Teraz jest Cz 28.03.2024, 16:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Będzin 2020
Napisane: So 5.10.2019, 18:19 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Będzin 2020


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: So 5.10.2019, 22:08 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
16 - Dobry pomysł przez Syberkę
38 - dobry pomysł
40 - bez Pogoni strzał w kolano, nie przejdzie
62 - jeszcze bardziej pokręcone niż obecna 40, nowy przystanek przy starostwie to dobry pomysł
124 - dużo powietrza by woził na trasie Stadion - Grodziec Kościół
616 - Kursy po Warpiu to jedynie w godzinach dojazdowych na 6, 14 i 22. Tak nie potrzebnie robione wzkm
817 - W kursach skróconych lepiej przez Stadion i Syberkę Piłsudskiego niż pod Cmentarz
818 - Z Warpia lepiej najpierw na Koszelew i Ksawerę z drugiej strony obsłużyć
902 - Lepiej z Koszelewa dać na Mydlice Szpital, i potem w prawo w osiedle przez Szkołę i Pętle Autobusową


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Nd 6.10.2019, 8:30 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Dziękuję za rzeczowy głos. Zgoda, jedynie dwa małe dylematy.
1. Pogoń. Tramwaj, który jak rozumiem znów na jakiś czas ostaje się. Rudna - pełna zgoda, tylko jak to zrobić bez robienia konkurencji tramwajowi (może takie coś? [Będzin 2020. Suplement] - skądinąd w cyklu dzienno-roboczym dobrze wypełnia gryzącą lukę pod Chełmkiem).
2. Warpie. Po godz. 16/18 - zgoda. Kwestia starzejących się dzielnic (z autopsji znam Małobądz) i ustalenia normy socjalnego minimum dostępności komunikacyjnej w mieście. Przyjąłem w porze dzienno-roboczo-sobotniej co godzinę każdemu po równo, jako muchowóz (wynikający ze zdolności fachowców) muchowozowi (egzystencjonalnej łasce miasta - skoro już wjeżdżamy pod szpital, halę i targ) nierówny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Nd 6.10.2019, 20:55 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Zabieranie ostatnich linii do Katowic z Pogoni to naprawdę nie jest dobra decyzja. 805 zostało zabite ograniczeniem kursowania, wycięciem w niedzielę, dołożeniem Milowic i wycofaniem ze Stawowej, 154 jeździ rzadko i nieregularnie, 807 wiecznie spóźniony i nie obsługuje części przystanków, wycięcie 40 byłby strzałem w kolano i kolejnym odpływem pasażerów chcących dostać się do Katowic chociażby z Grota-Roweckiego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Pn 7.10.2019, 7:31 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Dziękuję za rzeczowy głos. Zgoda, jedynie dwa małe dylematy.
1. Pogoń. Tramwaj, który jak rozumiem znów na jakiś czas ostaje się. Rudna - pełna zgoda, tylko jak to zrobić bez robienia konkurencji tramwajowi (może takie coś? [Będzin 2020. Suplement] - skądinąd w cyklu dzienno-roboczym dobrze wypełnia gryzącą lukę pod Chełmkiem).
2. Warpie. Po godz. 16/18 - zgoda. Kwestia starzejących się dzielnic (z autopsji znam Małobądz) i ustalenia normy socjalnego minimum dostępności komunikacyjnej w mieście. Przyjąłem w porze dzienno-roboczo-sobotniej co godzinę każdemu po równo, jako muchowóz (wynikający ze zdolności fachowców) muchowozowi (egzystencjonalnej łasce miasta - skoro już wjeżdżamy pod szpital, halę i targ) nierówny.


Szczerze? Zupełnie nie tędy droga... Przy obecnych korkach na S86 wchodzimy w model integracji faktycznej z koleją, układ dowozowy do Katowic opieramy na pociągu co ok. 15 minut (na tyle starcza przepustowości od Ząbkowic), brakujący tabor albo leasingujemy albo kupujemy i kończymy opowiadać bajeczki o zagrożeniach z wyjazdem z zaplecza na Raciborskiej. Poza tym EZT można ukrotnić, autobus nie. Mamy na średnicy perony przystosowane do obsługi taboru o długości do 10 wagonów, a jeździmy na 3, 4 albo czasami 6. Jeżeli chcemy wpakować 100 mln w system, to nie po to aby wyparowało do atmosfery wraz ze spalinami. Chyba, że mają schowany w ZTM GZM gdzieś na zapleczu multiplikator kierowców i się nie chwalą.

Jedyny plus to próba (nieudolna) uniknięcia dublowania tramwaju, ale to też trzeba ruszyć umiejętnie. Nieudolna, bo o przebiegi tras będzie awantura większa, niż w Rybniku. I jeszcze jedno - mniej linii, ale wariantowych, a nie krzaki jeżdżące raz na godzinę.

Natomiast projekt mentalnie na poziomie lat 90. Teraz trzeba podejść inaczej, aby zadziałało.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Pn 7.10.2019, 11:23 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
nemo333 napisał(a):
Zabieranie ostatnich linii do Katowic z Pogoni to naprawdę nie jest dobra decyzja. 805 zostało zabite ograniczeniem kursowania, wycięciem w niedzielę, dołożeniem Milowic i wycofaniem ze Stawowej, 154 jeździ rzadko i nieregularnie, 807 wiecznie spóźniony i nie obsługuje części przystanków, wycięcie 40 byłby strzałem w kolano i kolejnym odpływem pasażerów chcących dostać się do Katowic chociażby z Grota-Roweckiego.

Za 805 wiadomo komu podziękować. Do 154 więcej rękę przyłożyło. Dobijanie tramwaju 21 przez 807 to wyraz całokształtu polityki. A co do meritum.

Nie chcę nikomu nic zabierać. Jak dotychczas wszędzie dokładałem, gdzieniegdzie sowicie.
Chcę, aby układ ten na powrót osiągnął rentowność przynajmniej taką, jaką miał w latach 90., czyli ówczesną liczbę pasażerów.
Proponuję to osiągnąć w szczególności poprzez faktyczne wyeliminowanie autobusowej konkurencji dla tramwaju oraz przekształcenie rzadko i zawile kursujących autobusów w taktowne i na prostych trasach, ponadto objęte najtrudniejszym pojęciem - koordynacją.
Od zawsze jestem wygodnym zwolennikiem rozwiązań sprawdzonych; skoro działają w Niemczech, a nawet w coraz większej liczbie dużych miast w Polsce, to muszą i w GOP zadziałać, oczywiście w miejscowej biedzie/mikroskali, co jednak zostało przetestowane w latach 90. - z sukcesem.
Wtedy były tysiące zadowolonych klientów i jeden niezadowolony przewoźnik, teraz jest odwrotnie, mimo że dotacja z roku na rok coraz większa.
Pudrowanie fuksją dotychczasowego układu KZK GOP, gdzie 20% ludzi zrobiono dobrze, kosztem pozbycia się pozostałych 80%, spowoduje pogłębienie jego deficytowości, a w efekcie dalszą destrukcję - o ile w przypadku Zagłębia można jeszcze cokolwiek pogorszyć.
Przy okazji chcę - korzystając z postępu technicznego w postaci wyświetlaczy w autobusach - aby kierowcy (w tym panie kierowcy) mieli elementarny dostęp do kibla, tj. chociaż ten 1-2 razy na dniówkę. Taki nierozwiązywalny banał od wieków, w XXI wieku. A to naprawdę niewielki koszt w porównaniu do wzkm wyjeżdżonych przez puste tramwaje i autobusy, zwłaszcza w Zagłębiu.
Obawiam się w tym wszystkim jednego, że przyzwyczajenie do dziadostwa na tym obszarze jest tak silne, że coraz mniej ludzi już nawet orientuje się, jak wyglądają komunikacyjne standardy, czyli u innych normalność.
Przekładając to na prosty język, czy naprawdę na taką Gospodarczą muszą odjeżdżać 4 autobusy na raz, a potem godzinna przerwa? Stanie się coś komuś, jak autobus pojedzie co te +/-15 minut?

Przykład rozwiązania połączenia Pogoń - Katowice: Pogoń 2020


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Pn 7.10.2019, 11:27 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
aso napisał(a):
Natomiast projekt mentalnie na poziomie lat 90. Teraz trzeba podejść inaczej, aby zadziałało.
Zgoda, bo na tym czasie zatrzymała się moja mentalność, gdy to jeszcze działało. Co do pociągu naturalna zgoda, jak i co do tego, że w bieżącej kadencji samorządu sraczka na Wodzisław Śl., więc Zagłębie znów musi poczekać na swoją kolej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Pn 7.10.2019, 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
Przykład rozwiązania połączenia Pogoń - Katowice: Pogoń 2020

Nie znam się na problemach komunikacyjnych Zagłębia, ale odniosę się do tego linku.
Historycznie rzecz ujmując, linia 154 nie należy do linii zagłębiowskich. Stała się nią trochę przez przypadek. Dlatego nie zgadzam się z propozycją jej wyrzucenia z Brynowa i Ligoty, gdzie od czasu przetrasowania zaczęła spełniać ważną rolę skomunikowania ul. Rolnej i Brynowskiej z Ligotą. Zapewnia również ważne połączenie Ligoty i Brynowa z Dąbrówką Małą i Burowcem, zwłaszcza po skróceniu 12. Zaproponuj więc coś w zamian na wyciętym odcinku, albo np. ucywilizuj jakieś 805.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 10:34 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Zgoda, ze starego planu Katowic wiem nawet, gdzie kończyła na Dąbrówce i jak najbardziej temu celowi (odcinkowi) nadal powinna służyć, w cywilizowanej formie, jako linia miejska Katowic - oczywiście o ile przeważa koncepcja przecinania autobusami Śródmieścia, czyli jazdy od granic do granic, miast kończenia wszystkiego na [tzw.] dworcu.
Natomiast idea sporadycznego, bezpośredniego połączenia a la PKS Ligota - Pogoń (podobnie jak Ligota - Rokitnica) upadła. Zobrazowaniu najlepiej służy przykład, że z Sosnowca i Będzina mimo wszystko zachował się jakiś tam potok do Bytomia. I jak ludzie wolą? Ano, przez Katowice. Bo wszędzie (w miarę) często, co wypiera oczekiwanie na kurs bezpośredeni, stanowiący wydarzenie w rozkładzie jazdy. Lepiej "już teraz" jechać z przesiadką, zresztą prostymi drogami, niż kwitnąć aż przyjedzie coś bezpośredniego, przy okazji zygzakującego po drodze.
Katowic samych w sobie nie podejmuję się, zwyczajnie za mało wsiąknięty jestem w ten obszar. Znałem lepszego do tego celu; na marginesie - w sumie nie wiem, jaki jego los obecnie.
Jednak jak już wspomniałeś o Burowcu, to rysuje mi się w głowie coś w stylu Zawodzie Węzeł - Dąbrówka Mała - Ligota.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 12:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Jednak jak już wspomniałeś o Burowcu, to rysuje mi się w głowie coś w stylu Zawodzie Węzeł - Dąbrówka Mała - Ligota.


Sytuacja w tej chwili wygląda tak, że generalnie należy rozpocząć plany nad ustawieniem sensownych cykli dla pociągów dalekobieżnych, regionalnych i metropolitalnych na węźle katowickim, uwzględniając ograniczenia infrastrukturalne. Jak dobrze popatrzeć na wykresy ruchu, to wcale nie jest tak tragicznie, jak to jest przedstawiane medialnie. Łatwiej jest przejść z peronu 3 na peron 4, niż przecisnąć się przez centrum z południa na północny-wschód Katowic. Nie da się dalej kształtować układu komunikacyjnego na zasadzie węzła przesiadkowego w centrum Katowic, porozrzucanego w dodatku po różnych ulicach. Aczkolwiek dla dojazdów w godzinach szczytu należy zastanowić się nad wykorzystaniem obwodnicy w postaci A4 i DK86, aby w ten sposób skrócić czas przejazdu pomiędzy poszczególnymi dzielnicami. To, że dziś prawie wszyscy wybierają samochód, to konsekwencja utkwienia mentalnością w latach 90. w kwestiach zarządzania transportem publicznym. A naprawiając układ trzeba wziąć poprawkę, że ludzie niechętnie akceptują rewolucję.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
Jednak jak już wspomniałeś o Burowcu, to rysuje mi się w głowie coś w stylu Zawodzie Węzeł - Dąbrówka Mała - Ligota.

Nawet mi się to podoba, ale wprowadziłbym zmianę: Szopienice - Dąbrówka Mała - Ligota. Tylko, że w Szopienicach nie widzę gotowej krańcówki. Bednorza? Za daleko od centrum. Cmentarz (czy też Szpital Geriatryczny? Którędy to tam sensownie skierować? Najlepiej byłoby pod dworcem Katowice Szopienice Południowe, ale trzeba by wybudować małą pętlę. Nakład niby niewielki, ale zawsze wydatek... Choć ostatnio nawet w najmniejszych pipidówach buduje się parkingi zwane szumnie "centrami przesiadkowymi", może i na Szopienice przyjdzie czas ;)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Łatwiej jest przejść z peronu 3 na peron 4, niż przecisnąć się przez centrum z południa na północny-wschód Katowic.

Święta prawda. Tu widziałbym wyjście w postaci wydłużenia 13 przynajmniej do Giszowca, a może nawet do Szopienic, o czym wielokrotnie już pisałem. Szkoda zlikwidowanej linii kolejowej na odcinku Ligota- Ochojec - Muchowiec, przecież dałoby się to wydłużyć nawet do Szopienic Północnych. Tyle, że pozostałby kolizyjny przejazd przez ul. Kolejową :(

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ponieważ odbiegliśmy nieco od tematu, chciałbym poruszyć kwestie bliższe Będzinowi. Co prawda nie dotyczą one samego miasta, ale powiatu. Mianowicie chodzi mi o linie 119 i 170, mające w sumie 3 pary kursów. Czy naprawdę jest to wystarczające? Wem, że taki Strąków żadną metropolią nie jest, ale dojechać bez auta tam trudno. Chyba dobrym pomysłem byłoby połączyć te dwie linie w jedną i zrobić przynajmniej 5 par kursów (dwie rano, dwie w południe i jedna wieczorem). Jeśli komuś taka linia wydaje się za długa, alternatywną propozycją byłoby stworzenie linii Dobieszowice - Strąków i rezygnacja z okrężnych linii 43 i 133 - 43 we wszystkich kursach na trasie Katowice - Dobieszowice (tak jak te dwa warianty w W), a 133 Katowice - Wojkowice przez Michałkowice, w obu kierunkach.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 14:38 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
170 już było połączone (jako 119; a kto pamięta 843?), za co jedną nogą z pracy mój nauczyciel wyleciał, próbując właśnie ucywilizować i to połączenie. Ale został oceniony przez ludzi, którzy w sztuce do pięt mu nie dorastali, jako zło czyniący (to w czasach, gdy naraz 119bis się objawiło). I od tego czasu widać nikomu po drodze z tym nie było.
Zdecydowanie jestem za drugą opcją, cywilizowanego 43 i takiej samej, dalszej linii od Bobrownik. 133 nie wiem jak teraz, ale swojego czasu pomiędzy Michałkowicami a Wojkowicami było na wymarciu (w Zagłębiu - wraz z 91 i 160 - najpustsze przeguby).
W Bobrownikach widziałbym to nader jasno: w podstawie przed każdą pełną spotykają się linie z 4-6 kierunków, by po czasie wzajemnego skomunikowania rozjechać się tam, skąd przybyły. Plus ew. zagęszczenia w szczytach w kierunku Bytomia.
Jednakże, MZKP tak naprawdę upadło, spodziewać się należy pogarszania, nie poprawiania oferty na północy.

Wracając do Katowic: mój pogląd w wielkiej ogólności.

Z Ligoty do Szopienic w podstawie pociąg mi wychodzi ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Vanessa00 napisał(a):
a kto pamięta 843?

Samą linię pamiętam, za długo to ona nie istniała. Chyba ze 3 pary kursów z Kopernika do... no właśnie, proszę o przypomnienie dokąd.

Vanessa00 napisał(a):
133 nie wiem jak teraz, ale swojego czasu pomiędzy Michałkowicami a Wojkowicami było na wymarciu (w Zagłębiu - wraz z 91 i 160 - najpustsze przeguby).

Trudno mi określić, jak to teraz tam wygląda. Jeśli nie ma popytu, to może by 133 skierować do Rozalki? Jakieś kilka bloków tam stoi, nawet mój znajomy tam mieszka i skarży się, że nie może do domu dojechać po "symbolicznej lampce szampana" ;)

Vanessa00 napisał(a):
Z Ligoty do Szopienic w podstawie pociąg mi wychodzi ;)

Do Zawodzia też jest ;) Ale ta linia autobusowa kursowałaby całkiem inną trasą i obsługiwałaby zupełnie inne potoki pasażerskie. Wszak na Dąbrówce Małej linii kolejowej już nie ma, a szkoda...

A przy okazji pytanie - dlaczego tak okrutnie pocięto 103? Nie wydaje mi się, żeby linia była aż tak niepotrzebna. Wg starych rozkładów było 11 par kursów w R i 8 w W.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 17:41 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Egon napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
a kto pamięta 843?
Samą linię pamiętam, za długo to ona nie istniała. Chyba ze 3 pary kursów z Kopernika do... no właśnie, proszę o przypomnienie dokąd.
Jeśli się nie mylę, był to ciąg zdarzeń: L --> 812 --> 843, z tym że ostatnia: Katowice W. Stwosza - Sączów. Ale jednej z pasażerek nie spodobało się, że jedzie krócej, złożyła protest, znaleziono winnego, osądzono, upadło.

Cytuj:
Cytuj:
133 nie wiem jak teraz, ale swojego czasu pomiędzy Michałkowicami a Wojkowicami było na wymarciu (w Zagłębiu - wraz z 91 i 160 - najpustsze przeguby).
Trudno mi określić, jak to teraz tam wygląda. Jeśli nie ma popytu, to może by 133 skierować do Rozalki? Jakieś kilka bloków tam stoi, nawet mój znajomy tam mieszka i skarży się, że nie może do domu dojechać po "symbolicznej lampce szampana" ;)
Tyle pamiętam, że na Rozalkę jeździł 170 obsługiwany przez Będzin, a potem 46 do Będzina, obsługiwany przez Katowice. W każdej opcji to Wielkie Piekary, które jak na razie czym się wsławiły, to pazernością na dietę (widać w MZKP mniej dawali, pomijając, że mniej elitarne grono). I rozwaleniem oryginalnego rozwiązania 164+185. I coś by się dopisało.

Cytuj:
Cytuj:
Z Ligoty do Szopienic w podstawie pociąg mi wychodzi ;)
Do Zawodzia też jest ;) Ale ta linia autobusowa kursowałaby całkiem inną trasą i obsługiwałaby zupełnie inne potoki pasażerskie. Wszak na Dąbrówce Małej linii kolejowej już nie ma, a szkoda...
Zgoda, w ramach uzupełniania białych plam pociągowo-tramwajowych jak najbardziej coś z czymś w coś sensownego zapewne by się połączyło.

Cytuj:
A przy okazji pytanie - dlaczego tak okrutnie pocięto 103? Nie wydaje mi się, żeby linia była aż tak niepotrzebna. Wg starych rozkładów było 11 par kursów w R i 8 w W.
Nie mam pojęcia, moja obecność kończy się na dokładaniu na niej, dwóch kursów po Wojkowicach. Skądinąd pół wsi słono wtedy za to zapłaciło, bo pozbawieniem elektryczności, po tym, jak sławetny przystankowiec odwiert pod słupek na Morcinka zrobił, jego szczęściem na kabel natrafiając.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Wt 8.10.2019, 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
\
Chcę, aby układ ten na powrót osiągnął rentowność przynajmniej taką, jaką miał w latach 90., czyli ówczesną liczbę pasażerów.

Rentowność i liczbą pasażerów to nie to samo.
Cytuj:
Proponuję to osiągnąć w szczególności poprzez faktyczne wyeliminowanie autobusowej konkurencji dla tramwaju oraz przekształcenie rzadko i zawile kursujących autobusów w taktowne i na prostych trasach, ponadto objęte najtrudniejszym pojęciem - koordynacją.

Czy autobus kursujący raz na godzinę jak ta 16 to jest komunikacja miejska czy krzak?
Cytuj:
Od zawsze jestem wygodnym zwolennikiem rozwiązań sprawdzonych; skoro działają w Niemczech, a nawet w coraz większej liczbie dużych miast w Polsce, to muszą i w GOP zadziałać, oczywiście w miejscowej biedzie/mikroskali, co jednak zostało przetestowane w latach 90. - z sukcesem.

Lata 90 były 20 lat temu. Społeczeństwo wyglądało wtedy nieco inaczej.
Cytuj:
Wtedy były tysiące zadowolonych klientów

Pytanie brzmi tylko czy byli zadowoleni na prawdę, czy nie mieli pieniążków na własny samochód.
Cytuj:
Pudrowanie fuksją dotychczasowego układu KZK GOP, gdzie 20% ludzi zrobiono dobrze, kosztem pozbycia się pozostałych 80%, spowoduje pogłębienie jego deficytowości, a w efekcie dalszą destrukcję - o ile w przypadku Zagłębia można jeszcze cokolwiek pogorszyć.

Zamiast pudrowania fuksją obecni fachowcy proponują rzekomo nowy system, dalece bardziej debilny niż obecne, z 18 jadącą do Amazona (w postacie jakiegoś M, czy tam innego durniejszego rozwiązania). Lepiej już nigdy nie będzie. Ma być tylko taniej, ale to też się nie uda.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Pt 11.10.2019, 14:21 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
adam86 napisał(a):
Rentowność i liczbą pasażerów to nie to samo.
Tak, chodzi o rentowność*. W przypadku KZK GOP o proporcje wpływy z biletów / dotacja, które przez 20 lat twórczości zostały odwrócone.

Cytuj:
Czy autobus kursujący raz na godzinę jak ta 16 to jest komunikacja miejska czy krzak?
Krzak kompletny, wynikający z nastawiania przystanków i podawania każdemu zewsząd dowsząd. A więc dla każdego z za[...]ia autobus musi być; jak to przeskoczyć - pomysł nie mam. Z drugiej strony lepszy autobus równo co godzinę niż co 75/45 minut (vide 55), co 120 minut (vide dziury na 40 w N), lub wcale (vide 805 w N). No i koronne, lepszy autobus co godzinę, skoordynowany z drugim co godzinę mniej więcej w połowie, niż stado, potem dziura (vide wszystko w Zagłębiu).

Cytuj:
Zamiast pudrowania fuksją obecni fachowcy proponują rzekomo nowy system, dalece bardziej debilny niż obecne, z 18 jadącą do Amazona (w postacie jakiegoś M, czy tam innego durniejszego rozwiązania). Lepiej już nigdy nie będzie. Ma być tylko taniej, ale to też się nie uda.
Niekoniecznie, w Opolu swojego czasu KM upadła poniżej warstwy kredy pod dnem Odry, a teraz przeżywa prawdziwy renesans, nawet pomimo tego, że rozkładowo przelot pomiędzy 2 przystankami ca 2 km trwa w R-szczycie 13 minut (vide przejazd Piastowską).

* Kiedyś prezentowałem to opornym na przykładzie skrzyżowania kolejowego w Herbach. Pociąg jadący dołem Wieluń-TG pomimo 100 osób na pokładzie wymagał dopłaty 80%, ten sam kibel jadący górą LBC-Czwa pomimo 20 osób na pokładzie wymagał dopłaty 20%. Oczywiście jak przyszło do uwalania, uwalono ten z mniejszą frekwencją.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Pt 11.10.2019, 18:14 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Cytuj:
Czy autobus kursujący raz na godzinę jak ta 16 to jest komunikacja miejska czy krzak?
Krzak kompletny, wynikający z nastawiania przystanków i podawania każdemu zewsząd dowsząd. A więc dla każdego z za[...]ia autobus musi być; jak to przeskoczyć - pomysł nie mam.


Sukces Ostrawy polega m.in. na elastycznym dobieraniu częstotliwości na liniach miejskich, a nie dogmacie, że może być albo co tyle, albo dwa razy rzadziej. Po prostu autobus ma jechać co tyle minut, co ile jest potrzebny, aby woził pasażerów, a nie na dogmatycznym wpasowaniu kursów w tabelkę częstotliwości. Dogmatem "raz na godzinę" mamy dobite w dni wolne Zagłębie. Zwłaszcza, że to nie jest "raz na godzinę", ale "raz w ciągu godziny". Trzeba też patrzeć na każdy odcinek sieci racjonalnie - są pory dnia, że trzeba zrobić porządną ofertę, a są takie, że wystarczy "alibi bus".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzin 2020
Napisane: Pt 11.10.2019, 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Tak, chodzi o rentowność*. W przypadku KZK GOP o proporcje wpływy z biletów / dotacja, które przez 20 lat twórczości zostały odwrócone.

To jeśli idzie o rentowność, to z pewnych przyczyn, ten sam kurs sprzed 20 lat wiozący tylu samo pasażerów co analogiczny kurs dzisiaj, był bardziej rentowny.

Cytuj:
No i koronne, lepszy autobus co godzinę, skoordynowany z drugim co godzinę mniej więcej w połowie, niż stado, potem dziura (vide wszystko w Zagłębiu).

Owszem, tylko czy to cokolwiek zmieni? Czy to jest atrakcyjne dla osób, które korzystają z samochodów?

Cytuj:
Niekoniecznie, w Opolu swojego czasu KM upadła poniżej warstwy kredy pod dnem Odry, a teraz przeżywa prawdziwy renesans, nawet pomimo tego, że rozkładowo przelot pomiędzy 2 przystankami ca 2 km trwa w R-szczycie 13 minut (vide przejazd Piastowską).

Sorry, jeśli pani bisująca ma uczyć nowych ludzi, jak zrobić rozkład, a dyrekcja ZTM debatuje nad tym, czy rozkład ma być we wiacie, czy na słupku, to nie uwierzę w to, że ta organizacja jest w stanie zrobić cokolwiek lepszego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności