Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Śr 24.01.2018, 10:40 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
motley napisał(a): I w wypadku linii 12 najlepszym wyjściem jest jej podzielenie na dwie - wtedy bez problemu można by było wyrzucać pasażerów w połowie obecnej trasy i wyrównywać odjazdy. A jak ta linia miałaby wg Ciebie być podzielona?
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Śr 24.01.2018, 11:55 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
A choćby i na dworcu.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Śr 24.01.2018, 12:09 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
motley napisał(a): A choćby i na dworcu. Czyli doszliśmy do koncepcji starego 912. I po co było to likwidować?
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Śr 24.01.2018, 19:39 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): adam86 napisał(a): aso napisał(a): Kolej ma już działające systemy dyspozytorskie (dyspozytorzy przewoźnika + dyspozytorzy zarządcy infrastruktury). Do uporządkowania jest bałagan autobusowy, bo tramwaje sobie dobrze radzą.
Ale gdzie? Bo raczej nie w Tramwajach Ślaskich. Linie-potworki, sieć mało elastyczna, dodatkowe uwarunkowania ustawą o czasie pracy kierowcy. Z piasku bata nie ukręcisz, ale świetny temat do hejtowania... Przypomnę - na podobnej zasadzie kilka lat temu niejaki Stanisław Biega uczył PLK-ę, jak układać rozkłady jazdy. To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Śr 24.01.2018, 21:03 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
adam86 napisał(a): To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót. Zasięgu raczej nie mają ich radiotelefony, podglądu nie mają gdzie dany tramwaj jest, ale to nie problem żeby mieli, wystarczyło by się dogadać z Asseco i podgląd by mieli. Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Śr 24.01.2018, 22:38 |
|
Dołączył(a): Pt 13.08.2010, 10:32 Posty: 269 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Lukas SC napisał(a): adam86 napisał(a): To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów. Łaskawie nie będę wspominał o tym jak wygląda komunikacja zastępcza i informacja na temat planowych robót. Zasięgu raczej nie mają ich radiotelefony, podglądu nie mają gdzie dany tramwaj jest, ale to nie problem żeby mieli, wystarczyło by się dogadać z Asseco i podgląd by mieli. Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu. Maja podgląd z ŚKUPu... A co do zasięgu, ma się to ponoć zmienić jak wejdzie nowy system łączności.
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 25.01.2018, 0:13 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Lukas SC napisał(a): Zatramwaj to już swoją drogą, na szybko wozy z Batorego czy z Rogoźnika nie dojadą gdy awaria jest lub zatrzymanie ruchu. Obecnie to raczej nic nie dojedzie, bo chyba nie maja z nikim umowy na takie usługi.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 25.01.2018, 0:19 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
motley napisał(a): No a skąd pasażer ma wiedzieć, że akurat ten kurs jest opóźniony o 10 minut albo więcej?
Z napisu na wyświetlaczu "Katowice Dworzec PKP" zamiast "Katowice Mickiewicza". Nie obraziłbym się, gdyby w takim przypadku zmieniano numer na 12D. Egon napisał(a): motley napisał(a): A choćby i na dworcu.
Czyli doszliśmy do koncepcji starego 912. I po co było to likwidować?
Podzielenie obecnej 12-ki na dworcu oznaczałoby stworzenie "muchowozu" relacji Dworzec - pl. Sejmu Śl - Mariacka - Mickiewicza - Dworzec. To byłoby podniesieniem obecnego absurdu do kwadratu. Cały czas z Egonem tłumaczymy "łopatologicznie" o potrzebie połączenia Ligoty (ale także okolic AWF, czy KWK Wujek) z rejonem pl. Sejmu Śl, ul. Warszawską jak również z Zawodziem i jeszcze trochę dalej. Obecna 12-ka realizuje to przynajmniej w niewielkiej części. adam86 napisał(a): To ja mam takie 2 pytania, a propos systemów dyspozytorskich i tego radzenia sobie przez TŚ. Czy dyspozytor ma system umożliwiający mu obserwację ruchu pociągów w czasie rzeczywistym oraz czy na całej sieci TŚ jest zasięg radiotelefonów.
Wiem, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie więc z góry przepraszam, ale w tej sytuacji jakoś tak nasunęło mi się pytanie: - czy żyjemy blisko końca drugiej dekady XXI wieku? Jeśli bowiem na pytania które zadał adam86 odpowiedź brzmi nie, to na moje też powinna brzmieć tak samo -:)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Pt 26.01.2018, 23:11 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Ludw_K napisał(a): Wiem, że to nieładnie odpowiadać pytaniem na pytanie więc z góry przepraszam, ale w tej sytuacji jakoś tak nasunęło mi się pytanie: - czy żyjemy blisko końca drugiej dekady XXI wieku?
Żyjemy, ale tramwajarze nasi to banda dyletantów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Nd 4.02.2018, 11:07 |
|
Dołączył(a): Śr 27.12.2017, 16:16 Posty: 27 Lokalizacja: Katowice
|
Moim zdaniem linię 900 powinni wydłużyć do Fabryki Porcelany. Ponieważ jedynym połączeniem dla osób pracujących na Porcelanowej jest 940 który jeździ co godzinę (ewentualnie 673,674,920 i 1,4,14 do których trzeba zrobić nawet 1,3 km spaceru). Praktycznie na odcinku Muchowiec-Cmentarz Komunalny ten autobus jeździ kompletnie pusty, niestety i tak frekwencja w tym autobusie jest bardzo niska.Ta propozycja połączyłaby na linii Witosa-Dworzec-Muchowiec-Fabrykę Porcelany i jak sądzicie czy zwiększyła by frekwencję na tej linii , czy może jest to kolejna bez sensowna propozycja zmian a linia 900 ma się świetnie i nie ma jej co zmieniać...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Pt 27.04.2018, 19:21 |
|
Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47 Posty: 254
|
GZM: we wrześniu pojedziemy autobusem na lotniskoCytuj: [...] Linia pierwsza:
Gliwice Plac Piastów – Zabrze Maciejów M1 – Bytom Miechowice Plejada – Piekary Śląskie Szarlej Szpital – Pyrzowice Pot Lotniczy
Długość trasy: 47 km, czas przejazdu: ok. 65 min.
Linia druga:
Katowice Dworzec PKP – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Pyrzowice Port Lotniczy
Długość trasy: 47 km, czas przejazdu: ok. 65 min
Linia trzecia + linia druga:
Tychy Dworzec PKP – Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Pyrzowice Port Lotniczy
Łączna długość trasy: 69 km, czas przejazdu: ok. 95 min https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/gzm-we-wrzesniu-pojedziemy-autobusem-na-lotnisko/165q1mn
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Pt 27.04.2018, 20:14 |
|
Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07 Posty: 1081 Lokalizacja: Sosnowiec
|
ciekawe kto będzie oparatorem, jakiś prywaciarz czy PKMy?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Pt 27.04.2018, 20:20 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
Linia 1 - PKM Gliwice Linia 2 - PKM Katowice Linia 3 - PKM Tychy
Autobusy mają jeździć początkowo pod banderą KZK GOP / MZK Tychy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Śr 30.05.2018, 21:56 |
|
Dołączył(a): Śr 30.04.2014, 12:17 Posty: 80
|
Tymczasem GZM ma proponować jeżeli chodzi o zmiany... Likwidację 43 i w zamian za to przetrasowanie do Grodźca 27, lub 5. Już widzę rękę Bartkowiaka przy tym :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 31.05.2018, 8:02 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
Lepszym pomysłem byłoby przetrasowanie 5. Od Michałkowic Tarnogórskiej puścić przez Bańgów, Czeladź, Grodziec, Wojkowice, Żychcice do Dąbrówki Wielkiej. Problem stanowi pominięcie przystanków Dąbrówka Wielka Rozalki i Dąbrówka Wielka Skrzyżowanie. Te jednak można by zrekompensować dodaniem ich do 860, albo wydłużeniem 148 do Katowic. Dzięki temu za jednym zamachem połączenie z Katowicami uzyskałoby Centrum dzielnicy Dołki - teraz trzeba dochodzić aż do Dąbrówki Wielkiej. 27 powinna zostać po staremu, ona dobrze wspomaga tramwaj 22.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 31.05.2018, 10:42 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
luka96 napisał(a): Tymczasem GZM ma proponować jeżeli chodzi o zmiany... Likwidację 43 i w zamian za to przetrasowanie do Grodźca 27, lub 5. Już widzę rękę Bartkowiaka przy tym :D Co to za bzdury?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 31.05.2018, 15:00 |
|
Dołączył(a): Śr 30.04.2014, 12:17 Posty: 80
|
Chodzą o tym plotki, ale patrząc na to, że proponował to na początku swojej działalności Bartkowiak, to trochę prawdy w tym jest. Nie widzę w takiej zmianie logiki, przecież kurs z Katowic do TG po takiej zmianie trwałby prawie 2 godziny, więc nie widzę tego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 31.05.2018, 16:59 |
|
Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31 Posty: 491 Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce
|
luka96 napisał(a): Chodzą o tym plotki, ale patrząc na to, że proponował to na początku swojej działalności Bartkowiak, to trochę prawdy w tym jest. Nie widzę w takiej zmianie logiki, przecież kurs z Katowic do TG po takiej zmianie trwałby prawie 2 godziny, więc nie widzę tego. A weź nie mów o tym gościu. Prędzej wywróci do góry nogami komunikację.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 31.05.2018, 18:36 |
|
Dołączył(a): Śr 30.04.2014, 12:17 Posty: 80
|
No jeżeli Kopel i spółka słuchają sugestii Bartkowiaka, to jest to możliwe. Ja mam jednak nadzieję, że to tylko plotki i nikt nie traktuje Bartkowiaka poważnie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy Napisane: Cz 31.05.2018, 21:28 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
Daleko nie trzeba szukać przewoźnika, gdzie antyekonomiczne, za to fanatyczno-promiłośnicze pomysły śmiesznie niepoważnych ludzi traktuje się śmiertelnie poważnie i wdraża w życie. Za cudze pieniądze, jak zawsze. Bo w politycznych światkach nikt nie ma kompetencji ich ocenić. Każdy zadufany we własnej cząstce władzy, a najbardziej we wynagrodzeniu, które wcześniej nawet mu się nie śniło. Z kolei skala destrukcji sieci w ostatnich dekadach pod szyldem KZK nakazuje wierzyć i w 5 przez Grodziec, nawet z wariantami przez Tuwima i Kombajnistów w Czeladzi, wszak kto to widział linie bez wariantów, przynajmniej na obszarze Zagłębia. Wszystko to kończy się jak w Sosnowcu, gdzie jeżdżą najbardziej puste, chyba w całym województwie, przegubowe autobusy.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|