Teraz jest Pt 29.03.2024, 8:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 13.09.2021, 20:56 

Dołączył(a): So 4.02.2006, 21:44
Posty: 13
Lokalizacja:
Katowice
Był jeszcze #28:

Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pn 13.09.2021, 21:34 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Przed nim 4392 na linii 55 nie chce użyć słowa stały bywalec ale naprawdę bardzo często jeździł na"piątkach"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 14.09.2021, 16:47 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
pat napisał(a):
Z tego co pamiętam to 14 24 i 27 były Many. Dużą flotę Mercedesów miał V Bus w Zorach



Dokładniej to
MAN SU200 #14
MAN SL200 #15, #24, #27, #28


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Wt 14.09.2021, 17:39 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Dobrze prawisz tak było.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 13.11.2021, 11:56 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Z czego wynika ta specyficzna trasa 154 na Ligocie? Chodzi mi o pomijanie ważnego w końcu przystanku "Ligota Szpital" w kierunku Pogoni. Jeśli chodzi o jednokierunkową obsługę przystanku "Poleska" (dlaczego akurat dla 154 miałby być jakoś szczególnie ważny?), to w kierunku przystanku "Wileńska" mógłby skręcać w ulicę Wileńską od strony Panewnickiej, po obsłudze Szpitala, "Medyków" i przystanku w rejonie Bazyliki. Brakuje też odpowiednika przystanku "Stara Ligota Załęska" gdzieś na Hetmańskiej, tylko dla 154.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 13.11.2021, 13:29 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Ten 154 to jakieś wynaturzenie i w pierwszej kolejności do piachu. Kto ma tyle odwagi żeby tym jeździć. 92 też jeździło do Ligoty i już że 3 dekady nie jeździ bo nie ma to sensu. Co do 154 to dawien dawno miała inny przebieg i chyba jechała koło Bazyliki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 13.11.2021, 20:48 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
pat napisał(a):
Ten 154 to jakieś wynaturzenie i w pierwszej kolejności do piachu. Kto ma tyle odwagi żeby tym jeździć. 92 też jeździło do Ligoty i już że 3 dekady nie jeździ bo nie ma to sensu. Co do 154 to dawien dawno miała inny przebieg i chyba jechała koło Bazyliki

Teraz też jeździ.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 13.11.2021, 21:23 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 292
Jedynym sensownym wytłumaczeniem wydaje mi się, że 30 lat temu był jakiś objazd i KZK zapomniało odwiesić zmianę trasy xD


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 14.11.2021, 0:29 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
psznr napisał(a):
Jedynym sensownym wytłumaczeniem wydaje mi się, że 30 lat temu był jakiś objazd i KZK zapomniało odwiesić zmianę trasy xD


Pudło. Trzeba dobrze obejrzeć rozkład jazdy, ale ten zanim KZK GOP dokonał wycinki w międzyszczycie, a cykl z Chemicznej był ustawiony na xx:17, 47. Tam jest odpowiedź.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 14.11.2021, 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Ravel napisał(a):
Z czego wynika ta specyficzna trasa 154 na Ligocie? Chodzi mi o pomijanie ważnego w końcu przystanku "Ligota Szpital" w kierunku Pogoni. Jeśli chodzi o jednokierunkową obsługę przystanku "Poleska" (dlaczego akurat dla 154 miałby być jakoś szczególnie ważny?), to w kierunku przystanku "Wileńska" mógłby skręcać w ulicę Wileńską od strony Panewnickiej, po obsłudze Szpitala, "Medyków" i przystanku w rejonie Bazyliki. Brakuje też odpowiednika przystanku "Stara Ligota Załęska" gdzieś na Hetmańskiej, tylko dla 154.


Przecież jest przystanek w okolicy ulicy Filarowej tj. 500 metrów od „Stara Ligota Załęska”. Przesiadki nie zapewni, ale jak ktoś jedzie w te okolice to ma gdzie wysiąść. Przesiadać można się na „Ligota Ośrodek Zdrowia”.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 14.11.2021, 14:47 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 292
Ten nowy przystanek, patrząc na jego odległość od "Rolnej" to jest totalne nieporozumienie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 14.11.2021, 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
psznr napisał(a):
Ten nowy przystanek, patrząc na jego odległość od "Rolnej" to jest totalne nieporozumienie.


Mam odmienne zdanie. Jedyne co mogliby zmienić to zrobić z tego przystanku n/ż.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Nd 14.11.2021, 18:52 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 292
Te przystanki są zbyt blisko siebie. Dużo lepiej by było, gdyby nowy przystanek powstał na Hetmańskiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 17.11.2021, 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
To wiemy już, dlaczego 154 w jedną stronę jeździ przez Bronisławy?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 17.11.2021, 19:56 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Żeby zapewnić mieszkańcom transport do centrum miasta. Rano człowiek się zazwyczaj spieszy wiec przystanek ma w miarę blisko. Z powrotem wracając do domu zawsze można podejść i raczej mało kto się spieszy chyba ze w łóżku czeka jakas fajna cizia. Wtedy można podgonić z kopyta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 18.11.2021, 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
A jak chcemy szybko wrócić z pracy do fajnej cizi, to musimy gonić z Medyków?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 18.11.2021, 17:11 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Tak niestety tak


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 18.11.2021, 21:03 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
To wiemy już, dlaczego 154 w jedną stronę jeździ przez Bronisławy?


Odpowiedź jest we wskazanym archiwalnym rozkładzie jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 18.11.2021, 21:18 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 292
A nie można tu po prostu tego powiedzieć? Czy zaczniemy zaniedlugo wklejać w posty rebusy i linowe sudoku?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 18.11.2021, 21:51 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
psznr napisał(a):
A nie można tu po prostu tego powiedzieć? Czy zaczniemy zaniedlugo wklejać w posty rebusy i linowe sudoku?


Liczyłem, że ktoś sobie cokolwiek przypomni z historii. Otóż przejazd w dwie strony przez Bazylikę skutkowałby brakiem możliwości przerwy posiłkowej. Czasy postojów były minimalne - 15 minut na Ligocie, 5 minut na Chemicznej (początkowo z objazdem wokół kamienic, później - z trójkątowaniem). To był właśnie ówczesny Sebzda, który w wielu przypadkach godził się na bardzo napięte rozkłady jazdy. Te 2-3 minuty różnicy rozwiązywały problem. W latach 90. jedna ze szkół rozkładowych, która funkcjonowała to był właśnie optymalny rozkład jazdy. Z tego też względu 154 jeździł przez Korfantego, dopiero po południu i w dni wolne, kiedy zmniejszano częstotliwość, jeździł przez Skargi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności