Teraz jest Wt 20.02.2018, 12:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1470 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 70, 71, 72, 73, 74  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Cz 28.12.2017, 19:50 

Dołączył(a): Śr 27.12.2017, 16:16
Posty: 24
Lokalizacja:
Katowice
lgor napisał(a):
Nie rozumiem po co ta 30 na Giszowiec z Michałkowic? Zwłaszcza że z Michałkowic to jest jeszcze 72.
Poza tym trasa Centrum - Giszowiec też jest chyba przez inne linie zapewniona. Warto nie zapomnieć że dochodzą też linie MZK Tychy, które też mogły by (chyba) coś więcej po drodze obsłużyć.
Najlepiej uniknąć sytuacji gdy coś jedzie w stadzie po takiej samej trasie.


Mam znajomych na Giszowcu i jak jadą do centrum to wybierają autobusy w następującej kolejności: 920 (najlepszy bus dla nich), 672,673 (dla tych co bliżej DK86 mieszkają), 674 i 30 niezbyt chętnie bo najdłuższe warianty dojazdu do centrum.
Tak naprawdę 30 łączy Giszowiec tylko z Zawodziem oraz Bytkowem i w weekendy z Józefowcem oraz Koszutką (ponieważ w tygodniu 108 jeździ tam szybciej) ponieważ w inne dzielnice mają lepsze warianty na innych liniach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 30.12.2017, 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2802
No to radykalniejszym krokiem jest pocięcie 30 na dwie linie - Katowice - Michałkowice oraz Katowice - Giszowiec, ale nie ma gdzie zorganizować sensownej przesiadki i końcówki.

A skoro już mamy bilet metropolitalny, z 672, 3 i 4 można zrobić inny myk:
- 672 jedynie Kostuchna - Murcki - Wesoła (przy też okazji załatwiamy sprawę kretyńskich wjazdów 689 pod kopalnię Staszic poprzez ich likwidację),
- 673 wzmacniamy do f~15 poprzez
a) likwidację 674 (Tysiąclecia - centrum)
b) przesunięcie nań wzkm z 672 (bo nowe 673 może kursować trasą ex 674)
- 674 może sobie jeździć jako dowozówka po Giszowcu,
- 689 skracamy do Kostuchny.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 8.01.2018, 8:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1362
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ja jestem ciekaw, jak nasz miłośnik z Kato się do tego ustosunkuje. Ludw_Ku, co ty na to?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 17.01.2018, 0:10 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2009
Lokalizacja:
Katowice
Strzyż napisał(a):
Ja jestem ciekaw, jak nasz miłośnik z Kato się do tego ustosunkuje. Ludw_Ku, co ty na to?

"Wywołany do tablicy" - witam wszystkich po długiej nieobecności. Nie chciałem się tu już wypowiadać, bo moje stanowisko w sprawie tworzenia układów linii komunikacyjnych jest wszystkim bardzo dobrze znane. Życie, moje doświadczenie w podróżowaniu KM jak i zbierane opinie znajomych mi ludzi, zarówno tych którzy z tej komunikacji muszą korzystać jak i tych którzy z różnych powodów całkowicie z tego zrezygnowali, wbrew obowiązującym tu poglądom jedynie utwierdza mnie w moim przekonaniu. Przykładowo w najmniejszym stopniu ani ja, ani nikt z moich znajomych nie odczuł poprawy komunikacji w relacji pomiędzy centrum a Ligotą od czasu skrócenia 12-ki, natomiast brakuje nam możliwości dogodnego dojazdu z rejonu AWF w kierunku Zawodzia i Szopienic. Trudno także dopatrzyć mi się jakiejś poprawy w warunkach dojazdu z Katowic do Mikołowa od czasu skrócenia 653 do Brynowa, ew. czekam na przykłady, że dzięki takim zmianom można gdzieś dojechać szybciej.
Wcześniej proponowane tu niektóre pomysły zmierzają w tym samym kierunku czyli likwidacji możliwości bezpośredniego dojazdu np. z os. Witosa do ul Sokolskiej czy z AWF do Wełnowca (skrócenie 193).
Zupełnie nie wiem jak to rozumieć:
motley napisał(a):
- 30 Zawodzie - Giszowiec - Centrum - Michałkowice (co 15 minut)

Jaką trasą miałby ten autobus jechać z Giszowca do centrum (tak jak 672 czy 674?), komu by to służyło. Zgadzam się, że połączenie tą linią Giszowca z Michałkowicami nie jest potrzebne, ale Zawodzia z Koszutką jest.
Cytuj:
- 110 Trzy Stawy - Józefowiec (i tu można robić wariantów do lasu ile się zachce)

Chyba wariatów z pasażerów którzy nie będą potrafili połapać się dokąd który autobus jedzie -:) Zawsze uważałem i uważam iż numer powinien w sposób jednoznaczny oznaczać relację którą dany pojazd obsługuje, jeśli linia wariantowa ma uzasadnienie, to powinna być oznaczana dodatkową literą (to samo dotyczy zjazdów i wyjazdów na trasę, ale to inny temat). Odnośnie samej 110 to może lepiej byłoby aby na stałe jeździła do CH-3 Stawy ul Francuską i Lotnisko (do os. Paderewskiego chyba jest dość połączeń) a na Muchowiec uruchomić inną linię np. przedłużyć 950, co poprawiłoby połączenie ul Francuskiej (rejon KWP, UM) z centrum w tym ul Sokolską będącą obecnie chyba największym węzłem przesiadkowym. Oczywiście wszystko wymagałoby odpowiedniego zsynchronizowania rozkładów jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Cz 18.01.2018, 9:13 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2746
Ludw_K napisał(a):
Przykładowo w najmniejszym stopniu ani ja, ani nikt z moich znajomych nie odczuł poprawy komunikacji w relacji pomiędzy centrum a Ligotą od czasu skrócenia 12-ki, natomiast brakuje nam możliwości dogodnego dojazdu z rejonu AWF w kierunku Zawodzia i Szopienic.
To jest właśnie taki katowicki absurd w przykładzie dotyczącym skrócaniu linii. Milion przystanków w centrum, każda linia gdzieś indziej kończy, tylko biegać i się przesiadać. Ja wychodzę z założenia że jeżeli skracamy linie to przesiadki zapewniamy "drzwi w drzwi"
Co do samej 12, to moim zdaniem przy tak zatłoczonej trasie powinna mieć postoje wyrównawcze w centrum.
Cytuj:
Wcześniej proponowane tu niektóre pomysły zmierzają w tym samym kierunku czyli likwidacji możliwości bezpośredniego dojazdu np. z os. Witosa do ul Sokolskiej czy z AWF do Wełnowca (skrócenie 193).Zupełnie nie wiem jak to rozumieć:
Nie zauważyłem by była mowa o linii 193. To połączenie Wełnowca z AWF jest chyba całkiem świeże bo 193 kiedyś nie obsługiwało tego rejonu. Poza tym jak wygląda korzystanie z tramwaju na ul Kościuszki dla tej relacji?

Cytuj:
Zawsze uważałem i uważam iż numer powinien w sposób jednoznaczny oznaczać relację którą dany pojazd obsługuje, jeśli linia wariantowa ma uzasadnienie, to powinna być oznaczana dodatkową literą (to samo dotyczy zjazdów i wyjazdów na trasę, ale to inny temat).
Też jestem tego samego zdania. Można uznać że wielkim sukcesem numeracyjnego "niedasizmu" KZK GOP było wprowadzenie oznaczenia N do nocek.
W Łodzi ładnie uporządkowano numerację wariantów. Nic tylko brać przykład ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Cz 18.01.2018, 17:06 

Dołączył(a): Śr 27.12.2017, 16:16
Posty: 24
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Zawsze uważałem i uważam iż numer powinien w sposób jednoznaczny oznaczać relację którą dany pojazd obsługuje, jeśli linia wariantowa ma uzasadnienie, to powinna być oznaczana dodatkową literą (to samo dotyczy zjazdów i wyjazdów na trasę, ale to inny temat).


W Wielkiej Brytanii jest to bardzo popularne autobusy nazywają się np. X1,23S czy z literą "A" jako jakiś wariant np.3A. Mieszkańcy wiedzą że ten autobus teraz nie jedzie tu lecz tam itp.
Z jednej strony wystarczy wczytać się w tablice czy autobus jedzie teraz np. na 3 Stawy czy Muchowiec, znowu można się doczepić że biegnący styłu wchodzą do 110 i nie wiedzą gdzie ten autobus ich zawiezie na koniec...
Moim zdaniem literki koło numerów autobusu nie prezentują się ładnie ale jeżeli komuś to ma pomóc czy zajechać tu czy tam to czemu nie...
Co o tym sądzicie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 19.01.2018, 1:39 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2009
Lokalizacja:
Katowice
lgor napisał(a):
Milion przystanków w centrum, każda linia gdzieś indziej kończy, tylko biegać i się przesiadać. Ja wychodzę z założenia że jeżeli skracamy linie to przesiadki zapewniamy "drzwi w drzwi"

Trafiłeś w sedno. Wiem, że nie da się wszystkim zapewnić dojazdów bezpośrednich, ale też jestem zdecydowanym przeciwnikiem robienia połączeń przesiadkowych "dla idei", które dla pasażerów są utrudnieniem i przede wszystkim wydłużają czas dojazdu, tym bardziej jak są tak organizowane tak jak w GOP. Początkiem problemu który powoduje czasem nawet potrzebę kilometrowych spacerków przy przesiadaniu w Katowicach jest to, że w miejscu gdzie powinien znajdować się dworzec autobusowy wybudowano galerię handlową. Dopiero teraz planuje się dworzec autobusowy przy Sądowej co i tak będzie uciążliwe dla przesiadających się pomiędzy pociągami a autobusami, zwłaszcza podróżujących na większe odległości tak z naszego regionu jak i tych dla których Katowice są tylko puntem tranzytowym. Nie potrafię pojąć dlaczego jeśli już zdecydowano się na węzeł przesiadkowy na Zawodziu nie zaplanowano go w bezpośrednim sąsiedztwie stacji PKP (z autobusów do tramwajów można byłoby przesiadać się na przystanku Łączna) tym bardziej jeśli planuje się integrację komunikacji kolejowej z resztą. Ciekawe tylko ile lat jeszcze będzie się planować. Miejsca przy stacji kolejowej jest pod dostatkiem i tam należało zrobić końcowe przystanki dla autobusów.
Cytuj:
Co do samej 12, to moim zdaniem przy tak zatłoczonej trasie powinna mieć postoje wyrównawcze w centrum.

Ta linia ma w ogóle absurdalny przebieg. Służy ona pasażerom z rejonu pl. Sejmu Śl. oraz ul. Warszawskiej do Ligoty, tyle, że zarówno w jednym jak i drugim kierunku totalnie okrężną trasą (której tę część w godzinach szczytu szybciej można pokonać pieszo). Nikt mnie nie przekona, że lepszym rozwiązaniem nie byłaby 12-ka łącząca te miejsca bezpośrednio, czyli kursująca swoją dawną trasą do Nikiszowca (dalej chyba sensu by nie było), najlepiej w kierunku przeciwnym przez Damrota, Powstańców, Jagielońską, Kopernika (tak, wiem tam są korki - a na Mikołowskiej nie ma???) a połączenie dworca z Ligotą powinna zapewniać inna linia kursująca z dużą częstotliwością, ale bez "kółek" po śródmieściu.
Cytuj:
Nie zauważyłem by była mowa o linii 193. To połączenie Wełnowca z AWF jest chyba całkiem świeże bo 193 kiedyś nie obsługiwało tego rejonu.

Ktoś tu proponował skrócenie do dworca. Od początku łączyła os. Witosa z Józefowcem, tylko że kiedyś ul. Gliwicką, Grundmanna, Stęślickiego.
Mat99SK napisał(a):
Z jednej strony wystarczy wczytać się w tablice czy autobus jedzie teraz np. na 3 Stawy czy Muchowiec, znowu można się doczepić że biegnący styłu wchodzą do 110 i nie wiedzą gdzie ten autobus ich zawiezie na koniec...

Biegnący z tyłu to jedna sprawa, ale równie ważne, że komuś przyjezdnemu końcowe nazwy przystanków raczej nie wiele co mówią, może od kogoś (nawet w jakimś punkcie informacyjnym) dowiedzieć się, że do CH 3 Stawy dojedzie m.in. autobusem 110 i wcale nie musi wiedzieć, że jeśli ma on na tablicy napisane Muchowiec Pętla to nim dojedzie do lasu a nie do centrum handlowego.
Cytuj:
Moim zdaniem literki koło numerów autobusu nie prezentują się ładnie ale jeżeli komuś to ma pomóc czy zajechać tu czy tam to czemu nie...
Co o tym sądzicie?

Sądzę, że oznaczenia na pojazdach KM mają informować, możliwie jak najdokładniej a nie ładnie się prezentować. Faktem jest, że w tym temacie "co kraj, to obyczaj" a nawet co miasto. Niestety - sam padłem nie raz "ofiarą" braku takiej jednoznaczności. Raz w Duesseldorfie zdziwiłem się, że tramwaj skończył jazdę kilka przystanków wcześniej, ale to nie był dla mnie problem bo kontynuowałem jazdą następnym i tylko tyle, że jechałem z przesiadką mogąc bezpośrednio dłużej czekając na przystanku. Tam właśnie jest taki zwyczaj, że tylko na przystankowych rozkładach jest zaznaczone które kursy kończą bieg wcześniej, podobnie jest też w Brnie. Nie wiem jak jest obecnie, ale kiedyś w Budapeszcie wariantowe linie były oznaczone literą Y, dotychczas nie udało mi się zaspokoić mojej ciekawości dlaczego tak. W GOP są chyba wykorzystane wszystkie możliwości i bałagan że większy trudno sobie wyobrazić. "Ofiarą" takiej niejednoznaczności padłem też kiedyś we Wrocławiu. właśnie dochodząc do tramwaju od tyłu, który jechał do zajezdni a nie tam gdzie chciałem jechać, komu by szkodziło, gdyby przy numerze miał literę Z ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 19.01.2018, 8:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4010
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Nikt mnie nie przekona, że lepszym rozwiązaniem nie byłaby 12-ka łącząca te miejsca bezpośrednio, czyli kursująca swoją dawną trasą do Nikiszowca (dalej chyba sensu by nie było), najlepiej w kierunku przeciwnym przez Damrota, Powstańców, Jagielońską, Kopernika (tak, wiem tam są korki - a na Mikołowskiej nie ma???) a połączenie dworca z Ligotą powinna zapewniać inna linia kursująca z dużą częstotliwością, ale bez "kółek" po śródmieściu.

Taką trasę 12 wyobrażałem sobie będąc jeszcze w wieku szkolnym. Ciekawe dlaczego nikt w WPK a potem KZK GOP przez 40 lat na to nie wpadł - przecież można byłoby zrobić przynajmniej jakąś próbę?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 19.01.2018, 8:43 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2746
Czyli patrząc na dzisiejsze realia to 930 musiałoby zostać wydłużona do Ligoty przez Damrota z pominięciem centrum a linia 12 po trasie starej 912? Domniemam że zbyt dużo dodatkowych kilometrów by to katowicki magistrat kosztowało więc wyszło oszczędniej z kółkiem po śródmieściu

W temacie Sądowej to dopóki w katowickim UM zasiadają Ci sami ludzie to moim zdaniem wszelkie inwestycje w węzły przesiadkowe można traktować z przymrużeniem oka. To nic poważnego i sensownego nie będzie zrealizowane. W mediach się pochwalą, przetną wstęgę, wygłoszą promieniste przemówienie i rozjadą się limuzynami do domów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 19.01.2018, 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4010
Lokalizacja:
Ligota
lgor napisał(a):
Czyli patrząc na dzisiejsze realia to 930 musiałoby zostać wydłużona do Ligoty przez Damrota z pominięciem centrum a linia 12 po trasie starej 912? Domniemam że zbyt dużo dodatkowych kilometrów by to katowicki magistrat kosztowało więc wyszło oszczędniej z kółkiem po śródmieściu

W temacie Sądowej to dopóki w katowickim UM zasiadają Ci sami ludzie to moim zdaniem wszelkie inwestycje w węzły przesiadkowe można traktować z przymrużeniem oka. To nic poważnego i sensownego nie będzie zrealizowane. W mediach się pochwalą, przetną wstęgę, wygłoszą promieniste przemówienie i rozjadą się limuzynami do domów.

Powtórzę się kolejny raz: 12 nie należało skracać. Może linia dziwnie wyglądała na mapie, ale pracowała dobrze. 930 - Powstanie tej linii to efekt tego, że KZK GOP nie zwykło przyznawać się do błędów. Nikisz chciał rakietę do centrum, to dostał na otarcie łez po 12, z tym, że o połowę rzadziej. A 920 to jest jakaś paranoja. Jak 912 do Ligoty bolało, to można było wzmocnić 46 albo 9/10.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pt 19.01.2018, 23:32 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2009
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Jak 912 do Ligoty bolało, to można było wzmocnić 46 albo 9/10.

Wzmocnić - moim zdaniem - należałoby bardzo wiele. Linie kursujące co pół godziny łączące dzielnice liczące kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców z centrum miasta uważam za bardzo kiepskie rozwiązanie, nawet jeśli w kierunku takiej dzielnicy przebiega kilka linii po zbliżonej trasie. Przy obecnym układzie katowickiej sieci w dni robocze (i to przynajmniej do ok. godz. 19:00 - 20:00) takie linie jak 9, 10, 46, 110, 296, 657, 674 powinny kursować co najmniej z częstotliwością 20 min, ale wydaje mi się, że lepiej byłoby aby kursowały co 15 min nawet kosztem zmniejszenia do 15 min. częstotliwości na 12 (ze zmianą jej przebiegu o jakiej tu mówimy) oraz 910. Konieczna jest tylko właściwa synchronizacja rozkładów jazdy tylko jak mają to zrobić "układacze" rozkładów którym czasem trafiają się nawet mijanki tramwajów na jednotorowych odcinkach. Wiem, że przeciwnicy takich koncepcji od razu użyją argumentów o stadach powstających w wyniku korków co ma niby oznaczać ,że lepiej jeśli gdzieś jeździ jedna linia co 5min. niż trzy z których każda co 15. Teoretycznie tak jest, bardziej chodzi tu o trochę inne proporcje czyli 1 linia co 10 min. zamiast 3 co 30. Taką własnie zmianą jest likwidacja 912 i skrócenie 12, wszystkich teoretyków zapraszam na kilka spacerów ul. Mikołowską, ostatni raz jadące "zderzak w zderzak" 12-ki widziałem tu przedwczoraj ok. 16:30, ale daje słowo, że jest to widok niemalże codzienny, zdarzyło mi się także kilka razy widzieć w takim układzie nawet 910-ki. Niech więc jakiś miłośnik skracania i przesiadek odpowie mi na proste pytanie: jaką różnicę pasażerowi sprawia jeśli do Ligoty jadą jednocześnie dwie 12-ki względem sytuacji gdyby była to 12-ka i 912?
Cytuj:
930 - Powstanie tej linii to efekt tego, że KZK GOP nie zwykło przyznawać się do błędów. Nikisz chciał rakietę do centrum, to dostał na otarcie łez po 12, z tym, że o połowę rzadziej. A 920 to jest jakaś paranoja.

Dokładnie tak jest.
Igor napisał(a):
Czyli patrząc na dzisiejsze realia to 930 musiałoby zostać wydłużona do Ligoty przez Damrota z pominięciem centrum a linia 12 po trasie starej 912? Domniemam że zbyt dużo dodatkowych kilometrów by to katowicki magistrat kosztowało więc wyszło oszczędniej z kółkiem po śródmieściu

W zasadzie tak, z tym, że to wydłużone 930 raczej z numerem 12 tj. takim jaki dotyczył tej relacji od kilkudziesięciu lat (ale o numer bym się aż tak bardzo nie kłócił). Owszem, wozokilometrów by przybyło, ale pasażerów pewnie też, chociaż może nie od razu. Obecnie 12-ka na odcinku Dworzec - pl. Sejmu Śl - Mickiewicza - Dworzec tłumów nie przewozi. Jeśli jednak kogoś "gryzą" marnowane wozokilometry, to ja tylko powiem, że bardzo chciałbym wiedzieć ile ich dziennie pokonują autobusy wożące powietrze w niedostępnych dla pasażerów relacjach Dworzec PKP - Sądowa i Dworzec PKP - Mickiewicza zajezdnia.
Cytuj:
W temacie Sądowej to dopóki w katowickim UM zasiadają Ci sami ludzie to moim zdaniem wszelkie inwestycje w węzły przesiadkowe można traktować z przymrużeniem oka.

Zdenerwowanie (używając najgrzeczniejszego określenia stanu mego umysłu) zupełnie nie pozwala mi na przymrużenie oka. Obecnie bowiem węzeł przy dworcu w Ligocie jest w daleko zaawansowanym stadium realizacji i budowa takowego w Zawodziu (moim zdaniem, zupełnie w tym miejscu niepotrzebnego) wkrótce się rozpoczyna. Tymczasem to właśnie dworzec autobusowy (tak należałoby go nazywać, a nie jakiś węzeł przesiadkowy) przy Sądowej już dawno powinien być gotowy, dokładnie, wówczas gdy zamykano ten przy dworcu PKP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: So 20.01.2018, 12:25 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3826
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Konieczna jest tylko właściwa synchronizacja rozkładów jazdy tylko jak mają to zrobić "układacze" rozkładów którym czasem trafiają się nawet mijanki tramwajów na jednotorowych odcinkach. Wiem, że przeciwnicy takich koncepcji od razu użyją argumentów o stadach powstających w wyniku korków co ma niby oznaczać ,że lepiej jeśli gdzieś jeździ jedna linia co 5min. niż trzy z których każda co 15. Teoretycznie tak jest, bardziej chodzi tu o trochę inne proporcje czyli 1 linia co 10 min. zamiast 3 co 30. Taką własnie zmianą jest likwidacja 912 i skrócenie 12, wszystkich teoretyków zapraszam na kilka spacerów ul. Mikołowską, ostatni raz jadące "zderzak w zderzak" 12-ki widziałem tu przedwczoraj ok. 16:30, ale daje słowo, że jest to widok niemalże codzienny, zdarzyło mi się także kilka razy widzieć w takim układzie nawet 910-ki. Niech więc jakiś miłośnik skracania i przesiadek odpowie mi na proste pytanie: jaką różnicę pasażerowi sprawia jeśli do Ligoty jadą jednocześnie dwie 12-ki względem sytuacji gdyby była to 12-ka i 912?


Nie ma u nas czegoś takiego jak nadzór ruchu; są tylko dyspozytorzy, którzy dbają o kilometry. Kierowcy mają wyjeździć kilometry, bo od tego ma płacone przewoźnik; nieważne z jakim opóźnieniem. Pasażer w tym systemie jest tylko przymusowym dodatkiem do kilometra. Dopóki nie będzie sprawnej łączności i nadzoru, który będzie na bieżąco reagował w sytuacji gdy rozkład jazdy przestaje działać, to takie obrazki będą na porządku dziennym, a przy dobrych korkach - nawet nocnym. 25 lat minęło, a założenia systemu nadzoru ruchu autobusów nadal opierają się na niedoskonałych koncepcjach z początków lat 90.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Nd 21.01.2018, 22:45 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2009
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
25 lat minęło, a założenia systemu nadzoru ruchu autobusów nadal opierają się na niedoskonałych koncepcjach z początków lat 90.

No niestety, jest to problem o którym w ogóle nikt nie myślał gdy likwidowano WPK, liczyło się tylko jedno, aby nie było państwowego molocha, a wszystko resztę jakoś samo się ułoży, Czy w jakimkolwiek stopniu (pod jakimś względem) pasażerowie skorzystali na likwidacji WPK?
Dodam, jeszcze, że - moim zdaniem - taki nadzór ruchu powinien obejmować cały system komunikacyjny regionu a nie oddzielnie autobusy, oddzielnie tramwaje i jeszcze oddzielnie pociągi (jeśli takowych w systemie kiedyś doczekamy). Tylko wówczas dałoby się szybko minimalizować skutki awarii na sieciach szynowych, a nawet zatorów drogowych na skutek wypadków i innych zdarzeń kierując pasażerów do komunikacji szynowej. Wprowadzenie takiego nadzoru, jeśli organizacja całej komunikacji ma się odbywać na szczeblu Metropolii nie powinno stanowić problemu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Pn 22.01.2018, 8:33 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3826
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Dodam, jeszcze, że - moim zdaniem - taki nadzór ruchu powinien obejmować cały system komunikacyjny regionu a nie oddzielnie autobusy, oddzielnie tramwaje i jeszcze oddzielnie pociągi (jeśli takowych w systemie kiedyś doczekamy). Tylko wówczas dałoby się szybko minimalizować skutki awarii na sieciach szynowych, a nawet zatorów drogowych na skutek wypadków i innych zdarzeń kierując pasażerów do komunikacji szynowej. Wprowadzenie takiego nadzoru, jeśli organizacja całej komunikacji ma się odbywać na szczeblu Metropolii nie powinno stanowić problemu.


Kolej ma już działające systemy dyspozytorskie (dyspozytorzy przewoźnika + dyspozytorzy zarządcy infrastruktury). Do uporządkowania jest bałagan autobusowy, bo tramwaje sobie dobrze radzą.

I jeszcze druga uwaga. Zobacz na przykładzie długich i krótkich linii tramwajowych, jak wygląda w praktyce opanowywanie sytuacji po awarii. Jaki wpływ na przywrócenie rozkładu jazdy ma długość linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 23.01.2018, 0:31 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2009
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
I jeszcze druga uwaga. Zobacz na przykładzie długich i krótkich linii tramwajowych, jak wygląda w praktyce opanowywanie sytuacji po awarii. Jaki wpływ na przywrócenie rozkładu jazdy ma długość linii.

To oczywiste, że przywrócenie rozkładu jazdy jest prostsze i tym samym trwa znacznie krócej na krótszej linii. Tu jednak bardzo dużo zależy od organizacji systemu jako takiego oraz sprawności jego działania. Zakłócenia na długich liniach można szybko eliminować tylko w przypadku dostatecznej liczby rezerwy odpowiednio rozmieszczonej w terenie, ale to oczywiście musi podnieść koszty. No niestety - zawsze jest wybór pomiędzy jakością a ceną. Dodatkowo w przypadku autobusów problemem jest czy w awaryjnej sytuacji można na jakąś linię wysyłać pojazdy innego przewoźnika niż określony w umowie, uważam iż taka możliwość bezwzględnie powinna być dopuszczalna. Kolejna sprawa, że dla sprawnego usuwania skutków zakłóceń nie można bezwzględnie trzymać się zasady, że np. tramwaj który wyjeżdża na trasę jako pociąg 605 (nie wiem czy do dziś obowiązuje takie oznaczanie pociągów) to musi być tym 605 do końca swojej służby jeśli w planie tak napisano i nie może w jakimś awaryjnym przypadku zmienić się nie tylko w 606 czy 607 ale gdy zajdzie uzasadniona potrzeba to także w 161 czy 112 i to samo odnosi się też do autobusów. Im więcej elastyczności w sterowaniu ruchem tym ten ruch jest sprawniejszy. Pod warunkiem że to sterowanie robi się w bardzo przemyślany sposób, mówiąc prostymi słowami "z głową".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 23.01.2018, 5:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 615
Lokalizacja:
Katowice
Tutaj pełna zgoda. Sytuacja z wczoraj. W stronę centrum Katowic przez „Ochojec Wapienna” jadą trzy autobusy na 297 w stadzie, natomiast w stronę osiedla nic nie jechało od 20 minut i nie rozumiem dlaczego jeden z nich nie może na pętli brynowskiej zawrócić i uzupełnić ten brak?

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 23.01.2018, 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13305
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Kolej ma już działające systemy dyspozytorskie (dyspozytorzy przewoźnika + dyspozytorzy zarządcy infrastruktury). Do uporządkowania jest bałagan autobusowy, bo tramwaje sobie dobrze radzą.

Ale gdzie? Bo raczej nie w Tramwajach Ślaskich.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Wt 23.01.2018, 15:23 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3826
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Kolej ma już działające systemy dyspozytorskie (dyspozytorzy przewoźnika + dyspozytorzy zarządcy infrastruktury). Do uporządkowania jest bałagan autobusowy, bo tramwaje sobie dobrze radzą.

Ale gdzie? Bo raczej nie w Tramwajach Ślaskich.

Linie-potworki, sieć mało elastyczna, dodatkowe uwarunkowania ustawą o czasie pracy kierowcy. Z piasku bata nie ukręcisz, ale świetny temat do hejtowania... Przypomnę - na podobnej zasadzie kilka lat temu niejaki Stanisław Biega uczył PLK-ę, jak układać rozkłady jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 24.01.2018, 0:07 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2009
Lokalizacja:
Katowice
Kubala napisał(a):
W stronę centrum Katowic przez „Ochojec Wapienna” jadą trzy autobusy na 297 w stadzie, natomiast w stronę osiedla nic nie jechało od 20 minut i nie rozumiem dlaczego jeden z nich nie może na pętli brynowskiej zawrócić i uzupełnić ten brak?

Równie prosto, a może nawet jeszcze prościej rozwiązywać takie problemy w przypadku 12-ki (byłby to chociaż jedyny pożytek z jej obecnej relacji), wystarczy, że gdy od strony Ligoty na dworzec wjadą dwie jednocześnie to ta spóźniona (bardziej spóźniona) zawróci na dworcu bez jazdy przez pl. Sejmu Śl. i Mickiewicza, oczywiście z umożliwieniem pasażerom przesiadki do tej która "kółko" zrobi. Pewnie, że z takiej konieczności przesiadki może ktoś być niezadowolony, ale w sumie zadowolonych czyli jadących z dworca do Ligoty byłoby znacznie więcej niż niezadowolonych czyli tych którzy musieliby się przesiąść. Tylko, że do tego potrzebny jest własnie sprawny nadzór ruchu, aczkolwiek w przypadku tej linii można byłoby nałożyć na kierowców obowiązek zawracania na dworcu w przypadku ok. 10min. opóźnienia a nawet odpowiednią informację umieścić na rozkładach tj. napisać, że w przypadku opóźnienia o ok. 10min autobus zawraca na dworcu i pasażerowie jadący w kier. pl. Sejmu Śl i Mickiewicza muszą przesiąść się do następnego. Obawiam się jednak, że istnieje mnóstwo zapisów, paragrafów itp. które wprowadzenie takiego rozwiązania uniemożliwiają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy
Napisane: Śr 24.01.2018, 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2802
Cytuj:
odpowiednią informację umieścić na rozkładach tj. napisać, że w przypadku opóźnienia o ok. 10min autobus zawraca na dworcu i pasażerowie jadący w kier. pl. Sejmu Śl i Mickiewicza muszą przesiąść się do następnego. Obawiam się jednak, że istnieje mnóstwo zapisów, paragrafów itp. które wprowadzenie takiego rozwiązania uniemożliwiają.

No a skąd pasażer ma wiedzieć, że akurat ten kurs jest opóźniony o 10 minut albo więcej? I skąd ma wiedzieć, kiedy doczeka się następnego?

W Krakowie przy dużych opóźnieniach stosowane są odjazdy wg słupka, więc zachowana jest punktualność odjazdów, natomiast oczywiste, że wypadają kursy. I w wypadku linii 12 najlepszym wyjściem jest jej podzielenie na dwie - wtedy bez problemu można by było wyrzucać pasażerów w połowie obecnej trasy i wyrównywać odjazdy. Natomiast to jest pewnie zbyt dużo roboty dla dyspozytorni, jak i kierowcom wiadomo lepiej jest odczekiwać potem 1,5 godziny na pętli w lesie na swój odjazd.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1470 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 70, 71, 72, 73, 74  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności