Teraz jest Cz 28.03.2024, 13:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: GE - edytor symboli graficznych (dla BAHN 3.80 i nowszych)
Napisane: Śr 23.06.2004, 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 17:39
Posty: 383
Lokalizacja:
Katowice
W dniu 22.06.2004. ukazała się testowa wersja programu JBSS Grafik Editor 1.0. Uważam, że bardzo dobrze się stało, że i pojazdy, i grafiki można teraz tworzyć jednym programem.
Za jedną z poważniejszych wad programu uważam, brak możliwości jednoczesnego podglądu pojazdu z kilku stron.

_________________
MiS
_________________
"Waiting for someday when the ocean and sky will cover up the land in deep blue."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 25.06.2004, 4:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Sądzę, że na razie lepiej używać CAREDI 2.0 i WB 35 EDI. To jest dopiero pierwsza Beta, i na prawdę trudno ocenić jej stabilność. Za jakiś czas (2-3 miesiące) na pewno opublikuję polskie tłumaczenie. :lol:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Zmiana języka
Napisane: Pn 25.10.2004, 12:18 

Dołączył(a): Pt 30.07.2004, 21:42
Posty: 19
Lokalizacja:
Wrocław
Jak zmienic jezyk z angielskiego na polski w ge 10b2 wkleilem plik ale niewiem gdzie sie go zmienia jak usunalem z folderu plik angielski to zamiast polskich napisow ge 10b2 pokazal mi wszedzie napisy __RTX__

Prosze o opis.

_________________
Tomek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiana języka
Napisane: Pn 25.10.2004, 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
tomek2512 napisał(a):
Jak zmienic jezyk z angielskiego na polski w ge 10b2 wkleilem plik ale niewiem gdzie sie go zmienia jak usunalem z folderu plik angielski to zamiast polskich napisow ge 10b2 pokazal mi wszedzie napisy __RTX__

Prosze o opis.


Musisz zmienić nazwę pliku GE10B2PL.RTX na JBSS_GE.RTX. Przyznaję, że nie jest to nigdzie udokumentowane. Po zmianie pliku RTX otwórz i zamknij ze trzy razy program GE, ponieważ czasami nowy plik nie "załapuje" za pierwszym razem.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.12.2004, 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Całkowite tłumaczenie Edytora grafiki 1.00 Beta 2 jest dostępne do poboru na stronie Krzysztofa Bojdy: http://inlog.pl/bahn/download.php?dir=lng.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 27.01.2005, 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42
Posty: 134
Lokalizacja:
Warszawa
Aby nie zakładać nowego tematu zapytam się tutaj. W symulacjach zagranicznych zobaczyłem fajną myjkę , jest ona ciekawie zrobiona ale nie wiem w jaki sposób , może ktoś mi jest w stanie wytułmaczyć jak taki efekt osiągnąć. Jest to zrobione programem WB35EDI, sceneria składa się z 3 kratek jedna nad drugą jako jeden rysunek, na bokach widać szczotki a w środku widać jadący tramwaj lub autobus. I tu jest pytanie jak to zrobić aby było widać ten pojazd. Jak uzyskać takie prześwitywanie. Normalnie gdy wypełnie środek między szczotkami jakimś kolorem lub nawet kolorem przezroczystym to widać tylko przesuwający się numer linii , a pojazdu nie widać. Natomiast w tych myjkach widać pojazd. Czy gdzieś w WB35EDI jest dostępny kolor nazwijmy go prześwitujący, bo te tło wokół szczotek myjki jest inne niż kolor przezroczysty. Może odpowiedz jest bardzo prosta ale ja w niemieckim jestem nie kumaty a próbowałem już różnych opcji i tego efektu uzyskać nie mogę. Dodatkowo do tych myjek trzeba użyć jeszcze kratek z tunelami ale to już wiem jak jest zrobione tylko ten kolor prześwitujący.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Kolor półprzezroczysty
Napisane: Cz 27.01.2005, 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Sadek W-wa Młynów napisał(a):
Jest to zrobione programem WB35EDI


Ten plik został stworzony przy pomocy programu Edytor Grafiki 1.00, a nie WB35EDI. Kolor półprzezroczysty pojawił się już w BAHN 3.80, ale tylko w domyślnej scenerii, gdyż edytor scenerii użytkownika (WB35EDI) jej nie obsługuje. Jeśli chcesz użyć tego koloru w Edytorze grafiki, to w kategorii Kolory przezroczyste/specjalne wybierz kolor szkła półprzezroczysty. Na palecie kolorów jest on ciemnozielony z szarym kwadracikiem w środku.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 28.01.2005, 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42
Posty: 134
Lokalizacja:
Warszawa
Dzięki serdeczne za podpowiedz. Jakoś narazie bawiłem się tylko Caredi i WB35. Ten programik jakoś uciekł mojej uwadze. Rozumiem że nadaje się oni do wersji 3.81 jak i 3.83. To tylko jeszcze jedno pytanie czy jego funkconowanie jest określone jakim terminem działania czy jest to program o działaniu bezterminowym?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Edytor grafiki 1.00 Beta 2
Napisane: Pt 28.01.2005, 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Program Edytor grafiki wciąż jest w stadium wersji testowych, które mają ograniczony czas działania. Obecna wersja działa do końca marca.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 28.03.2005, 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 22.03.2004, 23:42
Posty: 134
Lokalizacja:
Warszawa
Czy programem GE 1.00 można tworzyć grafikę w formacie ZOOM 2 (jeżeli tak to jak się ją włącza?), czy niestety edycję grafiki ZOOM 2 można włączyć tylko w samym programie BAHN 3.83?

_________________
Ta gęba przy lusterku to ja.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 28.03.2005, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Sadek W-wa Młynów napisał(a):
Czy programem GE 1.00 można tworzyć grafikę w formacie ZOOM 2 (jeżeli tak to jak się ją włącza?), czy niestety edycję grafiki ZOOM 2 można włączyć tylko w samym programie BAHN 3.83?


Na razie nie można. Format FZZ ma być dodany do GE, ale trudno powiedzieć kiedy.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 1.10.2005, 11:07 

Dołączył(a): So 10.01.2004, 18:09
Posty: 52
Lokalizacja:
Kraków
Wraz z nadejściem października przestało działać GE, w związku z tym mam pytanie czy wiadomo coś o pracach nad kolejną wersją edytora ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 1.10.2005, 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Z tego co wiem, to prace nad GE trochę się opóźniły. W każdym razie postaram się czegoś na ten temat dowiedzieć.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.10.2005, 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Kolejna beta 2 programu GE została opublikowana na stronie autora programu. Tym razem okres działania został wydłużony do września 2006. Plik wkrótce będzie również dostępny na polskiej stronie programu.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: wyzsze pola
Napisane: Pn 3.10.2005, 9:29 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 14:13
Posty: 76
Lokalizacja:
Poznań
Jak wykonać wysokie elementy scenerii przy pomocy GE (np. pola szerokie 1 kratkę a wysokie 3 lub wiecej) w symbolach graficznych użytkownika?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: wyzsze pola
Napisane: Pn 3.10.2005, 13:41 

Dołączył(a): So 10.01.2004, 18:09
Posty: 52
Lokalizacja:
Kraków
greg05 napisał(a):
Jak wykonać wysokie elementy scenerii przy pomocy GE (np. pola szerokie 1 kratkę a wysokie 3 lub wiecej) w symbolach graficznych użytkownika?

Musisz kliknąć dwukrotnie nad pierwszym polem i wtedy pojawi się nad nim następne :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 1.11.2005, 8:35 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06
Posty: 2357
Lokalizacja:
Zabrze
W polu bezpośrednio NAD polem, które chcesz powiększyć kliknij dwa razy lewym przyciskiem. pojawi sie kolejna kratka...

_________________
Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 3.10.2006, 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57
Posty: 873
Lokalizacja:
SM
Mam pytanie:
Jak zrobić w programie GE własne symbole użytkownika - i jak je załadować w BAHNIE.
Serdecznie dziękuje ;)

_________________
I nie zniknie On z mysłowickiej strefy,
A numer jego czterdzieści i cztery


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 5.10.2006, 7:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 31.01.2004, 23:27
Posty: 227
Lokalizacja:
Gliwice
Tym razem postanowiłem dać innym szansę wykazania się swoją wiedzą, ale najwyraźniej nikt nie jest zainteresowany...

W menu Plik wybierz Nowy, a następnie Sceneria użytkownika.

Teraz narysuj symbol(e).

Zapisz plik po skończeniu. Następnie należy go eksportować, funkcja znajduje się w menu Plik.

Powstały plik UZG należy umieścić w tym samym folderze co plik symulacji NT3.

Teraz otwórz BAHN. W menu Plik wybierz Symbole graficzne użytkownika -> Sceneria. Wybierz odpowiedni plik UZG w pozycji nr 0 i kliknij OK.

Aby dodać symbole w symulacji, wybierz funkcję Wybierz symbole graficzne... w menu Edycja. Symbole graficzne użytkownika zaczynają się od litery U.

_________________
Wszystko o kozach
Zdjęcie czarno-białej kozy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 5.10.2006, 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57
Posty: 873
Lokalizacja:
SM
Ślicznie dziękuje :)

_________________
I nie zniknie On z mysłowickiej strefy,
A numer jego czterdzieści i cztery


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności