


Tramwajowi pomaga Pani Bisująca. Bo cóż z tego jak masz kilka linii, jak jeżdżą stanie, a tramwaj jeździ regularnie co 15 minut w dni robocze i soboty. Jego sukces polega na tym, że jeździ regularnie i ma zapamiętywalny rozkład. Nie ma sensu dokładać kolejnej linii autobusowej na tym przystanku, bo właśnie ludzie zaczęli tym tramwajem jeździć. Szału nie ma, ale w autobusach nie lepiej.

Tutaj żadne argumenty do mnie nie przemówią. Dopóki nie będzie wspólnego przystanku autobusowo-tramwajowego, przynajmniej na Środuli (a nic się na to nie zanosi), to zainteresowanie 15 będzie małe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pn 19.06.2017, 23:21 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 386
Lokalizacja:
Katowitz
Błagam skończyć z tymi bzdurami o Chemicznej. Tam albo emeryci albo patologia. Do Katowic to co najwyżej paru małolatów kraść portfele pojedzie przed świętami i po to jest 154. Jeżeli sosnowiec jest bogaty to może sobie jakiegos busa wyplakac w kzk gop co by między 7 -17 jeździł w dni robocze i łaczył okolice zylety przez chemiczna i pchnac go do Bedzina pod urząd pracy trasą linii 116 oczywiście zamiast tej linii której trasa patrząc przez rys historyczny jak TK dalej pójdzie połączy za niedługo Ząbkowice z Katowicami w takcie co 138minut koniecznie z wjazdem
kieszeniowym pod Szpital Gorniczy i przez Gospodarcza:) Cyrk.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności