Teraz jest Cz 28.03.2024, 16:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1801 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: So 7.03.2020, 15:34 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Vanessa00 napisał(a):
Niekorzystnie wychodzi tylko dla Fachowców z Barbary, którzy mogliby na tym pasażerze zarobić więcej. Ale oni nie mają prawa go kontrolować z uprawnienia do ulgi, bo pasażer wobec nich legitymuje się normalnym biletem (normalną częścią biletu).


Najwięcej to oni tracą na Ukraińcach, którzy zamiast kupować normalne bilety, kupują na wszystkie trasy bilety za 1,70 zł.
Przy kontroli twierdzą że nie wiedzieli, i nie dostają za to mandatu gdyż jest z nimi więcej zachodu niż przychodu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: So 7.03.2020, 15:43 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Niekorzystnie wychodzi tylko dla Fachowców z Barbary, którzy mogliby na tym pasażerze zarobić więcej. Ale oni nie mają prawa go kontrolować z uprawnienia do ulgi, bo pasażer wobec nich legitymuje się normalnym biletem (normalną częścią biletu).


Najwięcej to oni tracą na Ukraińcach, którzy zamiast kupować normalne bilety, kupują na wszystkie trasy bilety za 1,70 zł.
Przy kontroli twierdzą że nie wiedzieli, i nie dostają za to mandatu gdyż jest z nimi więcej zachodu niż przychodu.


Najwięcej tracą na ludziach, którzy wiedzą jak naprawdę działa system i po prostu w ogóle nie kupują biletów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: So 7.03.2020, 16:01 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Lukas SC napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Niekorzystnie wychodzi tylko dla Fachowców z Barbary, którzy mogliby na tym pasażerze zarobić więcej. Ale oni nie mają prawa go kontrolować z uprawnienia do ulgi, bo pasażer wobec nich legitymuje się normalnym biletem (normalną częścią biletu).


Najwięcej to oni tracą na Ukraińcach, którzy zamiast kupować normalne bilety, kupują na wszystkie trasy bilety za 1,70 zł.
Przy kontroli twierdzą że nie wiedzieli, i nie dostają za to mandatu gdyż jest z nimi więcej zachodu niż przychodu.
I słusznie. Bo:
- jak Polak zostanie przyłapany na Zachodzie, to - najgrzeczniej - jest Polaczkiem, a sankcja jest bezwzględna
- jak brat (sojusznik) zostanie przyłapany w Polsce, to jest rasizm


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: So 7.03.2020, 16:18 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Wracając jeszcze do likwidacji biletów 30 dniowych na przejazdy:
- tylko autobusami i trolejbusami
- tylko tramwajami.
to czy zna ktoś powody takiego posunięcia?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: So 7.03.2020, 18:37 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
To wiedzą tylko Ci co to zatwierdzili.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: So 7.03.2020, 20:39 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Dzisiaj w autobusie widziałem cennik opłat w nowej szacie graficznej i muszę pochwalić ZTM że w końcu jest czytelny. Wszystkie informację mimo rozbudowanej oferty są przejrzyste. Dużo robią też kolory.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 8.03.2020, 4:41 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Lukas SC napisał(a):
Najwięcej to oni tracą na Ukraińcach, którzy zamiast kupować normalne bilety, kupują na wszystkie trasy bilety za 1,70 zł.
Przy kontroli twierdzą że nie wiedzieli, i nie dostają za to mandatu gdyż jest z nimi więcej zachodu niż przychodu.

monter napisał(a):
Wracając jeszcze do likwidacji biletów 30 dniowych na przejazdy:
- tylko autobusami i trolejbusami
- tylko tramwajami.
to czy zna ktoś powody takiego posunięcia?

Uzasadnieniem jest podwyżka i zakorzenione w głowach Fachowców przeświadczenie, że tworzą system jak na Zachodzie. A było to tak.

Człowiek, żeby polepszyć sobie życie, złożył się z drugim i zorganizował transport zbiorowy. I zaraz, jak wszędzie, zleciały się sępy-nieroby, które położyły na tym swoją łapę. Wszak lepiej zarabiać lekko niż w pocie i znoju. A najlepiej na kimś.

Ukraińcy akurat dość dobrze demontują ten system. Te 1,70 to realna wartość tej usługi, w GOP jakże wątpliwej. Gdyby każdy pasażer płacił bezwzględnie te 1,70 - a przy takiej cenie płaciłby - pewnie wpływy byłyby większe. Odpadły cały koszt utrzymywania systemu dla grzecznych i pokornych, miłośników podróżowania. Dzień dobry, proszę bilet, och, taki a taki, w kropki bordo, uśmiech, dziękuję, krzyżyk, haczyk, piii, jeszcze raz dziękuję. I odpadłby cały system pseudo-solidarnościowy, gdzie 20% pasażerów finansuje podróże 80% (socjal-ulgowicze, gapowicze), zaś wszyscy wyrzuceni do aut finansują całość.

Fachowców na Barbary ok. 300, a to dopiero początek pod nową chorągwią (do tego - o czym jakby się zapomina - Fachowcy w PKM, no i drugie 300 Fachowców na Raciborskiej). Nie dość, że trzeba ich wszystkich godnie wyżywić, to jeszcze każą nam - pod przymusem policyjno-sądowym - wierzyć w brednie, że 21-minutowy postój pociągu po drodze tylko polepsza nasze życie. Fakt, to i tak pikuś wobec polepszenia zaserwowanego mieszkańcom Gospodarczej, w dni powszednie turystycznie, w niedziele pieszo. I setki dalszych przykładów, w Zagłębiu D. tysiące (jakkolwiek RIP Kutz rozwinąłby owo "D").

Budżet na wynagrodzenia samych Fachowców spod fuksji, nie licząc wynagrodzeń inaczej nazwanych, to 44.000.000 zł.

Rok 2021 będzie miał 365 dni, odliczając dwa święta martwe komunikacyjne, zostaje 363 dni funkcjonowania transportu publicznego.

44.000.000 : 363 = 121.212 [zł/dzień].

Realny koszt dopłaty do 1 pckm tyku-tyku to 20 zł (pod publikę, albo bez spraw taborowych - 15 zł).

121.212 : 20 = 6061 [pckm/dzień].

Długość trasy kolejowej Katowice - TG to 34 km.

6061 : 34 = 178 [kursów/dzień]

1 parę tworzą 2 kursy.

178 : 2 = 89 par [pociągów/dzień (każdy)]

Autobus 820 ma 55 par w R i 39 par w W.
Autobus 830 ma 29 par w R i 24 pary w S.

Razem mają 84 pary w R, 63 pary w S i 39 par w N. W tłoku, zaduchu, metr po metrze, jak bydło na rzeź.

A można by, z samego oficjalnego budżetu na wynagrodzenia Fachowców spod fuksji, całe 820 i 830 brutalnie wyrzucić na tory, uruchamiając, jak kto woli,
- 89 par pociągów osobowych Katowice - Tarnowskie Góry codziennie, lub np.
- 112 par w ścisłe dni nauki szkolnej i 56 par poza nimi

112 par w Szk. to jest np. taki rozkład jazdy:

00 00
01 00
02 00
03 00,20,40
04 00,20,40
05 00,10,20,30,40,50
06 00,10,20,30,40,50
07 00,10,20,30,40,50
08 00,10,20,30,40,50
09 00,10,20,30,40,50
10 00,10,20,30,40,50
11 00,10,20,30,40,50
12 00,10,20,30,40,50
13 00,10,20,30,40,50
14 00,10,20,30,40,50
15 00,10,20,30,40,50
16 00,10,20,30,40,50
17 00,10,20,30,40,50
18 00,10,20,30,40,50
19 00,10,20,30,40,50
20 00,10,20,30,40,50
21 00,20,40
22 00,20,40
23 00

Lecz to nie koniec, zostają jeszcze dwa budżety:
1) ten, który obecnie pochłaniają linie 820 i 830
2) ten, który obecnie pochłaniają kible Katowice - Tarnowskie Góry

No to na tapet kolejno 840, 850 i 870. Itd.

Lecz i to nie, bo czystym populizmem zajeżdża. Wszak na 7-kilometrowym korku, od Szarleja po Orzech, z kolei kamraci zarabiają: nafciarze, złomiarze, wydziały komunikacji itd.

No bo na to wszystko trzeba czasu, czasu, czasu. I jako temat zastępczy wszczynać na nowo jałowe dyskusje, mimo że przez ostatnie 20 lat już wszystko przedyskutowano i sformułowano wnioski. Przynajmniej po stronie społecznej.

Cytuj:
Krzysztof Turzański podkreślił, że GZM swoją strukturą i działaniem przypomina nieco Unię Europejską. - Większość działań metropolii jest obliczona w perspektywie wieloletniej. Tak jest np. z planowaniem kolei metropolitalnej czy nowej siatki połączeń autobusowych i tramwajowych.
Źródło

Cytuj:
[Kazimierz Karolczak:] Dostosowania do potrzeb pasażerów wymaga cała sieć. Na to trzeba czasu.
Źródło

Ale na podwyżki cen biletów nie trzeba było ani czasu, ani nawet perspektywy wieloletniej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 8.03.2020, 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Niekorzystnie wychodzi tylko dla Fachowców z Barbary, którzy mogliby na tym pasażerze zarobić więcej. Ale oni nie mają prawa go kontrolować z uprawnienia do ulgi, bo pasażer wobec nich legitymuje się normalnym biletem (normalną częścią biletu).


Najwięcej to oni tracą na Ukraińcach, którzy zamiast kupować normalne bilety, kupują na wszystkie trasy bilety za 1,70 zł.
Przy kontroli twierdzą że nie wiedzieli, i nie dostają za to mandatu gdyż jest z nimi więcej zachodu niż przychodu.


Najwięcej tracą na ludziach, którzy wiedzą jak naprawdę działa system i po prostu w ogóle nie kupują biletów.

Ależ takich będzie coraz więcej, bo kontrolę już zdążyli do końca rozwalić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Pt 12.02.2021, 19:38 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
https://bedzin.naszemiasto.pl/podwyzka- ... UbE26ILDRM

Zniechęcanie ludzi do komunikacji miejskiej ciąg dalszy...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: So 13.02.2021, 9:11 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Jeżeli nie potrafią dźwignąć wpływów z biletów z obecnych 30% do niedawnych 70%, to podwyżka. W efekcie której poziom pokrycia kosztów wpływami z biletów spadnie na 20%. :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 14.02.2021, 0:23 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Ciekawe wyliczenia dotyczące linii 820 i 830. Nie mniej jednak są różnice w dostępności tych środków transportu w porównaniu do pociągu.
Mam tu na myśli np obsługę Osiedla Stroszek czy biurowców w Katowicach (Silesia Business Park, Huta Baildon) Mam wrażenie że ludzie wolą łudzić się punktualnością teoretycznie szybszego autobusu niż decydować się na pewniejszy ale wolniejszy tramwaj. Pomijam już fakt że działalność KZK zniechęciła ludzi do planowania podróży z przesiadkami, im większa liczba przesiadek tym większe ryzyko że coś nie wyjdzie. Nie uważam się za eksperta więc powyższe to jedynie spostrzeżenie amatora w temacie. Pozdrawiam


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 11.04.2021, 19:57 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Vanessa00 napisał(a):
Jeżeli nie potrafią dźwignąć wpływów z biletów z obecnych 30% do niedawnych 70%, to podwyżka. W efekcie której poziom pokrycia kosztów wpływami z biletów spadnie na 20%. :)

To u góry to samochwała ja.

A to poniżej, ::stąd::, to chyba mnie cytują, pełen zaszczyt. :D

Cytuj:
pokrycie kosztów funkcjonowania komunikacji metropolitalnej spadło już do blisko 20 procent

Sądzę, że pora na samorozwiązanie ZTM. Zwyczajnie się nie sprawdziło. Zgniłych kartofli jak się zawczasu z kopca nie wyciągnie to wszystko szlag trafia.

Naturalnie w artykule nie pada słowo podwyżka, choć na mój gust jest (1) znaczna i (2) nie w porę.

Za to mają tupet, chwalić się żałosną proporcją wpływów z biletów do dotacji, do której przecież sami swoją działalnością doprowadzili.

Obawiam się, że tą proporcją przebili Żagań, a to naprawdę trzeba się wystarać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Pn 12.04.2021, 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Oj tam, panie. Pandemia jest, tym wszystko można wytłumaczyć. Myślę, że nawet powodem zamieszczenia takiego komunikatu też jest pandemia.
https://ibb.co/hsFq6Tx


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Pn 12.04.2021, 17:20 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
...eee... yyy... ale mamy ŚKUP! A wkrótce metrobusy!

Prof. Kazimierz Polański przewraca się na Sienkiewicza.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 25.04.2021, 4:05 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Porównanie cen biletów w GOP

Gminy Łaziska Górne i Ornontowice
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 0,00 zł
  • 1 dzień – 0,00 zł
  • 30 dni – 0,00 zł

PKM Jaworzno
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 5,00 zł
  • 1 dzień – 6,00 zł
  • 30 dni – 80,00 zł

Fachowcy
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 6,00 zł
  • 1 dzień – 11,00 zł
  • 30 dni – 159,00 zł

Gmina Myszków (w GOP linia 6)
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 2,40 zł
  • 1 dzień – bilet nie istnieje
  • 30 dni – 92,60 zł

MZK Oświęcim (w GOP linia 46)
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 5,40 zł
  • 1 dzień – 11,00 zł
  • 30 dni – 148,00 zł

MZK Jastrzębie-Zdrój
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 6,00 zł
  • 1 dzień – 14,00 zł
  • 30 dni – 136,00 zł

ZKGKM
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 3,00 zł
  • 1 dzień – bilet nie istnieje
  • 30 dni – 150,00 zł

ZKM (w GOP linia 10)
  • jednorazowo na najdłuższej trasie – 3,60 zł
  • 1 dzień – 10,00 zł
  • 30 dni – 94,00 zł

Jeżeli coś źle, proszę o poprawki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 25.04.2021, 10:05 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Można by wyliczyć jeszcze ilość linii u każdego z organizatorów, w których średnia częstotliwość kursowania nie przekracza 30 minut przez cały dzień?

Fachowcy domniemają że większość przeciętnych pasażerów potrzebuje biletu na całą metropolie. Nawet nowo wprowadzony bilet na dwa miasta daje znikomą moim zdaniem oszczędność.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 25.04.2021, 18:04 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Liczbę wszystkich kursów podzielić przez liczbę mieszkańców na danym obszarze, porównać z innymi organizatorami i już. Tylko skąd wziąć liczbę kursów.

Nie, oni tego nie domniemają, oni się tym żałośnie tłumaczą, że z Toszka do Pszczyny czy gdzie tam można sobie na jednym bilecie jechać. Podczas gdy średnia odległość podróży wynosi pewnie ok. 15 km / 40 min, jeśli nie mniej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Nd 25.04.2021, 18:30 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Brak nowych cenników w pojazdach jest spowodowany równoległą taryfa oplat że każdy płaci jak mu się podoba woli taniej albo drożej czy papier samoprzylepny się skończył jak Za PRLu i czekamy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Wt 26.07.2022, 0:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 844
Za czasów KZK GOP domyślna taryfa w ŚKUP-ie niekoniecznie była zawsze najkorzystniejsza, ale teraz w ZTM-ie jest, lecz niestety chcą ją wkrótce zlikwidować. Tymczasem jesienią już szykują się jej podwyżki:
  • (0;1km❭ 1,80 zł → 2,00 zł
  • (1;2km❭ 2,40 zł → 2,60 zł
  • (2;5km❭ 2,80 zł → 3,20 zł
  • (5;9km❭ 3,40 zł → 3,80 zł
  • (9;14km❭ 3,90 zł → 4,40 zł
  • (14;20km❭ 4,30 zł → 5,00 zł
  • >20km 5,00 zł → 5,60 zł
Powyższe ceny dot. biletów normalnych.

Wygląda na to, że najtańszym biletem będzie elektroniczny 20-minutowy za 4 zł jak już zlikwidują taryfę odległościową. Zauważyłem, że przyjęte ceny elektronicznych biletów normalnych będą w pełnych złotówkach bez groszy. Za 5 zł kupimy 40-minutowy, a elektroniczny 90-minutowy za 6 zł, czyli tyle, co pół biletu dziennego. W kwestii opłat za brak biletu:
  • na miejscu 120 zł → 200 zł
  • do 14 dni 155 zł → 300 zł
  • po 14 dniach 200 zł → 550 zł

Metrokarta ma zastąpić kartę ŚKUP. Podobno nowe rozwiązania informatyczne mają ułatwić życie pasażerom w ten sposób, że po wejściu do pojazdu i przyłożeniu Metrokarty do czytnika, system rozpocznie naliczanie biletu. Tylko co się pod tym kryje - bilet do końca kursu/dnia?

Z pewnością cieszę się na nową funkcjonalność, dzięki której system naliczy najbardziej korzystny bilet w dniu, w którym jechałem kilka razy. Tę samą wadę mają dzisiaj również parkomaty. Często po powrocie, już w domu, okazuje się, że zmieściłem się przed godziną, więc jeden bilet 90-minutowy byłby wystarczający, tylko że przed podróżą nie mogłem określić jak długo mi zajmie załatwienie sprawy, więc korzystałem zawsze z dwóch biletów 20-minutowych/na 1 miasto. Jeżeli ten system będzie dopasowywał odpowiedni bilet, to znacząco wyręczy pasażerów podczas każdorazowej konieczności analizowania wszystkich możliwych biletów.

Dobrze, że znikną bilety strefowe, bo bywały sytuacje, że jadąc z jednego miejsca do drugiego różne linie przejeżdżały przez inną liczbę gmin.

Podwyżki będą od 7 do 16%. Dla biletu 30-dniowego na 2 miasta to będzie 7%, a w taryfie odległościowej nawet ponad 16% dla przejazdu będącego w przedziale powyżej 14 km do 20 km. Wartość podwyżki dla papierowego biletu 20-minutowego to będzie 15%.

Projekt nowego cennika ZTM będzie teraz konsultowany ze związkami zawodowymi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ceny biletu
Napisane: Wt 26.07.2022, 20:16 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Przecież jedyny plus taryfy odległościowej to tanie przejazdy do 2km. Z wcześniejszych zapowiedzi wynikało, że pasażerowie jadący na takich odcinkach nie będą musieli kupować biletu do 20 minut. Możliwe więc, że pojawi się jeszcze jakiś bilet jak odległościową zlikwidują. Zobaczymy.


Ostatnio edytowano Śr 27.07.2022, 5:18 przez viator, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1801 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności