Teraz jest Pt 19.10.2018, 8:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.09.2006, 0:00 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
reksio napisał(a):
A jakie i gdzie są te wielkie problemy z torowiskami w jezdni?
W Katowicach to w zasadzie na Kościuszki i na św. Jana/Pocztowej to najstarsi górnicy nie pamiętają zatrzymania z powodu samochodów ;)
reksio napisał(a):
to po co stoją za tym tramwajem przecież mogą objechać tramwaj prawym pasem
Pakowałbyś się pod tramwaj, który może w każdej chwili ruszyć i Cię skasować?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.09.2006, 0:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
butthead napisał(a):
W Katowicach to w zasadzie na Kościuszki i na św. Jana/Pocztowej to najstarsi górnicy nie pamiętają zatrzymania z powodu samochodów ;)


Przecież tam torowisko jest rozwiązaniem komunkacyjnym z przed kilkudziesięciu lat. Z budową torowiska w jezdni łączy sie gruntowna przebudowa ulicy gdzie wystarczy zrobić odpowiednie zatoczki do parkowania nawet kosztem mniejszego chodnika. Na ulicy Kochanowskiego torowisko zostalo odsunięte na bezpieczneiszą odległość i zatrzymań już chyba nie ma.

butthead napisał(a):
Pakowałbyś się pod tramwaj, który może w każdej chwili ruszyć i Cię skasować?


Jak może ruszyć skoro ma czerwone światło? Po za tym tam nie mozna mówić o korkach tylko o chwilowym zastoju. Zresztą w drugą stronę to samochody skrecające w lewo w kierunku dworca blokują tramwaj więc jest 1:1 :-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.09.2006, 0:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4049
Lokalizacja:
Ligota
reksio napisał(a):
to po co stoją za tym tramwajem przecież mogą objechać tramwaj prawym pasem (no chyba ze jest on przeznaczony tylko dla skręcających w prawo?)

Tak właśnie jest. Jak uzbiera się trochę samochodów, to sznurek wystaje za wiadukt i blokuje pojazdy jadące z Jagiellońskiej na Szombierki. Te zaś blokują ruch na kierunku pl. Wolskiego -> Miarki. Niestety, często mam okazję uczestniczyć w tym osobiście.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.09.2006, 7:03 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
reksio napisał(a):
Na ulicy Kochanowskiego torowisko zostalo odsunięte na bezpieczneiszą odległość i zatrzymań już chyba nie ma.


Torowisko jest co do milimetra w tym samym miejscu co przed remontem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.09.2006, 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Egon napisał(a):
Tak właśnie jest. Jak uzbiera się trochę samochodów, to sznurek wystaje za wiadukt i blokuje pojazdy jadące z Jagiellońskiej na Szombierki. Te zaś blokują ruch na kierunku pl. Wolskiego -> Miarki. Niestety, często mam okazję uczestniczyć w tym osobiście.


Jak sam napisałeś tamtejsze korki powodują samochody lub źle zaprogramowana sygnalizacja a nie jeden biedny tramwaj. Bez udziału tramwaju duża ilosć samochodów o której piszesz też spowodowałaby zator.

memphis napisał(a):
Torowisko jest co do milimetra w tym samym miejscu co przed remontem.


Nie chce się tu wymądrzać bo może wiesz lepiej ale na łuku z Placu Miarki w ulicę Kochanowskiego widać ślady po starym torowisku a mianowicie asfalt po którym można sądzić ze torowisko biegneło bliżej chodnika. Sam zakręt wydaje się mniej ostry niż przed remontem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 15.09.2006, 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4049
Lokalizacja:
Ligota
reksio napisał(a):
Jak sam napisałeś tamtejsze korki powodują samochody lub źle zaprogramowana sygnalizacja a nie jeden biedny tramwaj. Bez udziału tramwaju duża ilosć samochodów o której piszesz też spowodowałaby zator.

Korki powoduje tramwaj, mający skręcać w prawo z lewego pasa, a samochody mające skręcić w lewo, a stojące za nim na tymże pasie je tworzą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 16.09.2006, 23:33 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2022
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
W Sosnowcu rozwinięte linie tramwajowe? Ty chyba nie widziałeś rozwiniętych linii tramwajowych!

W GOP-ie bardziej rozwinięte były w Bytomiu, ale juz dawno się "zwinęły", a ostatnie "zwinięcie" miało miejsce 31.03 b.r.
Cytuj:
Tak naprawdę linię 1 i 2 zlikwidowano tlko z tego powodu i skrócono w ostatnich latach kursowania trasę do 3 przystanków, ponieważ ulica Konstytucji którą przejeżdżały tramwaje nie mieściły się z samochodami, a potem całkowicie je zlikwidoano.

Na Konstytucji ? Chyba dużo bardziej wąska jest Dolnych Wałów, ale tę ulicę jak i wiele innych na gliwickiej starówce można było zamknąć dla ruchu samochodowego, a tramwaje mogłyby jeździć jednym torem w obu kierunkach. Nie mniej takie tłumaczenie wydaje mi się mało przekonujące, bo przecież przez pewien okres czasu funcjonowała tam pętla dla 4-ki. Jeżeli zaś chodzi o linię na Sikornik to mam wrażenie, że przedłużenie 1-ki nie stanowiłoby poważniejszego problemu to znaczy nie wymagałoby większych dewastacji zabudowy czy też terenów zielonych.
Cytuj:
Taki tramwaj może kursować, ale nigdy nie będzie "szybkim tramwajem" i nie będzie stanowił żadnej konkurencji dla komunikacji autobusowej. Wręcz przeciwnie, stanie się zawalidrogą, powodującą powstawanie dodatkowych korków.

Co do pierwszej sprawy nie ma najmniejszych wątpliwości. "Szybki tramwaj" musi poruszać się trasą niemal całkowicie bezkolizyjną względem pozostałego ruchu ulicznego. Z drugiej strony nie oznacza to, że na wąskich wewnętrznych miejskich ulicach nie ma miejsca dla tramwaju. Jest, jak najbardziej, ale służy on wówczas tylko dojeżdżającym do ścisłego centrum, często w rejony, gdzie ruch dla innych pojazdów jest zamknięty. Zanane mi są nawet takie miejsca gdzie jedne linie tramwajowe ( głównie obsługujące tylko obszar danego miasta ) poruszają się po powierzchni ulic, a inne, najczęściej o dłuższych międzymiastowych trasach pod powierzchnią tej samej ulicy. Takich rozwiązań u nas pewnie nigdy nie doczekamy.
Cytuj:
Czemu tramwaj ma generować korki?

Między innymi także na przystankach. Nawet jeśli znajduje się tam wysepka, to często stanowi to dodatkowe, wyjątkowo ruchliwe przejście dla pieszych.
Cytuj:
15 jest włąsnie przykładem niedorozwniętej lini tramwajowej.

Powiedziałbym niedokończonej i nie jest to jedyny przypadek w naszym regionie. Problem podobnych dwóch innych ( 8 i 25 ) nie tak dawno rozwiązano "........ " - w ten cudzysłów niech sobie każdy wstawi co chce ( ale tylko w wyobraźni, bo inaczej admin dbając o kulturę na forum musiałby post usunąć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.09.2006, 17:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Egon napisał(a):
reksio napisał(a):
Jak sam napisałeś tamtejsze korki powodują samochody lub źle zaprogramowana sygnalizacja a nie jeden biedny tramwaj. Bez udziału tramwaju duża ilosć samochodów o której piszesz też spowodowałaby zator.

Korki powoduje tramwaj, mający skręcać w prawo z lewego pasa, a samochody mające skręcić w lewo, a stojące za nim na tymże pasie je tworzą.


Zatrzymania bo o żadnym korku tu nie ma mowy tworzą sie z powodu tramwaju ale jego postój jest spowodowany źle zaprogramowaną sygnalizacją. Jak już napisalem wcześniej, kto powoduje zatrzymania pod mostem w kierunku centrum? tramwaj jadący prosto czy samochody chcące skręcić w lewo a nie mogą bo z drugiej strony jadą prosto samochody?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 17.09.2006, 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4049
Lokalizacja:
Ligota
reksio napisał(a):
Jak już napisalem wcześniej, kto powoduje zatrzymania pod mostem w kierunku centrum?

Ja pisałem o kierunku odwrotnym. W stronę centrum jest mniej chaosu, bo samochodom skręcającym w prawo nie przeszkadza nic, a dla tramwaju i pojazdów skręcających w lewo (na wprost jechać nie mogą) jest ten sam pas.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 23.09.2006, 21:07 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
TOMINEX napisał(a):
Fajnie się czyta pomysły dotyczące linii tramwojowych w Gliwicach, ale to tylko marzenia. Ale dopóki w Gliwicach nie powstaną szerokie dwujezdniowe ulice to nie ma żadnych szans na rozwój tramwajów w Gliwicach, ponieważ w dzisiejszych czasach tramwaj musi miec własne, wydzielone torowisko żeby mógł się swobodnie poruszac, a tego nie posiada nawet jedyna linia na Wójtową Wieś(nie licząc Chorzowsiej). Dlatego układ komunikacyjny Gliwic czyli drogi są niemal identyczne jak przed II wojną i brak nowych dróg w Gliwicach i nowych rozwiązań komunikacyjnych tak jak to np. zrobiono w Sosnowcu, spowodował zastój w dziedzinie tramwajów. To jest główny powód jedynej isniejącej linii w Gliwicach, a ni kilku. Za to odpowiedzalne są rządy które nie robiły nic żeby usprawnic komunikacje w Gliwicach.
Gliwice to przecież jedyne miasto na śląsku a może i w Polsce które po wojnie nie wybudowały ani metra nowego odcinka linii tramwajowej (nie licząc zajezdni) ale to już chyba każdy wie z osób odwiedzających regularnie Forum.


Zlikwidowana jedynka mogłaby dalej kursować p swej starej trasie, którą prawie w całości można by było przenieść na wydzielony obszar.
Na ulicy Konstytucji (obecnie Prymasa Wyszyńskiego) tramwaj mógłby jechać tak jak jeździł środkiem ulicy, bo i tak w 90% środkowy pas w stronę pomnika Piłsudskiego jest wykorzystywany a prawy prawie wcale - mała zmiana organizacji ruchu (lewy pas dołączyć do prawego) i zamontowanie świateł tylko dla tramwaju na skręcie Konstytucji - 1-go Maja. Dworcową mołby jechać jak jechał - trza byłoby odkupić trawnik od Hotelu ...(nie zamierzam reklamować hotelu) i zlikwidować parking zrobiony z torowiska. Poitem kawałek w ulicy. Ale na Jana Pawła II to mógłby jechać pustą uliczką za przystankiem autobusowym, potem przez ogromny (no może i oprzesada ale jest spory) skwer. Potem mógłby przejeżdzać na środek między dwie ulice dwupasmowe Nowego Światu - tu jest tyle miejsca, że i 3 tory się zmieszczą. Po skręcie w Kościuszki tramwaj mógłby jechać z boku tj. zlikwidować podwójny chodnik a może i nawet pas zieleni. Na końcu dorobić sygnalizację na skrzyżowaniu i tramwaj mógłby skręcać starym łukiem w Zygmunta Starego i dalej to już tory jak kiedyś w jezdni. Pętla to już kompromis. Albo pociągnąć do Wojtuli (tyle miejsca, że mogło by być po 5 torów w każdą stronę na Słowackiego), albo na Sikornik Aleją Sikornik (równolegle do niej za Operetką jest tyle miejsca,że i malutką zajezdnie można gdzieś wybudować), lub zrobić coś na styl 840/850, czyli jechać Nowym Światem dalej prosto i nie skręcać na Kościuszki. Pętla lub tor postojowy koło szpitala tak jak przystanek 178,186,217,676,840,850 lub bliżej Osiedla Operetka, no ipowrót przez Zygmunta Kościuszki.

Co do 2-ki to mogłaby jechać razem z 1-ką do Rybnickiej omijając Mikołowską, lub puścić ją zawsze pustym prawym pasem, bo i tak kierowcy wybierają ulicę JPII. Tu poprowadzić ją naprawdę do Trynku przez Zubrzyckiego i do Lotniska, lub jak kiedyś do GKW ale za linią zabudowań Pszczyńskiej, tj. kawałek Zubrzykiem, potem Kochanowskiego,Gwarków i Bojkowską do stacji GKW z drugiej strony.

Przecież taki tramwaj na odcinku Dworzec PKP - Katedra wygrałby walke o pasażera z autobusem, który pokonuje ten odcinek w 7 minut.

Mi się wydaje, że tak jak co roku w zimie śnieg zaskakuje drogowców w Gliwicach (jak to możliwe, że śnieg pada w zimie :-p), tak jak zwykle ze stony urzędników była śpiewka braku pieniędzy aby torowisko tylko przesunąć na bok, oraz niechęć władzy do tego środka lokomocji. A poza tym czy 1-ka i 2-ka kursująca co 30 minut(wg ostatniego rozkładu) dezorganizowałaby ruch w mieście, przecież przy tylu dzisiejszych objazdach na Daszyńskiego, jadący pod prąd co 8/12 minut tramwaj na 4-ce nie powoduje prawie żadnego bałaganu.

Ojejcu trochę się rozpisałem. Sorki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 26.09.2006, 9:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
A mnie się podoba Twój pomysł.
Tylko wybory samorządowe w Gliwicach musiałby wygrać ktoś widzący w banach rozwiązanie komunikacyjne dla miasta, a nie tylko utrudnienie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 3.10.2006, 21:25 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Jakiś czas temu jak i dzisiaj oglądałem na stronie WPK historyczna strone tego przedsiębiorstwa.

Tak z ciekawości mam parę pytań o:

- linię autobusową nr 3. Zawsze mówiono, że linia 3 to kursy dzisiejszej 840 a tu widzę trasę: Os. Witosa - Załęże - Katowice - Bogucice - Załęże. Czy to błąd, czy 3ka miała tylko jakiś mały epizodzik na trasie do Gliwic.

- Wg spisu przez Bojków kursowało 5 linii. Dzisiejsze 8 i 58, oraz 149 (Pl. Piastów przez Bojków) i 250 (Gliwice - Bojków "Fadom"), oraz 678 (Plac Piastów - Bojków - Plac Piastów). W tamtych latach 8 i 58 jeździły tak rzadko, że musiano uruchomić kolejne trzy linie? Z jaką częstotliwością i jakim taborem kursowało wtedy te 5 linii bojkowskich i jakie miały trasy dokładniej?

- Linia 80BIS to chyba jakiś błąd bo "Gliwice Jagiellońska - Gliwice ZREMB - Osiedle - Żerniki - Osiedle Sikornik" Jak ta linia ze ZREMBu jechała przez Żerniki do Sikornika?

- Linia 151 na trasie Zabrze - Mikulczyce - Kop. Pstrowski - Gliwice - Czekanów - Żerniki. Co to za egzotyczna linia. Jakim taborem i z jaką częstotliwościa była obsługiwana.

- 186 BIS aby jeździła to już nie pamiętam. Ale pamiętam wiatę końcową pod POCHem jeszcze w latach 90tych. Czy tam jeszcze stoi? Nie wiem. Ale mam pytanie. Ile busów obsługiwało tą linię? Czy była to linia szczytowa? Z jaką częstotliwością kursowała?

- do linii 240 Gliwice - Sośnica - Zabrze - Mikulczyce Mostostal mam pytania jak do linii wyżej.

- co to za linia 656 (trasa Zabrze - Mikulczyce - Rokitnica - Gliwice - Kombinat Zakł. Sprzętu i Transportu) i 6456 BIS(Gliwice - Zabrze), oraz pytania jak wyżej.

- to 669 kursował wtedy do Mikołowa przez Świętochłowice?

- było coś takiego jak 692Bis? - pytania jak do 186BIS

- co to za linie 701 (Gliwice Pl. Paistów - Zabrze - Grzybowice - Centrala Rybna) i 707 (Zabrze - Gliwice - Łabędy)? Jak często kursowały i jakimi (dokładniej) trasami?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 3.10.2006, 21:51 

Dołączył(a): Pt 19.05.2006, 14:36
Posty: 284
Lokalizacja:
Knurów
mogę prosic linka do tej stronki ??

_________________
Jaka komunikacja tacy miłośnicy...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 4.10.2006, 7:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4049
Lokalizacja:
Ligota
myszka napisał(a):
- linię autobusową nr 3. Zawsze mówiono, że linia 3 to kursy dzisiejszej 840 a tu widzę trasę: Os. Witosa - Załęże - Katowice - Bogucice - Załęże. Czy to błąd, czy 3ka miała tylko jakiś mały epizodzik na trasie do Gliwic.

"Mały epizodzik" to miała na trasie opisanej przez Ciebie. Na linii Katowice - Gliwice kursowała "od zawsze".

myszka napisał(a):
- Wg spisu przez Bojków kursowało 5 linii. Dzisiejsze 8 i 58, oraz 149 (Pl. Piastów przez Bojków) i 250 (Gliwice - Bojków "Fadom"), oraz 678 (Plac Piastów - Bojków - Plac Piastów). W tamtych latach 8 i 58 jeździły tak rzadko, że musiano uruchomić kolejne trzy linie? Z jaką częstotliwością i jakim taborem kursowało wtedy te 5 linii bojkowskich i jakie miały trasy dokładniej?

149 jechało do Knurowa koło kop. Gliwice. Kilka kursów na dzień. 678 to dzisiejsze 58 bis, 3 pary kursów dziennie, ale w innych godzinach niż 58bis (OIDP jedna rano i dwie po południu). 250 to był przewóz pracowników, nie wiem jak to jeździło. Linia 8 powstała w pierwszej połowie lat 80-tych, wcześniej 58, oznaczone wtedy jako 58 A i 58 B, kursowało w obu kierunkach (podobnie jak dziś 187).

myszka napisał(a):
- 186 BIS aby jeździła to już nie pamiętam. Ale pamiętam wiatę końcową pod POCHem jeszcze w latach 90tych. Czy tam jeszcze stoi? Nie wiem. Ale mam pytanie. Ile busów obsługiwało tą linię? Czy była to linia szczytowa? Z jaką częstotliwością kursowała?

1 autobus, Ikarus 280. To była linia szczytowa. Kilka par kursów na dobę (chyba 6).

myszka napisał(a):
- to 669 kursował wtedy do Mikołowa przez Świętochłowice?

Nie, to jest jakiś błąd. Jechał tak jak dziś 41. Był to przewóz pracowników.

myszka napisał(a):
- było coś takiego jak 692Bis?

Było, robiło odwrotną pętlę niż 692. Chyba 3 pary kursów, 1 w szczycie porannym i 2 w popołudniowym. Zazwyczaj krótki Ikarus.

myszka napisał(a):
- co to za linie 701 (Gliwice Pl. Paistów - Zabrze - Grzybowice - Centrala Rybna) i 707 (Zabrze - Gliwice - Łabędy)? Jak często kursowały i jakimi (dokładniej) trasami?

Te warianty to chyba jakieś przewozy, ja pamiętam te linie z innych wariantów tras. Na pozostałe Twoje pytania nie znam odpowiedzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 4.10.2006, 18:14 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
skandal87 napisał(a):
mogę prosic linka do tej stronki ??



Oczywiście. Oto on:

http://www.wpk.katowice.pl/wpk/linie.htm


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 4.10.2006, 20:04 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 19:05
Posty: 1180
Coś mi się przypomniało ale jak pamiętam to linia 41 przez jakiś okres czasu początek trasy miała w Podlesiu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 4.10.2006, 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4049
Lokalizacja:
Ligota
irek-28- napisał(a):
Coś mi się przypomniało ale jak pamiętam to linia 41 przez jakiś okres czasu początek trasy miała w Podlesiu.

Zgadza się. Pierwotnie 41 kursowało na trasie Gliwice - Podlesie (lata 50- i 60-te). Potem zostało skierowane do Tychów, ale 4 pary kursów nadal jeździły po starej trasie. W połowie lat 80-tych zostały zlikwidowane i zastąpione linią 25 o podstawowej trasie Podlesie - Łaziska Górne. Około roku 1990 (ale nie później, być może dwa lata wcześniej) linia 41 została skrócona do obecnej postaci, równocześnie skrócono trasę linii 82 (Godula - Tychy -> Godula - Mikołów).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 5.10.2006, 0:03 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2022
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
"Mały epizodzik" to miała na trasie opisanej przez Ciebie. Na linii Katowice - Gliwice kursowała "od zawsze".

Chyba nie tak całkiem "od zawsze". W wykazie linii autobusowych Śląsko-Dąbrowskich Linii Komunikacyjnych ( póżniejsze WPK ) z 1948r na trzeciej pozycji podano relację Katowice - Wodzisław. Nie wiem jednak od kiedy wprowadzono numerację tych linii, a więc czy do Wodzisławia jeździły autobusy oznaczone jako 3-ka. Pamiętam także iż ongiś - niestety nie wiem dokładnie kiedy, ale chyba na początku lat 60-tych - linia 3 kursowała jako pospieszna w relacji Katowice - Tychy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 5.10.2006, 6:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4049
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Chyba nie tak całkiem "od zawsze". W wykazie linii autobusowych Śląsko-Dąbrowskich Linii Komunikacyjnych ( póżniejsze WPK ) z 1948r na trzeciej pozycji podano relację Katowice - Wodzisław. Nie wiem jednak od kiedy wprowadzono numerację tych linii, a więc czy do Wodzisławia jeździły autobusy oznaczone jako 3-ka. Pamiętam także iż ongiś - niestety nie wiem dokładnie kiedy, ale chyba na początku lat 60-tych - linia 3 kursowała jako pospieszna w relacji Katowice - Tychy.

To wszystko prawda, tylko ja w ten sposób chciałem wyrazić, że w relacji Katowice - Gliwice "trójka" jeździła najdłużej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 7.09.2007, 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 7.09.2007, 16:03
Posty: 46
Lokalizacja:
Gliwice
Za Niemca było fajnie... Tramwaj motorowy jeżdżąc z dworca PKP w Gliwicach ulicami Dworcową, Mikołowską, Pszczyńską wjeżdżał w torowisko wąskotorówki (wówczas rozstaw torów tramwajowych to 785 mm) i pomykał w stronę Rud, względnie Raciborza. Mam parę starych fotek tych maszyn:) Tak się działo do lat 20tych zdjasie. Pięknie o tym pisze pan Soida w swojej książce.

Pamiętam tez w latach 80tych głośną jedynkę (wagon typu N) ale pętli na Zygmunta Starego nie pamiętam:|

_________________
http://www.myspace.com/synestesiatychy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności